Train Simulator Classic grote Updates

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
cyberboss
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 apr 2020, 16:35
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door cyberboss »

Marklin schreef:
28 apr 2023, 21:43
Ja dat is een mogelijkheid Ries als er een back-up voorhanden is die vele niet zullen hebben waaronder ik. :wink:
Maar word de game dan niet bij een nieuwe start autom. geüpdatet naar de laatste versie of anders bij het spel via Steam op fouten controleert?
Ja dat kan , dus ik heb een copy bestand gemaakt zodra ik de pc start, ik dit na een eventuele gelijk weer kan terug draaien, zolang het nodig is. Want er komt natuurlijk een oplossing, maar het issue bestaat al meer dan een dag. Als bedrijf zou het handig zijn dat je alles kan terug draaien, zoals we in de IT wereld gewend zijn. Vooral goed testen en een beta uitbrengen, klein vermoeden dat dit niet gebeurt is. Om mijn kantoor zeggen ze dat ik te oud voor IT ben, helaas ben ik van de oude garde die wel weet hoe het moet en het ook zo deed.
Deze gebruikers waarderen cyberboss voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob Jansen »

Marklin schreef:
28 apr 2023, 21:43
Maar word de game dan niet bij een nieuwe start autom. geüpdatet naar de laatste versie of anders bij het spel via Steam op fouten controleert?
Steam zal bij een volgende update van het depot een verificatie op de achtergrond doen en alsnog de game updaten naar de bestaande versie.
Als je de integriteit van de spelbestanden (zoals Steam het noemt) controleert, ja, dat is het meer dan logisch dat die zich volledig gaat bijwerken :joy:


Tevens zou ik de DX12 variant naast je neerleggen voorlopig is mijn persoonlijk advies.
Mijn ervaring is dat de game alsnog onder DX9 draait en niet DX12 en de FPS met een gemiddelde van 20fps neemt met de reguliere 64-bit variant.

Daarnaast is de ervaring dat crashen tijdens laden of rijden nu wel duidelijk wordt aangegeven, maar nog steeds de overtollige 'out of memory' (wat het duidelijk niet is) foutmelding komt.
Het is er niet stabieler op geworden naar mijn mening, krijg het idee dat DTG onderschat wat ze moeten testen de laatste tijd.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Marklin
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Ik ga toch maar eens proberen of ik de images aan kan passen. Even voor de goede orde (correct me if I'm wrong):

- Afbeelding openen met paint
- opslaan als PNG
- oude afbeelding overschrijven

Moet ik nog een lichte bewerking toepassen of is dat niet nodig?

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

Een bewerking uitvoeren en opslaan heeft bij mij niet het juiste resultaat gehad.

Ik heb een werkende afbeelding gebruikt en die voorzien van de niet werkende afbeelding middels knippen en plakken. Daarna onder de juiste naam opgeslagen, waarna het wel werkte.
Niet echt eenvoudig maar wel goed te doen.

Belangrijkste is dat je eerst uitzoekt om welke afbeelding(en) het gaat, maar dat spreekt voor zich. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Bedankt Frits! Ik ga er mee aan de slag.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Rob Jansen schreef:
29 apr 2023, 09:19
Tevens zou ik de DX12 variant naast je neerleggen voorlopig is mijn persoonlijk advies.
Helemaal mee eens, dit besluit had ik ook al genomen want DX12 gaat het voorlopig niet worden totdat ..... :wave:

<(*_*)>

Louke1968,
Bij Frits werkte het dan niet maar bij mij wel door in Paint de besproken image bestanden te openen en te verkleinen naar 256 x 128 pix.
Mja hoe je het went of keert ik zou zeggen gewoon wat proberen bij de bewuste plaatjes die problemen geven en op hoop van zegen, lukt het niet kun je het plaatje alsnog verwijderen.
Bij mij zijn het tenminste deze drie scenario's in V1.8, toeval of niet maar alle 3 met een loc als spelerstrein van MarcD:
[V1.6] Apeldoorn Nostalgie
[V1.8] Museumrit Utm - Amf
[V1.8] NS 1500 kalksteen
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Bedankt voor de reactie Teun! We gaan het proberen.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marc D. »

Wat ik heb gevonden is dat bij een aantal loc's en treinstellen ik een 512X256 plaatje heb gemaakt maar in het "Description" HTML bestand (wat te openen is met wordpad) de afbeeldingsgrootte nog op 256X128 heb staan. Misschien ligt daar 1 van de problemen.

Dus of het plaatje moet verkleind worden, of het "Description" HTML bestand moet aangepast worden. Bij de NS 2400 bruin klopt de afbeeldingsgrootte in het HTML bestand in relatie tot het plaatje weer wel, dus waarom die foutief is?

Ik heb steam en Train Simulator nog maar niet geopend en "ge-update" en kan het nog niet testen. Later op de dag misschien.

edit
Ik heb nu de update gedaan en kom tot de ontdekking dat de grootte van het plaatje niets uit maakt maar hoe (of waarmee) je het opslaat als PNG (zoiets zei Frison en Faber2311 op rail-sim.de ook al). Heb de 512X128 van een eerder tot een crash leidend stuk materieel opnieuw met Paint opgeslagen als PNG en dan accepteert Train Simulator het wel. Ik zou zo denken dat alle fotobewerking programma's wel hetzelfde zouden werken, blijkbaar niet.

Verder crash de game bij het naar een ander tabblad gaan, ik heb ook veel (freeware) routes en treinen. Omdat allemaal te moeten updaten omdat DTG hun zaken niet op orde hebben gaat mij te ver. Ik wacht wel af wat DTG hier mee doet.

Crazytrain2024
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2023, 12:09
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Crazytrain2024 »

goedemiddag allemaal ik lees allemaal minderen berichten over de nieuwe update die DTG heeft uit gebracht

over het plaatjes gebeuren ( is er al na gedacht over Adobe photoshop aangezien adobe betere meeting heeft kwa knippen ) en betrouwbaarder is en je ook snel kan exporten naar Png

2e waar ik over wil terug komen het freeware gebeuren als ik goed lees wat marc D hier zegt met het bladeren naar volgende tabblad crasht alles al wat ik de indruk krijg dat de freeware niet samen loopt met de nieuwe update van Train sim ( is er al eens geopperd bij het forum van DTG om een database te maken met train sim i.v.m. freeware en dat ze samen lopen met de desbetreffende update die word uitgebracht of zit ik misschien verkeerd ik ben alleen al mee aan het denken nu aangezien ik toch zie in bepaalde berichten dat Freeware niet samen loopt met Train sim aangezien dit wel zou moeten en kunnen ik denk zelf dat je 2 dingen tackelt op dat moment

fijne zaterdag allemaal :)


ik las net stukje over crashes Bij DTG
zie Link https://dovetailgames.freshdesk.com/sup ... ter-update
misschien dat dit helpt ik hoor het graag van jullie

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob Jansen »

Crazytrain2024 schreef:
29 apr 2023, 12:50
( is er al na gedacht over Adobe photoshop aangezien adobe betere meeting heeft kwa knippen ) en betrouwbaarder is en je ook snel kan exporten naar Png
Adobe Photoshop kost veel geld voor alleen wat plaatjes aanpassen (en maandelijks betalen), ik gebruik al jaren Paint.NET (gratis) en werkt prima.
Maar ook de ingebouwde Microsoft Paint in Windows werkt prima hiervoor (om alleen even opnieuw op te slaan dan).

Weet alleen niet exact waar je het over hebt met 'samen lopen'.
Crazytrain2024 schreef:
29 apr 2023, 12:50
ik las net stukje over crashes Bij DTG
zie Link https://dovetailgames.freshdesk.com/sup ... ter-update
misschien dat dit helpt ik hoor het graag van jullie
Die is eerder al gelinkt inderdaad en omschrijft het probleem wat er op dit moment voornamelijk speelt.


Op zicht het probleem met vastlopende menu's heb ik tot nu toe eigenlijk niet echt gehad met Nederlandse routes/materieel.
De huidige ondersteunde routes werken zonder problemen, ook items zoals van ChrisTrains.

Enige waar ik het mee gemerkt hebt is, zijn de afbeeldingen die Marc D bij de Sik heeft zitten, maar simpel even opnieuw opslaan met Paint is het probleem verholpen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marc D. »

Anderen hebben blijkbaar ook problemen met PlanX, PlanU en de 2400 bruin en zoals ikzelf al zag bij een ander materieel. Naast mijn materieel hebben ook andere treinen en routes (payware) er last van. Dat worden een hele hoop plaatjes om aan te passen. Ook las ik dat er bepaalde soundmods (Linus) problemen geven en dat materieel van Virtual Railroads hapert. Kortom, een update met problemen die eigenlijk niet uitgebracht had mogen worden.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door KerAp »

Godzijdank had ik vorige week nog een backup van mijn hele RailWorks map gemaakt, en kon ik met wat gedoe nog terug. Ik had al zo'n gevoel om de een of andere reden.

Wat je, als je een backup hebt, kan doen, is de map naar een andere locatie verplaatsen (dan zou steam in die map niks moeten overschrijven, in theorie), steam in offline modus zetten, en voor de zekerheid eventueel zowel steam als TS ff blokkeren in je firewall.

Steam omzeilen werkt ook goed, als je daar ervaring mee hebt. Heb je geen backup, heeft DTG je (voorlopig) ff mooi te pakken...

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob Jansen »

Tip voor wie echt terug wil, maar niet een backup heeft.
Alleen als je weet wat je doet, begin er anders niet aan!

Open de Steam Console via: Uitvoeren -> steam://open/console/
Typ: download_depot 24010 24009 3515933791864056457

Steam download nu de core game van 21 april 2022 (de vorige versie) in:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\content\app_24010\depot_24009

Kopieer de inhoud van de map in je Railworks map en vervang alles.
En je zit weer op Train Simulator Classic (van vorig jaar).

Maar let op, Steam kan je versie weer upgraden, doe deze stappen dus opnieuw, advies is wel, mocht je al iets hebben gebouwd / aangepast aan een route / scenario, ga niet terug, kans is mogelijk dat je je eigen route/scenario corrupt maakt of incompatible is.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
MarklinSjef61
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Marc D. schreef:
29 apr 2023, 14:41
Anderen hebben blijkbaar ook problemen met PlanX, PlanU en de 2400 bruin en zoals ikzelf al zag bij een ander materieel.
Ja Marc, en hoe vervelend ook en nooit had kunnen voorzien, kun je er vanuit gaan dat dit euvel bij al jou uitgebrachte materieel aan de orde is. dus ook bij de Sikken zoals Rob al aangaf, en dit om een zo onschuldig lijkend plaatje wat in de vorige TSC versies altijd heeft gewerkt. :upside_down:
Trouwens de DCR repaint van je materieel hebben het foute euvel niet, mja daar heb je niets aan in jou geval.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Rob Jansen schreef:
29 apr 2023, 16:30
Steam download nu de core game van 21 april 2022 (de vorige versie) in:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\content\app_24010\depot_24009
Niet dat ik echt terug wil maar je probeert eens wat en het werkt wel, vroeg mij meteen af waar een back-up voor nodig is die je kunt maken als het zo ook kan?
Afijn, je schrijft dat het bestand word opgeslagen in C:\Program Files (x86) ....., maar dat is afhankelijk waar je Steam geïnstalleerd hebt staan want bij mij is dit zie knipsel: :sweat_smile:

Afbeelding
Edit/
Ben al eens zo'n Steam Console site ergens tegen gekomen en wist niet hoe of wat, maar nu weet ik meteen waar het voor dient dus bedankt voor de tip Rob :thumbsup: .
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

Alleen de plaatjes van MarcD komen al 91 keer voor, dus ga er maar aanstaan om te wijzigen :sweat_smile:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Na dat ik eerst al mijn route images in "de paint" heb gezet en opnieuw heb opgeslagen als PNG, bleek het probleem niet opgelost. Toen heb ik een backup gemaakt van de "MyRailDreams" map in Assets en deze verwijderd uit Railworks. Zie daar, probleem opgelost! Vanavond ff de images aanpassen backup terugplaatsen en dan hopen dat het zo blijft.

@ Frison: Die 91 plaatjes kunnen er ook nog wel bij :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Nja, je had alleen puur plaatjes van routes moeten wijzigen die niet wilde starten vanwege de image.png wat iig Des Hollands was als je die had.
Want mocht een route c.q. scenario niet willen dan ligt het in de meeste gevallen aan de image.png van de spelerstrein.
Afijn dat houd je lekker bezig en van de straat. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Des Hollands had ik al verwijderd en vervolgens een aantal afbeeldingen, waarvan het bekend was dat RW er op vast liep, aangepast.Ik heb toen eerst een aantal routes waar ik niets mee deed verwijderd. Dat leverde niets op, dus toen de hele routemap maar doorgespit, zonder resultaat. Na het verwijderen van de MyRailDreams map was het probleem opgelost.
En zoals je al zegt Teun; ik heb me vanmiddag niet verveeld. 😀

Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
3
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door DonMattheo »

Goedenavond allemaal.
Ik heb een vraag over alle Chris Trains voertuigen. Hebben jullie ook het probleem na de core update dat alle bestemmingsdisplays op de treinen niet meer correct worden weergegeven? Alleen een gele lijn.....

Is er iets wat gecorrigeerd moet worden? Ik hoor graag van iemand die misschien een oplossing heeft.

Vriendelijke groeten uit Zwitserland
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Bedoel je dit?, zo ja dan zijn ze hier goed bij het geteste treinstel. (met Ctrl + F10)
Zo nee, en/of wat anders, laat eens een plaatje zien wat je bedoelt?

Afbeelding

Ps. heb je wel alle treinen up-to-date?
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
DonMattheo
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
3
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door DonMattheo »

Hartelijk dank @marklin voor uw antwoord. Ja, ik bedoel deze treinbestemmingen.
Ik heb nu al mijn treinen bijgewerkt met het nieuwste bestand. Ik zal het nu opnieuw testen en anders foto's laten zien. Hartelijk dank!
Deze gebruikers waarderen DonMattheo voor dit bericht:
Marklin
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Hier een thread van een paar routes en assets die na de core update niet meer zouden werken waaronder de Three Country Corner Route en daar een voorbeeld geven hoe op te lossen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
DonMattheo
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2020, 17:51
3
Locatie: Schweiz
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door DonMattheo »

Beste @marklin - je had gelijk! Het probleem was dat niet alle modellen waren bijgewerkt. Nu is alles perfect. Sorry dat ik je hiermee lastig viel. Ik had het zelf kunnen bedenken. Het beste en de beste wensen.
Deze gebruikers waarderen DonMattheo voor dit bericht:
Marklin
Ik ben een gepassioneerde hobbymachinist uit Zwitserland. Ik maak ook video's tussendoor. Hier is mijn kanaal: Reizen met DonMattheo. https://youtube.com/@donmattheo2653?feature=shared

Gebruikersavatar
Rob_zeeland
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2020, 07:54
3
Gegeven waarderingen: 133 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob_zeeland »

Voor de mensen die de images willen resizen.. dat kan heel gemakkelijk heb ik net ondervonden..

In windows verkenner kan je de images zoeken en dan allemaal selecteren en tegelijk resizen met power toys

ik heb het getest in de myraildreams map om eens te kijken en daar werken alle trein plaatjes weer zonder vast te lopen..

lees hier even:

https://www.howtogeek.com/704597/how-to ... indows-10/

en als je er mee aan de gang gaat moet je wel aanvinken dat ie geen kopies maakt maar het bestand zelf resized.. ik heb het ingesteld op 512x512..

edit: ik heb het nu op heel de asset map toegepast en bij allemaal is het nu in orde tot zover ik getest heb!

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rob_zeeland voor dit bericht (totaal 10):
MarklinFrisonMarc D.PeterMCEPjottrkuijperNSBertTrainmkasthijsBeentrainHeroicNonsense

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”