Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
1
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Dan Ocean »

Ik heb inmiddels het meeste materieel en routes wel aangeschaft om lekker te kunnen treinen, dus ik kijk nu verder naar manieren om TS wat mooier te maken.

Naar mijn weten zijn de smaken om dit voor elkaar te krijgen enerzijds de Sky & Weather Enhancement Pack en anderzijds RW Enhancer 2.

Heb ik het goed begrepen dat Sky & Weather Enhancement Pack - zoals de naam al zegt - enkel het weer aanpast zodat het er realistischer uitziet?
En doet RW Enhancer 2 ook iets met het weer of staat dit er los van?

Ik twijfel een beetje met welke van 2 ik meer waar voor mijn geld krijg. Of misschien zeggen jullie wel koop ze alle 2, want ze doen alle 2 op hun eigen manier iets heel goed.

Afijn, tips zijn meegenomen :) Dank alvast!

Jwick007
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2020, 00:11
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Jwick007 »

ik heb ze zelf alle 2 en moet je wel zeggen dat ik er geen spijt van heb. mijn simulatie ziet er nu veel realistischer uit dan zonder die pakketen
Deze gebruikers waarderen Jwick007 voor dit bericht (totaal 2):
Dan OceanLouke1968

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Louke1968 »

Jwick007 schreef:
25 mei 2023, 11:53
ik heb ze zelf alle 2 en moet je wel zeggen dat ik er geen spijt van heb. mijn simulatie ziet er nu veel realistischer uit dan zonder die pakketen
+1
Deze gebruikers waarderen Louke1968 voor dit bericht:
Dan Ocean

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rob Jansen »

Dan Ocean schreef:
25 mei 2023, 11:50
Heb ik het goed begrepen dat Sky & Weather Enhancement Pack - zoals de naam al zegt - enkel het weer aanpast zodat het er realistischer uitziet?
En doet RW Enhancer 2 ook iets met het weer of staat dit er los van?
Zelf gebruik ik alleen het Armstrong Powerhouse Sky & Weather Enhancement Pack 2.0 en niet RW Enhance 2, vind ik persoonlijk niet echt wat hebben maar er zijn er genoeg die het wel gebruiken (tip, zorg dat je die goed instelt).

Het Sky & Weather pack kan prima in combinatie gebruikt worden. Maar dat pack is niet alleen nieuw 'weer', maar ook een nieuwe Skybox (de lucht wat je in de game ziet).
Standaard ondersteunt het pakket alleen Engelse routes en het basis weer in de game, bijvoorbeeld de Achterhoek- en Twentelijnen route gebruikt het standaard weer van Kuju en werkt dus het AP Weather gelijk volledig op. Maar je kunt vrij makkelijk de Skybox naar andere routes kopiëren, dit staat vermeld in de handleiding en kan sommige routes echt tot leven brengen.

Immers zorgt de Skybox ook voor kleur en helderheid, hiermee zijn 'donkere' routes met een slechte skybox (mogelijk slechter geworden door game updates) weer nieuw leven ingeblazen.
Zelf gebruik ik het op elke route die ik heb.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Dan Ocean
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
1
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Dan Ocean »

Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels beide maar gekocht vanmiddag, kon toch niet wachten. Echt een flink verschil met het ''origineel'' moet ik zeggen. Ook de extra geluiden van RW Enhancer vind ik leuk gedaan, met name de Nederlandse stem.

De Armstrong Powerhouse Sky & Weather Enhancement Pack 2.0 ben ik nog niet helemaal over uit, ook omdat ik nog niet goed door heb hoe en of ik die werkend krijg bij alle Nederlandse routes. Heb even in de manual gekeken hoe ik die bestanden moet kopiëren maar voor bijvoorbeeld Hart van Nederland kan ik nergens de bestanden vinden die overschreven moeten worden. En ik vraag me ook af of het voor die route überhaupt nodig is :face_with_monocle:

Afijn, vooralsnog ben ik wel content dus dank voor de respons :)

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rob Jansen »

Het is in feite vrij simpel.

Het betreft het kopiëren van de "TimeOfDay" map.
De Armstrong variant is te vinden in: \Assets\AP\WeatherEP

Voor elke route moet je weten wat de basis is, voor de Achterhoek- en Twentelijnen heb ik het je al vermeld.
Voor bijvoorbeeld 't Olielijntje, is dat de Hamburg-Hannover route.

Het werkt voor elke route die zowel te krijgen is op Steam, andere sites, zowel payware of freeware.
Meeste freeware routes hebben payware basisroutes nodig voor Assets en dus ook de Skybox, het werkt ook voor 't Hart van Nederland, die gebruikt \Assets\DTG\Academy als basisroute voor de Skybox.

Je kunt voor elke route achterhalen welke je nodig hebt.
Open de RouteProperties.xml van de route in de content map.
Daarin staan onder <Skies> het pad in de Assets map.

Code: Selecteer alles

	<Skies>
		<cRouteBlueprint-sSkies>
			<SpringSkyBlueprint>
				<iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
					<BlueprintSetID>
						<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
							<Provider d:type="cDeltaString">RSC</Provider>
							<Product d:type="cDeltaString">HamburgHannover</Product>
						</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
					</BlueprintSetID>
					<BlueprintID d:type="cDeltaString">TimeOfDay\Spring.xml</BlueprintID>
				</iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
			</SpringSkyBlueprint>
Dit geeft aan de map RSC in Assets en daaronder de map HamburgHannover.
De Skies zitten in het mapje: TimeOfDay
Daarin staan 4 .BIN bestanden (verwerkte .XML bestanden) met de naam, in dit geval zijn de namen gelijk aan wat in de AP map staat, voor sommige routes heb je andere namen, dan moet je de 4 .BIN bestanden die je kopieert hernoemen naar de namen zoals ze in de route assets staan.

In feite is dat het hele proces.
Nu heb je de nieuwe skybox en alle scenario's die het Armstrong Weer 2.0 gebruiken (staat duidelijk genoteerd als optioneel op de download pagina hier op DutchSims) zie je het weer zoals de maker het heeft bedoeld.

Voor de mensen die het AP Weather pack niet aanschaffen, geen probleem. Armstrong heeft ervoor gezorgd dat mocht je het pakket niet hebben, je een standaard weertype hebt.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
Dan OceanMilko80
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Evert66 »

Ook ik heb beide pakketten en ben er tevreden over.
De Sky & Weather Enhancement Pack verbetert de standaard TS weersimulatie en dat maakt de algehele indruk van de simulatie veel levendiger.
RW enhancer is een user interface die je opstart waarin je je route kiest, de tijd, het weer en stations waar je wilt stoppen, hoelang je op de stations wilt stoppen. Vervolgens druk je op "drive" en RW start TS met de instellingen zoals zojuist gekozen.
RW biedt extra omgevingsgeluid zoals wind rail en cabine geluid, qua geluid kun je kiezen tussen diesel of electrische tractie. Echt een verbetering naar mijn mening. Verder biedt het programma Nederlandse omroep op de stations via een Azure spraak generator, klinkt niet slecht, maar veel van hetzelfde op de stations op de route.
Grafisch is TS ook te tweaken in RW met shaders, reflectie verbeteringen en weer effecten, aan te passen kleurtinten, het is zo gek niet te bedenken.
Als laatste biedt RW een HUD voor snelheid volgende station, wachttijd op station en meer.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat RW een abonnementsvorm kent als je onder meer de betere omroep geluiden via Azure wenst, dus regelmatig moet je weer betalen voor gebruik daarvan. Zo rond de €20,- per jaar. Het Sky & Weather Enhancement Pack kent een eenmalig aankoopbedrag.
Terwijl ik dit epistel schrijf zie ik dat je beide pakketten al gekocht hebt... :smile:
Deze gebruikers waarderen Evert66 voor dit bericht:
Dan Ocean

Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
1
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Dan Ocean »

Rob Jansen schreef:
25 mei 2023, 20:10
Het is in feite vrij simpel.

Het betreft het kopiëren van de "TimeOfDay" map.
De Armstrong variant is te vinden in: \Assets\AP\WeatherEP

Voor elke route moet je weten wat de basis is, voor de Achterhoek- en Twentelijnen heb ik het je al vermeld.
Voor bijvoorbeeld 't Olielijntje, is dat de Hamburg-Hannover route.

Het werkt voor elke route die zowel te krijgen is op Steam, andere sites, zowel payware of freeware.
Meeste freeware routes hebben payware basisroutes nodig voor Assets en dus ook de Skybox, het werkt ook voor 't Hart van Nederland, die gebruikt \Assets\DTG\Academy als basisroute voor de Skybox.
Top dit, dank voor de uitgebreide uitleg. Het is mij voor een aantal routes gelukt. Maar bij 't Hart van Nederland kom ik de map TimeOfDay niet tegen als ik bij \Assets\DTG\Academy kijk helaas. Dus dat ga ik nog even uitzoeken hoe ik dat gefixed krijg.

Maar voor nu super dit!

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rob Jansen »

Vele routes die je koopt op Steam komen in .AP bestanden, hierin zitten de assets, inclusief het TimeOfDay mapje.

Je kunt dus gewoon de hele TimeOfDay map uit de \AP\WeatherEP dus in \DTG\Academy kopiëren, je hoeft in dit geval niks te overschrijven.
Ook geld het geval dat de .BIN bestanden een andere naam kunnen hebben, dus moet je soms nog hernoemen.
Hiervoor kun je het .AP bestand openen met 7-Zip om de inhoud te bekijken.

Met het .AP bestand moet je niks doen (uitpakken is onnodig) want de game gaat eerst de losse bestanden inladen buiten het .AP bestand, mocht de game deze niet vinden, kijkt die pas in het .AP bestand.
Aangezien de TimeOfDay al buiten het .AP bestaat, gaat die het dus niet inladen uit dat pack.

*) .AP is de bestandsextensie, net zoals .BIN, mocht je bestandsextensies hebben uitstaan zie je dus niet .AP, maar alleen de gewone naam.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Dan Ocean
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Dan Ocean
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2022, 07:40
1
Gegeven waarderingen: 82 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Dan Ocean »

Ja super, zo is het gelukt bij alle routes. Heel erg bedankt nogmaals! Ik ga van mijn nieuwe aankopen genieten.

In de regen rijden is ook veel realistischer zag ik al. Ongelooflijk wat een verschil 2 add-ons kunnen maken.
Deze gebruikers waarderen Dan Ocean voor dit bericht:
Rob Jansen

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Dan Ocean schreef:
25 mei 2023, 20:33
Het is mij voor een aantal routes gelukt. Maar bij 't Hart van Nederland kom ik de map TimeOfDay niet tegen
Ja dat klopt want mijn TimeOfDay verwijst naar DTG.

In het algemeen; stel dat ik in mijn RouteProperties.xml bestand verwijs naar de AP\WeatherEP\TimeOfDay\... map?
Dan zou dat moeten werken voor mij althans, maar werkt het dan wel voor degene die het pakket niet hebben, dan bedoel ik dus krijgen die bijv. het standaard Weer of word het dan missing Weer?
Want bij scenario's die aangeboden worden zie je nog wel eens ..... (optioneel) staan maar geldt dit ook zoals ik het hierboven omschrijf?
Afbeelding

Prettige reis

Jwick007
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2020, 00:11
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Jwick007 »

hoe kan ik zelf het weer verandere voor de Zuid west Nederland route?
ook gewoon timeofday map kopïeren?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Zo makkelijk gaat het niet met alleen de timeofday map kopiëren en plakken in een route.
Trouwens ik meende (eer)gisteren een timeofday bestand te hebben zien staan voor diverse routes maar die is volgens mij verdwenen, d.w.z. kan hem niet meer vinden.
Of ik heb een droom gehad ..... :sweat_smile:

Edit/
Nee had niet gedroomd want heb ... RNL_AP_Additional_Sky_Enhancement_v1.0 nog opgehaald al heb ik er nog niets mee gedaan. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rubku_NL »

Jwick007 schreef:
27 mei 2023, 19:24
hoe kan ik zelf het weer verandere voor de Zuid west Nederland route?
Zuidwest Nederland V2.0 maakt gebruik van de TimeOfDay uit de Londen - Brighton route.
Deze wordt standaard ondersteund door het Sky & Weather Enhancement Pack.
Marklin schreef:
27 mei 2023, 19:43
Edit/
Nee had niet gedroomd want heb ... RNL_AP_Additional_Sky_Enhancement_v1.0 nog opgehaald al heb ik er nog niets mee gedaan. :face_with_monocle:
Deze is inderdaad onderweg, maar er was een kleine bug die we iets te laat hebben gevonden.
Hier wordt momenteel aangewerkt en komt zo snel mogelijk online.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
Rob JansenMarklin
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rubku_NL »

Voor de mensen die graag het Armstrong Powerhouse: Sky & Weather Enhancement Pack op de route ZWNL willen, kunnen nu een alternatieve optie downloaden, die het weer terugzet naar de RSC: London - Brighton, zoals in de vorige versie van de route.

Afbeelding Zuid-West Nederland v2.0 (RSC: London - Brighton (Weather))
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
Dan OceanMilko80
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Oa. dit staat bij de download te lezen:

Belangrijk
Houd er rekening mee dat na een Game/Steam update of via " Verify integrity of game files" deze bestanden worden verwijderd. Mocht je het graag terug krijgen, dan raad ik aan om eerst de "Armstrong Powerhouse: Sky & Weather Enhancement Pack 2.0" en daarna pas dit pakket opnieuw te installeren.


Maar dit kan ik niet helemaal rijmen, er staat dus deze bestanden worden verwijderd, oké daar kan ik inkomen dat die worden verwijderd van jullie pakket.
Maar wat heeft het origine pakket daarmee van doen, worden die bestanden ook verwijderd, dit is toch een pakket op zich wat in deze ...\RailWorks\Assets\AP\WeatherEP\... map staat?, omdat ik eruit kan opmaken dat die ook opnieuw geïnstalleerd zou moeten worden en daarna jullie pakket.
Kan ook niets in de handleiding vinden dat het opnieuw zou moeten na ....., of ik lees er totaal overheen, en/of lees het bericht verkeerd wat soms een vak apart kan wezen. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rubku_NL »

Zo wel het Armstrong Powerhouse: Sky & Weather Enhancement Pack 2.0 als het Additional AP Sky Enhancement installeren bestanden in de DTG en RSC mappen.
Maar omdat veel van deze routes verpakt zijn in een .ap-bestand en de bestanden van deze pakketten dezelfde naam hebben (omdat het anders niet werkt), worden ze verwijderd tijdens een Game/Steam update of via " Verify integrity of game files".

De reden hiervoor is heel eenvoudig:
Steam controleert of de bestanden buiten een .ap-bestand dezelfde bestandsnaam hebben, en zo ja, dan worden deze verwijderd, aangezien ze officieel in een .ap-bestand horen en er normaliter dus niet buiten horen te staan.

Ook daarom kun je deze pakketten gemakkelijk zelf verwijderen, het is gewoon een kwestie van de bestanden buiten de ap verwijderen en klaar. (Merk wel op dat je dan andere dingen verliest zoals repaints op treinen uit die route).

Daarom moet je dan beide pakketten opnieuw installeren.
Overigens de bestanden in: Assets\AP\WeatherEP worden niks mee gedaan die blijven gewoon staan.

Dit geldt bijvoorbeeld voor meer pakketten:
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Nou ben eens aan het snuffelen in de handleiding en testen geweest met de originele AP Sky & Weather Enhancement Pack 2.0
Misschien hebben jullie een andere handleiding dan ik maar er staat bij mij geen Supported Routes vermeld van RSC.
En zoals ik al zei over opnieuw installeren na ..... dat er niets over vermeld staat zou kunnen kloppen want na een Verify integrity zijn bij mij vele zo niet alle AP TimeOfDay mappen nog aanwezig. :hugging:
(volgens mij ook in DTG mappen waarvan ik de route niet eens heb, dus een alleenstaande TimeOfDay (junk) map)

Overigens met die AP TimeOfDay map in NL routes is heel mooi maar bestaande scenario's blijven het oorspronkelijke Weer houden zoals weggeschreven staat in het ScenarioProperties.xml bestand.
Ofwel daar veranderd een toegevoegde AP TimeOfDay map niets aan. :wink:

Edit/
Nou die handleiding kun je wel negeren, er staat niets over RSC Supported Routes in maar de TimeOfDay mappen worden er wel degelijk ingezet na het bestand even los te installeren en weet je meteen wat ze er met zo'n exe bestand allemaal in slingeren waarvan ik de helft aan routes niet heb, ofwel junk mappen. :thinking:
zie knipsel:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rob Jansen »

Marklin, even een kleine toelichting aangezien het blijkt dat niet alles gesnapt wordt (met de beste bedoelingen) wat er gezegd wordt of omgaat binnen de Engelse Train Simulator community.

Een kleine geschiedenis van DTG en de mapnamen die je ziet.

DTG is vroeger ooit begonnen als onderdeel van EA, die RailSimulator in 2007 uitbrachten, de oorspronkelijke versie.
Toen zowel Microsoft als EA geen nieuwe versie wilden maken (ja, Microsoft wilde een Train Simulator 2 maken van hun eerste versie uit 2001) ging DTG verder als 'RailSimulator.com Limited' en ontstond ook ook "RSDL, Rail Simulator Development Ltd", daarin kwamen de eerste routes.
Vervolgens ging de ontwikkeling verder in de RSC (RailSimulator.com) map en als laatste sinds ~2014 in de DTG map.

Hierom zie je ook dat het pakket van Armstrong in diverse mappen wat installeert waaronder DTG en RSC omdat routes uit een bepaald tijdperk komen.
Maar ook ondersteunt Armstrong Powerhouse diverse anders makers zoals BMG (Bossman Games) en JT (JustTrains) om maar een paar te noemen.

De "TimeOfDay" map is de feitelijke Skybox die je ziet. Hierin wordt aangegeven hoe licht het is, de zonstand, wanneer het donker is enz.
Het weer wat je vervolgens in vele scenario's in onze download sectie kan vinden sluit aan op deze skybox.
Mocht je namelijk alleen het weer gebruiken maar niet de skybox op de route dan kun je wolken er tussen doorzien of juist dat de Armstrong Powerhouse wolken niet correct functioneren. Het gaat in feite dus hand in hand.

Ook installeert AP het weer in de hoofdmap, de Kuju map, hierin wordt er dus voor gezorgd dat ook de basisroutes vanuit de game, of die een standaard template gebruiken het weer optimaal kunnen gebruiken.

Armstrong Powerhouse heeft ook zorg ervoor gedragen dat mocht een scenario gemaakt zijn met hun weerpatroon en de speler dit pakket niet bezitten, een vergelijkbaar standaard weer patroon worden gebruikt.
Meestal zal dit zijn, Clear (blauwe lucht), Cloudy (standaard volledig grijs, maar in het pakket de blauwe lucht met wolken), Rain of Snow.


De reden welke Rubku_NL in de handleiding heeft genoteerd dat bij een Steam Verificatie oorspronkelijke bestanden worden teruggezet klopt. Immers niet elke route zit ingepakt in een .AP bestand. Natuurlijk zal een verificatie de AP map niet verwijderen, immers is deze niet bekend bij Steam.
Als je alleen al met installeren een route uit vinkt en weer aan voor herinstallatie, gaat de game het opnieuw installeren en zal je het weer opnieuw moeten installeren (zowel dus het oorspronkelijke Armstrong Powerhouse pakket als onze download) voor optimaal resultaat.

Dus eigenlijk in kort, ik snap dat je zaken graag tot op de bodem wilt weten, maar soms is het een beetje overbodig en kun je ook van ons op aan met informatie. Maar sowieso voordat wij iets plaatsen in onze downloads (gemaakt door ons Team) wordt er uitgebreid naar gekeken voordat we iets benoemen.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 3):
DanielGekIdeeRubku_NL
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Tsja Rob wat de toelichting en geschiedenis, en de meeste jongeren niet weten enz., betreft snap ik allemaal wel maar het gaat mij erom dat je oa. niet van de handleiding op aan kunt.
Dus nogmaals in het kort:
1 Waarom word de RSC map niet genoemd onder Supported Routes?
2 En waarom staat er niets over opnieuw installeren geschreven na oa. een Steam Verificatie?
3 Tevens word alles geïnstalleerd terwijl velen niet alle assets/routes hebben en een zooitje in de assets word, ze kunnen toch een .exe maken die niet bestaande assets/route mappen overslaat of zo?
Ofwel de handleiding kun je wel overslaan om die te lezen en hoeft iig niet de vraag te worden gesteld "heb je de handleiding wel gelezen". :upside_down:
Wij hebben het er nu zo over en wordt vermeld in jullie pakket, maar de niets vermoedende gebruiker weet niet zoals in punt 2 genoemd.
Mja misschien word de gebrekkige handleiding enz. ooit nog eens bijgewerkt. :thinking:

Afijn laten we deze discussie afsluiten en overgaan tot de orde van de dag wat vandaag mooi Weer belooft te worden. :sunglasses:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rob Jansen »

Marklin, ik zou hierop alleen nog kunnen zeggen als ik de vragen zo lees, contacteer de maker van het product, Armstrong Powerhouse, ze hebben een formulier op hun website om contact met ze op te nemen.

Maar inderdaad, graag terug on topic :)
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
30 mei 2023, 11:39
Belangrijk
Houd er rekening mee dat na een Game/Steam update of via " Verify integrity of game files" deze bestanden worden verwijderd. Mocht je het graag terug krijgen, dan raad ik aan om eerst de "Armstrong Powerhouse: Sky & Weather Enhancement Pack 2.0" en daarna pas dit pakket opnieuw te installeren.
Herinnering,
Gezien dit Bericht kunnen wij weer aan de slag zoals oa. in de citaat staat vermeld.
Zelf na deze update is mijn NL taal bestandje overschreven dus zal wellicht bij de TimeOfDay map niet anders zijn.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Sky & Weather Enhancement Pack of RW Enhancer 2 of allebei?

Bericht door Rubku_NL »

Nee er is bij deze update niks aan de content zelf geüpdatet, en dus niet nodig.
De reden dat je "NL taal" wel weg is, komt om dat dit een onderdeel is van de Core.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Marklin
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”