Grootte TS-Map

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
OVdoorNederland
5
Gegeven waarderingen: 16 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Grootte TS-Map

Bericht door OVdoorNederland »

Dag allen,

De laatste tijd ben ik na een lange tijd weer wat met TS aan het prutsen. Mijn SSD waar TS op staat stroomt echter vol, te vol... Nu ik de laatste tijd weer eea aan nieuwe content voor TS heb geïnstalleerd heb ik eens gekeken hoe groot de TS-map is. Daar schrok ik behoorlijk van. :sweat_smile: Mijn TS-map is circa 250 gb. :rolling_eyes: Dat is meer dan de helft van wat ik kwijt kan op mijn SSD schijf.

Zodoende werd ik benieuwd of er wat valt op te schonen, maar daar werd ik nog niet echt wijs uit. Op internet kon ik er niet veel over vinden. Hier op dit forum vond ik een tooltje dat eea in de Assets-map opgeschoond. (CleanAssets geheten) Zelf heb ik daarnaast nog wat manuals verwijderd in talen die ik toch niet spreek/lees. Ook heb ik een aantal routes verwijderd uit het begin van TS die ik nooit speel. Dat zit samen echter nog weinig zoden aan de dijk.

Wie weet of er mogelijkheden zijn om TS wat op te schonen en het aantal gb's te laten dalen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Hartelijke groet,

Bjorn

gradjuh72
3
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Grootte TS-Map

Bericht door gradjuh72 »

Ik weet dat het best wel wat GB slurpt die TS. ik heb zelf dat probleem ook gehad. Ik zag voor mij maar 1 oplossing, heb een 1 gb SSd gekocht. Maar dit is heel persoonlijk, licht er net aan wat voor routes en assets erop wilt hebben. Maar om zomaar iets te gaan verwijderen weet ik niet of dat dat zo verstandig is. je hebt een programma clear cache maar kwa geheugen maakt dat niet zoveel vrij, wel is dit programma aan te raden.

Mijn Ts is nu bijna 1gb groot :(
Deze gebruikers waarderen gradjuh72 voor dit bericht:
OVdoorNederland
Routebouwer van Route Searum

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 632 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

Bericht door Rubku_NL »

OVdoorNederland schreef:
19 aug 2024, 20:29
Zodoende werd ik benieuwd of er wat valt op te schonen, maar daar werd ik nog niet echt wijs uit. Op internet kon ik er niet veel over vinden. Hier op dit forum vond ik een tooltje dat eea in de Assets-map opgeschoond. (CleanAssets geheten) Zelf heb ik daarnaast nog wat manuals verwijderd in talen die ik toch niet spreek/lees. Ook heb ik een aantal routes verwijderd uit het begin van TS die ik nooit speel. Dat zit samen echter nog weinig zoden aan de dijk.
zaken zo maar verwijderen uit je TS map heeft niet heel vele zin want bij de eerst volgende Steam update van TS (wat je via steam hebt en actief heb staan) word weer terug gezet. plus hou ook rekening mee dat ook al doe je niets met een behaalde route wil dat niet zeggen dat je het zo maar weg kan hallen want dit kan bvb ook de werking van bvb een Nederlandse route beïnvloeden.

Beste tip die ik je kan geven is te gaan zoeken naar een grotere SSD van minimaal 1TB, deze zijn tegenwoordig niet zo heel duurt meer en kan je even vooruit.

Zelf heb ik nu een 2TB SSB er in meden om dat mijn huidige TS 1.2 TB groot is en heb niet eens alles wat ik heb geïnstalleerd.
Als je alles wat er voor TS bestaat zou moeten installeren dan ben je al gouw 4 TB kwijt en dan kom je vooral bij het punt of TS het nog wel leuk vind i.v.m. de grote van je Content map.

Maar nogmaals verwijder niet zo maar dingen uit je TS.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
RemkoHOVdoorNederland
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

OVdoorNederland
5
Gegeven waarderingen: 16 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Bericht door OVdoorNederland »

Dank nog voor jullie reacties! Duidelijk verhaal! :blush: Ik had nog de hoop dat er misschien meer mappen waren zoals de 'manual'-map met daarin bestanden die voor het draaien van het spel niet cruciaal zijn, maar de conclusie is dus dat dat niet zo is en dat mijn TS-map in vergelijking met andere gebruikers dus nog vrij klein is. :joy: Dan wordt het inderdaad toch eens kijken naar een nieuwe SSD. Thanks!

Terug naar “Algemeen”