De Limburgse spoorlijnen in de jaren 1982-85

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
denisJura
5
Gegeven waarderingen: 1064 keren
Ontvangen waarderingen: 50 keren

Re: De Limburgse spoorlijnen in de jaren 1982-85

Bericht door denisJura »

Goedendag.
Meneer Bert, u bent een kunstenaar! De lijn is geweldig, het is een groot succes.
Ik vind het enorm leuk om erdoorheen te bladeren...
Gewoon: BEDANKT!
:ok_hand: :thumbsup: :clap:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen denisJura voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeR-Road

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2306 keren
Ontvangen waarderingen: 2207 keren

Bericht door mkasthijs »

Rob Jansen schreef:
13 feb 2026, 17:04
Het is een prachtige route Bert!

Vanuit mij een video met een rit als Sneltrein naar Maastricht, deze is te vinden op mijn kanaal.
Net even de video van Rob bekeken. Ik vind het bijzonder goed en werkelijk echt fantastisch eruit zien.
Zeer grote complimenten voor wat je gemaakt hebt. Ongekend goed! :smile: :loveit:
Ik voel me echt terug in de situatie toen ik -9 tot -12 was. En die armseinen erbij maken het nog veel beter

En ook in dit mega snelle tempo als ik de hele route zie. Dat is echt mega mega knap.
De oude treinen komen zo mega goed tot hun recht. Dat is super!
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Rob Jansen
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Spikee1975
1
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Bericht door Spikee1975 »

Fantastic route, for many reasons.

There's an issue with scenario "Winter in Limburg", a mistake has been made that's not obvious if you don't know how the dispatcher works.

Shortly after starting, your passengers still boarding, the scenario ends with an "AI has left its path" error. The affected service is "AI_1", which is starting next to you.

That service only has one instruction, to drive into a portal. Now this only works if a service's path doesn't intersect with another service - in this case it does, with the player's path.

The issue is in situations like these, the dispatcher must prioritize a service. It can only do so, as in real life, if it has valid departure times for each service. "AI_1" only has its spawn time set to 14:02, but that is nothing the dispatcher can work wih. You need to have an initial StopAt or PickupPassengers instruction with a departure time.

I've fixed that by giving "AI_1" a Pickup instruction with a departure time of 14:02 to have the intended effect. Also, its service class raised above the player's service's, now the dispatcher knows what the author wants.

Afbeelding

Thank you for this wonderful scenic route!

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2768 keren
Ontvangen waarderingen: 3088 keren

Bericht door Marklin »

Nou Spikee hier lijkt het scenario goed te wezen en heb deze leuke rit zonder problemen uit kunnen rijden. :stuck_out_tongue:
Wel een ding is dat de spelerstrein is vervangen voor een CT Buffel, kreeg de VT 98 niet zo gauw rijdend maar dat zal het verschil niet maken toch?

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

BertTrain
5
Gegeven waarderingen: 488 keren
Ontvangen waarderingen: 1404 keren

Bericht door BertTrain »

Ik heb het scenario ook nog eens getest met de VT-98 en ik krijg net als Teun geen foutmelding. Het is een oud scenario uit de begintijd van de route Maastricht - Vaals en heeft nooit problemen opgeleverd. Het enigste wat is aangepast is dat een AI trein Arriva GTW is vervangen door een DE-1, dit omdat ook Maastricht - Vaals nu in de jaren 80 is ingericht en daar past de Arriva GTW niet bij.
Wat ik wel zie is dat de DE-1 om 14:02 vertrekt maar tot aan het rode sein op het perron rijdt. De spelerstrein krijgt dus voorrang. Dat zal ik bij een volgende update nog eens na kijken en indien nodig aanpassen.
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2768 keren
Ontvangen waarderingen: 3088 keren

Bericht door Marklin »

BertTrain schreef:
16 feb 2026, 13:21
Wat ik wel zie is dat de DE-1 om 14:02 vertrekt maar tot aan het rode sein op het perron rijdt. De spelerstrein krijgt dus voorrang.
Ja zo ervaarde ik het ook en als het sein veilig is voor de DE-1 dan zie je hem verderop in een portal verdwijnen. :wink:
Dus er vanuit gaande dat Spikee up-to-date is met oa. Nederlandse Armseinen v 1.1 heb ik geen idee wat er bij hem mis gaat. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis!

Spikee1975
1
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Bericht door Spikee1975 »

Indeed I was missing the new CoHa signals (hard to keep up with you guys and all those updates, they said TS was dead right :D )

Nevertheless is it good practise to give stock an initial instruction and not rely on the spawn time for it to "jump into the world".

Concerning LocoSwap, here's an interesting thing. Scenarios that give the player no fixed timings and feature crossings or overtakings can be screwed up by swapping trains, because they depend on the player's performance.

I have 12,000 hours in TSC and only discovered that a few months ago, which is a bit counterintuitive but makes sense if you understand the dispatcher.

I've swapped an RSSLO Vectron for my preferred K-Trains version, and the scenario I played didn't have any fixed timings. I was routed onto the wrong track and soon crashed into an oncoming train. With the original loco, this didn't happen. I modified the scenario with fixed timings so the dispatcher could "etch the pathing in stone" - because now even if you are late or too early, the AI will wait for you if you got timings.

Another thing that can occur if the AI hasn't got an initial StopAt instructions is it creeps up to its next waypoint veeeery slowly...

Nevermind I'm off to drive the fabulous Mat'46 from Maastricht to Heerlen now :)
Deze gebruikers waarderen Spikee1975 voor dit bericht:
Kcalk_04

RcA51
5
Gegeven waarderingen: 197 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Bericht door RcA51 »

Nu, na een aantal scenario's te hebben gereden, kan ik wel zeggen dat dit een geweldig mooie route is.
De fraaie scenery zorgt er wel voor dat deze machinist weleens per ongeluk een halte overslaat,
een rood sein over het hoofd ziet en af en toe te hard rijdt. :smile:
BertTrain, bedankt!
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 768 keren
Ontvangen waarderingen: 1560 keren

Bericht door Rubku_NL »

Na twee weken heb ik eindelijk de review van twee weken geleden op YouTube geplaatst, en ik wil Bert heel erg bedanken voor zijn geweldige werk.

Wat me tijdens de livestream en ook in de video opviel, is dat er aan de oostkant van Valkenburg een Bvl-kabel ontbreekt, maar verder is het een zeer geslaagde versie van de jaren 80, ook al ben ik zelf uit 1987. Het roept heel fijne herinneringen op en herkenbare dingen, zoals in deel 2 (dat dit weekend of volgende week ook op YouTube te zien zal zijn) Kerkrade Zuid laat zien en mooie herinneringen aan de kolenmijnen oproept.

Zie deel 1 van Maastricht naar Heerlen hier.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 8):
denisJuraBertTrainLouke1968Svenko98dallascapriceKcalk_04RoyR-Road
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Kcalk_04
3
Gegeven waarderingen: 927 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Rubku_NL schreef:
18 feb 2026, 12:13
Kerkrade Zuid
Het gaat hier over Kerkrade West, niet Zuid :upside_down:
Mijn scenariopagina: hier

Afbeelding

TfNLDE
5
Gegeven waarderingen: 174 keren
Ontvangen waarderingen: 132 keren

Bericht door TfNLDE »

Ik heb de video bekeken, wat is dit een prachtige route geworden :ok_hand:
Ik zag wel een puntje (als ik zo vrij mag sein zijn en misschien ben ik een zeikerd... ), bij dat Duitse sein voor de aftakking naar Nederland zag ik dat het voorsein ook 2 groene lichten toonde. In dit geval zal deze gedoofd zijn omdat de rijweg leidt naar een spoor waar het volgende hoofdsein voorafgegaan wordt door een voorsein. Zo'n voorsein zal alleen gaan branden wanneer het volgende sein een hoofdsein is (uiteraard tot een bepaalde afstand). Maar dat is dit geval niet aan de orde :wink:
Groeten,
Erwin

Terug naar “Routes”