Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
jpvdveer
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door jpvdveer »

https://rail-sim.de/forum/wsif/index.ph ... rsion-2-0/

Leuk detail: de lijn kan nu met de ChrisTrains 186 met ETCS worden bereden! Er is ook een Nederlandstalige handleiding:

https://rail-sim.de/forum/wsif/index.ph ... iding-pdf/

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
4
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob »

Is het niet zo dat je op alle routes met ETCS kunt rijden? In het verleden heb ik het eens geprobeerd op de route Keulen Koblenz en daar werkte het ook.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 657 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door MarkA »

In principe werkt de ETCS emulatie van Chris tot op zekere hoogte inderdaad op elke route, omdat het script simpelweg kijkt naar spoorsnelheden, snelheden ingesteld in het sein en stoptonende seinen.

Echter: In tegenstelling tot Nederlandse routes (zowel fictief als nagebouwd) die door de bouwer volledig getest worden op een correcte werking is dit bij vrijwel alle buitenlandse routes niet het geval. Je kunt dus fouten of gekke situaties ondervinden omdat de scripting van de loc niet helemaal lekker werkt met de (sein)situatie in de route.

In dit geval zal de auteur achter deze upgrade dus de werking van ETCS gecontroleerd hebben en waar nodig verbeterd :smile:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
4
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob »

Bedankt voor de uitleg!

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
4
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob »

jpvdveer schreef:
29 mei 2020, 16:46
https://rail-sim.de/forum/wsif/index.ph ... rsion-2-0/

Leuk detail: de lijn kan nu met de ChrisTrains 186 met ETCS worden bereden! Er is ook een Nederlandstalige handleiding:

https://rail-sim.de/forum/wsif/index.ph ... iding-pdf/

Is het wel de moeite om het origineel aan te schaffen? De beoordelingen op Steam zijn niet heel positief geloof ik.

jpvdveer
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door jpvdveer »

Ik vind het een hele leuke route - stukje S-Bahn, stukje Schnellfahrstrecke en verdere een bochtige lijn door een fraai landschap. Er zijn zelfs twee verschillende community-upgrades voor beschikbaar. De route zit in TS2020, :en TS2020 is regelmatig steek afgeprijsd (ik heb er in een Humble Bundle aanbieding slechts 1'euro voor betaald). Straks weer de Steam summer sale dus die misschien even afwachten.

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
4
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob »

Bedankt, ik wacht een sale af😀

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 265 keren
Contacteer:

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob Jansen »

Soms moet je reviews op Steam van DTG routes/treinen met beetje zout nemen, sommigen geven een slechte review puur omdat ze ergens mee oneens zijn i.p.v. objectief te kijken.
Maar van wat ik zelf ervaren heb, geen km borden en de afspanningen (ja, deze keer wel bij DTG) zijn beetje hoekig :sweat_smile:

Maar ja, gelukkig zijn er community updates.
Voor de sale, de laatste Steam Sale van vorige week was de hoofdgame waar die inzit met 55% korting, zal richting de zomer sale waarschijnlijk dezelfde hoeveelheid zijn of misschien 65%.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Rob
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
4
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door Rob »

Bedankt Rob. Ik hou het in de gaten

Die reviews zijn inderdaad soms wat kort door de bocht. Maar degenen die de moeite nemen om een uitgebreide review te schrijven met verschillende opsommingspunten neem ik wel serieus.

jpvdveer
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Nürnberg - Regensburg Upgrade 2.0

Bericht door jpvdveer »

Voor Duitse routes geldt dat de kwaliteit van DTG-routes bijna per definitie te wensen overlaat. Dus sommige slechte reviews hebben zeker wel een punt. Gelukkig is er inderdaad de bijzonder actieve Duitse freewarescene. Zodra er een community-upgrade beschikbaar is zijn negatieve reviews voor wat betreft het route-aspect in feite niet langer relevant.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”