Nieuwe update 76.2C

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Nieuwe update 76.2C

Bericht door mkasthijs »

DTG heeft weer een nieuwe grote update in de maak welke nu naar de beta testers gaat, update 76.2c
Wanneer die precies gaat voor ons allemaal komen weet ik niet, maar wat ik lees, word ik vrolijk van. Zijn echt mooie stappen.

Het bericht is hier te lezen: https://forums.dovetailgames.com/thread ... -2c.76989/
Hieronder even de vertraing (met Google Translate) voor de mensen onder ons die moeite hebben met Engels:

Wat is inbegrepen/gewijzigd

We hebben de laatst overgebleven problemen met betrekking tot de manier waarop TS geheugen toewijst, fundamenteel opgelost. De bijzonderheden van ons laatste werk zijn:
  • Ondersteuning voor 64-bits adressering in alle aangepaste heaps in de x64-build.
  • Oplossing voor bewering in STL bij het verlagen van een iterator aan het begin van een lijst.
  • Betrouwbaarder vrijgeven van landschapstexturen.
  • Nieuwe launcher-app om het starten van dezelfde build (x32/x64/Dx12) bij grafische of resolutiewijzigingen te repareren.
  • Oplossing voor het naar beneden gaan van de schermresolutie in het instellingendialoogvenster dat buiten het scherm loopt - een offset toegevoegd om de vervolgkeuzelijst verticaal te verplaatsen om op het scherm te blijven.
  • Oplossing voor het vastlopen van de serialisatie tijdens het laden van de textuur. De meest voorkomende crash in build v75.6a.x64
  • Code om een crash van de coördinator te voorkomen bij het tweemaal vrijmaken van hetzelfde knooppunt bij een routeringsfout.
  • Controle voor -1 pointer toegevoegd in ScriptGetConsistSpeed.
  • Oplossing voor crash in koplampvernietiger (5e meest voorkomende crash in v75.8a.x64).
  • Mogelijke oplossing voor een crash veroorzaakt door een raycast-berekening die van het einde van een hoekpuntbuffer afging. Dit kwam vaker voor in de scenariobewerkingsmodus dan in de drive.
  • Oplossing voor verschillende crashes als gevolg van null-pointers of het gebruik van niet-geïnitialiseerde variabelen in Delta-serialisatie, scenario-editor bestaat uit plaatsing, loftbouw.
  • Initialisatie van de "Current Consist" naar nul/null bij het opstarten om de crash te verminderen tijdens de initialisatie van signaalscripts die toegang krijgt tot de huidige bestaan wanneer deze niet gedefinieerd is.
  • Extra logboekregistratie om het debuggen van D3D-fouten te vergemakkelijken.

Met deze update zijn crashes met betrekking tot geheugenadressering en -toewijzing fundamenteel niet langer waarschijnlijk, en crashes die vanaf dit punt worden ervaren, zullen ofwel veroorzaakt worden door uw eigen hardware of software (dat wil zeggen Windows, stuurprogramma's, enz.) of zijn inhoudsgerelateerd (d.w.z. beschadigde assets, onjuist samengestelde assets, enz.) en het is zeer onwaarschijnlijk dat deze door TS zelf worden veroorzaakt. We gaan onderzoeken waar we de crashpreventie in de toekomst kunnen verbeteren voor crashes die verband houden met veelvoorkomende inhoudgerelateerde problemen.

Opnieuw opstarten en resolutie instellen

Je zult ook een aantal extra dingen opmerken die we hebben geïmplementeerd, zoals wanneer je ervoor kiest om het spel opnieuw op te starten wanneer je de instellingen in het spel wijzigt. Je wordt nu correct opnieuw opgestart in dezelfde versie als vóór het opnieuw opstarten. Dus als u zich in 64-bit bevond voordat u de herstart aanvraagde, wordt u nu bij het opnieuw opstarten correct teruggezet in 64-bit. We hebben ook het probleem opgelost met betrekking tot de weergaveresoluties die door uw GPU worden ondersteund, in die zin dat sommige kaarten zo'n lange lijst produceerden dat het onmogelijk zou zijn om de hogere resoluties te selecteren omdat de lijst onderaan het scherm loopt.

D3D Vertex-bufferfout

We hebben wat extra logboekregistratie toegevoegd om ons te helpen de veelvoorkomende D3D "Vertex Buffer"-fout op te lossen die doorgaans optreedt bij het schakelen tussen taken (AKA Alt-Tabbing) in de modus Volledig scherm. Dit is een complex probleem dat nog niet zo eenvoudig is op te lossen.

Fundamenteel zijn er een aantal situaties die kunnen resulteren in de D3D-fout, maar over het algemeen zijn deze allemaal te wijten aan het "verloren" gaan van het D3D-apparaat (in feite verdwijnt uw GPU) en een fout in TSC om van dit verlies te herstellen. In theorie is de procedure om deze situatie aan te pakken vrij eenvoudig: de applicatie ontvangt een foutmelding over het verloren apparaat, maakt eventuele D3D-objecten vrij en roept vervolgens een apparaatreset aan. Helaas mislukt het resetten van het apparaat en de meest voorkomende reden hiervoor is dat een of meer D3D-objecten niet worden vrijgegeven.

We hebben een aanzienlijke hoeveelheid tijd besteed aan het debuggen van het maken en vrijgeven van D3D-objecten binnen TSC, maar zijn er nog niet in geslaagd de oorzaak van de mislukte reset van het apparaat te achterhalen en daarom een oplossing te implementeren. Er is een kans dat sommige objecten in plug-ins van derden niet correct worden vrijgegeven, wat het debuggen verder vertraagt omdat we daar geen broncode voor hebben. Wij blijven dit met prioriteit onderzoeken.

Belangrijke notitie

Voor deze build moet dotNet 6 of hoger zijn geïnstalleerd. Dankzij uw feedback hebben we een probleem vastgesteld waarbij het installatieprogramma niet werkt. We werken hier momenteel aan en zijn van plan de build dienovereenkomstig bij te werken. Dit heeft geen invloed op uw spel, maar u krijgt wel een foutmelding wanneer u probeert de software opnieuw op te starten vanuit de game. Ik zal dit bericht updaten zodra de build klaar is.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
Marklinjoukie
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2181 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Marklin »

Mooi ..., maar moeten we tegen die tijd TCS weer offline hebben bij Steam?, of zou het dit keer eens goed gaan. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8194 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Frison »

Iemand met een redelijke computerachtergrond kan er geen kop en staart aan vinden, laat staan dat een leek met deze informatie iets kan beginnen. :joy:

Laten we er maar het beste van hopen EN maak zo snel mogelijk een volledige backup van je installatie map(pen) :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2181 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Marklin »

Ja ik snap het sowieso al niet, want net als bij de vorige update word er voorafgaand toch een Beta versie de wereld in geslingerd.
Kortom hoe kan er dan een update verschijnen met zo'n fatale fout die alles om zeep hielp.
Zitten die Beta gebruikers voor Jan met de korte achternaam te testen of zo? :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door MB1987 »

Ik heb een paar vraagjes,
Zoals ik het nu hierboven lees over dotNet 6, heeft het geen invloed op het spel, maar je krijgt wel een foutmelding wanneer je de software opnieuw opstart vanuit de game. Wat bedoelen ze hiermee ?

En mijn tweede vraag is, moet je dotNet 6 of hoger hebben om na de update TSC te kunnen spelen, of begrijp ik dat verkeerd ?

En laatste vraag, Waar kan ik op mijn laptop vinden welke versie ik van dotNet heb ?

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8194 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Frison »

https://learn.microsoft.com/nl-nl/dotne ... os-windows


Let er wel op. dat als je dit gaat installeren, dat je de juiste keuze maakt op de downloadpagina. Ook daar moet je enige kennis van zaken hebben om de juiste keuze te maken.

Maar ja, misschien zijn ze bij Steam wel zo handig en verstandig, dat ze een download en install script meeleveren, dat voorkomt veel vragen en ellende.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door dylanjohn10 »

Excuseer.
:sunglasses: :flag_nl:

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door mkasthijs »

Ikzelf heb 4.8 zie ik, dus ik moet nog 6.0 installeren.
En dat vind ik bijzonder, gezien ik gewoon een Windows 10 laptop heb.

Om het makkelijk te vinden, doe dit en controleer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP

De hoogste versie, is de versie die op je laptop staat.

Dit kun je zien via regedit.exe door deze te openen op je laptop.
Alleen kijken, niks in aanpassen.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Kcalk_04 »

wat ik me afvraag is waarom DTG verwacht dat de leek die TS speelt zijn dotnet versie aan zal kunnen passen. Dat is echt niet iets wat zo "streightforward" is.
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1300 keren
Ontvangen waarderingen: 8194 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Frison »

mkasthijs schreef:
12 dec 2023, 13:14
Ikzelf heb 4.8 zie ik, dus ik moet nog 6.0 installeren.
En dat vind ik bijzonder, gezien ik gewoon een Windows 10 laptop heb.

Om het makkelijk te vinden, doe dit en controleer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP

De hoogste versie, is de versie die op je laptop staat.

Dit kun je zien via regedit.exe door deze te openen op je laptop.
Alleen kijken, niks in aanpassen.

Warom zo moeilijk?
Klik gewoon eens op de link die ik hierboven heb geplaatst.
Niks knoeien met regedit door onervaren gebruikers.
Gewoon via de console zoals beschreven, dat voorkomt de nodige problemen.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door MarkA »

Kcalk_04 schreef:
12 dec 2023, 14:10
wat ik me afvraag is waarom DTG verwacht dat de leek die TS speelt zijn dotnet versie aan zal kunnen passen.
De gemiddelde leek moet dan ook helemaal geen betà versies willen gebruiken, maar gewoon bij de release versies van TSC blijven. Dan hoef je ook niks te installeren buiten Steam om zoals in de link van Frison staat..

Als je daar moeite mee hebt of niet uitkomt, dan ben je mijn inziens ook niet de doelgroep voor het testen van betà uitgaves
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Kcalk_04 »

Nee dat is logisch inderdaad, ik heb eroverheen gelezen dat het alleen voor de beta's vereist was.
Mijn scenariopagina: hier

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door MB1987 »

Beste MarkA en forumleden,

Ik heb er geen verstand van en daarom vroeg ik het ook. Ik ben geen betá tester. Als er een update van steam DTG gereleased is dan installeer ik die vanuit steam en dan klik ik op de knop "Bijwerken" op de TSC pagina en als hij bijgewerkt is, dan klik ik op deze knop "Spelen". Ik speel TSC altijd in de x64.

Het is voor mij een beetje voor verwarrend en ik probeer het zo goed mogelijk te begrijpen:

uit het bericht van mkastijs:
" belangrijke notitie Voor deze build moet dotNet 6 of hoger zijn geïnstalleerd. Dankzij uw feedback hebben we een probleem vastgesteld waarbij het installatieprogramma niet werkt. We werken hier momenteel aan en zijn van plan de build dienovereenkomstig bij te werken. Dit heeft geen invloed op uw spel, maar u krijgt wel een foutmelding wanneer u probeert de software opnieuw op te starten vanuit de game. Ik zal dit bericht updaten zodra de build klaar is.

Wat bedoeld DTG hiermee ?
* Als de DTG versie 76.2C update is gereleased op steam en je update hem op steam, en je hebt geen dotNet versie 6, dat je dan geen "Build" Scenario's meer kan maken of überhaupt TSC kan op starten of spelen ?
* of heb je alleen de dotNet versie 6 nodig als je een bèta tester bent, en voor degene die geen beta testers zijn en gewoon de update installeren zodra die gereleased is op steam en je klikt op de "Bijwerken" die hoeven geen dotNet versie 6 te hebben en kunnen gewoon TSC blijven spelen en scenario's blijven maken na die gereleasede update 76.2C ?

Kortom, wat ik dan van u begrijp MarkA uit uw bericht hoef je niks te installeren buiten steam om "hoeven geen dotnet versie 6 te installeren" als je gewoon de release ( updates van DTG ) installeerd vanuit steam zodra deze gereleased is, klopt dat ?

Sorry maar ik probeer het zo goed mogelijk te begrijpen.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Koplopermau »

Ik zal het kort samenvatten voor eenieder: Voor reguliere gebruikers is er nog geen update.

De update die is verschenen, versie 76.2C, is een beta update voor de beta-testers van DTG. In deze update zijn (eindelijk kunnen we wel zeggen) de vele geheugengerelateerde bugs opgelost waardoor je de beroemde 'out of memory' foutmeldingen kreeg.

Deze update is naar iedereen die zich heeft aangemeld voor het beta-programma uitgerolt. Heb je je niet aangemeld voor het beta-programma, dan heb je deze update dus ook niet. Op het DTG Forum zijn al wat meldingen verschenen over bugs en foutmeldingen. Een daarvan was dat DotNet versie 6 benodigd was, maar DTG dit niet had gemeld. Dotnet is een bibiliotheek van Microsoft waarin een aantal programmeerfuncties en hulpmiddelen voor programmeurs zitten om programma's makkelijker en sneller te laten draaien op Windows. Deze update heb je nodig als je de beta wil draaien.

Ben je een reguliere gebruiker, dan heb je de update niet, dus heb je DotNet6 ook niet nodig. Ben je een beta-tester, dan heb je de update van DotNet wél nodig. Als deze update naar reguliere gebruikers wordt uitgerolt door DTG (wat nu dus nog niet het geval is), dan zal Steam ervoor zorgen dat DotNet op je PC geïnstalleerd wordt zodra het nodig is. Je hoeft dus niet zelf aan de slag.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 10):
Rubku_NLMB1987Andries33Frisonsaurer580chris94peerklotaDanddddzzzmkasthijsIPanto
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1220 keren

Re: Nieuwe update 76.2C

Bericht door Marc D. »

Steamworks is net automatisch geupdate met Algemene herdistribueerbare pakketten ter grootte van 81 mb.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”