NoordOost Nederland V7.1

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: NoordOost Nederland V7.0b

Bericht door Marklin »

Als je intussen niets hebt gewijzigd dan snap ik het niet dat jij groen knipper krijgt?
Want ik ervaar precies hetzelfde als Kees ... en zou het niet aan zijn systeem liggen.
Afijn heb tussendoor ook eens een testje gedaan met een freeroam scenario en wat blijkt dat de links afbuigende link van sein 286 over een paar wissels ligt dus ver over het virtueel sein heen wat tussen 2 wissels staat.
En die link heb ik eens terug gehaald en voor de nul link van het virtueel sein gelegd en ja hoor na TSC opnieuw opstarten krijg ik hier nu groen knipper.
Ps. de link van het sein wat naast 286 staat ligt de link wel goed, dus voor de nul link van het virtueel sein!

Over dat virtueel sein gesproken vraag ik mij trouwens wel af waarom die daar staat?
En wel vanwege het feit dat dit zo dicht op de rechts afbuigende wissel staat of dat geen botsing geeft mocht daar bij toeval 2 treinen bij betrokken zijn op dat punt.
Zie knipsel groen knipper al zie je dit niet op een plaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2002 keren
Ontvangen waarderingen: 1926 keren

Bericht door mkasthijs »

Ow, staat dat verkeerd
Ga ik even kijken
Dankjewel voor deze feedback.

Die virtuele sein liggen er voor roest rij scenario's
Anders ga je rechtdoor over beide wissels en mag je met 120 er een wissel van 40 heen. Lijkt me niet prettig voor de trein en de machinist ;)

EDIT:
Fout inderdaad gezien ja. Is hersteld en wordt meegenomen
Thx voor het melden Teun en Kees
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
Marklinkph
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Hoezo 120?, waar we over praten is het 80 km/u.
En afbuigend heb je 40 ingevuld dus zou je zonder dit virtueel sein werken dan moeten de sein linken over de laatste wissel heen (als het lag) en blijft het hiermee 40 tot het laatste wiel over die link heen is toch?
Mja dat is mijn idee hierover en laat je/jullie zeker niet door mij van ideeën afhelpen. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Ik heb toch steeds meer de indruk dat de routebouwer(s) soms dingen wijzigen (zonder dat ze dit zelf bewust zijn (?) en / of niet aan elkaar door geven) waardoor de vreemdste problemen voorkomen.

1) er wordt gemeld door kph een probleem te hebben met een sein beeld
2) de reactie is direct: "ik krijg keurig groen knipper als ik naar spoor 3 wil"
3) Marklin geeft zijn visie op het probleem, want die heeft het probleem ook en zoekt dat even uit
4) dan staat het inderdaad niet goed en zal worden aangepast

Hoe krijg je nou verwarring?
En nog beter, hoe krijg je op deze manier een foutloze route?

Ook hier blijkt duidelijk weer, dat er veel te snel gereageerd wordt op feedback. Waarom? Wie heeft er haast? Lees ook nog eens de reactie van Koplopermau zou ik zeggen. Er is geen haast bij!

Nogmaals heren, neem de tijd om iets te controleren en pas daarna een reactie geven, dat scheelt een hoop verwarring, toch?
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Marklin schreef:
12 mei 2025, 19:35
Hoezo 120?, waar we over praten is het 80 km/u.
En afbuigend heb je 40 ingevuld dus zou je zonder dit virtueel sein werken dan moeten de sein linken over de laatste wissel heen (als het lag) en blijft het hiermee 40 tot het laatste wiel over die link heen is toch?
Mja dat is mijn idee hierover en laat je/jullie zeker niet door mij van ideeën afhelpen. :sweat_smile:
Met het virtuele sein erbij krijg je keurig 40 ja
Maar als ik een normale situatie nou doen zonder virtuele seinen en ik ga via wissel 285B, 285A, 283, 281B, 279, 277, 271B, 271A en 269 krijg ik gewoon groen en geen groen knipper. Omdat het sein dan denkt dat je rechtdoor gaat. De link ligt daar. Dit terwijl je over heel veel wissels moet.
Frison schreef:
12 mei 2025, 19:53
Ik heb toch steeds meer de indruk dat de routebouwer(s) soms dingen wijzigen (zonder dat ze dit zelf bewust zijn (?) en / of niet aan elkaar door geven) waardoor de vreemdste problemen voorkomen.

1) er wordt gemeld door kph een probleem te hebben met een sein beeld
2) de reactie is direct: "ik krijg keurig groen knipper als ik naar spoor 3 wil"
3) Marklin geeft zijn visie op het probleem, want die heeft het probleem ook en zoekt dat even uit
4) dan staat het inderdaad niet goed en zal worden aangepast

Hoe krijg je nou verwarring?
En nog beter, hoe krijg je op deze manier een foutloze route?

Ook hier blijkt duidelijk weer, dat er veel te snel gereageerd wordt op feedback. Waarom? Wie heeft er haast? Lees ook nog eens de reactie van Koplopermau zou ik zeggen. Er is geen haast bij!

Nogmaals heren, neem de tijd om iets te controleren en pas daarna een reactie geven, dat scheelt een hoop verwarring, toch?
Die deel ik niet helemaal Frits.
Kees meldt terecht een punt. Ik ga naar die plek, zet er een trein voor en herstart het scenario. Ik rijd erheen en heb keurig groen knipper. Dan ga ik er vanuit (dat is een foute aanname) dat het keurig werkt zoals het moet werken en ga ik zelf niet verder kijken, omdat het werkt. Dat het daarna bij Teun ook niet werkt geeft een signaal dat er toch iets mis is en ook waarom, dan is het des te gekker dat het bij mij wel werkt, wat helemaal niet zou mogen werken.

Langleve TS soms die ook mij in verwarring brengt.

En ik denk dat het snel reageren meer in mij als persoon zit. Ik zit in een baan waar ik altijd direct moet reageren als er wat is. En dat doe ik dan ook in mijn privé/hobby omgeving. Of het altijd handig is, is een tweede.

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

mkasthijs schreef:
12 mei 2025, 20:00
En ik denk dat het snel reageren meer in mij als persoon zit. Ik zit in een baan waar ik altijd direct moet reageren als er wat is. En dat doe ik dan ook in mijn privé/hobby omgeving. Of het altijd handig is, is een tweede.
Dat probeer ik jullie duidelijk te maken. Doe het nou eens rustig aan en neem je tijd. :wink: :wink:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
12 mei 2025, 20:34
Dat probeer ik jullie duidelijk te maken. Doe het nou eens rustig aan en neem je tijd. :wink: :wink:
Ik ga mijn best doen en neem jouw feedback hierin zeker mee :D
Net bij Patrick gebeurde het ook alweer bij mij, hihi ;)

Jopke
1
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Bericht door Jopke »

mkasthijs schreef:
11 mei 2025, 20:38
Vreemd
Bij ons is het ook opgelost
Cache eventueel wissen en anders even de freeroam openen en er een random trein neerzetten
Kijken wat er dan gebeurt
Er staat een trein in de freeroam. Maar ik weet niet wat ik daar verder moet doen?
Kan iemand mij daar mee verder helpen. Om te kijken wat er verder gebeurt
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Heb je een PM gestuurd met freeroam scenario bestandje, mja het werkt alleen goed (sein groen knipper) als je de link van sein 286 in de route editor weet terug te leggen zoals in dit bericht is omschreven:
viewtopic.php?p=30445#p30445
Afbeelding

Prettige reis!

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Het gaat niet over het sein bij Meppel maar over dat ik de deuren niet kan openen bij Wolvega. En geen rode wacht balkje krijg en er verder niks mee kan.
Alleen aan het begin van het perron gaan de deuren open en het rode wacht balkje vanuit Leeuwarden gezien spoor 2. Bij bijna iedereen werkt het maar bij mij nog steeds niet

Het bericht van mkasthijs
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Oeps, verkeerd begrepen en ff niet opgelet. :upside_down:
Maar zie wederom PM met een freeroam scenario waar wat voor Wolvega P2 een SLT staat opgesteld.
Pak het bestand uit in ...\RailWorks\Content\Routes\2413e61b-094f-4792-9195-9766eb4ff60f\Scenarios\
Als ik hier tot aan rijtuigenbord 10 rijd gaan alle deuren open, en dat gaat bij jou dus niet goed als ik het goed begrijp?
Afbeelding

Prettige reis!

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Oke ja dat kan gebeuren
En misschien had ik het probleem er ook weer bij kunnen zetten. Dat was ook weer wat duidelijker geweest van mijn kant
Maar ik zal de scenario even proberen
(Als ik hier tot aan rijtuigenbord 10 rijd gaan alle deuren open, en dat gaat bij jou dus niet goed als ik het goed begrijp?)
ja klopt dat wil bij mij niet. En wat het is weet ik ook niet

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Juist, dan is het ff afwachten wat het met mijn toegevoegde scenario doet?
Afbeelding

Prettige reis!

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Helaas de test scenario werkt ook niet bij station Wolvega. Ik heb twee screenschots er bij gevoegd de een is aan het begin ven het station en de andere bij de bak 10 bord . Ik hoop dat het duidelijk is anders zijn er ook nog twee filmpjes maar die zijn te groot om te versturen

Afbeelding

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Sorry Jopke maar ik snap totaal niet wat je bedoeld bij die plaatjes en wat er fout zou zijn?
Want je staat met de voorkant halfweg het perron, einde perronbord staat aan het eind.
Op deze manier is het geen wonder dat de rest van de deuren niet open gaan zonder perron c.q. marker die maar tot einde perron gaat.
Kortom rij nu eens door tot einde perronbord die iets voor het uitrijsein staat, of waar je nu staat staat daar ook een bord 10? :thinking:
Je zet een trein toch niet halfweg een perron als ervoor nog zat ruimte is en een 10 bak met gemak past?

Edit/
Dus tot hier rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Jopke
1

Bericht door Jopke »

ja klopt als ik half weg bij het perron sta gaan de deuren wel open als ik de trein helemaal naar bord 10 rij gaan de deuren niet open
Dat bedoel ik met die plaatjes
En als je het bovenst plaatje kijkt sta ik bijna bij bord 10

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Excuus bord 10 bestaat niet, dat moest einde perronbord zijn.
Afijn als dat niet gaat is om welke reden dan ook je 7.0a niet goed geïnstalleerd.
Ofwel gooi de route er compleet af en installeer 7.0a opnieuw en probeer het nog eens met mijn scenario.
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Jopke,

Wil je eens dit perron rechts (rood gearceerd) helemaal wissen van begin tot eind (tot de overweg) en dan nogmaals proberen.
Daar zat namelijk in V7.0 de fout in
Afbeelding

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Afbeelding

Het perron is weg. Of Moet ik daar nog meer weg halen? Maar het probleem is er nog steeds dat de deuren niet open willen gaan
Wel weer een vreemde probleem. Bij iedereen werkt het maar niet bij mij

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
14 mei 2025, 19:41
Afijn als dat niet gaat is om welke reden dan ook je 7.0a niet goed geïnstalleerd.
Ofwel gooi de route er compleet af en installeer 7.0a opnieuw en probeer het nog eens met mijn scenario.
En als je dit nogmaals probeer met de complete 7.0a?
Let op, dus niet 7.0
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Jopke schreef:
14 mei 2025, 23:16

Het perron is weg. Of Moet ik daar nog meer weg halen? Maar het probleem is er nog steeds dat de deuren niet open willen gaan
Wel weer een vreemde probleem. Bij iedereen werkt het maar niet bij mij
Ook dat stuk wissen bij dat stroomkastje. Dat moet ook weg gehaald worden tot aan de overweg
En dan moet het werken (in theorie).

faboat
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door faboat »

Hallo allemaal! Het spijt me, mijn Nederlands is niet zo goed. Ik heb een probleem op de route met ontbrekende objecten, bij het binnenrijden van station Meppel vanuit de richting Groningen en Leeuwarden. Aan de ene kant zijn de seinen aanwezig en aan de andere kant ontbreken ze. Ik heb eigenlijk alles geïnstalleerd wat nodig is. Weet iemand waar ik deze twee seinen kan downloaden? Alvast bedankt

Afbeelding
Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

En je hebt het laatste seinen pakket van Coha geïnstalleerd staan, en wel V5.2?
https://coha.nl/viewtopic.php?t=463
Afbeelding

Prettige reis!

faboat
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door faboat »

In feite was dat het probleem! Ik dacht dat ik de nieuwste versie had, maar blijkbaar niet. Bedankt voor de hulp
Deze gebruikers waarderen faboat voor dit bericht:
Marklin

Jopke
1

Bericht door Jopke »

mkasthijs schreef:
15 mei 2025, 13:13
Ook dat stuk wissen bij dat stroomkastje. Dat moet ook weg gehaald worden tot aan de overweg
En dan moet het werken (in theorie).
Helaas het werkt niet de deuren gaan niet open. Ik heb het perron tot aan de stations gebouw en overweg verwijderd

Terug naar “Routes”