Train Simulator Classic grote Updates

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Gebruikersavatar
Beentrain
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Beentrain »

Volgen DTG JD zijn ze het aan het onderzoeken en komen ze met een oplossing:

By way of an update this morning, the team are investigating a couple of issues noted by players here (including the image one), and we'll update you if we have any further news.

Zie https://forums.dovetailgames.com/thread ... 292/page-6
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door MB1987 »

Beste Allemaal,

Ik heb een vraagje, bij mij heb geen problemen met de routes en de treinen van Christrains zover ik dat nu getest hebt.
Maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:
Als ik zelf een nieuw scenario start en in de '' MyRailDreams '' map de '' Railsimulator '' aanvink zodat ik de treinen van MarcD kan selecteren, en de Plan U en Plan X kan plaatsen, gaat dat nog goed. { even om te testen }: Ik selecteer het op het station het perron waar de trein opstaat om zo de passagiers in en uit te laten stappen en ook daarna de final destination zodat ik het scenario kan starten en zo even kan testen of alles werkt en de passagiers in en uit kunnen stappen, dat gaat goed. Maar nu komt het: Als ik dan het scenario met de ''Plan U'' en de ''Plan X'' afsluit en dus op ''Exit'' en dan op ''Yes'' klik [ Zie de 2 afbeeldingen hieronder ] lopen ze allebei vast. Bij dezelfde scenario's maar dan met de Christrains treinen lopen ze niet vast en dan gaat dat wel goed.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de berichten hierboven goed gelezen, maar ik wordt er zelf niet wijzer van als ik eerlijk mag zijn, o.a. ook over de .png en de LocoInformation of RouteInformation, maar dat kan ik in de myraildreams map niet vinden.

Hebben meerdere mensen dit ook ervaren en heeft iemand de oplossing hiervoor wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen ? dan hoor ik het graag van u.

Met vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Nja die grote platen is in principe nergens voor nodig al heb ik hem ook 1024 x 512.
Want 256 x 128 pix is voldoende voor een image in het spel, en dat formaat gebruiken ze ook in de DTG add-ons.

Toch blijft het idd vreemd dat het hier wel werkte en bij jou (Frison) weer niet met het verkleinen van de afbeelding wat met Paint was gedaan. :thinking:
Hier kreeg ik dus de welbekende memory dump zodra ik Des Hollands wilde spelen met die grote image.png
Afbeelding

Prettige reis

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Evert66 »

Het verwijderen van alle routes in de map content\routes en dan opstarten resulteerde bij mij nog steeds in een vastloper als ik TS startte.

Toen een backup gemaakt van de hele Railworks map, en vervolgens in Steam TS verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Dan nog liep TS vast, met de payware routes die toen automatisch geïnstalleerd werden, bij het openen van quick drive, bij mij de 3e pagina met routes: Three country route, WCML North en WCML over shap. Vervolgens in TS tools van alle routes die nog gezipt waren in .AP deze allen uitgepakt. En van bovenstaande drie routes het .png bestand geopend in Paint en weer opgeslagen. Et voila, met deze set aan routes (in mijn geval nu 31 routes) werkt TS weer!

Nogmaals mijn kritiekpunt naar DTG: waarom is dit niet gezien in de beta fase?? Want zelfs payware routes liepen bij mij na herinstallatie vast.
Niet iedereen heeft de kennis en kunde om in de verkenner of met TS tools bestanden aan te passen etc.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

MB1987, het NS Museum scenario op 't HvN loopt hier ook vast op de afbeelding van de loc en verschijnt niet ofwel er zit ergens iets niet goed.
Wat betreft de LocoInformation map zoek in ...\RailWorks\Assets\MyRailDreams\RailSimulator\RailVehicles\ eens op die naam en daar staan de image.png bestanden in die dus allemaal deze bestandsnaam (moeten) hebben.

En als het euvel daadwerkelijk aan de afbeeldingen ligt (en niet opgelost word door DTG waar ik over lees) heeft het DCR team nog wat te doen want zie dit:

Afbeelding

Die zouden dan terug moeten naar 256 x 128 of 512 x 256 pix wat ze van Mark D hebben.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Beentrain
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Beentrain »

Marklin schreef:
28 apr 2023, 14:01
.....

En als het euvel daadwerkelijk aan de afbeeldingen ligt (en niet opgelost word door DTG waar ik over lees) heeft het DCR team nog wat te doen
Die hebben helemaal niets te doen, want het wordt opgelost:
https://live.dovetailgames.com/live/tra ... 1611523126
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Louke1968 »

Ik heb hier ook al van alles geprobeerd, helaas zonder resultaat. Zodra ik op tabblad " Drive " klik bevriest het hele spul. En als ik de reactie van Teun lees, zit het probleem dus niet alleen in de images van de routemappen maar ook in die van bepaalde assetmappen. Ik wacht de fix van DTG af. We duimen!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Alleen aan de afbeeldingen van Marc D zijn creaties kan het haast niet liggen want die zijn iig niet te groot dus ligt het aan iets anders zoals Louke ook aangeeft.
Afijn maar gewoon afw88 wat DTG ons brengt en wij mogelijk nog voor meer verrassingen komen te staan. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

Het heeft niets met de afmetingen te maken, maar met de header info waarmee de afbeelding is gemaakt.

Gebruik gewoon de oplossing die ik erder heb aangegeven dan is het opgelost.

Wachten op DTG kan je tot je een ons weegt ben ik bang. :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Ja Frits met het laatste wat je schrijft kun je wel eens gelijk in hebben hoe bedroevend dat ook zou wezen en het uiteindelijk weer bij ons en content bouwers op het bord terecht komt die dan alle image.png bestanden moeten nalopen.
Want zoals bij het genoemde scenario zou het plaatje van de NS 2400 Brown moeten inladen waar het op bevriest, maar zojuist als test even de NS 2400 images verwijderd en dan heb je geen centje pijn en is het gewoon te rijden.
En dan kun je wel zeggen het ligt niet aan de afbeeldingen maar de header info, mja hoe kan het dan zijn dat het voorheen wel goed was?
Kortom dan zit de bug toch bij DTG.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Beentrain
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Beentrain »

Marklin schreef:
28 apr 2023, 15:07
Ja Frits met het laatste wat je schrijft kun je wel eens gelijk in hebben hoe bedroevend dat ook zou wezen en het uiteindelijk weer bij ons en content bouwers op het bord terecht komt die dan alle image.png bestanden moeten nalopen.
:joy:
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Het is haast te gek voor woorden met zo'n simpel iets dat TSC daar op bevriest, maar heb de NS 2400 Brown image geopend in Adobe Photoshop, even autom. tinten gegeven en opgeslagen en dan werkt het wel. :scream:

Afbeelding

Edit/
Voor de knutselaars onder ons gaat het in dit geval om de NS 2400 BR

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door MB1987 »

Bij mij is het probleem nu opgelost met de MarcD treinen Plan U en de Plan X.

Zoals Marklin al aangaf, heb ik de zoekopdracht in de .../DMUs ingevuld: *.png, daar kreeg alle .png's die in de map DMUs zitten, intotaal 18.
In de D-Schrijf heb ik voor iedere .image een temp map aangemaakt ( 1-18 ) zodat ik een back-up had. Daarna heb ik 1 voor 1 alle .image bestanden het volgende gedaan:

1. Op de startbalk geklikt en dan bovenin heb de zoekfunctie: apps, instellingen en documenten. Daarop heb ik paint ingeklikt en op openen.
2. Klik linksboven in '' Bestand '' en dan op ''Openen'', daar zoek ik dan bij de Plan X of de Plan U de .image op:
Bijv.: ...MyRailDreams/RailSimulator/RailVehicles/DMUs/NS_Plan X/Wagons/NS_DE2v_Syntus-Connexxion/LocoInformation
3. dan klik ik in die map op de ''.image'' en dan op ''Openen''
4. Vervolgens klik ik op ''Bestand opslaan als'' en dan op ''PNG-afbeelding'' en klik op ''Opslaan''
5. Hij zegt vervolgens dat de .png bestand al bestaat en hij vraagt of je het .png bestand wil vervangen en klik dan op ''Ja''.
6. Sluit Paint af.

en ik herhaalde deze stappen ook voor de 17 andere.image bestanden van de Plan X en Plan U.

Vervolgens startte ik Train Simulator op en de scenario's wat ik hierboven al aangaf met de Plan U en de Plan X en sluit allebei de scenario af en hij werkt weer bij allebei de scenario's en loopt niet meer vast. Probleem opgelost.

Bedankt allemaal voor het meedenken, daar ben ik jullie erg dankbaar voor.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Edit: Ik schreef hierboven Trains-xp, maar ik bedoelde Marklin, zojuist aangepast.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
28 apr 2023, 15:26
Het is haast te gek voor woorden met zo'n simpel iets dat TSC daar op bevriest, maar heb de NS 2400 Brown image geopend in Adobe Photoshop, even autom. tinten gegeven en opgeslagen en dan werkt het wel.

Ja, dat zeg ik toch steeds, het is een header fout van het .png bestand en niet de afmetingen :rolling_eyes:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Evert66 »

Hieronder het officiële statement op de website van DTG; er komt een patch.
Dat ze de experimentele DX12 versie vanmiddag ook nog online slingeren snap ik dan niet, zorg imo eerst dat de update van 27 april fatsoenlijk werkt.

Update Friday 28th April 13:30 BST
Thanks everyone who has sent us through feedback from yesterday's core update.
The team have been working hard to identify the cause of some of the issues some players have mentioned since the update has come out. We wanted to update you in the areas we're currently investigating.
We will be working on a post-release patch - which we want to thoroughly test before putting live - focusing on solving these areas.

1) Image handling, and offering additional protection on how the game recognises certain imagery
2) Add-ons that use DLLs
3) players using dynamic lighting
4) Number 4 camera broken

We'll also be additionally investigating any areas we're seeing large numbers of crashes.
The Experimental DX12 build will be be going live later this afternoon, and we're asking players to submit feedback for that in this thread. We will be monitoring feedback separately over the next couple of weeks.

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door HeroicNonsense »

Nou, ik ben er klaar mee.

Ik heb

Code: Selecteer alles

del image.png /s
gedaan in de RailWorks directory. Dan maar geen plaatjes. ;)

Gebruikersavatar
Beentrain
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Beentrain »

HeroicNonsense schreef:
28 apr 2023, 16:46
Nou, ik ben er klaar mee.

Ik heb

Code: Selecteer alles

del image.png /s
gedaan in de RailWorks directory. Dan maar geen plaatjes. ;)
Briljant!
Werkt alleen niet voor ingepakte routes (.AP bestanden)
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org

Railroad5846
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2021, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Railroad5846 »

Inderdaad Briljant!

Iemand ook problemen met AFB hendel die vast blijft staan? zowel bij virtual railroads treinen als van Steam (VR reeks). Hendel komt niet meer van zijn plek.

opnieuw installeren helaas niet de oplossing.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Evert66 schreef:
28 apr 2023, 16:22
Dat ze de experimentele DX12 versie vanmiddag ook nog online slingeren snap ik dan niet, zorg imo eerst dat de update van 27 april fatsoenlijk werkt.
Ja dat zou ik ook denken, mja dat moet je aan een paard overlaten die een veel groter hoofd heeft dan wij. :wink:
Want het is al zover en heb je nu de keuze uit 3 versies waaronder de experimentele DX12. :astonished:

Afbeelding

Edit/
Trouwens die DX12 staat dat voor Directx12, en zo ja die moet je dan natuurlijk hebben, of heeft het daar niets mee van doen?

Edit2/
Directx12 heb ik iig mocht dat een vereiste zijn, maar desondanks is er weer wat vreemds mee aan de hand.
Want heb zojuist oa. 't HvN (met nog een paar freeware routes) getest maar die klapten er zonder reden uit als je ze in de route editor wil openen.
Toen eens een career scenario geprobeerd op 't HvN en die doet het dan weer wel.
Ook een DTG add-on getest en die was weer wel in de route editor te openen, kortom ra ra welke puzzel gaat dat weer geven. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

jan-van-tellingen
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020, 20:53
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door jan-van-tellingen »

Beste leden,
Wie kan mij helpen.\? Het lijkt er op dat deze grote update bij mij niet werkt. Sinds de grote update is er iets raars gebeurd? Of heb ik het mis?
Het volgende gebeurde als ik van pagina Drive naar Career ga dan werkt t wel, maar ga ik naar Standard dan loopt alles vast. Dan is het uit met de pret.
Ben ik de enige of zijn er meer die dit hebben? Wat is er gebeurd?
Ik hoor graag van jullie I ik heb ook al gevalideerd ,maar hielp niet) Dank

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

Ik zou zeggen, lees dit topic er eens rustig op na, grote kans dat je er achter komt wat er aan de hand is. :wink:

Vermoedelijk staat er op de pagina die vastloopt ook een verkeerde afbeelding.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door mkasthijs »

Zie hierboven genoemde al.

DTG is bezig met een fix en ik verwacht dat deze op vrij korte termijn komt.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Frison »

De experimentele versie DX12 werkt dus ook niet. Die loopt zich ook vast op diverse afbeeldingen :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

cyberboss
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 apr 2020, 16:35
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door cyberboss »

OK als je een backup hebt van railworks, dan kun je weer terug naar de situatie voor de update, door:
1 kopieer alle bestanden in de root van de railworks map, niet de mappen maar de losse bestanden naar de railworks map
2 kopieer uit de map plugins alle 4 de bestanden. naar de plugin map van de huidige versie.

Bij mij werkt het en je kijgt het opstart scherm van de oude en het grote scherm van de nieuwe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Train Simulator Classic grote Updates

Bericht door Marklin »

Ja dat is een mogelijkheid Ries als er een back-up voorhanden is die vele niet zullen hebben waaronder ik. :wink:
Maar word de game dan niet bij een nieuwe start autom. geüpdatet naar de laatste versie of anders bij het spel via Steam op fouten controleert?

Frits,
Of het bij de experimentele DX12 versie aan de afbeeldingen ligt betwijfel ik want als je in de route editor een nieuwe route aanmaak met de Academy Template als ondergrond zeg maar dan lukt dit, maar start ik hem dan word de game wederom zonder reden afgesloten en zijn afbeeldingen niet aan de orde. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”