Loco Swap
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Loco Swap
Hallo luitjes,
Op rail-sim.de is een nieuw programma, genaamd Loco Swap, gepresenteerd die het mogelijk maakt om op een eenvoudige manier materieel in scenario's te wisselen. Het programma bevindt zich in een ontwikkelingsfase maar bij gebruik blijkt het wisselen van materieel wezenlijk eenvoudiger te gaan dan bij RW Tools. Een aanrader.
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... -tauschen/
Veel plezier ermee,
Erik
Op rail-sim.de is een nieuw programma, genaamd Loco Swap, gepresenteerd die het mogelijk maakt om op een eenvoudige manier materieel in scenario's te wisselen. Het programma bevindt zich in een ontwikkelingsfase maar bij gebruik blijkt het wisselen van materieel wezenlijk eenvoudiger te gaan dan bij RW Tools. Een aanrader.
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... -tauschen/
Veel plezier ermee,
Erik
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 106 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Loco Swap
Ik heb het geprobeerd en kan het eveneens sterk aanbevelen - veel sneller en gebruiksvriendelijker dan materieel te wisselen in TS-Tools. TS-Tools kan natuurlijk veel meer, maar voor het wisselen van materieel in scenarios gebruik ik voortaan Locoswap.
Meest recente versie hier:
https://github.com/dodo0822/LocoSwap/re ... .0.3.3.zip
Meest recente versie hier:
https://github.com/dodo0822/LocoSwap/re ... .0.3.3.zip
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Oh da’s mooi. Heeft dit programma het scenario ook sneller geopend dan TS Tools? Mijn ervaring met TS Tools is dat het best een poosje kan duren eer het een scenario met veel materieel geopend heeft.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Werkt inderdaad fantastisch. Veel duidelijker dan de manier in TS Tools. Zelfs de officiële content van RSC en DTG wordt weergegeven. Een enorme vooruitgang is dit.
-
- Berichten: 3482
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Loco Swap
Ja idd Rob, kan niet achterblijven en dacht laten we het ook eens proberen.
Maar zoals gezegd laad een scenario in een paar sec.
Nu nog de uitvoer of het zijn werk goed doet en later zal blijken als het toegepast word, maar dat even terzijde.
Maar zoals gezegd laad een scenario in een paar sec.
Nu nog de uitvoer of het zijn werk goed doet en later zal blijken als het toegepast word, maar dat even terzijde.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Ja hoor. De uitvoering ervan is ook in orde. Werkt perfect.
Ik heb een paar scenario’s aangepast en kreeg niet meer allerlei foutmeldingen die ik soms had. Geen idee of dat hier iets mee te maken heeft...
Ik heb een paar scenario’s aangepast en kreeg niet meer allerlei foutmeldingen die ik soms had. Geen idee of dat hier iets mee te maken heeft...
-
- Berichten: 3482
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Loco Swap
Toen ik Deze Thread eens las zag ik oa. dat dit ook mogelijk is; Wissel locomotief voor wagon / wagon voor locomotief. (in het Duits)
Nou daar moet je bij TS_Tools niet mee aankomen al heb lk dit nog niet getest met Locoswap.
En zoals Rob al aangaf met "officiële content van RSC en DTG wordt weergegeven" betekend dit meest .AP bestanden.
Nou daar moet je bij TS_Tools niet mee aankomen al heb lk dit nog niet getest met Locoswap.
En zoals Rob al aangaf met "officiële content van RSC en DTG wordt weergegeven" betekend dit meest .AP bestanden.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Ook als je de .ap bestanden uitpakt, zie je ze nog niet in TS Tools. Voor Locoswap maakt dat geen verschil.
-
- Beheerder
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 169 keren
- Ontvangen waarderingen: 360 keren
Re: Loco Swap
Een AP-file in z'n geheel uitpakken maakt de content weldegelijk zichtbaar in TS_Tools.
Je zou alleen AP-files niet moeten willen uitpakken.
Hooguit een enkele file daaruit ten behoeve van een repaint of iets dergelijks.
AP-files zijn de officiële files vanuit Steam en dus de enige die eventueel geupdate worden en bij een bestandscontrole met de Steamclient gecontroleerd worden.
Maar de game zal eerst uitgepakte mappen en bestanden (die mogelijk gewijzigd zijn) inladen en dezelfde inhoud uit een AP-file vervolgens overslaan.
Vragen om problemen dus en niet uitpakken als er geen gegronde reden toe is!
Je zou alleen AP-files niet moeten willen uitpakken.
Hooguit een enkele file daaruit ten behoeve van een repaint of iets dergelijks.
AP-files zijn de officiële files vanuit Steam en dus de enige die eventueel geupdate worden en bij een bestandscontrole met de Steamclient gecontroleerd worden.
Maar de game zal eerst uitgepakte mappen en bestanden (die mogelijk gewijzigd zijn) inladen en dezelfde inhoud uit een AP-file vervolgens overslaan.
Vragen om problemen dus en niet uitpakken als er geen gegronde reden toe is!
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Dat is inderdaad de reden waarom ik ze uitpak. Maar je moet een .ap toch in z’n geheel uitpakken om bij dat Geopcdx te kunnen?
-
- Beheerder
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 169 keren
- Ontvangen waarderingen: 360 keren
Re: Loco Swap
Nergens voor nodig als je bijv. 7-zip of winrar gebruikt om de AP-file te openen.
Daarmee kunnen je prima individuele mappen of bestanden uitpakken.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:45
- 4
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Loco Swap
Ik gebruik dat 7z inderdaad maar zie meestal maar 1 groot ap bestand waar dan alles in zit. Of bedoel je dat ik dat ap bestand tijdelijk ergens anders moet uitpakken?
-
- Oprichter
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Op vele plekken :)
- Gegeven waarderingen: 199 keren
- Ontvangen waarderingen: 271 keren
Re: Loco Swap
Nog even een paar tips op de bovenstaande:
Soms zie je handleidingen waarbij expliciet wordt gemeld dat je een .ap volledig moet uitpakken, dit is overbodig en kan ervoor zorgen dat updates voor inhoud van Steam bijvoorbeeld niet goed verwerkt worden.
Reden is dat de game eerst de losse bestanden leest en daarna pas het .ap bestand. Dus de update kan wel voltooid zijn, maar niet zichtbaar vanwege dat je oude bestanden hebt.
Soms heb je 'batch' bestanden die dit voor je doen bij repaints zitten (voornamelijk oudere van bijvoorbeeld DP Simulation), volg de handleiding om het handmatig te doen, houd je ook een scheone installatie.
Soms zie je ook dat mensen het .ap bestand verkeerd hebben uitgepakt (dus uitpakken in een submap, waardoor er een mapnaam komt zoals het .ap bestand benoemd is met daarin de inhoud).
Bijvoorbeeld Academy:
- \Assets\DTG\Academy\AcademyAssets\*
Hierdoor kunnen mensen die het wel goed hebben staan foutmeldingen krijgen, omdat de game vervolgens zoekt in die map terwijl die niet bij anderen bestaat.
Een .ap bestand is in feit niks anders dan een regulier .zip bestand zonder compressie erop.
Dus, pak alleen de desbetreffende bestanden direct uit de .ap (open met 7-zip bijvoorbeeld en extraheer alleen de bestanden welke nodig zijn door de mappen door te klikken) en plaats ze waar nodig, Train Simulator zoekt zelf naar de rest van de bestanden.
Soms zie je handleidingen waarbij expliciet wordt gemeld dat je een .ap volledig moet uitpakken, dit is overbodig en kan ervoor zorgen dat updates voor inhoud van Steam bijvoorbeeld niet goed verwerkt worden.
Reden is dat de game eerst de losse bestanden leest en daarna pas het .ap bestand. Dus de update kan wel voltooid zijn, maar niet zichtbaar vanwege dat je oude bestanden hebt.
Soms heb je 'batch' bestanden die dit voor je doen bij repaints zitten (voornamelijk oudere van bijvoorbeeld DP Simulation), volg de handleiding om het handmatig te doen, houd je ook een scheone installatie.
Soms zie je ook dat mensen het .ap bestand verkeerd hebben uitgepakt (dus uitpakken in een submap, waardoor er een mapnaam komt zoals het .ap bestand benoemd is met daarin de inhoud).
Bijvoorbeeld Academy:
- \Assets\DTG\Academy\AcademyAssets\*
Hierdoor kunnen mensen die het wel goed hebben staan foutmeldingen krijgen, omdat de game vervolgens zoekt in die map terwijl die niet bij anderen bestaat.
Een .ap bestand is in feit niks anders dan een regulier .zip bestand zonder compressie erop.
Dus, pak alleen de desbetreffende bestanden direct uit de .ap (open met 7-zip bijvoorbeeld en extraheer alleen de bestanden welke nodig zijn door de mappen door te klikken) en plaats ze waar nodig, Train Simulator zoekt zelf naar de rest van de bestanden.
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Re: Loco Swap
- Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
- Marklin
-
- Berichten: 3482
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Loco Swap
Dank voor de hint.
Wat kan ik eigenlijk met de "Link für den Quellcode" die bovenaan staat al je op de link hebt geklikt?
Wat kan ik eigenlijk met de "Link für den Quellcode" die bovenaan staat al je op de link hebt geklikt?
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 106 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Loco Swap
Ik neem aan dat het programma open source is, wat betekent dat iedereen de code mag downloaden en er zelf mee verder mag werken, alternatieve versies kan ontwikkelen etc. Tenzij programmeren je passie is kan je er dus niks mee.
-
- Berichten: 3482
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Loco Swap
Oké, nee van programmeren heb ik geen kaas gegeten.
Ofwel dat weten wij dan ook weer en laat ik verder links liggen.
Ofwel dat weten wij dan ook weer en laat ik verder links liggen.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
- 4
- Gegeven waarderingen: 31 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
Re: Loco Swap
Ik moet zeggen dat ik ook geen kaas van programmeren heb gegeten. Ik denk dat degene die dat wel hebben, hier iets mee kunnen. Ik gebruik dat verder ook niet. Ik gebruik alleen het programma en het feit dat je nu ook zaken kunt toevoegen en/of verwijderen en ook zelf treinsamenstellingen kunt opslaan en kunt wisselen een mooie toevoeging is.
Gr Erik
Gr Erik
-
- Berichten: 3482
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Loco Swap
Hoe het precies met LocoSwap in elkaar steekt weet ik niet maar aldaar hebben ze het over V1.4.0.0
Of dit soms te maken kan hebben met de toegevoegde NL handleiding, geen idee.
Afijn, n.a.v. het bovenste staat hier nog een versie van 21 dec jl. en wel LocoSwap V1.3.0.0
Kortom ik meld dit alles maar ff in het V1.1.0.0 topic gezien een link in de eerste post, dan is meteen het stof er ook af.
Of dit soms te maken kan hebben met de toegevoegde NL handleiding, geen idee.
Afijn, n.a.v. het bovenste staat hier nog een versie van 21 dec jl. en wel LocoSwap V1.3.0.0
Kortom ik meld dit alles maar ff in het V1.1.0.0 topic gezien een link in de eerste post, dan is meteen het stof er ook af.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
- 4
- Gegeven waarderingen: 481 keren
- Ontvangen waarderingen: 67 keren
Re: Loco Swap
In deze versie staan o.a. nu de lengte van wagons vermeld zodat je bij het verwisselen van de rijtuigen opd e treinlengte kunt letten
vr.gr
Ruud
vr.gr
Ruud
- Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • Hans Weverling
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 jan 2023, 10:53
- 1
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Loco Swap
Just for your information there is a new version of Locoswap with new features:
quote
*** LocoSwap update, v1.6.0.0 available now ***
https://github.com/flicard/LocoSwap/rel ... g/v1.6.0.0
Hi everyone,
I am thrilled to introduce you to this new release of LocoSwap which I hope will please you!
The biggest update is the introduction of routes archiving.
Tired of your TS taking 2+ minutes only to reach the home screen? Simply archive all the routes you are not playing by an instant click in LocoSwap
This is something I have been using myself quite intensively for more than 8 months to make sure everything was harmless for your install and the experience as seamless as possible!
I strongly encourage a reading of the manual before using this feature even though you'll see it's very simple and quite addictive!
Also of note is the introduction of a "check all scenarios" option that checks all your scenarios at once for missing consists.
Here is a full list of this version's changes:
Added ability to archive routes (AutoArchive)
Added option to have symbols to show if scenarios are missing any stock on scenario list page
Presets filter now also considers XML paths
Enlarged vehicle to be replaced thumbnail
Updated Russian translation
Added an Open manual button
Vehicle number now preserved if the new vehicle has no numbering list
Moved the player train icon in front of the consist name
Finally I'd like to thank ChiefJack and oldman777 who respectively developed the "check all scenarios" feature and updated the Russian translation of the software.
Don't hesitate to report issues here or to me in private, not forgetting the debug.log especially if you are reporting a crash!
unquote
quote
*** LocoSwap update, v1.6.0.0 available now ***
https://github.com/flicard/LocoSwap/rel ... g/v1.6.0.0
Hi everyone,
I am thrilled to introduce you to this new release of LocoSwap which I hope will please you!
The biggest update is the introduction of routes archiving.
Tired of your TS taking 2+ minutes only to reach the home screen? Simply archive all the routes you are not playing by an instant click in LocoSwap
This is something I have been using myself quite intensively for more than 8 months to make sure everything was harmless for your install and the experience as seamless as possible!
I strongly encourage a reading of the manual before using this feature even though you'll see it's very simple and quite addictive!
Also of note is the introduction of a "check all scenarios" option that checks all your scenarios at once for missing consists.
Here is a full list of this version's changes:
Added ability to archive routes (AutoArchive)
Added option to have symbols to show if scenarios are missing any stock on scenario list page
Presets filter now also considers XML paths
Enlarged vehicle to be replaced thumbnail
Updated Russian translation
Added an Open manual button
Vehicle number now preserved if the new vehicle has no numbering list
Moved the player train icon in front of the consist name
Finally I'd like to thank ChiefJack and oldman777 who respectively developed the "check all scenarios" feature and updated the Russian translation of the software.
Don't hesitate to report issues here or to me in private, not forgetting the debug.log especially if you are reporting a crash!
unquote
- Deze gebruikers waarderen Iskult voor dit bericht (totaal 5):
- k_j_k • mkasthijs • Wadlopertje • Marc D. • Accelerat
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
- 1
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Loco Swap
Ik had het probleem dat ik bij herinstalleren van LocoSwap en TSC wel routes zag maar scenario's niet zichtbaar waren van payware routes. Zelfde probleem heb ik met TS Tools trouwens. Probleem met Locoswap is nu opgelost (al is oorzaak onbekend).
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 mei 2023, 08:45
- 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Loco Swap - Nederlandse/Dutch vertaling/translation
Beste Simmers,
N.a.v. de release van LocoSwap v1.6.0.0 heb ik daarvoor een Nederlandse vertaling gemaakt.
Hoe mooi zou het zijn dat deze vertaling selecteerbaar wordt in LocoSwap.
Helaas reageert de huidige ontwikkelaar Frankois niet op mijn bericht(en) op GitHub.
Is er iemand die hierin kan bemiddelen?
Uiteraard stel ik het Nederlandse taalbestand Resources.nl.resx graag beschikbaar.
Dear Simmers,
Following the release of LocoSwap v1.6.0.0, I made a Dutch translation.
How nice would it be if this translation became selectable in LocoSwap.
Unfortunately, current developer Frankois is not responding to my message(s) on GitHub.
Is there anyone who can mediate in this?
Of course I am happy to make the Dutch language file Resources.nl.resx available.
Gr. JKramer
N.a.v. de release van LocoSwap v1.6.0.0 heb ik daarvoor een Nederlandse vertaling gemaakt.
Hoe mooi zou het zijn dat deze vertaling selecteerbaar wordt in LocoSwap.
Helaas reageert de huidige ontwikkelaar Frankois niet op mijn bericht(en) op GitHub.
Is er iemand die hierin kan bemiddelen?
Uiteraard stel ik het Nederlandse taalbestand Resources.nl.resx graag beschikbaar.
Dear Simmers,
Following the release of LocoSwap v1.6.0.0, I made a Dutch translation.
How nice would it be if this translation became selectable in LocoSwap.
Unfortunately, current developer Frankois is not responding to my message(s) on GitHub.
Is there anyone who can mediate in this?
Of course I am happy to make the Dutch language file Resources.nl.resx available.
Gr. JKramer