Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
Mat47
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2021, 13:42
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Bericht door Mat47 »

Beste scenariobouwers,
Allereerst wil ik zeggen dat ik 1 jaar geleden aan een geweldige hobby ben begonnen, Trein Simulator 20xx. Wordt wel een dure hobby. Ook zie ik dat er veel ouderen mee beginnen, zoals ondergetekende. In het begin is het een hobby waar toch wel vaardigheid van een computer bij nodig is. Zoals waar moeten die assets geplaatst worden? Programma's zoals Utilities, TS-Tools en LocoSwap. Men moet van veel tegelijk vanalles weten. Je moet je er echt doorheen worstelen. Dan komt het installeren van de routes. Alle assets vinden. Hele pagina's aan assets. Vele redelijk snel te vinden, maar enkele poeh poeh. Ik moet zeggen met hulp van mede hobbyisten lukt het uiteindelijk wel. Maar ik denk ook dat er zijn die na een tijdje afhaken. Dan nu het volgende: Ik ben een van die hobbyisten die elke dag kijkt of er soms een nieuwe route of scenario uitkomt. Gelukkig zijn er die heel veel vrije tijd steken in het maken van deze scenario's. Echter vind ik het jammer dat er treinen worden gebruikt welke voor de nieuwe hobbyisten niet meer te verkrijgen zijn. De scenariobouwers weten dit, maar gebruiken ze toch. Dit is natuurlijk anders als het alleen voor eigen gebruik is. En de eigenaar van de treinen heeft natuurlijk zijn eigen goede reden om het niet meer beschikbaar te stellen. Voor de beginnende hobbyist is dit zeer moeilijk. Met welke vervangen? Hoe moet dat? Met welk programma? Nu al vragen dan kom ik dom over. En het scenario wordt dan niet gebruikt. Jammer.
Daarom zou ik willen vragen hier rekening mee te houden bij het maken van nieuwe scenario's. De hobby wordt dan voor velen nóg leuker.
Gr. Mat
Deze gebruikers waarderen Mat47 voor dit bericht:
Hans Weverling

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Bericht door Rob Jansen »

Hallo Mat47,

Het is een interessant punt wat je opgooit hier inderdaad.
Er is van alles over te vertellen/zeggen voor beide kanten, maar altijd lastig te beantwoorden en ik vrees ook dat er een antwoord uitkomt wat niet iedereen leuk zal vinden: Het is aan de maker zelf wat er uiteindelijk wordt gebruikt in het scenario.

Het grote feit is dat zowel de route bouwers (als ik het even wat breder trek) als scenario bouwers wat maken, is dat omdat ze het zelf willen maken en dan als ze het vervolgens delen met de anderen altijd een bonus is :)

Helaas is er inderdaad wat materieel wat een tijd geleden teruggetrokken is zoals bijvoorbeeld de MarcD ICR pakket of een ander voorbeeld is de trein van DTG die benodigd is voor het Thalys pack.
Helaas is het aan de maker zelf, maar als de bouwer het nog heeft is het niet verboden het te gebruiken :thinking:

Als iemand dan het materieel niet bezit, is er een kans dat het scenario minder gespeeld wordt inderdaad, maar er zijn genoeg tutorials op het internet te vinden over het vervangen van treinen met behulp van de editor zelf (als je een andere trein wilt dan die er staat, maar wel in bezit hebt) of met TS-Tools of de meer simpelere LocoSwap.
Er bestaat niet een all-in-one guide hiervoor, deze is ook vrij lastig te maken helaas.

Als DutchSims testen wij elke route en scenario op werken wanneer deze geplaatst wordt, ook zorgen wij dat de lijst van benodigdheden compleet is deze te controleren aan de hand van het welbekende TS-Tools.
Heb je in je eigen collectie al het Nederlandse materieel van ChrisTrains, het freeware materieel van MarcD en repaints packs van bijvoorbeeld DCR? Dan kom je al behoorlijk ver met alle benodigdheden.

Ik ben allang blij (zowel als DutchSims maar ook persoonlijk als Content Creator op Twitch/YouTube) dat er mensen zijn die een route en/of scenario bouwen en deze delen op DutchSims zodat ik hem een keer kan doen op een stream bijvoorbeeld of gewoon ervan genieten om een keer wat te rijden, ik ben ze zeer dankbaar :)
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
Hans WeverlingHeroicNonsense
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Mat47
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2021, 13:42
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Bericht door Mat47 »

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben alle bouwers zéér dankbaar. Zonder hen zou ik deze hobby niet hebben. Ik ben er bijna elke dag mee bezig. Het zou alleen voor de beginnende speler een flink stuk makkelijker zijn. Soms zelfs na 1 jaar nog.
Gr. Mat
Deze gebruikers waarderen Mat47 voor dit bericht:
Hans Weverling

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Bericht door MarkA »

Als alternatief op wat Rob Jansen aangeeft zou je je ook zelf kunnen verdiepen in het maken van eigen scenario's; er zijn tal van voorbeelden op Youtube te vinden. Het lijkt van te voren wellicht lastig; maar het valt opzich wel mee zodra je de basis doorhebt.

Mocht je je eindresultaat dan hier willen aanbieden help je er ook nog eens mensen die in dezelfde situatie als jij zitten mee :sunglasses:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Ontbrekende treinen bij nieuwe scenario's

Bericht door dylanjohn10 »

ik begrijp je standpunt. gelukkig bestaat er locoswap. bv als ik een scenario niet kan spelen ivm geen trein. dan verander ik bv de spelerstrein. bv ik heb nu de meeste treinen van christrains. maar niet alle repaints er van. voor mij blijft het hobby en niet iets om er teveel stress er van te hebben. in het begin zo een twee jaar geleden. dat ik uren aan het install :sunglasses: eren was. en dat ik geen sporen had. omdat ik geen payware route heb. gelukkig ontdek je dan , dat steam sale heeft.
Deze gebruikers waarderen dylanjohn10 voor dit bericht:
Wadlopertje

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”