Randstad West v2
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2110 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 541 keren
Re: Randstad West v2
Ik ben weer een stuk verder met de scenery op de route en kan daarom het één en ander laten zien aan jullie. Komend vanuit Hoofddorp gaan we met een viaduct over de Kruisweg, ook wel de ring van Hoofddorp genoemd.

Ook rijden we voorbij het welbekende zonnepark Groene Hoek

Vanaf hier gaan we met een vloeiende helling omlaag de Schipholtunnel in. Hier heb je ook mooi de kans om wat vliegtuigen te spotten vanuit je cabine. Op de ingang van de Schipholtunnel is ook de snelweg A5.

~
Hier wat plaatjes in de Schipholtunnel zelf (als het te zien is
).

Van het station Schiphol Airport zelf, deze lijkt bijna exact hetzelfde als die in de HSL route.

Voor nu was dit de update. Op eigen tempo ben ik bezig rond Amsterdam om dat wat verder te krijgen. Dat gaat (helaas) wat langzamer dan voorheen doordat ik stage loop en ook bezig ben om trambestuurder te worden in (je raadt het al) Amsterdam. Dank aan MichaelO voor zijn bijdrage aan objecten en hulp aan de route.

Ook rijden we voorbij het welbekende zonnepark Groene Hoek

Vanaf hier gaan we met een vloeiende helling omlaag de Schipholtunnel in. Hier heb je ook mooi de kans om wat vliegtuigen te spotten vanuit je cabine. Op de ingang van de Schipholtunnel is ook de snelweg A5.

Hier wat plaatjes in de Schipholtunnel zelf (als het te zien is

Van het station Schiphol Airport zelf, deze lijkt bijna exact hetzelfde als die in de HSL route.

Voor nu was dit de update. Op eigen tempo ben ik bezig rond Amsterdam om dat wat verder te krijgen. Dat gaat (helaas) wat langzamer dan voorheen doordat ik stage loop en ook bezig ben om trambestuurder te worden in (je raadt het al) Amsterdam. Dank aan MichaelO voor zijn bijdrage aan objecten en hulp aan de route.

- Deze gebruikers waarderen eddie voor dit bericht (totaal 33):
- MichaelO • Wadlopertje • Frison • Christian983 • Marc D. • Roy • Dan Ocean • hanstreintje • BertTrain • Marklin en 23 andere gebruikers
-
- 5
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 125 keren
Prachtige
Ik kijk er enorm naar uit om met een sprinter van Den Haag naar Amsterdam te rijden (via de Schiphollijn)!
Succes met de bouw van de route en geniet van de opleiding bij het GVB! Als railbestuurder bij HTM geniet ik iedere dag van dit fantastisch beroep

Succes met de bouw van de route en geniet van de opleiding bij het GVB! Als railbestuurder bij HTM geniet ik iedere dag van dit fantastisch beroep

- Deze gebruikers waarderen GamePsycho voor dit bericht:
- Wadlopertje
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 24 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
Wow, de screenshots zien er echt geweldig uit! Kan nu al niet wachten om op deze route te kunnen rijden 
Alleszins veel succes met de stage en hopelijk rij je ondertussen al rond op het Amsterdamse tramnet!

Alleszins veel succes met de stage en hopelijk rij je ondertussen al rond op het Amsterdamse tramnet!

Overzicht van mijn scenario’s
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Zo leuk om te zien dat een traject waar ik veel kom straks zelf kan rijden! Ben toch wel benieuwd hoe het station van A'dam Sloterdijk gemaakt wordt, moeilijke architectuur als je het mij vraagt.

-
- 5
Heb al heel lang hier niks gepost, maar er zijn daadwerkelijk grote stappen gemaakt
Ik was vooral actief op de discord server van Rubku en heb daar veel gedeeld over het nieuwe stuk van de route. Ondertussen kom ik bij het einde van de bouwsessie van versie 1.5 en is het tijd om de afrondingsfase in te gaan. In versie 1.5 zijn er een aantal plekken op het 'oude' stuk verbeterd.
Zo heeft Den Haag CS een kleine upgrade gekregen. Het station voelt nu nog iets realistischer aan

De omgeving bij Den Haag Laan van NOI is ook verbeterd. Dit stukje is sinds het begin van de route niet meer aangeraakt, dus daar mocht wel wat verbetering komen. Met dank aan Rob_Zeeland zijn er ook HTM trams te vinden hier, en in de rest van Den Haag.

Op het stuk tussen Den Haag en Leiden zijn ook kleine verbeteringen gedaan wat betreft scenery.
In Leiden zijn er een aantal kruispunten gedetailleerd en ziet het er nu wat netter uit. Ook het busstation is een stuk verbeterd.

Rond Haarlem is nog het spoor richting Bloemendaal en Spaarnwoude een stukje verlengd voor scenario's.
Versie 1.5 bevat niet alleen de verbeteringen in het 'oude' stuk. Na lang gebouwd te hebben aan een stuk waar ik zelf al erg hyped voor was komt in deze versie ook Leiden-Schiphol-Amsterdam Zuid. Dit geeft nu meer scenario mogelijkheden wat betreft sprinters, intercity's en internationale treinen. Ik neem jullie mee langs kenmerkende punten op deze lijn.
Allereerst, Sassenheim. Dit station bestond al in versie 1. Hier is niks aangepast.

De Kaagbrug is de grens tussen Zuid-Holland en Noord-Holland. Ook is dit de grens voor de gemeente Haarlemmermeer, die zich in de Haarlemmermeerpolder bevindt.

Een kenmerkend stukje langs de route, net voor Nieuw Vennep.

Station Nieuw Vennep, met de HSL die aantakt.

Hoofddorp Opstel, met de kenmerkende flyovers.

Station Hoofddorp

De omgeving van Schiphol en het station zelf, wat mij betreft erg goed gelukt en herkenbaar geworden.

Amsterdam Riekerpolder aansluiting, de spoorlijn naar Amsterdam CS splitst hier af.

En de omgeving van Amsterdam Zuid, met de A10 om het spoor heen en de metro die parallel loopt.

De route heeft nog een beetje tijd nodig en dan is hij ook voor jullie beschikbaar. Met dank aan de objectenbouwers en in het speciaal MichaelO voor alle kenmerkende objecten in Schiphol en Amsterdam en ChrisTrains voor het leveren van de gebouwen bij Amsterdam Zuid. Tot snel weer

Ik was vooral actief op de discord server van Rubku en heb daar veel gedeeld over het nieuwe stuk van de route. Ondertussen kom ik bij het einde van de bouwsessie van versie 1.5 en is het tijd om de afrondingsfase in te gaan. In versie 1.5 zijn er een aantal plekken op het 'oude' stuk verbeterd.
Zo heeft Den Haag CS een kleine upgrade gekregen. Het station voelt nu nog iets realistischer aan

De omgeving bij Den Haag Laan van NOI is ook verbeterd. Dit stukje is sinds het begin van de route niet meer aangeraakt, dus daar mocht wel wat verbetering komen. Met dank aan Rob_Zeeland zijn er ook HTM trams te vinden hier, en in de rest van Den Haag.

Op het stuk tussen Den Haag en Leiden zijn ook kleine verbeteringen gedaan wat betreft scenery.
In Leiden zijn er een aantal kruispunten gedetailleerd en ziet het er nu wat netter uit. Ook het busstation is een stuk verbeterd.

Rond Haarlem is nog het spoor richting Bloemendaal en Spaarnwoude een stukje verlengd voor scenario's.
Versie 1.5 bevat niet alleen de verbeteringen in het 'oude' stuk. Na lang gebouwd te hebben aan een stuk waar ik zelf al erg hyped voor was komt in deze versie ook Leiden-Schiphol-Amsterdam Zuid. Dit geeft nu meer scenario mogelijkheden wat betreft sprinters, intercity's en internationale treinen. Ik neem jullie mee langs kenmerkende punten op deze lijn.
Allereerst, Sassenheim. Dit station bestond al in versie 1. Hier is niks aangepast.

De Kaagbrug is de grens tussen Zuid-Holland en Noord-Holland. Ook is dit de grens voor de gemeente Haarlemmermeer, die zich in de Haarlemmermeerpolder bevindt.

Een kenmerkend stukje langs de route, net voor Nieuw Vennep.

Station Nieuw Vennep, met de HSL die aantakt.

Hoofddorp Opstel, met de kenmerkende flyovers.

Station Hoofddorp

De omgeving van Schiphol en het station zelf, wat mij betreft erg goed gelukt en herkenbaar geworden.

Amsterdam Riekerpolder aansluiting, de spoorlijn naar Amsterdam CS splitst hier af.

En de omgeving van Amsterdam Zuid, met de A10 om het spoor heen en de metro die parallel loopt.

De route heeft nog een beetje tijd nodig en dan is hij ook voor jullie beschikbaar. Met dank aan de objectenbouwers en in het speciaal MichaelO voor alle kenmerkende objecten in Schiphol en Amsterdam en ChrisTrains voor het leveren van de gebouwen bij Amsterdam Zuid. Tot snel weer

- Deze gebruikers waarderen eddie voor dit bericht (totaal 27):
- MVVGamer • Kcalk_04 • MichaelO • txwijk • AlwaysRM_ • peerklota • Wadlopertje • Christian983 • Beentrain • ludmilla en 17 andere gebruikers
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 603 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
1 woord, Wauw! Dit beloofd veel goeds voor de volgende versie, prachtig werk!
Mijn scenariopagina: hier
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 168 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Dat ziet er weer prachtig uit!
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Wouw, ziet er top uit. Dat wordt weer een zeer mooi stukje bij het Nederlandse spoornetwerk in TSC.
Wel heb ik een 2 tal vragen, 1 makkelijk op te lossen en een wat moeilijkere.
Makkelijke: In de oude versie staat tussen Den Haag NOI en Mariahoeve in de boog richting Leiden nog een oud "standaard" Duits vakwerkhuis. Is die al weggehaald/vervangen?
En wellicht kan er ook een "static" GVB metro gemaakt worden zodat die sporen ook niet zo kaal zijn. Ding zou dan ook niet misstaan in de HSL route.
Al begrijp ik at je die niet "even" maakt. En zelf kan ik het ook niet.
Mvgr, Wynne
Makkelijke: In de oude versie staat tussen Den Haag NOI en Mariahoeve in de boog richting Leiden nog een oud "standaard" Duits vakwerkhuis. Is die al weggehaald/vervangen?
En wellicht kan er ook een "static" GVB metro gemaakt worden zodat die sporen ook niet zo kaal zijn. Ding zou dan ook niet misstaan in de HSL route.
Al begrijp ik at je die niet "even" maakt. En zelf kan ik het ook niet.
Mvgr, Wynne
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 388 keren
- Ontvangen waarderingen: 1180 keren
Eddie, dat zijn weer mooie plaatjes, ik ben benieuwd naar de update van je route.
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 125 keren
Heel leuk om het HTM materieel (Avenio + RegioCitadis), welke ik dagelijks rijd, terug te zien in deze geweldige nieuwe update van de route 

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Allemachtig, prachtig.
Wat zijn wij gezegend met zulke sterke (volhouders) en ihb goede bouwers.
Maakt je trots op je eigen land.
Wat zijn wij gezegend met zulke sterke (volhouders) en ihb goede bouwers.
Maakt je trots op je eigen land.
- Deze gebruikers waarderen Winerail voor dit bericht:
- joukie
-
- 5
Nee die is niet vervangen. Ik heb aan dat stuk van de scenery niet gezeten.Wynne schreef: ↑07 nov 2024, 14:06Wouw, ziet er top uit. Dat wordt weer een zeer mooi stukje bij het Nederlandse spoornetwerk in TSC.
Dat is een wens die ik zelf ook al een lange tijd had, helaas nog geen resultaat. Wie weet in de toekomst dat het er wel komt (of een rijdende AI metro). Wel zie je bussen en trams van het GVB in Amsterdam (en in HTM de trams)
- Deze gebruikers waarderen eddie voor dit bericht:
- Wadlopertje
-
- 5
Zojuist is na de stream van Rubku_NL onaangekondigd versie 1.5 van mijn route Randstad West gepubliceerd. Om het jaar mooi af te sluiten heb ik besloten de route online te zetten na een lange periode van bouwen en testen. De nieuwe versie bevat diverse verbeteringen aan het originele stuk Den Haag - Haarlem en bevat een nieuw stuk tussen Leiden - Schiphol - Amsterdam Zuid. De route is in totaal 100 kilometer lang en met diverse scenario mogelijkheden is het nooit saai om hier te rijden.
Voor de mensen die de route gaan spelen, veel plezier! Zijn er nog vragen of opmerkingen, laat het gerust achter in dit topic of in de discord van Rubku_NL. Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Download

Voor de mensen die de route gaan spelen, veel plezier! Zijn er nog vragen of opmerkingen, laat het gerust achter in dit topic of in de discord van Rubku_NL. Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Download

- Deze gebruikers waarderen eddie voor dit bericht (totaal 18):
- Marklin • txwijk • danielxdaniel • Rubku_NL • mkasthijs • Roy • Louke1968 • saurer580 • ludmilla • Floortje59 en 8 andere gebruikers
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Mooi en bedankt!
Het komt sowieso goed gelegen vanwege de Steam Sale die gisteren (19 dec) van start was gegaan voor de benodigde add-ons.

Het komt sowieso goed gelegen vanwege de Steam Sale die gisteren (19 dec) van start was gegaan voor de benodigde add-ons.

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
Netjes, bedankt voor de update. Zijn er nog plannen voor een volgende update of laat je het hierbij?
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 168 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Meteen maar even getest, wow wat mooi werk zeg! Hier mag je zeker trots op zijn!
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.
-
- 5
Heel erg bedankt voor de update!
Fijn dat we Amsterdam Zuid in het spel nu hebben. Is een leuke verbinding met veel mogelijkheden!
Fijn dat we Amsterdam Zuid in het spel nu hebben. Is een leuke verbinding met veel mogelijkheden!