Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Plaats hier alle andere onderwerpen welke niet in de onderstaande forums.
HeroicNonsense
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
4
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door HeroicNonsense »

Allen,

De nieuwe update van TS2021 (versie 71.5a) die vandaag is uitgebracht, voegt een nieuwe commandline optie toe: fastload

Hiermee wordt de laadtijd van TS2021 assets uit .ap-bestanden aanzienlijk versneld. Het is nog in de testfase (en daarom niet standaard ingeschakeld), maar werkt bij mij in ieder geval prima.

Meer informatie, waaronder hoe je de nieuwe functie aanzet, vind je op https://forums.dovetailgames.com/thread ... 021.36321/

Felix der Weise (voorheen bekend van GBE) heeft een demonstratie op zijn Youtube-kanaal gezet (in het Duits):
https://www.youtube.com/watch?v=9vvgMQxIOik

Gr.
Erwin
Deze gebruikers waarderen HeroicNonsense voor dit bericht (totaal 2):
MarklinJepparama

Rail4Stan
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Rail4Stan »

Crasht en lagt het hierdoor ook minder, kan TS wel gebruiken. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

In sommige gevallen komt het voor dat een antivirusprogramma de update van TS2021 (railworks.exe) als een geïnfecteerd bestand ziet. :frowning: En deze dus verwijdert, hopelijk naar een quarantaine omgeving. Wees gewaarschuwd.

Groet,
Kees.

tieske05
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:54
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door tieske05 »

kph schreef:
03 mar 2021, 10:36
In sommige gevallen komt het voor dat een antivirusprogramma de update van TS2021 (railworks.exe) als een geïnfecteerd bestand ziet. :frowning: En deze dus verwijdert, hopelijk naar een quarantaine omgeving. Wees gewaarschuwd.

Groet,
Kees.
Over welke antivirussoftware heb je het? Ik heb namelijk 4 firewalls en niemand heeft ergens last van.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1299 keren
Ontvangen waarderingen: 8162 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Frison »

Geen probleem hier en het laden is inderdaad sneller. :sunglasses:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

tieske05 schreef:
03 mar 2021, 10:45
Over welke antivirussoftware heb je het? Ik heb namelijk 4 firewalls en niemand heeft ergens last van.
Zelf heb ik er geen last van (kaspersky), maar ik kreeg vanmorgen wel een bericht van iemand met Ziggo beveiliging waarbij Railworks.exe was verwijderd, ook zijn er berichten over dit onderwerp op het forum van Railsim.de.

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3442
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2165 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Marklin »

Nog eens wat, als je op de link van HeroicNonsense klik staat er oa. dit te lezen:

Please note: If you use a desktop shortcut to launch Train Simulator, you will need to also add the above launch option to the shortcut. Launch options only work when clicking Play in Steam and, if they are not also added to your shortcut, you will not see any difference. To add the launch option to your desktop shortcut, follow the steps below:

Right-click on your desktop shortcut and select Properties.
In the properties dialog, click the Shortcut tab.
Locate and click in the Target text box.
Scroll to the end of the text, add a space then type: -fastload
Click Apply, then OK to save the changes.


Maar de 32 bit desktop snelkoppeling word standaard daar neergezet en heeft helemaal geen optie doel om -fastload aan toe te voegen.
Hoe werkt dat dan, of is het dan niet nodig en zou het zonder toevoeging moeten werken?
En/of is dit gebeuren met -fastload alleen bedoeld voor de 64 bit versie?
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

Standaard start TS2021/32 via de Steam-biblotheek op, voeg daar de nieuwe startoptie toe.

Als je TS2021/32 of TS2021/64 opstart via een snelkoppeling op je bureaublad, dan voeg je bij de eigenschappen van de snelkoppeling de nieuwe startoptie toe.

Beide methodes staan beschreven in het aangehaalde artikel van DTG.

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
4
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Pjottr »

Ik wil hier mijn vindingen delen:

Voorgaande informatie:
Ik heb getest op 64 bit, twee verschillende routes: een route van steam zelf, en Krammerdijks Deltaland v2.2, welke natuurlijk assets van routes gebruikt met een .ap bestand.
Ik heb beide routes 2x getest, zonder fastload en daarna mét fastload en de laadtijden heb ik gemeten en genoteerd.
Mijn configuratie is als volgt:
Intel i5-7400
Nvidia GTX 1050 Ti 4GB VRam
16 GB RAM
TS staat geinstalleerd op een Toshiba DT01ACA300 HDD

De Uitslag:
De steam route, Portsmouth Direct line, had zonder fastload een laadtijd van 3m58s. Mét fastload had deze route een laadtijd van slechts 0m46s.
Krammerdijks Deltaland had zonder fastload een laadtijd van 3m18s. Mét fastload had deze route een laadtijd van slechts 0m51s.

Op mijn PC heeft deze core update dus best een significant effect! :partying_face:

tieske05
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2020, 14:54
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door tieske05 »

kph schreef:
03 mar 2021, 11:20
tieske05 schreef:
03 mar 2021, 10:45
Over welke antivirussoftware heb je het? Ik heb namelijk 4 firewalls en niemand heeft ergens last van.
Zelf heb ik er geen last van (kaspersky), maar ik kreeg vanmorgen wel een bericht van iemand met Ziggo beveiliging waarbij Railworks.exe was verwijderd, ook zijn er berichten over dit onderwerp op het forum van Railsim.de.

Groet,
Kees.
Zelf heb ik ook Ziggo Safe... :upside_down:

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

Zoveel computers, zoveel variatie... :stuck_out_tongue:

In de reacties onder het bericht in het forum van DTG over de TS2021 update, worden problemen met bepaalde antivirus-software bevestigd.

Groet,
Kees.

Thomas73
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2020, 22:01
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Thomas73 »

Bij mij is het bestand RailWorks.exe ook ineens verwijderd. Heeft iemand een idee hoe ik het op zou kunnen lossen?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3442
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2165 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Marklin »

kph schreef:
03 mar 2021, 12:22
Als je TS2021/32 of TS2021/64 opstart via een snelkoppeling op je bureaublad, dan voeg je bij de eigenschappen van de snelkoppeling de nieuwe startoptie toe.
Ja dat weet ik vandaar mijn eerdere vraag voor de snelkoppeling op het bureaublad van de 32 bit hoe dat in te vullen.
Die heeft standaard namelijk geen optie bij eigenschappen om -fastload te kunnen toevoegen. :upside_down:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1299 keren
Ontvangen waarderingen: 8162 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Frison »

De zgn 32 bit snelkoppeling op je bureaublad gaat allereerst Steam opstarten en daarna Railworks, waarbij de instelling die je in Railworks maakt, gebruikt zal worden. Dus, bij 32 bits in RW instellingen invullen en bij 64 Bits in de snelkoppeling. Simpel toch? :smile:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

Thomas73 schreef:
03 mar 2021, 13:59
Bij mij is het bestand RailWorks.exe ook ineens verwijderd. Heeft iemand een idee hoe ik het op zou kunnen lossen?
Als je hier aangeeft welk antivirus of internet security programma je hebt, dan kan iemand met hetzelfde programma je misschien helpen. In het algemeen:
Start het antivirus programma en zoek bij rapporten/logboeken/gebeurtenissen wat er is gebeurt. Soms kun je daar al naar de quarantaine omgeving. Waarschijnlijk staat Railworks.exe in de quarantaine omgeving. Gebruik je alleen Windows Defender, kijk dan bij Instellingen, Bijwerken en beveiliging. Maak je gebruik van een externe beveiliging via je internetprovider (KPN, Ziggo) kijk bij hen op de website naar oplossingen, of neem contact op met hun klantenservice.

Via Steam TS2021 (Railworks.exe) opnieuw installeren heeft niet zo veel zin, antivirus haalt het bestand direct weer weg. :angry:

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3442
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2165 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
03 mar 2021, 14:13
De zgn 32 bit snelkoppeling op je bureaublad gaat allereerst Steam opstarten en daarna Railworks, waarbij de instelling die je in Railworks maakt, gebruikt zal worden. Dus, bij 32 bits in RW instellingen invullen en bij 64 Bits in de snelkoppeling. Simpel toch? :smile:
Tsja Frison niet voor iedereen is het zo simpel, was dat maar zo dan hadden we helemaal geen forum meer nodig.
Afijn, het is idd zo dat mijn 32bit snelkoppeling op het bureaublad eerst Steam start en dan TS2021.
Maar waarom moet er dan bij Steam de opstart -fastload ingevoerd worden als de instellingen in Railworks gebruikt worden?
De -fastload heb ik in Steam opgegeven en niet in Railworks, en die start dus op via Steam.
Net zoals de -DontUseBlueprintCache optie die bij Steam word opgegeven en niets met Railworks van doen heeft.
Kortom dan zou je in mijn situatie bij de 32bit bureaublad snelkoppeling niets hoeven doen als je -fastload bij Steam hebt ingevuld.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1299 keren
Ontvangen waarderingen: 8162 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
03 mar 2021, 16:41
Frison schreef:
03 mar 2021, 14:13
De zgn 32 bit snelkoppeling op je bureaublad gaat allereerst Steam opstarten en daarna Railworks, waarbij de instelling die je in Railworks maakt, gebruikt zal worden. Dus, bij 32 bits in RW instellingen invullen en bij 64 Bits in de snelkoppeling. Simpel toch? :smile:
Tsja Frison niet voor iedereen is het zo simpel, was dat maar zo dan hadden we helemaal geen forum meer nodig.
Afijn, het is idd zo dat mijn 32bit snelkoppeling op het bureaublad eerst Steam start en dan TS2021.
Maar waarom moet er dan bij Steam de opstart -fastload ingevoerd worden als de instellingen in Railworks gebruikt worden?
De -fastload heb ik in Steam opgegeven en niet in Railworks, en die start dus op via Steam.
Net zoals de -DontUseBlueprintCache optie die bij Steam word opgegeven en niets met Railworks van doen heeft.
Kortom dan zou je in mijn situatie bij de 32bit bureaublad snelkoppeling niets hoeven doen als je -fastload bij Steam hebt ingevuld.
Ja, ik zie echt het probleem niet. Als je het invult in je Steam menu volgens opgave, zal alleen de 32 bits versie met deze code werken.
De 64 bits versie is een heel ander bestand, waarbij je zelf een snelkoppeling op je bureaublad plaatst. Die start ook niet eerst Steam op, dus dat moet je zelf doen. Een duidelijk verschil dus. Bij de aangemaakte 64 bit snelkoppeling zal je dus ook de code moeten invoeren.

E.e.a ontstaat natuurlijk omdat de 64 bit versie pas later in beeld is gekomen en niet voor 100% in Steam opgenomen is. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Rail4Stan
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Rail4Stan »

Ik heb het ook op mijn computer getimed, ik heb het op het Krammendijks Deltaland getest: Zonder fastload 3:49, met fastload 1:57. Daar zit 1:52 verschil tussen, het laadde duurde ongeveer 50% minder lang! Een hele verbetering dus.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3442
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2165 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
03 mar 2021, 11:47
Maar de 32 bit desktop snelkoppeling word standaard daar neergezet en heeft helemaal geen optie doel om -fastload aan toe te voegen.
Hoe werkt dat dan, of is het dan niet nodig en zou het zonder toevoeging moeten werken?
En/of is dit gebeuren met -fastload alleen bedoeld voor de 64 bit versie?
Juist Frison daar wilde ik heen en was uiteindelijk mijn vraag waar tot nu toe geen bevestigend antwoord op kwam. :wink:
Men had het maar steeds over de -fastlosd in beide snelkoppelingen proppen wat net als bij -DontUseBlueprintCache alleen in de 64bit versie hoeft.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 658 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door MarkA »

De laadtijden zijn hier ook wel wat afgenomen, maar niet zo significant als andere gebruikers hier melden. Het lijkt er op dat het voor HDD gebruikers het meeste voordeel heeft opgeleverd, met een snelle SSD ervaar ik alleen een snelheidswinst met het laden van content in een .AP bestand, waarbij routes als Munich Augsburg binnen 20 seconden inladen, op NL routes merk ik weinig verschil.

Wat overigens nog wel een flinke boost oplevert is het zelf inpakken van een NL route in een .AP bestand, op mijn eigen Krammerdijks Deltaland route is de laadtijd normaal ongeveer één minuut, na het inpakken van deze route in een .AP wordt deze verkort tot 39 seconde.

Tot zover in ieder geval geen nadelen ondervonden van deze optie :smile:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

hanstreintje
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2020, 23:16
3
Gegeven waarderingen: 1087 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door hanstreintje »

MarkA schreef:
04 mar 2021, 19:37
De laadtijden zijn hier ook wel wat afgenomen, maar niet zo significant als andere gebruikers hier melden. Het lijkt er op dat het voor HDD gebruikers het meeste voordeel heeft opgeleverd, met een snelle SSD ervaar ik alleen een snelheidswinst met het laden van content in een .AP bestand, waarbij routes als Munich Augsburg binnen 20 seconden inladen, op NL routes merk ik weinig verschil.

Wat overigens nog wel een flinke boost oplevert is het zelf inpakken van een NL route in een .AP bestand, op mijn eigen Krammerdijks Deltaland route is de laadtijd normaal ongeveer één minuut, na het inpakken van deze route in een .AP wordt deze verkort tot 39 seconde.

Tot zover in ieder geval geen nadelen ondervonden van deze optie :smile:
Hallo Mark,

Hoe kan ik een route inpakken in een .AP file?

Ik heb onderstaande link gevonden maar dat werkt niet goed omdat er niet aangegeven wordt hoe en wat er precies moet worden ingepakt.

https://www.treinpunt.nl/forum/train-si ... den-(-ap)/

Groeten,
Hans.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 265 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door Rob Jansen »

Een .AP bestand is niks anders dan een .ZIP zonder compressie.

Bijvoorbeeld met 7-zip makkelijk te maken, kies dan voor de optie "Opslaan" met als bestandsnaam dan "MainContent.ap" zoals die bij alles routes heet.
Weet niet of er restricties zijn op de bestandsnamen, maar aangezien op Steam alles zo is benoemd is het beste zo aan te houden.


Van wat ik heb gemerkt is dat de deze optie nu goed gebruik maakt van de SSD en de leessnelheid ervan, meer lijkt er niet erg veel veranderd te zijn.
SSD's zijn veel efficiënter met het inlezen van grote bestanden dan honderden kleine bestanden.

Aangezien .AP bestanden grotere bestanden zijn, als het gaat om routes of assets dan, worden die nu sneller ingelezen dan alle losse bestanden, daarom zou het effect ook groter zijn als zowel de assets als de route in .AP bestanden zitten.
Veel 3rd party uitgekomen items (zoals ChrisTrains, Coha enz.) zijn allemaal losse bestanden, een SSD heeft natuurlijk hier wel iets voordeel boven een gewone HDD, maar het effect zou dan minder zijn.

Sowieso is het handig om deze optie in te stellen, het inladen met een paar seconden verkleinen heeft al vaak een gewenst resultaat.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

hanstreintje
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2020, 23:16
3
Gegeven waarderingen: 1087 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door hanstreintje »

Rob Jansen schreef:
05 mar 2021, 13:01
Een .AP bestand is niks anders dan een .ZIP zonder compressie.

Bijvoorbeeld met 7-zip makkelijk te maken, kies dan voor de optie "Opslaan" met als bestandsnaam dan "MainContent.ap" zoals die bij alles routes heet.
Weet niet of er restricties zijn op de bestandsnamen, maar aangezien op Steam alles zo is benoemd is het beste zo aan te houden.


Van wat ik heb gemerkt is dat de deze optie nu goed gebruik maakt van de SSD en de leessnelheid ervan, meer lijkt er niet erg veel veranderd te zijn.
SSD's zijn veel efficiënter met het inlezen van grote bestanden dan honderden kleine bestanden.

Aangezien .AP bestanden grotere bestanden zijn, als het gaat om routes of assets dan, worden die nu sneller ingelezen dan alle losse bestanden, daarom zou het effect ook groter zijn als zowel de assets als de route in .AP bestanden zitten.
Veel 3rd party uitgekomen items (zoals ChrisTrains, Coha enz.) zijn allemaal losse bestanden, een SSD heeft natuurlijk hier wel iets voordeel boven een gewone HDD, maar het effect zou dan minder zijn.

Sowieso is het handig om deze optie in te stellen, het inladen met een paar seconden verkleinen heeft al vaak een gewenst resultaat.
Hallo Rob,

Ik heb een .ap bestand gemaakt van ZWNL 2.0 waar moet deze dan geplaatst worden?

Als ik hem in de map van de route plaats merk ik geen verschil en als ik alles behalve het .ap file verwijder werkt de route niet meer.

Nog even voor de duidelijkheid ik gebruik een SSD schijf.

Groeten,
Hans.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 658 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door MarkA »

hanstreintje schreef:
05 mar 2021, 11:13
Hoe kan ik een route inpakken in een .AP file?
Ik heb onderstaande link gevonden maar dat werkt niet goed omdat er niet aangegeven wordt hoe en wat er precies moet worden ingepakt.
Volgens mij staat het antwoord al - tussen de regels door - in het bericht van Rob Jansen en in dat topic op Treinpunt, maar om het antwoord iets directer te geven:

- Navigeer in Windows Verkenner naar de route map die je wilt inpakken. Dit kan bijv. via de "Build' knop in het hoofdmenu van de game en dan ''Open".
- Selecteer alle bestanden en pak deze in tot een Zip bestand met bijv. 7Zip, gebruik géén compressie (de optie "Opslaan" in 7zip)
- Hernoem het bestand tot "MainContent.ap". LET OP dat je in je Windows instellingen het verbergen van extensies UIT hebt staan, dit kun je controleren via Windows Verkenner >Beeld> Opties>Weergave>Extensies voor bekende bestandstypen verbergen. Als je deze optie aan hebt dan kan het bestand per ongeluk "MainContent.ap.zip" heten en zal het niet werken in Train Simulator.
- Verwijder alle route bestanden behalve het zojuist gemaakte .ap bestand.
Afbeelding
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Nieuwe fastload-optie in TS2021 71.5a (2 maart '21)

Bericht door kph »

Klein testje gedaan met TS2021/64 op het volgende systeem:
Intel i7-7700
Nvidia GTX 1050 Ti 4GB VRam
16 GB RAM
TS2021 staat geïnstalleerd op een ST3000DM008-2DM166 HDD

Meten is weten, maar meet ook onder vergelijkbare omstandigheden. Dus eerst het scenario gestart, TS2021 afgesloten, daarna een keer gemeten zonder -fastload, daarna een keer gemeten met, elke keer TS2021 opnieuw gestart, gemeten vanaf moment op klikken op 'Start' tot scenario op scherm stond. Overige belasting op de PC was vergelijkbaar.

Krammerdijk, Studio 2561 scenario met de Gbs, zonder 36.45 sec, met 29.03 sec.
Neurenberg-Regensburg, een carrièrescenario, zonder 1 minuut 17 sec, met 11.70 sec.

In de route Neurenberg heb ik geen aanvullende assets. Alle assets, ook het rollende materieel, worden uitsluitend uit de .AP bestanden (NurembergRegensburgAssets.ap en MainContent.ap) gehaald. En daar zit volgens mij ook het grote voordeel. Des te meer aanvullende content, die niet in .AP bestanden staat, moet worden ingelezen, des te minder snelheidsvoordeel.

Groet,
Kees.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”