curved monitor

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

curved monitor

Bericht door dutchman »

Hallo,
Ik overweeg om een curved monitor te kopen en wel de Samsung Odyssey G5 LC27G55TQBUXEN.
Mijn videokaart is NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB.
Volgens een test op Hardware Info moet mijn videokaart QHD resolutie kunnen leveren.
Mijn vraag is nu of er simmers zijn die een curved monitor hebben en of dat bevalt?
Ik heb nu een 24 inch platte monitor.

Ik hoor graag van jullie !
Groetjes van Rob

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: curved monitor

Bericht door Aeolus »

Hi Rob,

Ikzelf heb een LG UltraGear 34GN850-B, en ja, dat bevalt me uitstekend.Je moet ook geen wereld van verschil in beleving verwachten tussen een curved en een platte monitor.

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: curved monitor

Bericht door dutchman »

Ha Aeolus,
Dank voor je reactie. Mijn videokaart is al een paar jaartjes oud (2016 of 2017).
Welke videokaart heb jij als ik vragen mag ?

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: curved monitor

Bericht door Aeolus »

Mijn videokaart is wel iets recenter, ik heb een 3070ti

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: curved monitor

Bericht door k_j_k »

Ik ben zelf ook bezig naar een andere monitor te kijken, een WQHD (3440x1440), die is enigszins gekromd (1800R), niet te gekromd, 1000R is me echt te veel maar dat is persoonlijk.
Een andere monitor die ik op het oog heb is een Quad HD (2560x1440), 1080p resolutie op een 32'' scherm 16:9. Ik zou ze het liefst zelf willen vergelijken voordat ik een keuze maak, maar zal het met de reviews van anderen moeten doen.

Het grote verschil zit meer in "ultrawide" vs. de standaard 27'' 1440p of 32'' 1080p resolutie (ook voor MS Flightsim 2020 trouwens).
Ultrawide vereist meer ook rekenkracht van je videokaart, mijn videokaart zal de 144 Hz bij lange na niet kunnen bijbenen, maar gezien de prijzen koop ik voorlopig geen andere.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 170 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

monitor

Bericht door joukie »

Hallo,
Heb net mijn nieuwe monitor geplaatst maar het lukt mijn niet om TSC aan de praat te krijgen zonder zwarte balken aan beide zijde te hebben.
Heb een AOC 34 inch met een resolutie van 3440X1440 welke staat ingesteld en deze ook zo ingesteld in TSC.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: curved monitor

Bericht door RemkoH »

Zwarte balken ontstaan alleen maar wanneer de resolutie van in dit geval TS een andere beeldverhouding heeft dan de monitor.
Dat heeft niks met wel of niet curved te maken.

Op zich zou het op welke resolutie dan ook gewoon moeten werken, mits de verhouding correct is.
Zelf heb ik TS weleens geprobeerd op 3x 27" (5760x1080), maar daar ben ik weer vanaf gestapt omdat die breedte voor enorme vertekening zorgde aan de zijkanten.
Afbeelding
Op deze screenshot lijkt het mee te vallen maar vooral vanuit de cabine was het vreselijk.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
joukie
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”