't Oosten van België
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
- Gegeven waarderingen: 825 keren
- Ontvangen waarderingen: 1731 keren
Re: 't Oosten van België
Zowel Liege als de treinen van SK zijn gewoon aan de zware kan dus lag blijf je toch wel houden.
-
Robinandenne168
- 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik vind dit vreemd, want soms wordt de afstand in kilometers weergegeven, dan ineens in mijlen in een andere sessie, en vervolgens springt het weer terug naar kilometers.
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 2839 keren
- Ontvangen waarderingen: 3131 keren
Nja op zich niet vreemd als er meerdere trackrules zijn gebruikt, in dit geval dus:
...\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\ChrisTrains_TrackRule.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen HSL Trackrule + BVL.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen HSL Trackrule.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen Standaard Trackrule.bin
M.a.w. die moet je hebben, heb je eentje van niet dan krijg je miles te zien op dat gedeelte.
Als je dit met TS-Tools gecontroleerd moet er tenminste 1 van deze 4 aangegeven worden als missend.
...\Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailNetwork\ChrisTrains_TrackRule.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen HSL Trackrule + BVL.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen HSL Trackrule.bin
...\Assets\Coha Sporen\Sporen\RailNetwork\TrackRules\Coha Sporen Standaard Trackrule.bin
M.a.w. die moet je hebben, heb je eentje van niet dan krijg je miles te zien op dat gedeelte.
Als je dit met TS-Tools gecontroleerd moet er tenminste 1 van deze 4 aangegeven worden als missend.
-
Robinandenne168
- 5
Heb je enig idee waarom de reclameborden van Coha bij mij in de buurt helemaal niets laten zien?

-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
De zelfde vraag kwam al eerder langs
Het feit dat het nummer van het bord ontbreekt, komt waarschijnlijk doordat je een track rule mist of een verouderde versie hebt. Download de Nederlandse Sporen (2D) van Coha.Rubku_NL schreef: ↑19 mei 2026, 12:16The fact that the track sign number is missing is probably because a track rule is missing or out of date. Download the Nederlandse Sporen (2D) from Coha.
-
WFC2803
- 5
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dank voor info; alles OK nu!
- Deze gebruikers waarderen WFC2803 voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
Frison
- 6
- Gegeven waarderingen: 1633 keren
- Ontvangen waarderingen: 9606 keren
De kap van Luik is totaal ongeschikt gemaakt en veel te complex helaas.
Geef de maker als tip mee om met transparante planes te werken in plaats van al die losse delen.
Ik weet dat het een moeilijk object is, net zo iets als de kap van Arnhem maar het is zeker niet onmogelijk en zal de belasting van de FR zeker ten goede komen.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
De kap is ook nog niet af.
Alle onderdelen die je nu nog kunt selecteren, worden uiteindelijk nog vervangen.
Alles wat je momenteel niet kunt selecteren, staat al in 3D en bestaat bewust uit losse objecten. Waarom? Heel simpel: dit is veel beter voor de performance.
Als ik bijvoorbeeld één dakbalk van de westkant tot de oostkant als één object zou maken, dan kom ik uit op ongeveer 8200 verts. Nu bestaat dit uit zo’n 50 losse objecten van elk circa 180 verts, wat voor de game een stuk lichter en efficiënter is.
Hetzelfde geldt voor de pilaren achter spoor 9. Deze bestaan nu uit 109 losse objecten van elk 66 verts, in plaats van één groot object van ruim 7100 verts.
Het enige echt grote object in de route is momenteel het perron met de omliggende grond. Dat object bestaat uit ongeveer 2300 verts. Dat zou eventueel nog iets lager kunnen, maar dan kwamen de textures niet meer goed uit.
Daarnaast heb ik het complete station ook volledig in 3D opgebouwd, maar die versie komt niet in de game. Alleen dat model zit al tegen de 25.000 verts aan.
Met andere woorden: er wordt zeker wel gekeken naar wat technisch wel en niet verstandig is in de game. Train Simulator kan namelijk veel beter omgaan met veel kleine herhalende objecten dan met één enorm groot object.
Alle onderdelen die je nu nog kunt selecteren, worden uiteindelijk nog vervangen.
Alles wat je momenteel niet kunt selecteren, staat al in 3D en bestaat bewust uit losse objecten. Waarom? Heel simpel: dit is veel beter voor de performance.
Als ik bijvoorbeeld één dakbalk van de westkant tot de oostkant als één object zou maken, dan kom ik uit op ongeveer 8200 verts. Nu bestaat dit uit zo’n 50 losse objecten van elk circa 180 verts, wat voor de game een stuk lichter en efficiënter is.
Hetzelfde geldt voor de pilaren achter spoor 9. Deze bestaan nu uit 109 losse objecten van elk 66 verts, in plaats van één groot object van ruim 7100 verts.
Het enige echt grote object in de route is momenteel het perron met de omliggende grond. Dat object bestaat uit ongeveer 2300 verts. Dat zou eventueel nog iets lager kunnen, maar dan kwamen de textures niet meer goed uit.
Daarnaast heb ik het complete station ook volledig in 3D opgebouwd, maar die versie komt niet in de game. Alleen dat model zit al tegen de 25.000 verts aan.
Met andere woorden: er wordt zeker wel gekeken naar wat technisch wel en niet verstandig is in de game. Train Simulator kan namelijk veel beter omgaan met veel kleine herhalende objecten dan met één enorm groot object.
-
RyeAkai
- 2
- Gegeven waarderingen: 1 keer
Hello ! I don't know if evertone has this problem too, but at Pepinster, there's a signal wich it's green, but when the train pass, there's an emergency brake, it's only this signal that I have this problem.
I make a gameplay of the route, and we can see this problem around 10 minutes of my video.
https://youtu.be/4p7CqA_10_M
I make a gameplay of the route, and we can see this problem around 10 minutes of my video.
https://youtu.be/4p7CqA_10_M
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
Hmm, that’s a really good one, and I don’t really know how to answer that, partly because we’ve only tested with ChrisTrains’ ETCS and not with TBL.
But I’ll make a note of it and give it some thought.
But I’ll make a note of it and give it some thought.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- RyeAkai
-
Wynne
- 6
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Goedemiddag,
Allereerst bedankt voor de prachtige route.
Heel herkenbaar en zeer mooi om het al mooie materieel van SKTrains uit te laten.
2 kleine dingen:
1: Als ik vanuit Liége Guillemins richting Verviers rijdt, blijft het geluid van de spoorbrug over de Maas aanhouden.
2:
Wel vind ik het materieel van SKTrains lastig te bedienen, onduidelijke readme' s en weinig verdere info.
Ik weet dat er op dit forum diverse mensen zitten die redelijk handig zijn en wel eens filmpjes opnemen. Wellicht kunnen er een paar filmpjes van het opstarten van de SKtrains meuk online gezet worden?
Mvgr, Wynne
Allereerst bedankt voor de prachtige route.
Heel herkenbaar en zeer mooi om het al mooie materieel van SKTrains uit te laten.
2 kleine dingen:
1: Als ik vanuit Liége Guillemins richting Verviers rijdt, blijft het geluid van de spoorbrug over de Maas aanhouden.
2:
Wel vind ik het materieel van SKTrains lastig te bedienen, onduidelijke readme' s en weinig verdere info.
Ik weet dat er op dit forum diverse mensen zitten die redelijk handig zijn en wel eens filmpjes opnemen. Wellicht kunnen er een paar filmpjes van het opstarten van de SKtrains meuk online gezet worden?
Mvgr, Wynne
-
RyeAkai
- 2
Well, I don't know if it can help you, but I make a video for the HLE18/19, but yeah...it's in french ^^Wel vind ik het materieel van SKTrains lastig te bedienen, onduidelijke readme' s en weinig verdere info. Ik weet dat er op dit forum diverse mensen zitten die redelijk handig zijn en wel eens filmpjes opnemen. Wellicht kunnen er een paar filmpjes van het opstarten van de SKtrains meuk online gezet worden?
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 2839 keren
- Ontvangen waarderingen: 3131 keren
Hmm, dit even recht zetten want kwam er achter dat er voor de route maar 1 trackrule is gebruikt en geen 4 zoals ik eerder melde en wel Coha standaard.
Die andere 3 komen voor bij Loft en/of Road items.
Dat gezegd hebbende zag ik wel dat er geen ID op het bordje van de seinen te zien is wat naar ik aanneem wel gebruikelijk is bij deze Belgische seinen?
Zo ja hebben meer gebruikers dit euvel, en hoe eventueel op te lossen?

-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
We hebben alles zo ver ik weet ingesteld maar toch werken ze niet allemaal, ga er binnenkort even met Tjoe Tjoe veder over hebben hoe en wat.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Marklin
-
edwinaartse
- 6
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Die treinen van SK-trains komen nu echt tot hun recht want we hebben nu eindelijk een mooie goede Belgische route in Wallonie waar ze nu eindelijk ingezet kunnen worden. Toch moet ik ook bekennen dat het helemaal met je eens bent Wynne dat het een grote teleurstelling is omdat goede handleidingen ontbreken, en dat is toch wel een tegenvaller.Wynne schreef: ↑20 mei 2026, 15:28
2:
Ik weet dat er op dit forum diverse mensen zitten die redelijk handig zijn en wel eens filmpjes opnemen. Wellicht kunnen er een paar filmpjes van het opstarten van de SKtrains meuk online gezet worden?![]()
Mvgr, Wynne
Ik heb van de week SKTRAINS Full pack gekocht. Van alle treinen was er 1 add on die vroeg om een licentie sleutel die niet meegeleverd werd in het pakket, (De SNCB I11) ook dat stelt me teleur. Maar van geen enkele loco of trein die in het pakket zaten geen één fatsoenlijke gebruiksaanwijzing over hoe je de loc moet opbouwen, hoe moet je de beveiligingen als TBL, Memor of ERCTS moet instellen.
Die paar Youtube filmpjes kan ik ook niet volgen. In één van de beschikbare filmpjes zit geen geluid bij en de maker niet verteld hoe je stap voor stap een loc opbouwt ed. En is er ook nog één filmpje in het Frans waar ik geen snars van begrijp. Dat is wel jammer. Ik hoop ook dat er iemand is die daar meer kennis van heeft een een paar turtuals kan maken. En hoop dat er voor elk materieel van SK Trains ooit eens een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing verschijnt.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
Beetje off topic maar hier kan je wellicht iets mee.
HLE11
Of met de ICR:
HLE 21/27
HLE13 (I11 werkt zowat het zelfde maar moet je eerst de lok zelf starten en dan terug naar de cabine)
HLE11
Of met de ICR:
HLE 21/27
HLE13 (I11 werkt zowat het zelfde maar moet je eerst de lok zelf starten en dan terug naar de cabine)
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
- edwinaartse • denisJura • rabby62
-
Frison
- 6
- Gegeven waarderingen: 1633 keren
- Ontvangen waarderingen: 9606 keren
Waar haal je die wijsheid vandaan? Dat geldt alleen voor kleine objecten namenlijk.
Verts is niet gelijk aan Poly's, dat moet je door 2 delen om ongeveer in de richting te komen. Tris is wel de aangegeven waarde die overeenkomt met Poly's.
....
O ja, ik ben er ooit eens voor iemand mee bezig geweest met deze kap en kwam op een vrij hoog aantal Poly's uit maar bij lange na niet de waardes die jij hier aangeeft.
Daarbij gebruikte ik dan wel zoals eerder aangegeven, transparante textures voor, met gebruik van een losse glas texture met en zonder patroon, en een losse normal map.
Tegenwoordig heeft het dak ook nog vele kleuren, dat is ook veel simpeler te bereiken op die manier.
Maar we zullen het wel zien, wat er in de toekomst uitgebracht zal worden en dan hopelijk een FR dir hoger ligt dan de huidig haalbare.
-
NordOstseeBahn
- 4
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
When I tested it, the HLE13 does start up from the I11, but not the HLE18
- Deze gebruikers waarderen NordOstseeBahn voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
Mat47
- 5
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Hallo,
De nodige uren ben ik bezig geweest met het bijwerken van de assets voor deze route. Zelfs 2x de hele lijst afgewerkt.
Toch blijf ik in TS-Tools ontbrekende assets houden, nl. deze:
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Biels_Beton.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Biels_Hout.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Container_RailPro.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Jutezakken_3rijen.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Pallet06_dozen.bin
Ik weet nu niet meer waar ik deze moet zoeken. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.
Dan kan ik daarna de ontbrekende treinen aanschaffen.
Gr. Mat
De nodige uren ben ik bezig geweest met het bijwerken van de assets voor deze route. Zelfs 2x de hele lijst afgewerkt.
Toch blijf ik in TS-Tools ontbrekende assets houden, nl. deze:
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Biels_Beton.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Biels_Hout.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Container_RailPro.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Jutezakken_3rijen.bin
Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Cargo\Pallet06_dozen.bin
Ik weet nu niet meer waar ik deze moet zoeken. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.
Dan kan ik daarna de ontbrekende treinen aanschaffen.
Gr. Mat
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
-
Mat47
- 5
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Hartelijk dank. Ik heb ze nu.
Weet (bijna) zeker dat ik deze gedownload heb. Maar ik zal toch iets verkeerd gedaan hebben.
Heeft me 2 dagen van de straat gehouden. Dank.
Weet (bijna) zeker dat ik deze gedownload heb. Maar ik zal toch iets verkeerd gedaan hebben.
Heeft me 2 dagen van de straat gehouden. Dank.
-
BenKuijpers
- 5
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Op 20 mei heeft Wynne aangegeven:
"1: Als ik vanuit Liége Guillemins richting Verviers rijdt, blijft het geluid van de spoorbrug over de Maas aanhouden."
Helaas zonder reactie. Ook bij mij is dit het geval. Hoe is dit te verhelpen?
Groet, Ben.
"1: Als ik vanuit Liége Guillemins richting Verviers rijdt, blijft het geluid van de spoorbrug over de Maas aanhouden."
Helaas zonder reactie. Ook bij mij is dit het geval. Hoe is dit te verhelpen?
Groet, Ben.
-
AFR7545
- 3
Hi there,
I download all asset asked for but it still won't work as it should be

I download all asset asked for but it still won't work as it should be