Retro Canvas Route v2.1

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Telefunken
5
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Retro Canvas Route v2.1

Bericht door Telefunken »

Marklin schreef:
16 aug 2026, 08:17
En als je op een van die pijlen dubbelklikt?, want die mis jij.
Ik dubbelklik op die grote spelden (van railsim.fr) en dan gaat links dat venstertje open.

Ontbreekt er bij jou ook iets, of moet jij dan naar die kleine melkflesjes zoeken?

Ik heb in de assets van Wilbur Graphics gekeken, onder Spoorbouw, maar kon niet zomaar iets passends vinden.

TS-Tools meldt geen ontbrekende assets in de tracks.bin

Marklin
6
Gegeven waarderingen: 3054 keren
Ontvangen waarderingen: 3235 keren

Bericht door Marklin »

Zal eens kijken, word vervolgd in een Edit.

Edit/
Nja het is hier niet anders bij beide plaatjes van jou oftewel ook missende assets en zoals je schreef met erop dubbelklikken werkt niet om te kunnen achter halen wat het zou kunnen zijn en vermoedelijk niet werkt met missende tracks gebonden assets zoals bij scenery objecten.
Hier een knipsel zoals het hier is:
Afbeelding
Kortom mogelijk dat Wilbur de berichten meekrijgt en raad weet.

Edit2/
Of je zou de Scenery en/of Tracks Tile waar dit zich voordoet moeten gaan uitspitten, mja dat zal een hele opgave zijn/worden. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Telefunken
Afbeelding

Prettige Reis!

Treinspotter
4
Gegeven waarderingen: 83 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Bericht door Treinspotter »

:thinking: Ik mis daar niks heb die pijlen ook niet op geen van de 2 plaatsen

Marklin
6

Bericht door Marklin »

Oké, die pijlen van ons zouden bij jou, indien missend, melkflessen kunnen zijn.
Die rode van mij komen van Rubku en geven dus iets missend aan.
Maar zo niet wat staat er dan, oftewel kun je een plaatje laten zien wat het kan wezen en wij een idee hebben? :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

Telefunken
5

Achter andere stootblokken staat een WG_NSds_A, een afsluitbord.

Je kunt de juiste Network-CTrackRibbon vinden door bijvoorbeeld FOUT1,2,3 enz in het Area vakje van de sein definitie in te vullen,
en daarna de tracks.bin in TS-Tools openen en naar FOUT1, FOUT2, FOUT3 enz te zoeken en dan in de eerste <BlueprintID> sectie na </Component> de juiste Provider = >Wilbur Graphics<, Product = >Spoorbouw< en BlueprintID = >daglichtseinen\Hoofdseinen\WG_NSds_A.xml< in te vullen.

TS-Tools maakt zelf een .bak aan, zodat je een gebroken track.bin weer op de vorige versie terug kunt zetten.

UIteraard kun je ook in de Route Editor die rode torens verwijderen en met de hand dat afsluitbord achter het stootblok plaatsen.
Deze gebruikers waarderen Telefunken voor dit bericht:
Marklin

stoker1952
4
Gegeven waarderingen: 95 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Bericht door stoker1952 »

ik heb op die plaats melkflesjes, als ik daarop klik krijg ik het onderstaande te zien:

Afbeelding

maar alleen als rijder heb ik geen idee hoe dit op te lossen is (als het al een probleem is)

Telefunken
5

Als de route verder correct werkt is het geen echt probleem. Meer een cosmetisch defect.

Voor freeware routes heb je vaak heel veel assets nodig, en moet je daarvoor allerlei pakketten installeren.
Als er iets ontbreekt, ligt er standaard een melkflesje op die plaats.

Als je het al kunt vinden, is het moeilijk aan te klikken om in de fly-out te zien wat er mogelijk ontbreekt.

De grote rood-gele spelden, of rode torens, of paarse schoorstenen vervangen die melkflesjes waardoor je veel duidelijker kunt zien welke assets ontbreken of onjuist gedefinieerd zijn.

Als het een enkel bosje of struik veraf van het spoor is verwijder ik het meestal, maar duidelijk zichtbare en beeld bepalende gebouwen, auto's en spoorweg infrastructuur heb ik liever compleet.

Als je een ontbrekende asset of zo rapporteert, maak dan altijd een schermafdruk van de World Editor met de coordinaten fly-out boven in beeld.
Kan de routebouwer het zelf onderzoeken en voor iedereen corrigeren in een volgende versie.

Marklin
6

Bericht door Marklin »

stoker1952 schreef:
16 aug 2026, 13:51
maar alleen als rijder heb ik geen idee hoe dit op te lossen is (als het al een probleem is)
Tsja als men zelf geen verstand van routebouw heeft word het anders en zul je daar mee moeten leven tenzij een routebouwer zelf het op de een of andere manier oplost, bijv. het een ontbrekend object is en die beschikbaar stelt. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

stoker1952
4

Ik heb dit bericht alleen maar met goede bedoelingen gestuurd. Nadat ik exact op de melkfles gedrukt heb kreeg ik die pijl met daaraan vast het witte blokje. In mijn tweede regel heb ik alleen maar aangegeven dat ik hiervoor geen oplossing weet. Maar het wordt blijkbaar niet op prijs gesteld dat je als niet routebouwer probeert mee te denken waar de oplossing zou kunnen liggen. Excuses daarvoor, mij hoor je niet meer!

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 930 keren
Ontvangen waarderingen: 1930 keren

Bericht door Rubku_NL »

Feedback is altijd welkom, echter als het een route probleem is is het aan de bouwer om dat op te lossen.
Wat ik wel kan doen voor je is kijken of ik een uit draai kan doen om te kijken of er dingen zijn die wellicht missen.
Zou je de tegel nummer geven, dat kan ik dit ook even in de tegel zelf bekijken.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

stoker1952
4

Ik heb er helemaal geen problemen mee, maar mijn reactie had betrekking op het bericht van telefunken van vanmorgen 08.00 uur. Maar doordat er nog niemand op die kolommen, in mijn geval melkflesjes, had gedrukt, heb ik er een printscreen van gemaakt van wat er onder de melkflesjes zit. Ik dacht dat dit misschien het ontbrekende puzzelstukje zou kunnen zijn. Maar dat schijnt niet door iedereen gewaardeerd te worden. Dus wat mij betreft: einde discussie

Rubku_NL
Download Manager
6

Bericht door Rubku_NL »

Ik heb zelf even een paar dingen bekeken, maar het is wat lastiger dan ik had gedacht, en ik denk dat de bouwer er zelf maar eens naar moet kijken.

Ik heb alle benodigdheden gecontroleerd en heb niets ongewoons opgemerkt; alles was in orde.
De volgende benodigdheden zijn vereist:
  • Retro Canvas Route v2.1
  • European / US Loco & Asset Pack
  • TSA & RailSimulatorCore, wat je standaard heb
Ik heb de tracks.bin ook op fouten gecontroleerd, maar die waren er niet – noch bij handmatige controle, noch met behulp van een paar bèta-tools die ik momenteel aan het testen ben.
Ik heb de route ook geopend en gecontroleerd met LogMate, maar helaas waren daar ook geen meldingen van dit probleem te vinden.

Dus voorlopig is dit alles wat ik kan doen, en is het aan de routebouwers om hiernaar te kijken; er waren er ongeveer 9 of 10 in totaal.
Voorlopig zou ik me er niet al te veel zorgen over maken; in het ergste geval moet je gewoon dat spoor oprijden als het signaal op rood staat.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
MarklinWilbur Graphics
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
6

Bericht door Marklin »

stoker1952, Mijn bericht n.a.v. je tweede regel heb je schijnbaar verkeerd begrepen en was het zeker niet de bedoeling om het als negatief te bestempelen!
Wilde alleen maar te kennen geven als men zelf van route bouwen geen verstand heeft dit alleen door de eigenaar van de route kan worden opgelost.
Kortom gewoon doorgaan zoals je gewent was! :ok_hand:

Edit/
sorry, dacht in eerste instantie dat het op mijn bericht van toepassing was, had nog niet alles gelezen. :blush:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
stoker1952
Afbeelding

Prettige Reis!

Spikee1975
1
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Bericht door Spikee1975 »

Nothing is displayed because that asset (a speed limit sign) has no blueprint attached to it. Seems to be a development leftover. Can be safely ignored.

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Spikee1975 voor dit bericht (totaal 2):
TelefunkenWilbur Graphics

Rubku_NL
Download Manager
6

Bericht door Rubku_NL »

Yes, I found that one too, but it wasn’t exactly what we were looking for, so that’s why I didn’t mention it.
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
6

Bericht door Marklin »

Misschien bedoeld Spikee1975 van het tweede plaatje wat Hier genoemd werd Rob? :thinking:
Afbeelding

Prettige Reis!

Wilbur Graphics
1
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Bericht door Wilbur Graphics »

Dank voor deze, aan duidelijkheid niets te wensen overlatende, tips.
De ontbrekende Afsluitborden zijn inmiddels aangebracht.
Nader onderzoek naar de DTG-melkfles heeft geen bruikbare informatie opgeleverd, anders dan het vermoeden van een seinbord, dat door een andere asset is vervangen.
Op dit moment gaat alle aandacht uit naar de VSTS-route. Als die over enkele weken wordt uitgebracht kun je een verbeterde versie van de RCR tegemoet zien.
Deze gebruikers waarderen Wilbur Graphics voor dit bericht (totaal 2):
Von RondstaddTelefunken

Terug naar “Routes”