Train Simulator Classic grote Updates

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:22
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 125 keren

Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Patrick »

Zo te lezen zijn er grote updates opkomst wat niemand ooit nog had verwacht. Ben erg benieuwd wat ze ervan waar kunnen maken.

Bron:
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... the-future
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht (totaal 3):
mkasthijsjpvdveerLouke1968
Afbeelding

Routebouwer NONLv6.5
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 developer

Patrick F.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

Voor degene die moeite hebben met Engels, even de vertaling (vanuit Google Translate) in het Nederlands. Het is een goed leesbare vertaling :) :

We krijgen vaak de vraag wat de toekomst in petto heeft voor Train Simulator Classic, en daar denken we ook altijd aan. We spreken met Senior Producer, Steve Dark, over zijn visie op de toekomstige ontwikkeling van de simulator.

Dag iedereen! Voor degenen die mij niet kennen, ik ben Steve, de Senior Producer voor Train Simulator. Hoewel ik deze rol pas onlangs heb aangenomen, werk ik al meer dan 8 jaar bij Dovetail. Mijn passie en betrokkenheid bij Train Simulator gaat echter terug tot het allereerste begin van de software.

Zoals velen van jullie kwam ik aan boord op de eerste dag dat Rail Simulator op de markt kwam en heb ik elke versie gekocht sinds ik in 2014 bij Dovetail kwam. mijn eigen verwachtingen over hoe die inhoud zou moeten werken.

Wat ik het leukste vind aan Train Simulator is de vrijheid die het je geeft om creatief te zijn, te sleutelen en dingen eigen te maken, om iets te verzamelen en te bouwen waar je echt trots op kunt zijn. Geen enkel ander stuk software biedt u dat niveau van aanpassing of om een verzameling samen te stellen die kan voldoen aan wat u maar wilt voor die dag.

Train Simulator Classic: onze visie

Het ecosysteem van Train Simulator gaat over zoveel meer dan de inhoud die we maken, het gaat over de bijdragen van de hele gemeenschap. Degenen die werken om aan uw verwachtingen te voldoen of deze te overtreffen met enkele van de meest geavanceerde add-ons die ooit voor Train Simulator zijn gemaakt door ontwikkelaars zoals Armstrong Powerhouse, ChrisTrains, Just Trains, ATS, Aerosoft en High Iron Simulations zijn slechts enkele van de grote namen bijdragen aan het ecosysteem.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat de kracht van Train Simulator is dat het een uniek platform biedt om de creativiteit naar boven te halen bij iedereen die geïnteresseerd is in treinen of spoorwegen/spoorwegen, of je nu scenario's, routes of treinen maakt, of gewoon aan iets anders sleutelt en het aanpast. heeft gemaakt. Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet, alles wat je maakt voor Train Simulator is allemaal een bijdrage aan het bredere ecosysteem en het is dat ecosysteem dat de nalatenschap van Train Simulator is en dat zal doorgaan zolang er mensen zijn die dat willen speel en geniet van het werk dat iedereen erin heeft gestoken.

Dus ik weet zeker dat je kunt zien dat Train Simulator nergens heen gaat. Terwijl jullie allemaal blijven investeren in de software, doen wij dat ook, en ik ben hier vandaag om een beetje te schetsen hoe onze investering in de kerntechnologie eruit zal zien als we naar de toekomst van Train Simulator gaan.

Stabiele en intelligente kern

Misschien wel het belangrijkste aspect van de kernsoftware is ervoor te zorgen dat deze stabiel is. Train Simulator is een zeer geavanceerd en complex stuk software - het was geavanceerd toen het werd gemaakt. In de loop der jaren hebben we dingen gepatcht en geüpgraded, onderweg nieuwe dingen toegevoegd en het gebruikt als testplatform voor een aantal experimentele dingen. Het zijn al die dingen die we willen opruimen en opruimen. Alles wat niet meer gebruikt wordt, wordt verwijderd. Door dit te doen, zal het leiden tot veel schonere, slankere en robuuste code en bijgevolg veel stabieler worden.

Een gebied dat we willen verbeteren, is de manier waarop de software communiceert met jou, de speler, wanneer het niet zo goed gaat. Op dit moment kan de software slechts één foutmelding weergeven, ongeacht het probleem dat u ziet. We zullen meer granulariteit inbouwen in het gebruikersberichtensysteem, zodat het u betere contextuele informatie geeft over wat er mis is gegaan in plaats van steeds maar weer hetzelfde bericht. In de loop van de tijd zullen we dit uitbreiden met nog meer intelligente functies en berichten waarmee u meer kunt begrijpen over wat er onder de motorkap gebeurt zonder diep in LogMate-logboeken te hoeven duiken.

We zijn al goed op weg met dit deel van het werk en maken goede vorderingen. Er is nog een lange weg te gaan, maar ons plan is om u gefaseerde updates te leveren wanneer ze klaar zijn, en de eerste update staat gepland voor de komende maanden. We blijven u op de hoogte houden van de voortgang en geven u informatie over wanneer u kunt verwachten betrokken te raken.

Prestaties & Optimalisatie

Als onderdeel van ons denken kijken we naar het verbeteren van de prestaties op moderne pc's. Train Simulator is gebouwd voor de pc's van de vroege jaren 2000, maar vanaf daar zijn de zaken aanzienlijk verder gegaan en het was destijds niet iets dat iemand had kunnen voorspellen. Ons primaire doel is om Train Simulator in staat te stellen alle bronnen te gebruiken die uw pc beschikbaar heeft. Dit zal Train Simulator nieuw leven inblazen, met meer prestatieoverhead, waardoor steeds complexere inhoud en stressvrij spelen op moderne computers mogelijk wordt.

Een deel van dit werk gaat over het optimaliseren van de manier waarop de software bepaalde taken afhandelt, zoals uw verzameling locomotieven, routes, scenario's en werkplaatsinhoud. Een deel ervan gaat over het veranderen van de manier waarop de software dingen doet, zoals belangrijke processen die essentieel zijn voor de werking van de software, zoals het streamen van een route of het laden van scripts.

Naarmate Train Simulator blijft groeien en uitbreiden, zal het bijzonder belangrijk zijn dat het in staat is om te voldoen aan de eisen die u eraan stelt met grote verzamelingen inhoud en om de aanzienlijke geheugenbelasting te ondersteunen. Dus met dat in gedachten onderzoeken we de mogelijkheid om de 32-bits engine volledig buiten gebruik te stellen en volledig naar 64-bits te gaan. Dit omvat alle tools die u en wij gebruiken om inhoud te maken.

Verbeterd inhoudsbeheer

Een gebied dat Train Simulator niet zo goed aankan, is je verzameling. Hoewel het alles wat je hebt geïnstalleerd goed laadt; het geeft je er geen controle over om je eigen inhoudsbibliotheek samen te stellen. Daarom willen we een set tools voor je bouwen waarmee je je eigen collectie kunt beheren, of dat nu betekent dat je inhoud verwijdert waarmee je nooit gaat spelen of dat je je collectie gewoon in categorieën indeelt, zodat je gemakkelijker kunt spelen. vind de inhoud waarmee je het liefst speelt. Het is jouw collectie, dus we vinden het belangrijk dat je het kunt beheren zoals jij dat wilt, en bij grote collecties is het van het grootste belang dat je het kunt organiseren.

Nieuwe gebruikersinterface

Als onderdeel van het proces om de verwerking van inhoud te verbeteren en de algehele prestaties te verbeteren, kijken we ook naar de herziening van de gebruikersinterface. We gebruiken momenteel Autodesk Scaleform om de gebruikersinterface te beheren. Helaas zit dit tegenwoordig een beetje lang in de tand en omdat het afhankelijk is van Shockwave, zal het niet geschikt zijn voor ons langetermijndoel om de controle over uw verzameling in uw handen te leggen. Scaleform is ook vele jaren geleden door Autodesk buiten gebruik gesteld, dus we kunnen dit niet langer up-to-date houden met nieuwere versies. We zullen dus op zoek gaan naar een moderne webgeoriënteerde gebruikersinterface die beter zal integreren met Steam en onze eigen websites, maar wat nog belangrijker is, ons in staat zal stellen de tools te ontwikkelen die je nodig hebt om je collecties te beheren zoals jij dat wilt.

Zoals ik aan het begin van dit artikel al zei, is het beste aan Train Simulator de flexibiliteit bij het aanpassen. Met een krachtige nieuwe gebruikersinterface kunt u veel meer doen dan alleen uw collectie beheren. Het bevat (voor degenen met de nodige vaardigheden) de optie om de interface aan te passen voor uw eigen doeleinden, uw eigen achtergrondmuziek te gebruiken en te kiezen uit een selectie interface-afbeeldingen en kleurstijlen die bij u passen of, beter nog, u in staat stellen om uw eigen te maken en te delen met uw vrienden of de gemeenschap. Op het moment van schrijven is er nog veel te onderzoeken op dit gebied, dus dit is waarschijnlijk een doel voor de langere termijn. Mogelijk moeten we dit stap voor stap doen en de mogelijkheden gaandeweg uitbreiden.

DirectX Core-versie

Ten slotte weten we dat een upgrade van de DirectX-versie iets is waarover de afgelopen jaren veel is gediscussieerd. Op basis van ons onderzoek is dit misschien niet iets dat we gemakkelijk kunnen doen, omdat het van invloed kan zijn op uw hele verzameling inhoud, omdat het fundamenteel zal veranderen hoe niet alleen inhoud werkt, maar ook hoe deze wordt gemaakt. Dit zal de zaken natuurlijk voor iedereen bemoeilijken, dus we moeten voorzichtig zijn.

Dat gezegd hebbende, zijn we op zoek naar een vertaalfaciliteit van DirectX 9 naar DirectX 12 die ons in feite DirectX 12-ondersteuning zal bieden in Train Simulator. In dit stadium weten we niet welke voordelen dit ons zal opleveren in Train Simulator totdat we het proberen, maar we hopen dat jullie allemaal met ons mee willen testen wanneer het beschikbaar komt.

We zullen gaandeweg zien hoe de vertaling werkt, maar het kan zijn dat er een alternatieve oplossing nodig is die stap voor stap moet worden geëvalueerd. We houden je hierover op de hoogte.

Afsluitende opmerkingen

Bovenstaande is slechts het topje van de ijsberg. Aan ideeën geen gebrek hoe we Train Simulator kunnen verbeteren en verder kunnen ontwikkelen. We hebben alle suggesties gelezen en blijven lezen die van jullie, onze spelers, zijn binnengekomen en we zullen opmerkelijke ideeën in ons denken blijven opnemen terwijl we verder gaan. We kunnen misschien niet al uw ideeën meenemen, maar we kunnen u verzekeren dat ze serieus worden genomen en grondig worden besproken. Dus voel je vrij om je ideeën op de forums te laten komen.

Een voorbehoud dat we belangrijk vinden om te benadrukken, is dat we nog maar net beginnen aan de reis om de software verder te ontwikkelen, dus er kunnen dingen zijn die we gaandeweg moeten aanpassen en aanpassen. Dit betekent dat dingen in dit artikel mogelijk niet doorgaan of dat er extra tijd nodig is om het volledig te realiseren, dus dit plan zal enigszins vloeiend moeten blijven, omdat we geen idee hebben met welke uitdagingen we te maken kunnen krijgen. We houden u op de hoogte van eventuele wijzigingen en de redenen daarvoor.

Zoals eerder vermeld, zijn de werkzaamheden al begonnen en zijn ze goed op weg met de eerste update die gepland staat voor de komende maanden.

We hopen dat je dit artikel interessant vond en dat het enige geruststelling biedt dat het ecosysteem van Train Simulator net zo levendig en vol is als het ooit is geweest en dat er een lange toekomst voor ons ligt waar we allemaal naar uit kunnen kijken.

We komen terug met een nieuwe update wanneer we klaar zijn om meer details met u te delen over de voortgang die we boeken. Voor nu hopen we dat jullie allemaal een geweldige kerst hebben en dat we uitkijken naar de geweldige dingen die in het verschiet liggen voor Train Simulator Classic.


Bron: https://live.dovetailgames.com/live/tra ... the-future
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
DutchDriver
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Train simulator classic, the future.

Bericht door BertTrain »

Soms lees ik berichten op dit forum als of train simulator uitontwikkeld is en het bedoeling is dat Train SimWorld de vervanger is. Ik kwam onderstaand recent artikel tegen wat toch weer wat hoop geeft.

https://live.dovetailgames.com/live/tra ... the-future
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

BertTrain schreef:
24 dec 2022, 11:30
Soms lees ik berichten op dit forum als of train simulator uitontwikkeld is en het bedoeling is dat Train SimWorld de vervanger is. Ik kwam onderstaand recent artikel tegen wat toch weer wat hoop geeft.

https://live.dovetailgames.com/live/tra ... the-future
Was hier al gepost Bert :smile:
Wat al duidelijk te zien is, is dat DTG met Train Sim Word 1, 2 en 3 bij lange na niet het gewenste effect heeft gekregen en men bezig blijft met Train Simulator.
Dus DTG stond (denk ik) zo onder druk door deze (vermoedelijke) tegenvallende cijfers dat ze (in mijn ogen) niks anders konden dan ervoor te kiezen om TS Classic verder te gaan ontwikkelen.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
BertTrain
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Clipmeneernl »

Dat hebben ze bij DTG zelf gedaan. Ze hebben veel beloofd maar (tot nu toe) niks/weinig waargemaakt. Er zou een multiplayer komen, en een editor in TSW. Maar dat is er nooit gekomen.

En dat kan, als het bijvoorbeeld te moeilijk is voor hun, of als het te lang gaat duren en dat het vertraagd is. Maar ze hebben nooit een goede/echte reden laten horen, of voortgang. En dan raak je je spelers kwijt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Inderdaad, en je raakt al sowieso TSW gebruikers kwijt als er bij elke nieuwere versie (nu TSW 3) weer betaald moet worden, of zie ik dat verkeerd? :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
3
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Sjef61 »

Vraag mij af.. Zouden wij voor die grote TSC update moeten gaan betalen?
DTG en gratis.. mmmm…. Of is het toch weer een verhaal uit het grote sprookjes boek…..

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door jpvdveer »

Ik denk dat je het eerder moet zoeken in het feit dat DTG nog steeds veel geld verdient met het verkopen van (oude) TS-add-ons. Als er geen vertrouwen meer in de toekomst van TS Classic bestaat dan zullen spelers in mindere mate nog in TS-DLC willen investeren dan wanneer dat vertrouwen er niet is. Je moet dat interview vooral in dat licht zien. Ze hebben de timing ervan ook zorgvuldig afgewogen - 1 dag voor het begin van de grote Steam Winter Sale!

Qua content richt DTG zich voluit op TSW, met nog slechts sporadisch nieuwe TS-Classic content. Ik heb begrepen dat TSW voor DTG zeer succesvol is, vooral doordat grote groepen nieuwe spelers op gameconsoles bereikt worden.

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door jpvdveer »

Sjef61 schreef:
24 dec 2022, 13:03
Vraag mij af.. Zouden wij voor die grote TSC update moeten gaan betalen?
DTG en gratis.. mmmm…. Of is het toch weer een verhaal uit het grote sprookjes boek…..
Alle technische TS-updates zijn altijd gratis geweest (ook bijvoorbeeld de 64-bit versie), dus dat zal nu vermoedelijk niet anders zijn.

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
3
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Sjef61 »

Ik laat mij verrassen

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Ja dat wordt het zeker Sjef, met DTG weet je het maar nooit met zoals gezegd de TSW versies in het achterhoofd. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Sjef61
Afbeelding

Prettige reis

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door HeroicNonsense »

Clipmeneernl schreef:
24 dec 2022, 11:46
Dat hebben ze bij DTG zelf gedaan. Ze hebben veel beloofd maar (tot nu toe) niks/weinig waargemaakt. Er zou een multiplayer komen, en een editor in TSW. Maar dat is er nooit gekomen.

En dat kan, als het bijvoorbeeld te moeilijk is voor hun, of als het te lang gaat duren en dat het vertraagd is. Maar ze hebben nooit een goede/echte reden laten horen, of voortgang. En dan raak je je spelers kwijt.
Mja, die redenen geven ze wel, maar ze klinken m.i. niet overtuigend.

De route-editor zou niet mogelijk zijn wegens de complexiteit van de Unreal-engine, een manier om zelf treinen te bouwen zou ook te complex zijn, multiplayer en VR staan niet hoog op het wensenlijstje etc.

Ondertussen hebben slimme mensen al ontdekt dat je wel degelijk treinen kunt toevoegen aan TSW (zie de teaser met de BR111) en ook aan een onofficiële VR-mod wordt gewerkt en is al op YouTube te bewonderen.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob Jansen »

Er is veel meer mogelijk dan dat DTG laat merken.
Hoe denk dat je dat 2nd en 3rd party hun content maken, ze hebben zelfs in 2018 in hun eindejaarstreams een volledige werkende editor laten zien en beloofd uit te brengen, maar je weet hoe het is gegaan.

De hoofdreden die DTG hanteert is: Het moet op alle platforms werken.
En hierdoor komt het blijkbaar eigenlijk niet, maar dan breken ze wel weer de belofte met de Raildriver.

Persoonlijk vind ik het ook jammer, denk dat er genoeg interesse was, maar de stem te klein is vanwege de grote console speler basis.
Als DTG Ambassador heb ik het ook meerdere malen aangegeven, maar krijg ook dezelfde response terug.


Maar om terug te komen op de grote update die gepland is.

Zoals benoemd is tot op heden de updates gratis voor Train Simulator, je kunt op Steam niet voor een update geld vragen, dan moet het zoals bij Train Sim World het geval is, een nieuwe game ervan maken.
Dan zal DTG ook hierbij alle DLC moeten overzetten en dat zijn er (inclusief verborgen en oudere dlc, ruim 1100).

Ik ben benieuwd wat ze er nog uit kunnen halen verder, maar het is afwachten totdat we verder wat te horen krijgen :)
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

Een nieuw hoofdstuk.
Lijkt steeds serieuzer te worden.
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... per-update
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Marklin
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Rob Jansen »

Waar ik zelf op hoop is dat DTG het blijft doorpakken, de afgelopen jaren is er steeds iets vooruitgang geboekt, maar het laatste wat echt gewijzigd is, is al een paar jaar geleden met de 64-bit versie.
Hoop dus niet dat er nu veel wordt gezegd, gedaan, uitgeven en dan vervolgens stil blijft.

Maar wat er in staat is op zich zeer goed nieuws, voornamelijk voor routes die wat groter en zwaarder zijn :)
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:22
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 125 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Patrick »

Ze zeggen dat de overall experience beter is. Klinkt als muziek in de oren. Ik zie ze het wel doorpakken tot het punt dat het niet verder kan. En zullen ze misschien niet eindigen bij Visual Studio 2022, dan zullen ze ons vast blij maken met verdie 2017 die al super schoon lijkt te zijn volgens hun.

En nou maar hopen dat direct x12 gaat lukken...
Afbeelding

Routebouwer NONLv6.5
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 developer

Patrick F.

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Danddddzzz »

Ik weet niet of ik er echt blij mee moet zijn. Ik bedoel, het klinkt allemaal erg leuk, maar ze willen dus nu de 32 bit edition niet langer ondersteunen (zoals ik het begrijp). Ik weet dat moderne computers 64 bit gebruiken, maar bij een wat oudere laptop als de mijne gaat het wel wat moeilijker met 64 bit. Bij 32 bit heb ik 15 FPS of meer en als ik niet te veel treinen gebruik zelfs meer, maar bij de 64 bit versie blijf ik maar 14 FPS hebben. Dat maakt voor mij een flink verschil. Ik ben toch al van plan een andere pc aan te schaffen en ben er hard voor aan het sparen :wink: , maar totdat ik een nieuwe pc heb moet ik het doen met 32 bit.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door jpvdveer »

Rob Jansen schreef:
15 mar 2023, 19:59
Waar ik zelf op hoop is dat DTG het blijft doorpakken, de afgelopen jaren is er steeds iets vooruitgang geboekt, maar het laatste wat echt gewijzigd is, is al een paar jaar geleden met de 64-bit versie.
Hoop dus niet dat er nu veel wordt gezegd, gedaan, uitgeven en dan vervolgens stil blijft.
Groot verschil met voorgaande jaren: er is nu een potentieel serieuze concurrent aan de horizon (Simrail). Bovendien is er het risico, in het artikel benoemd, dat TS Classic op een gegeven moment helemaal niet meer op nieuwe Windows versies zou kunnen werken. DTG moet dus wel willen ze de TS-Classic kaskoe niet kwijtspelen.

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:22
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 125 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Patrick »

Danddddzzz schreef:
16 mar 2023, 11:30
Ik weet niet of ik er echt blij mee moet zijn. Ik bedoel, het klinkt allemaal erg leuk, maar ze willen dus nu de 32 bit edition niet langer ondersteunen (zoals ik het begrijp). Ik weet dat moderne computers 64 bit gebruiken, maar bij een wat oudere laptop als de mijne gaat het wel wat moeilijker met 64 bit. Bij 32 bit heb ik 15 FPS of meer en als ik niet te veel treinen gebruik zelfs meer, maar bij de 64 bit versie blijf ik maar 14 FPS hebben. Dat maakt voor mij een flink verschil. Ik ben toch al van plan een andere pc aan te schaffen en ben er hard voor aan het sparen :wink: , maar totdat ik een nieuwe pc heb moet ik het doen met 32 bit.
Het probleem is, meer dan de helft van de huidge spelers speelt zeer waarschijnlijk op 64bit. En om nieuwe functies, optimization en ondersteuning te kunnen doorvoeren zul je toch echt eens moeten overstappen als game developer van 32 naar 64 aangezien 32bit echt al heel oud is en al bijna niet tot helemaal niet meer word ondersteunt.
Ook grafisch is 32 bit niet meer van deze tijd.
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht (totaal 4):
DanddddzzzFrisonJamesIvellmkasthijs
Afbeelding

Routebouwer NONLv6.5
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 developer

Patrick F.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

Het is zover hoor :partying_face: :partying_face:
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... iving-soon

27 april de eerste nieuwe grote update van TS in 5 jaar :D
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Marklin
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Nou ben oa. benieuwd of elke bug weer in een memory dump eindigt zoals we gewent zijn. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door jpvdveer »

... en drie nieuwe routes gebundeld zoals we van vroeger gewend waren. Gewoon TS2023 dus eigenlijk. (Je kan TS Classic gewoon opnieuw kopen om deze routes gebundeld te krijgen, zelfs als je TS Classic al bezit.)

Crazytrain2024
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2023, 12:09
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Crazytrain2024 »

het zou Ts aanstaan als zo een zelfde database maken als in farm dat je assets / mods kan downloaden in train sim zelf zo als farm sim het heeft scheelt tijd de nodige gigabits en je krijgt de vragen niet meer denk ik welke asset heb ik nodig welke mod moet ik gebruiken en betaalde mods of routes er buiten laten enkel free

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Koplopermau »

Inmiddels is er ook een release datum bekend: Op 27 april komt de zogenaamde 'Koningsdag Update' bij DTG uit. Op Steam komt er een nieuw setje routes bij Train Simulator beschikbaar die je voor weinig geld kan bemachtigen, en wel de Pegnitztalbahn, de Long Island Rail Road en de Huddersfield Line. Als je de Deluxe variant koopt krijg je ook nog East Coast Main Line London – Peterborough met de Flying Schotsman erbij.

De core update krijgt iedereen gratis en voor niets. Laat ik iedereen er wel even op wijzen dat de core update die je vanaf 27 april krijgt nog niet voorzien is van nieuwe zaken. Enkele oude zaken zijn uit de core gesloopt en er zijn wat kleine verbeteringen aangebracht. Het is vooral de vertaalslag van de code uit 2013 in een compiler van 2023. Kom je toch bugs tegen? Laat dit dan onmiddelijk in dit topic weten en bij DTG op het forum, dan kunnen ze hier naar kijken.

Als deze update verder goed verloopt en alles blijft werken zoals het werkt (wat de bedoeling is), dan gaat DTG als het goed is aan de slag om de core verder te updaten en eventueel zelfs uit te breiden met extra features. In de voorgaande artikelen hebben ze aangegeven dat dit de 'meest stabiele versie' van Train Simulator is, dus laten we hopen dat dat klopt.

Meer info hier: Artikel van DTG.

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

Hey Koploper,

Dit had ik inderdaad gedeeld de 13e :halo: :halo:
mkasthijs schreef:
13 apr 2023, 15:40
Het is zover hoor :partying_face: :partying_face:

27 april de eerste nieuwe grote update van TS in 5 jaar :D
Maar dank voor de verdere toevoegingen :smile: :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”