SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
Gebruikersavatar
davevc
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2023, 14:03
Locatie: Gent, BE
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door davevc »

Hallo iedereen

SKTrains heeft vandaag aangekondigd dat het haar activiteiten stopzet vanaf 17 april 2024. Voor diegene die nog Belgisch materiaal voor TSC wensen aan te kopen, kan dat voor deze datum nog.

Facebook bericht
“Trust the timing of your life.”

Overzicht van mijn scenario’s

jpvdveer
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door jpvdveer »

Correct. Na 17 april zijn deze add-ons dus NIET MEER TE VERKRIJGEN.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2182 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Marklin »

Jammer, en dat heeft in de toekomst weer gevolgen voor scenario's die er gebruik van maken ofwel missend materieel wat niet meer te verkrijgen is. :frowning:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1222 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Marc D. »

Hij kwam er zeker achter dat hij er niet rijk van werd en veel met lastige klanten om moest gaan :smile:. Maar om dan de hele tent maar dicht te gooien :thinking:. Of het is gewoon een verkoopstunt.

jpvdveer
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door jpvdveer »

Ik heb net op Facebook de vraag gesteld of hij zijn collectie niet bijvoorbeeld aan ChrisTrains kan verkopen en ChrisTrains heeft mijn vraag vervolgens geliked. Dus wie weet!

Accelerat
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2023, 06:09
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Accelerat »

Dit is een echte dreun voor de Belgische TS community. Dan kunnen we alleen maar hopen dat de producten via een andere shop verder verkocht gaan worden en misschien nog een goede sale... Maar ik vrees voor een Aerosoft TGV/Thalys scenario. Dit maakt het voor potentiele nieuwe TS gebruikers niet interessanter.
Deze gebruikers waarderen Accelerat voor dit bericht:
davevc

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 473 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door saurer580 »

Hij heeft nu al een actie : 50% korting met een code, te vinden op facebook in de mededeling die hier al geciteerd is.
vr.gr
Ruud

Gebruikersavatar
davevc
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2023, 14:03
Locatie: Gent, BE
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door davevc »

Accelerat schreef:
17 mar 2024, 18:35
Dit is een echte dreun voor de Belgische TS community. Dan kunnen we alleen maar hopen dat de producten via een andere shop verder verkocht gaan worden en misschien nog een goede sale... Maar ik vrees voor een Aerosoft TGV/Thalys scenario. Dit maakt het voor potentiele nieuwe TS gebruikers niet interessanter.
Inderdaad… En die stelt al niet zoveel voor, zeker niet in vergelijking met de Nederlandse :frowning: Het mooiste Belgische stuk ligt naar mijn mening op de HSL-route haha
“Trust the timing of your life.”

Overzicht van mijn scenario’s

Gebruikersavatar
davevc
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2023, 14:03
Locatie: Gent, BE
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door davevc »

jpvdveer schreef:
17 mar 2024, 18:12
Ik heb net op Facebook de vraag gesteld of hij zijn collectie niet bijvoorbeeld aan ChrisTrains kan verkopen en ChrisTrains heeft mijn vraag vervolgens geliked. Dus wie weet!
Hopelijk wel want op een andere reactie, gaf hij de indruk dat hij er niet veel kon om geven vond ik. Ik hoop het want anders schuift heel die collectie naar abandonware en dat zou echt heel spijtig zijn
“Trust the timing of your life.”

Overzicht van mijn scenario’s

sandertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2020, 20:09
4
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door sandertje »

In de webshop van https://trainsim2017.nl/ kan je ook producten van SKTrains kopen. Of zullen deze tegen die tijd daar ook verdwijnen? :thinking:

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1222 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Marc D. »

davevc schreef:
17 mar 2024, 18:58
Het mooiste Belgische stuk ligt naar mijn mening op de HSL-route haha
Dit is waarschijnlijk ook het probleem, er zijn geen Belgische routes waar deze treinen op kunnen rijden, en de prijs is nogal aan de hoge kant :face_with_monocle:. De HSL komt weliswaar in België maar we missen het stuk vanaf Roosendaal naar het zuiden waar deze treinen wél reden.
En daar verlies ik ook mijn motivatie om verder te gaan met treinstellen of locomotieven van weleer die (op 1 na) toch geen routes uit de jaren '80 of '90 te berijden hebben. En waren er al een routes met een verouderd sporenplan worden deze weer ge-update naar de hedendaagse tijd bestemd voor materieel van tegenwoordig :scream:. Fictieve routes met een Nederlands tintje uit die tijd zit ik ook niet op te wachten :zipper_mouth: .
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 3):
RobertF68FrisondenisJura

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 155 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door CalvinPigeon »

En daar verlies ik ook mijn motivatie om verder te gaan met treinstellen of locomotieven van weleer die (op 1 na) toch geen routes uit de jaren '80 of '90 te berijden hebben.
Ik snap waar je vandaan komt en kan ook best ver meekomen in die redenatie.

Anderzijds zijn er wel ontzettend veel scenarios die qua treinen en materieel teruggrijpen naar de periode, laten we zeggen, 1975-2000. Dat deze gereden worden op de moderne routes en dat misschien niet helemaal past, begrijp ik en ik zie je punt daarin.

Maar gezien de populariteit van die periode qua materieel weet ik vrijwel zeker dat je, mocht het ooit zover komen dat je treinstellen en/of locomotieven uit die periode uitbrengt, men die gretig zal gebruiken. Dat zie je nu ook al met een aantal dieseltreinstellen en -locs :)
Deze gebruikers waarderen CalvinPigeon voor dit bericht (totaal 7):
BertTrainPjottrMichaelOChristian983ludmillaKcalk_04Andries33
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
4
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Pjottr »

CalvinPigeon schreef:
18 mar 2024, 08:35
Maar gezien de populariteit van die periode qua materieel weet ik vrijwel zeker dat je, mocht het ooit zover komen dat je treinstellen en/of locomotieven uit die periode uitbrengt, men die gretig zal gebruiken. Dat zie je nu ook al met een aantal dieseltreinstellen en -locs :)
Ik zou daar bij toe willen voegen, dat iets beter is als niets. Materieel van SKtrains is haast nergens 'goed' te gebruiken, dat klopt. Het bekende kip-ei verhaal. Echter hebben wij in deze Nederlandse community wél voldoende routes om van alles op te rijden. Het overgrote deel is niet klassiek, maar klassieke routes (vooral echte) zijn een heel stuk lastiger om te maken, en blijkbaar is een fictieve klassieke route ook niet goed genoeg. :thumbsup:
Voor huidige routes heb je cabineritten, google maps en luchtkaarten van prorail. Bij een klassieke route zal je vooral zelf veel op zoek moeten naar foto's, kaarten en andere diverse bronnen. Een stuk meer werk. Het is niet onmogelijk, maar ik sta er niet van te kijken dat er daar een stuk minder aanbod van is.

Scenariomakers lopen ook nog tegen het volgende aan: Voor materieel van de vorige eeuw kom je al heel snel uit bij Dutch Classics. Dutch Classics heeft hierin het meeste materieel, naast wat freeware van Marc of Wilbur Graphics. Echter zoals vast bekend is, kan fatsoenlijke scenarios maken met Dutch Classics snel problematisch worden vanwege het hoge detail van DC materieel. Ik ben sterk van mening dat met de diverse eerder gepresenteerde locomotieven en al beschikbare rijtuigen Plan E/W van Marc, men al heel veel meer zou kunnen doen met klassieke scenarios. En wie weet wordt het dan ook nog aantrekkelijker om routes te produceren. :face_with_monocle:
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht (totaal 5):
CalvinPigeonRubku_NLMichaelOKcalk_04TheLaRiche

jpvdveer
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door jpvdveer »

Uiteindelijk is het ook maar een spel. Ook in het Verenigd Koninkrijk, toch hét TS-land bij uitstek met een enorm aanbod aan zowel moderne als klassieke routes, zie je heel veel scenarios die in een andere periode spelen als de tijd waar de route op gebaseerd is. Vaak zijn het klassieke scenarios op moderne routes maar ook het omgekeerde komt voor: WCML over Shap is in de jaren 1970 gesitueerd maar de overgrote meerderheid van de beschikbare scenarios voor de route spelen in een (veel) latere periode. Allemaal prima. Een beetje fantasie kan geen kwaad en is meestal ook onvermijdelijk.
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht (totaal 5):
Kcalk_04DanddddzzzPjottrWadlopertjeCalvinPigeon

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 112 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Evert66 »

saurer580 schreef:
17 mar 2024, 18:50
Hij heeft nu al een actie : 50% korting met een code, te vinden op facebook in de mededeling die hier al geciteerd is.
Beste Ruud, waar vind je die code dan? Ik zie op FB alleen een post van 2 februari met een code die geldig was van 2 tot 4 februari 2024. Ik ben mogelijk wel geïnteresseerd in nog een aankoop bij SKTrains nu het nog kan, en korting is dan altijd welkom :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen Evert66 voor dit bericht:
jpvdveer

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1222 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Marc D. »

Die korting loopt al een paar weken geloof ik.
https://sktrains.be/nl/package/37-sktra ... -pack.html

https://sktrains.be/nl/package/44-sktra ... pack-.html

Als je alles wilt hebben ben je zo'n 200,- Euro kwijt, da's niet niks.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren
Contacteer:

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door KerAp »

En het is niet eens getest voor release. Er zijn hele lijsten van dingen die je kan doen om de treinen zo veel mogelijk te "redden". (Het hele principe dat je payware moet redden...) Die klassiekjes zijn qua prijs/kwaliteit verhouding praktisch een belediging. Die ene loc waarvan ze beide kleuren afzonderlijk verkopen is ook zo'n actie.

Grafisch wel mooi spul.

Vind wel dat ze je zo een beetje forceren de boel meteen te kopen als je je collectie nog niet compleet had. Getuigt niet echt van met je fans meedenken. Wacht dan op zijn minst tot het vakantiegeld uitbetaald wordt. En zelfs dan, zo duur is een website in de lucht houden niet. Ik betaal iets van 3 euro, en ik heb niet eens het goedkoopste pakket.
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 2):
JackyTheCatCalvinPigeon
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1222 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Marc D. »

Het gaat hem ook niet om de kosten van de website maar hij heeft geen tijd meer om deze te onderhouden én om nieuwe treinen te maken.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren
Contacteer:

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door KerAp »

Ja, dat is een goeie reden om te zorgen dat niemand meer aan je creaties kan komen, nooit meer... :zipper_mouth:
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 3):
mkasthijsWadlopertjeCalvinPigeon
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Takkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023, 20:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Takkie »

Nou heb ik nog het 1 en ander gehaalt bij SKTrains, alleen geeft die aan bij de SNCB I11 dat ik een serienummer nodig heb.
Alleen ik kan ergens een serienummer vinden in mijn account of iets.
Iemand die mij zou kunnen helpen.
En ohja, ik probeerde contact te krijgen met hun alleen krijg ik het niet voor elkaar om het contactformulier in te vullen dus daarom de vraag hier.
Alvast bedankt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jan366
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mei 2020, 18:29
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door jan366 »

Als je naar 'Rekening' gaat en dan daaronder naar 'Mijn rekening' daar vind je 'Mijn Downloads'
en daar staat de 'Serial Key'.

Het is een ramp om in contact te komen met hem.
Deze gebruikers waarderen jan366 voor dit bericht (totaal 2):
denisJuraAccelerat

Stefinio
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:42
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Stefinio »

Takkie schreef:
25 mar 2024, 00:31
Nou heb ik nog het 1 en ander gehaalt bij SKTrains, alleen geeft die aan bij de SNCB I11 dat ik een serienummer nodig heb.
Alleen ik kan ergens een serienummer vinden in mijn account of iets.
Iemand die mij zou kunnen helpen.
En ohja, ik probeerde contact te krijgen met hun alleen krijg ik het niet voor elkaar om het contactformulier in te vullen dus daarom de vraag hier.
Alvast bedankt.
Hier hetzelfde euvel. Ik had een volledig pakket besteld, en daarbij staat er geen serial onder 'mijn downloads'. Contact levert niets op helaas

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1883 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Louke1968 »

Hier idem dito.

Takkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2023, 20:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door Takkie »

Helaas ook bij downloads staat er niks tussen.
En inderdaad, het is echt vreselijk die contactformulier. Via geen enkele mogelijkheid kan je contact krijgen en lukt het niet om die code te krijgen ervoor.
Hoop gewoon dat er iemand is die het heeft en nog voor elkaar krijgt die codes te krijgen want via SKTrains denk het niet meer.

Afbeelding

jpvdveer
Berichten: 279
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
4
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: SKTrains (RailXcel) houdt op met bestaan

Bericht door jpvdveer »

Aan de hand van de bedrijfsgegevens op de website kun je gaan zoeken en dan vind je dit:

https://local.infobel.be/BE106657742/bu ... ateau.html

Wat is trouwens de exacte inhoud van het volledige pakket? Is dit echt "volledig"? Op de webpagina voot dit pakket staan een stuk of 10 addons vermeld - volledig is deze lijst echter niet.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”