Dlc tegen spotprijzen

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Dlc tegen spotprijzen

Bericht door dutchman »

Hallo
ik ben op een site terecht gekomen waar je een DLC kan kopen voor rond de 5 euro. Bij steam is die 22 euro.
Het ziet er allemaal legaal uit maar is dat ook zo. Weet iemand dat?
Ik weet ook niet of hier de naam mag noemen van die site.
Ik hoor het wel.
Groetjes

ProMatt23
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:32
2
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door ProMatt23 »

Gaat dit om steamkeys? Naar mijn weten gewoon legaal dan!

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door dutchman »

Ja het zijn steam Keys.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Aeolus »

Sites zoals g2play.net enzo? Ja, dat werkt gewoon en is gewoon legaal. Heb er al aardig wat content vandaan gehaald. Men claimt nog wel eens dat het soms onzeker is dat het goed werkt, maar heb er nog nooit issues mee ondervonden.

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door dutchman »

Bedankt voor de info. Ik ga de route aanschaffen. :thumbsup:

Gebruikersavatar
Rob_zeeland
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2020, 07:54
3
Gegeven waarderingen: 140 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Rob_zeeland »

Ik heb meerdere DLC's gekocht op g2a.com

je moet alleen goed lezen.. soms is de key niet voor onze regio en soms koop je een account wat dus ook niet handig is.. maar dat is een kwestie van opletten wat je koop..

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Koplopermau »

Ik wil wel even een kanttekening plaatsen. G2A is een website die inderdaad goedkope keys aanbied, waaronder ook Train Simulator DLC. Echter is de website (net als andere sites trouwens) nogal controversieel omdat een groot deel van deze keys gestolen zijn of aangeboden worden vanaf de zwarte markt. De makers van de spellen waar je keys van koopt op G2A zien in ieder geval geen cent van de aankoop.

Verder wil ik benadrukken dat een illegale key op Steam activeren ertoe kan leiden dat je hele Steam account gesloten wordt. Het is dus een beetje hit-and-miss: Ook komt het weleens voor dat keys niet aankomen. Dit is echter zeldzaam, maar dan nog. Het is beter dat je wacht tot bijvoorbeeld de Steam Summersale en daar je add-ons van Steam koopt. Vaak hebben de meeste DLC's na een paar weken al 30% korting en na een paar maanden 50% korting.

Mijn algeheel advies is dan ook: Blijf er (ondanks de bodemprijzen) ver van weg.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
mkasthijs
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob_zeeland
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jun 2020, 07:54
3
Gegeven waarderingen: 140 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Rob_zeeland »

@Koplopermau, Ik ga jou niet tegen spreken maar ben wel benieuwd wat de bron hier van is.. het lijkt mij sterk dat er op een site als g2a illegale zaken verhandeld worden.. Als dat het geval is dan zou ik daar idd ook weg blijven maar ik zou graag de bron dan eens lezen..

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
4
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Pjottr »

Koplopermau schreef:
11 jun 2023, 21:27
Een groot deel van deze keys gestolen zijn of aangeboden worden vanaf de zwarte markt.
Wat ook vaak gedaan wordt is in bulk keys aankopen in landen waar dit goedkoop is. Omdat er landen zijn waar de geldeenheid (veel) minder waard is dan de euro/de dollar, is het kopen in bulk & verkopen voor spotprijzen alsnog zeer winstgevend (uiteraard niet voor de maker van de betreffende game, wat Koplopermau al zei). Sites als G2A worden dan ook vaak "de grijze markt" genoemd. De sites zelf zijn in de regel niet illegaal, de manier waarop de keys soms verkregen worden, brengt echter wel morele vraagstukken met zich mee.

Zoals Mau zegt bestaat de kans dat het mis gaat. Om die redenen wordt het officieel afgeraden, en in plaats daarvan gebruik te maken van Steam sales.

Rob_zeeland schreef:
11 jun 2023, 21:36
@Koplopermau, Ik ga jou niet tegen spreken maar ben wel benieuwd wat de bron hier van is.. het lijkt mij sterk dat er op een site als g2a illegale zaken verhandeld worden.. Als dat het geval is dan zou ik daar idd ook weg blijven maar ik zou graag de bron dan eens lezen..
https://www.makeuseof.com/are-game-keys-safe/ In dit artikel staat vrij goed uitgelegd hoe alles werkt. Het goede, en het slechte. Er zijn meer van dit soort websites die uitleggen hoe alles in elkaar steekt. De ene site zegt dat het compleet veilig is, andere sites (zoals de site die ik hier link) beschrijven ook de donkere kant waar je voor moet oppassen.

Er zijn risico's aan dit soort sites, maar het is bij lange na niet altijd gestolen of onethisch verkregen. Zolang je een beetje oppast van wie je keys koopt; individuele verkopers bestaan ook. Daar zou ik persoonlijk mee oppassen.

Uiteindelijk is het belangrijk om goed te realiseren dat er zowel voor- als nadelen zijn aan key sites. Je kan niet zeggen dat het volledig slecht is, maar ook niet dat het volledig goed is. Vandaag dat het "grijs" is.

(Edit: Extra reactie toegevoegd)
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 2):
KoplopermauRob_zeeland

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door dutchman »

Bedankt voor de extra info. De site zag er betrouwbaar uit. Zodra ik betaald had kwam de key tevoorschijn. Ik weet niet meer of ik toen ook op steam was ingelogd, maar de steam site om de key in te voeren werd ook gelijk geopend.
Steam ging gelijk de route binnenhalen en installeren.
Maar met de nieuwe info weet ik niet of ik dit nogmaals zal doen..
Groetjes van Rob

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Dlc tegen spotprijzen

Bericht door Sebas1700 »

Dat G2a en consorten inderdaad merkwaardige verkopers een platform bieden, kan ik niet ontkennen. Maar dat Steam je account kan verbannen, dat gaat niet gebeuren. Eerder loop je de kans dat de producent van zo'n game/DLC keys met een dubieuze afkomst intrekt. Dan haalt Steam de game gewoon uit je bibliotheek. Of je krijgt het product niet eens geactiveerd. Maar zolang de key geldig is, is die geldig. En dat laatste blijft het 99,9% van de keren wel. Of je op zulke sites shopt is geheel aan jezelf. 😉
Deze gebruikers waarderen Sebas1700 voor dit bericht:
Pjottr

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”