't Hart van Nederland V2.0

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Treecko59
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 okt 2023, 10:12
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Treecko59 »

Vandaag alles opnieuw geïnstalleerd. Resultaat hetzelfde. Trein stopt en de throttle is niet meer opgang te krijgen.
Afbeelding
Zou het aan de nieuwe GTW kunnen liggen?
Of heb ik iets verkeerd geïnstalleerd?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Treecko59 schreef:
13 nov 2024, 20:29
Vandaag alles opnieuw geïnstalleerd. Resultaat hetzelfde.
Het lijkt mij niet hetzelfde wat je eerder zei want toen kwam je niet zover laat staan bij de throttle kunnen. :thinking:
Gezien het plaatje zou goed moeten wezen.
Kortom nu zit je met de rijeigenschappen en moet je zien te achterhalen hoe dat werkt.
Zou het aan de nieuwe GTW kunnen liggen?
Welke Nieuwe GTW, toch niet van Christrains neem ik aan?
Chris heeft niets van doen met DTG.
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
13 nov 2024, 18:03
... Zo kun je onmogelijk onder het spoor door met de BVL bij station A'dam CS vanwege de hoogte maten van genoemd station. ...
Dit bedoel ik met hetgeen in de citaat is te lezen, je bent gebonden aan perron hoogte, (bijv. de spanten) en rechts waar oa. de tram en bus heen gaat.
En gezien alles een geheel is ...., een dieseltram zou er strak onderdoor kunnen. :joy:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Treecko59
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 okt 2023, 10:12
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Treecko59 »

Marklin schreef:
13 nov 2024, 22:55

Kortom nu zit je met de rijeigenschappen en moet je zien te achterhalen hoe dat werkt.
Dat is niet te doen, binnen één seconde vliegt de throttle naar beneden en daarna krijg je er geen beweging meer in.
Wat doe ik verkeerd.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marc D. »

Marklin schreef:
13 nov 2024, 23:29
Marklin schreef:
13 nov 2024, 18:03
... Zo kun je onmogelijk onder het spoor door met de BVL bij station A'dam CS vanwege de hoogte maten van genoemd station. ...
Dit bedoel ik met hetgeen in de citaat is te lezen, je bent gebonden aan perron hoogte, (bijv. de spanten) en rechts waar oa. de tram en bus heen gaat.
En gezien alles een geheel is ...., een dieseltram zou er strak onderdoor kunnen. :joy:
Als de trampantograaf niet zichtbaar het bovenliggende spoor kruist is er toch weinig aan de hand? Een pantograaf die meebeweegt met de variabele hoogte van de bovenleiding is bij mijn weten niet mogelijk in TS Classic.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1027
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Rubku_NL »

Marc D. schreef:
14 nov 2024, 00:31
Een pantograaf die meebeweegt met de variabele hoogte van de bovenleiding is bij mijn weten niet mogelijk in TS Classic.
Het is mogelijk, maar het vereist behoorlijk wat meer werk van zowel de bouwer van de trein als de bouwer van route/object.
Hoe het precies werkt weet ik niet 100% zeker, maar ik vermoed dat het werkt via balise in het spoor in combinatie met een script dat eraan gekoppeld is.

- RWA (BR 423 & ÖEBB 4746)
- Rivet Games (al hun RHB treinen)
Hebben dit.

Maar buiten een paar routes van RWA: Nordbahn (Wienen), JustTrains: S-Bahn Rhein main & U-Bahn Frankfurt en alle RHB routes van Rivet Games, maar verder wordt het nauwelijks gebruikt.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Marc D.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Treecko59 schreef:
14 nov 2024, 00:12
Marklin schreef:
13 nov 2024, 22:55
Kortom nu zit je met de rijeigenschappen en moet je zien te achterhalen hoe dat werkt.
Dat is niet te doen, binnen één seconde vliegt de throttle naar beneden en daarna krijg je er geen beweging meer in.
Wat doe ik verkeerd.
Nou wat je verkeerd zou kunnen doen is om te beginnen ...\RailWorks\Manuals\EN\DB BR 442 Manual EN.pdf er eens op na lezen.
Misschien dat daarin vermeld staat hoe te handelen .....

<(*_*)>
Marc D. schreef:
14 nov 2024, 00:31
Als de trampantograaf niet zichtbaar het bovenliggende spoor kruist is er toch weinig aan de hand?
Was dit maar zo .., de pantograaf komt er naar schatting 70 cm bovenuit en is teveel om die eronder te krijgen.
Die 70 cm zou dan op te korte lengte spoor opgevangen moeten worden en dat gaat dus niet.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3191
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Frison »

Die tram rijdt toch niet, of...... :thinking:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marc D. »

Rubku_NL schreef:
14 nov 2024, 00:38
Hoe het precies werkt weet ik niet 100% zeker, maar ik vermoed dat het werkt via balise in het spoor in combinatie met een script dat eraan gekoppeld is.
In de developer documentatie ben ik de info hierover niet tegengekomen.

@ Teun
Ik zie dat het tramspoor niet verdiept in de weg ligt dus daar pak je al 10cm winst. Misschien kun je proberen om het tramspoor direct onder de spoorbrug nog meer te verlagen, en anders maar geen rijdende trams.

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 300
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Dwarsligger »

Een stroomafnemer op meerdere hoogtes instellen dmv van een (al dan niet door een sein/balise/scenario script aangestuurde) control is goed mogelijk, maar de stroomafnemer automatisch mee laten gaan met de bovenleiding die op variërende hoogte hangt zonder daar allemaal halsbrekende toeren mee uit te halen absoluut niet.
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht:
Marc D.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Heb 40 cm kunnen pakken ( van 0.150 naar -0.250 bovenkant rails) maar is nog niet genoeg en laat het hierbij.
Het was in eerste instantie bedoeld om een AI tram te laten rijden langs het traject en dat kan. :stuck_out_tongue:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
14 nov 2024, 22:52
.... om een AI tram te laten rijden langs het traject ...
zie knipsel, de tram begint op het rechtse spoor rechtsonder en maakt een rondje bij Amsterdam CS om vervolgens rechtsonder in het portaal te lopen wat ca. 4.25 km is: :sunglasses:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 4):
peerklotaWadlopertjeMB1987Marc D.
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

En nog maar een wip 2D knipsel van de plattegrond trambaan bij Amsterdam CS op het stationsplein waar ik mee bezig ben geweest.
Kun je in de toelomst toch nog een paar rondjes met de tram draaien: :hugging:
Afbeelding

Mja het is en blijft een Train simulator en word geen Tram simulator. :joy:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
BertTrainMB1987peerklota
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
4
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door peerklota »

Ondanks dat het dan geen tramsimulator is, vind ik het wel een leuk idee! Ik kijk erg uit naar wat je van het stationsplein gaat maken.
Deze gebruikers waarderen peerklota voor dit bericht:
Marc D.
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 300
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Dwarsligger »

Ik heb zitten nadenken (auwauwauw :stuck_out_tongue: ), en ik heb bedacht wat de makkelijkste manier zou zijn om dit te realiseren, alhoewel er zowel aan de tram als aan de route aanpassingen gedaan zouden moeten worden.

Aanpassingen aan de tram: de tram zou zo gescript moeten zijn dat bij elke waarde van PantographControl boven de 0 de tram al van stroom wordt voorzien, dus alleen bij een waarde van 0 valt de tram dood. Bij een waarde van 0.1 heeft de tram gewoon stroom. Dan zou de animatie uit genoeg keyframes moeten bestaan om een beetje fatsoenlijke mogelijkheden te geven. Ik zou zeggen, ergens tussen de 8 en 16 frames. De animatie eindigt bij de hoogst mogelijke draadhoogte. De schakelaar van de pantograaf zou dan in de blueprint een notched hendel moeten zijn, zodat er ook waardes tussen 0 en 1 mogelijk zijn, zoals bijv. 0.75 etc.

Dan, in de route: Direct voor de brug verlaag je met een virtueel sein de waarde van PantographControl naar bijv 0.85 ofzo, de panto zakt iets. Na de brug kan hij eventueel weer omhoog naar 1.

Let wel op dat bij deze implementatie de hele rijweg dmv van virtuele seinen de panto overal op de juiste hoogte gezet moet worden en dat elke op de route te rijden tram hetzelfde aantal frames in de animatie zou moeten hebben en de panto zowel in neer- als in op stand dezelfde hoogtes moet hebben om het voor elke tram over de hele route werkend te krijgen.

Je kan dan ook niet van Marc verwachten dat hij hier zin in heeft, maar op deze manier is het wel degelijk mogelijk. De panto zou ZEER waarschijnlijk niet helemaal gelijk met de draad zakken/stijgen tenzij je de boel perfect time't qua plaatsing virtueel sein vs snelheid panto animatie, maar onmogelijk is het niet.
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht:
Marc D.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marc D. »

Dwarsligger schreef:
15 nov 2024, 23:32
Je kan dan ook niet van Marc verwachten dat hij hier zin in heeft
Inderdaad, de trams zijn een leuke aanvulling voor TS Classic en ik ga er niets meer aan veranderen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Ja Marc dat zeg je zo en respecteren wij, maar het zicht in de Cab is vrij wazig en zal mijn inziens in werkelijkheid helderder zijn. :sunglasses:
Wat wil het geval; heb op beginners geluk het glass.TgPcDx even uit je NS 2400 geleend en in de ...\GVB\CabView\Textures\ map geplakt (wat ook nog ca. 1 MB kleiner is maar dat terzijde) en zie het verschil met boven glas uit de NS 2400 en onder zoals het is/was:

Afbeelding

Ps. dit is maar zo even een gegeven en uiteraard is het aan jou wat je ermee doet. :blush:

Edit/
Of is er niets vermoedend eens een update geweest, zo ja dan heb ik niets gezegd. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3191
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Frison »

In een oude tram hoort gewoon geen nieuw glas. Simpel toch? :joy:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 4334
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
5
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2302 keren
Ontvangen waarderingen: 2724 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Marklin »

Ja dat is zo, maar de laatste tijd is veiligheid een vereiste en zeker als men in Amsterdam door de straten raast met half geblindeerde ruiten. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis!

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 300
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Dwarsligger »

Ja, maar deze trams zijn absoluut niet van de laatste tijd... :joy: :zipper_mouth:

Ik vind het persoonlijk ook een beetje té, maar zoals je gemerkt hebt, is het voor eigen gebruik zo aangepast. Overigens maakt RW Enhancer (afhankelijk van de instellingen?) alle cabineramen brandschoon. :wink:

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door RcA51 »

In een eerdere versie (heel vroeger) van't Hart was er een trambaan bij Utrecht CS.
Is die eventueel nog bruikbaar? Of niet meer van deze tijd...
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3191
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Frison »

Misschien kan je hier wat mee beginnen, ook een tram die freeware is:

RW_1513_Croydon_Tram_Link.rar en te vinden op de alternatieve website van TP.

Lijkt mij een redelijk moderne tram en misschien is er zelfs wel iemand bereid een repaint voor te maken :joy:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 193
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
5
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door RcA51 »

RW_1513_Croydon_Tram_Link.rar en te vinden op de alternatieve website van TP.
Ja, die bedoel ik. Heeft Frison mijn bericht wel gelezen?
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1027
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 1205 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Rubku_NL »

Frison schreef:
16 nov 2024, 18:42
RW_1513_Croydon_Tram_Link.rar en te vinden op de alternatieve website van TP.
Staat gewoon op ST :upside_down:
Croydon Tram 1.0.0

Repaint
Croydon Tram Diverse Nederlandse repaint pakketten en upgrades 1.0.0
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3191
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1484 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door Frison »

Nou kijk eens aan, op je wenken bediend.

Als daar niets bruikbaars bij zit .......
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Terug naar “Routes”