vervangen van sporen?

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Plaats reactie
k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

vervangen van sporen?

Bericht door k_j_k »

dag,
is er een handleiding hoe sporen van een bestaande route te vervangen zijn, voor zover dat mogelijk is. Ik kan in de handleiding van TS Tools niet iets aan uitleg vinden hierover; het zal ook wel gecompliceerder zijn dan ik hoop.
AP heeft wel een 'track enhancement pack' voor pseudo 3d sporen, en een lijst routes waar dat toegepast kan worden, alleen de route(s) waarbij ik dat zou willen aanpassen staat er niet bij. Het betreft een oudere DTG route, met platte bielzen en vierkante rails; tamelijk simpeltjes gemodelleerd, al geldt dat voor de meeste routes van DTG in dat opzicht.
Iemand hier enige ervaring mee of suggestie waar nadere instructie te vinden is?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2182 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door Marklin »

Lees deze Topic eens door, misschien lukt het met de daar gegeven berichten. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
k_j_k
Afbeelding

Prettige reis

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door k_j_k »

Ik heb coha NL Sporen v 2.2 geinstalleerd en geselecteerd volgens de handleiding, maar vreemd genoeg ontbreken de betonnen dwarsliggers (Spoor Beton ..) en die zouden toch onderdeel zijn van de installatie zou ik denken.
Enig idee hoe dit kan?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2182 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door Marklin »

Is dit met of zonder TS_Tools omdat je aan het wisselen bent en zodoende geen bielzen hebt? :thinking:
Of mogelijk de ...\Assets\Coha Sporen\V2\ map verwijderen en opnieuw installeren.
Afbeelding

Prettige reis

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door k_j_k »

Ik heb nog niets gedaan met TS Tools, ben nog maar met coha sporen installeren en een paar sporen trekken, maar van de betonnen bielzen geen spoor zogezegd.
Als ik kijk onder Assets/V2/RailNetwork/Track(/Textures) ontbreekt elke referentie aan 'beton'. Ik neem toch aan dat er geen wijziging is in naamgeving.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2182 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door Marklin »

Hmm, laat eens een plaatje zien zoals het eruit ziet zonder de dwarsliggers? :wink:

Edit/
Voor de goede orde, je hebt dus geen dwarsliggers bij spoor monoblok nieuw en/of vuil?
Afbeelding

Prettige reis

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door k_j_k »

Ik heb 'm, de naam is dus monoblok geworden, geen beton meer i.t.t. de vermelding in de handleiding.
Ik had trouwens ook gezien dat SBS Schienenset betonnen bielzen had, het zal misschien weinig uitmaken welke beter ogen.
Dank, ik kan weer even verder:).

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen k_j_k voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2182 keren

Re: vervangen van sporen?

Bericht door Marklin »

Persoonlijk vind ik het Coha spoor een voordeel hebben omdat het trackbed breder is dan de meeste andere bij een normale h.o.h. van 4.2.
Je kijkt er bijv. niet tussendoor wat een voordeel kan zijn bij gebruik van oa. een tunnel decal en tussen de sporen geen zwart gat krijgt. :wink:
Mja elk voordeel heeft weer een nadeel zoals bij een flinke verkanting (vrij kleine radius) met zo'n breed trackbed, en zeker als je naast vuil spoor een nieuw spoor zou leggen. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”