Momenteel ben ik erg druk met afstuderen van mijn studie en trammetjes rijden als werk. Mijn plan is wel om door te bouwen naar Amsterdam CS vanaf Haarlem en Schiphol. Maar dat zal nog een tijdje duren.
Randstad West v2
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 541 keren
Re: Randstad West v2
- Deze gebruikers waarderen eddie voor dit bericht (totaal 7):
- mkasthijs • Louke1968 • peerklota • Kcalk_04 • Marc D. • rabby62 • Evert66
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Eddie, zoals gezegd bedankt voor deze uiterst fraaie update.
Even een dingetje nadat ik TS-Tools erop losgelaten had voor missende objecten en vrijwel compleet had op een paar dingetjes na.
Nu blijf ik met een iets zitten en wel dit:
<Provider d:type="cDeltaString">RWAustria</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Austria</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty..xml</BlueprintID>
Nu gaat het om de rode punten in de vetgedrukte regel, wat dus niet Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty..xml moet zijn maar Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty.xml
Oftewel tussen empty.xml is 1 . en geen 2 .. want dat bestaat niet bij ons gebruikers.
Nu is mijn vraag hoe zit het bij jou met genoemd bestand en zijn hiermee bij jou de wegen zichtbaar?
Het komt er iig op neer dat dit bij jou niet lekker zit t.o.v. het origineel.

Even een dingetje nadat ik TS-Tools erop losgelaten had voor missende objecten en vrijwel compleet had op een paar dingetjes na.
Nu blijf ik met een iets zitten en wel dit:
<Provider d:type="cDeltaString">RWAustria</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Austria</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Lofts\Streets\Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty..xml</BlueprintID>
Nu gaat het om de rode punten in de vetgedrukte regel, wat dus niet Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty..xml moet zijn maar Str_NL_2s_brick_dark_nostripe_empty.xml
Oftewel tussen empty.xml is 1 . en geen 2 .. want dat bestaat niet bij ons gebruikers.

Nu is mijn vraag hoe zit het bij jou met genoemd bestand en zijn hiermee bij jou de wegen zichtbaar?
Het komt er iig op neer dat dit bij jou niet lekker zit t.o.v. het origineel.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2227 keren
- Ontvangen waarderingen: 364 keren
Errug mooie update Eddie! Is weer van zeer hoog niveau. Complimenten en bedankt voor het delen.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2001 keren
- Ontvangen waarderingen: 1926 keren
Zeer fraai! Zeer netjes gedaan!
Een feedback punt op de handleiding, want er klopt iets niet meer.
Rodachtalbahn Plus v3.1 --> https://schienenbus.net/strecken.html
Helaas heeft Schienenbus besloten de hele website uit de lucht te halen, dus die hele website bestaat niet meer.
Die URL moet worden aangepast naar: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... -plus-3-1/
Een feedback punt op de handleiding, want er klopt iets niet meer.
Rodachtalbahn Plus v3.1 --> https://schienenbus.net/strecken.html
Helaas heeft Schienenbus besloten de hele website uit de lucht te halen, dus die hele website bestaat niet meer.
Die URL moet worden aangepast naar: https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... -plus-3-1/
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
mkasthijs schreef: ↑21 dec 2024, 11:39Rodachtalbahn Plus v3.1 --> https://schienenbus.net/strecken.html
...
Ik zou hier ook eens naar moeten kijken, aangezien de versie op zijn website nieuwer en uitgebreider is dan die op rail-sim.de
Bedankt voor het melden en ik zal het ook in de gaten houden.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- mkasthijs
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 120 keren
Ten eerste Eddie wil ik je enorm bedanken voor deze fraaie update en de moeite die je er in hebt gestoken. Knap werk!
Ten tweede zag ik tijdens het rijden bij station Hoofddorp geen Verkenbord en zag ik bij station Sassenheim geen Bakborden op het station staan.
Voor de rest een mooie uitbreiding en kijk er nu al naar uit om naar Amsterdam te rijden in de toekomst!

Ten tweede zag ik tijdens het rijden bij station Hoofddorp geen Verkenbord en zag ik bij station Sassenheim geen Bakborden op het station staan.
Voor de rest een mooie uitbreiding en kijk er nu al naar uit om naar Amsterdam te rijden in de toekomst!

-
- 5
Even een update op mijn eerdere bericht aangaande de wegen die bij ons dus missend zijn vanwege de 2 .. (zie knipsel van oa. deze tegel)

Nu heb ik dit met TS_Tools gewijzigd naar 1 . en zie knipsel onderstaande tegel (een totaal van acht) zoals het origineel hoort te zijn:

Zal ik de acht tegels naar je toe PMen of kun/wil je dat zelf wijzigen?

Nu heb ik dit met TS_Tools gewijzigd naar 1 . en zie knipsel onderstaande tegel (een totaal van acht) zoals het origineel hoort te zijn:

Zal ik de acht tegels naar je toe PMen of kun/wil je dat zelf wijzigen?

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- eddie
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo iedereen!
Bijna overal in de route kom ik deze vierkante pilaren tegen. Ook in Quickdrive etc...
Mis ik hier iets of is er iets wat niet goed geinstalleerd is?
Zou mooi zijn als iemand weet wat oorzaak is.

Bijna overal in de route kom ik deze vierkante pilaren tegen. Ook in Quickdrive etc...
Mis ik hier iets of is er iets wat niet goed geinstalleerd is?
Zou mooi zijn als iemand weet wat oorzaak is.

-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Ik krijg het idee dat je vierkante dingen, je melkfles zijn.
Gezien aan de linkerkant zou er een tram moeten staan en die er niet staat.
Kort gezegd krijg ik het idee dat je sommige dingen niet hebt geïnstalleerd of geüpdatet.
Gezien aan de linkerkant zou er een tram moeten staan en die er niet staat.
Kort gezegd krijg ik het idee dat je sommige dingen niet hebt geïnstalleerd of geüpdatet.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- peerklota
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 168 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Ik gok dat je inderdaad nog het e.e.a. mist, loop de manual nog eens na voor de downloads..
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.
-
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 177 keren
- Ontvangen waarderingen: 442 keren
Dat is geen gok maar een feit, gestaafd door het screenshot.
- Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
- peerklota
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op

-
- 5
- Gegeven waarderingen: 544 keren
- Ontvangen waarderingen: 79 keren
Wat prachtig gebouwd deze (update) route.
Ben net van Den Haag CS naar Amsterdam Zuid gereden.
Heel mooi.
Zeer "natuurlijk" allemaal
vr.gr
Ruud
Ben net van Den Haag CS naar Amsterdam Zuid gereden.
Heel mooi.
Zeer "natuurlijk" allemaal
vr.gr
Ruud
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 1440 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Goede avond allemaal,
Ik heb zojuist een mooie activiteit bezocht van Den Haag tot Amsterdam Zuid... en wederom een vlekkeloze prestatie op briljante wijze opgemerkt... en om u hartelijk te bedanken en niet te vergeten een vrolijk kerstfeest, want u heeft ons een prachtig cadeau gegeven alvast...en moge de beste u uiteraard vergezellen in 2025
Ik heb zojuist een mooie activiteit bezocht van Den Haag tot Amsterdam Zuid... en wederom een vlekkeloze prestatie op briljante wijze opgemerkt... en om u hartelijk te bedanken en niet te vergeten een vrolijk kerstfeest, want u heeft ons een prachtig cadeau gegeven alvast...en moge de beste u uiteraard vergezellen in 2025
-
- 2
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Wederom een zeer fraaie update mijn complimenten aan alle betrokken partijen die hier aan mee gewerkt hebben
Fijne dagen en een gezond 2025 toegewenst
PS: kan ik een kleine gift (donatie achterlaten? ik waardeer jullie werk
Fijne dagen en een gezond 2025 toegewenst
PS: kan ik een kleine gift (donatie achterlaten? ik waardeer jullie werk
- Deze gebruikers waarderen trisnay voor dit bericht:
- Winerail
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Eddie en alle betrokkenen,
Een hele diepe buiging komt jullie toe. Wat een geweldige route wordt ons treingekkies ter beschikking gesteld.
Zo levens echt en overtuigend, misschien dat DTG zich eens achter de oren moet gaan krabben.
Ter (wellicht overbodige) aanvulling, ik miste een 5 tal WOP assets in TS-tools.
Maar na speuren op rail-sim.de in de bijdragen van Holzlaender (ook een koning in de TS-bouw) heb ik deze gevonden in de RWP-file van de Preßnitztalbahn.
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\WOP\Schmalspur Sachsen\ ;
RailNetwork\Damm\wop_mauer_03b.bin
Scenery\Buildings\Industrie\dkk_halle02.bin
Scenery\Buildings\Industrie\dkk_halle03.bin
Scenery\Buildings\Industrie\schuppen01b.bin
Scenery\Buildings\Industrie\trockenhaus_niedrig.bin
https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... leID=24845
Een hele diepe buiging komt jullie toe. Wat een geweldige route wordt ons treingekkies ter beschikking gesteld.
Zo levens echt en overtuigend, misschien dat DTG zich eens achter de oren moet gaan krabben.
Ter (wellicht overbodige) aanvulling, ik miste een 5 tal WOP assets in TS-tools.
Maar na speuren op rail-sim.de in de bijdragen van Holzlaender (ook een koning in de TS-bouw) heb ik deze gevonden in de RWP-file van de Preßnitztalbahn.
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\WOP\Schmalspur Sachsen\ ;
-
- 5
Nou Winerail dit miste ik ook, maar het speuren was niet nodig geweest want de benodigde link staat in de handleiding en komt men dus Hier uit. 

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Winerail
-
- 5
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hallo als allereerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor deze prachtige route. Ik ben zelf helemaal gek van de Amsterdamse metro. En wou daarom op deze route met een metro gaan rijden. Maar in mijn scherm staat dat bij Amstelveenseweg het spoor ophoud. Maar op de map staat dat het gewoon door loopt. Zie onderstaande screenshots. Is het mogelijk dat met een update dit probleem wordt opgelost?. Met vriendelijke groet Jon

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Je hebt helemaal gelijk, ik heb mij te veel op WOP geconcentreerd. Dank voor de rechtzetting.
-
- 5
Ja Jon op dat punt zit een knip in het spoor.
Nu weet ik niet of je overweg kunt in de route editor maar als je dit ff hecht kun jij je ritje maken tot er een mogelijke update komt.
Start route in de editor en ga naar coördinaten, (midden boven) klik vervolgens bij de pijl -> wijsvinger en er komt een vierkant boven boven de knip, (pijl blauwe cirkel) als je daar nu op klik is het spoor gehecht en opslaan.
Ps. er zitten vlakbij meer vierkantjes maar die moet je niet hebben!
Voor eddie, ik kwam nog een knip tegen bij een overloopwissel ..., bijna aan het einde van deze metro baan.

Nu weet ik niet of je overweg kunt in de route editor maar als je dit ff hecht kun jij je ritje maken tot er een mogelijke update komt.
Start route in de editor en ga naar coördinaten, (midden boven) klik vervolgens bij de pijl -> wijsvinger en er komt een vierkant boven boven de knip, (pijl blauwe cirkel) als je daar nu op klik is het spoor gehecht en opslaan.
Ps. er zitten vlakbij meer vierkantjes maar die moet je niet hebben!
Voor eddie, ik kwam nog een knip tegen bij een overloopwissel ..., bijna aan het einde van deze metro baan.

-
- 5
Bij Hoofddorp staan geen verkenborden vanuit Schiphol omdat je daar op seinen af rijdt. Op Sassenheim staan zeker wel bakborden maar zijn ze erg klein zoals in het echtSpoorwegen Nederland schreef: ↑21 dec 2024, 12:04Ten eerste Eddie wil ik je enorm bedanken voor deze fraaie update en de moeite die je er in hebt gestoken. Knap werk!
![]()

-
- 5
Nu je het toch hebt veranderd zou ik het waarderen om ze in PM te zienMarklin schreef: ↑21 dec 2024, 12:27Even een update op mijn eerdere bericht aangaande de wegen die bij ons dus missend zijn vanwege de 2 .. (zie knipsel van oa. deze tegel)
Zal ik de acht tegels naar je toe PMen of kun/wil je dat zelf wijzigen?![]()

-
- 5
In de spreadsheet van de Assetlijst staat de Preßnitztalbahn ook als benodigd, onder railsim.deWinerail schreef: ↑22 dec 2024, 08:07Eddie en alle betrokkenen,

-
- 5
Dag Jon,Jon schreef: ↑22 dec 2024, 10:03Hallo als allereerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor deze prachtige route. Ik ben zelf helemaal gek van de Amsterdamse metro. En wou daarom op deze route met een metro gaan rijden. Maar in mijn scherm staat dat bij Amstelveenseweg het spoor ophoud. Maar op de map staat dat het gewoon door loopt. Zie onderstaande screenshots. Is het mogelijk dat met een update dit probleem wordt opgelost?. Met vriendelijke groet Jon
Dat zal vast een foutje zijn geweest, die wordt opgelost in een patch. Maar in principe is deze route niet gemaakt voor de metro. En in deze versie zijn er maar 3 haltes van de metro te zien dus is er sowieso weinig aan. Misschien in de volgende versie (v2 naar Amsterdam) maak ik de metro zo gedetailleerd dat je dat ook kan gebruiken voor een klein stukje. Moet er wel rolling stock voor komen natuurlijk

-
- 5
Nou de freeware tram van Marc D is een leuk alternatief al is het geen metro die jij ook had gebruikt in een freeroame scenario zag ik wel.

Ps. zal zo dadelijk een PM sturen met link voor het dubbele .. bestand.
Moet je wel het originele bestand hebben, maar dat spreekt voor zich.