Marklin schreef: ↑12 mei 2025, 19:35
Hoezo 120?, waar we over praten is het 80 km/u.
En afbuigend heb je 40 ingevuld dus zou je zonder dit virtueel sein werken dan moeten de sein linken over de laatste wissel heen (als het lag) en blijft het hiermee 40 tot het laatste wiel over die link heen is toch?
Mja dat is mijn idee hierover en laat je/jullie zeker niet door mij van ideeën afhelpen.
Met het virtuele sein erbij krijg je keurig 40 ja
Maar als ik een normale situatie nou doen zonder virtuele seinen en ik ga via wissel 285B, 285A, 283, 281B, 279, 277, 271B, 271A en 269 krijg ik gewoon groen en geen groen knipper. Omdat het sein dan denkt dat je rechtdoor gaat. De link ligt daar. Dit terwijl je over heel veel wissels moet.
Frison schreef: ↑12 mei 2025, 19:53
Ik heb toch steeds meer de indruk dat de routebouwer(s) soms dingen wijzigen (zonder dat ze dit zelf bewust zijn (?) en / of niet aan elkaar door geven) waardoor de vreemdste problemen voorkomen.
1) er wordt gemeld door kph een probleem te hebben met een sein beeld
2) de reactie is direct: "ik krijg keurig groen knipper als ik naar spoor 3 wil"
3) Marklin geeft zijn visie op het probleem, want die heeft het probleem ook en zoekt dat even uit
4) dan staat het inderdaad niet goed en zal worden aangepast
Hoe krijg je nou verwarring?
En nog beter, hoe krijg je op deze manier een foutloze route?
Ook hier blijkt duidelijk weer, dat er veel te snel gereageerd wordt op feedback. Waarom? Wie heeft er haast? Lees ook nog eens de reactie van Koplopermau zou ik zeggen. Er is geen haast bij!
Nogmaals heren, neem de tijd om iets te controleren en pas daarna een reactie geven, dat scheelt een hoop verwarring, toch?
Die deel ik niet helemaal Frits.
Kees meldt terecht een punt. Ik ga naar die plek, zet er een trein voor en herstart het scenario. Ik rijd erheen en heb keurig groen knipper. Dan ga ik er vanuit (dat is een foute aanname) dat het keurig werkt zoals het moet werken en ga ik zelf niet verder kijken, omdat het werkt. Dat het daarna bij Teun ook niet werkt geeft een signaal dat er toch iets mis is en ook waarom, dan is het des te gekker dat het bij mij wel werkt, wat helemaal niet zou mogen werken.
Langleve TS soms die ook mij in verwarring brengt.
En ik denk dat het snel reageren meer in mij als persoon zit. Ik zit in een baan waar ik altijd direct moet reageren als er wat is. En dat doe ik dan ook in mijn privé/hobby omgeving. Of het altijd handig is, is een tweede.