De Vechtdallijnen
-
- Download Manager
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 5
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Re: De Vechtdallijnen
dat is niet echt nodig, de meeste nieuwe bouwers zijn hier vaak al van op de hoogte via bvb discord.
Het probleem wat deze route en ZWNL ook hebben is dat er nog een grote hoop aan assets mee komen en gebruikt zijn.
dit is dan weer vedeelt in 3 dingen:
1 copyricht, veel objecten die nu worden mee geleverd is officeel geen toestming voor, en mogen dus niet worden mee geleverd.
2. vaak gebruiken deze route nog oude assets die niet meer of slecht de downloaden zijn.
3 vaak zijn ook onnodig dubble assets gebruikt wat vaak kunnen worden vervangen voor 1 wat het in alle vlaken beter maakt, zo wel gerbuik en benodigheden.
waar we uit eindedelijk voor streven is dat het voor iedereen en zo makenlijk en efficent mogelijk maken, en we er altijd het beste voor over hebben.
excuses als er wat type fouten in zitten of iets niet goed of duidelijk over komt, heb dit van af telefoon getyped.
Het probleem wat deze route en ZWNL ook hebben is dat er nog een grote hoop aan assets mee komen en gebruikt zijn.
dit is dan weer vedeelt in 3 dingen:
1 copyricht, veel objecten die nu worden mee geleverd is officeel geen toestming voor, en mogen dus niet worden mee geleverd.
2. vaak gebruiken deze route nog oude assets die niet meer of slecht de downloaden zijn.
3 vaak zijn ook onnodig dubble assets gebruikt wat vaak kunnen worden vervangen voor 1 wat het in alle vlaken beter maakt, zo wel gerbuik en benodigheden.
waar we uit eindedelijk voor streven is dat het voor iedereen en zo makenlijk en efficent mogelijk maken, en we er altijd het beste voor over hebben.
excuses als er wat type fouten in zitten of iets niet goed of duidelijk over komt, heb dit van af telefoon getyped.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 284 keren
- Ontvangen waarderingen: 1426 keren
Re: De Vechtdallijnen
Dus het is niet echt nodig omdat de meeste nieuwe bouwers hier vaak al van op de hoogte via bijvoorbeeld discord? Nou dan kan dit forum beter opgeheven worden als relevante info en aanbevelingen alleen nog via dat medium verspreid word. Een forum instant houden voor een handvol dinosaurussen die weigeren uit te sterven is zonde voor de tijd, geld en moeite
.

- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 5):
- Marklin • Frison • mkasthijs • danielxdaniel • Wadlopertje
-
- Berichten: 3191
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1484 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: De Vechtdallijnen
Helemaal met je eens Marc!
Discord is geen goed medium om te handhaven.
Alles wat er gezegd en geregeld wordt is in no time verdwenen.
Daarnaast wordt er enorm veel onzin geuit waar niemand op zit te wachten.
Dus kappen met dat soort kanalen en gewoon op een forum blijven wat tenminste de moeite waard is om te handhaven.
Discord is geen goed medium om te handhaven.
Alles wat er gezegd en geregeld wordt is in no time verdwenen.
Daarnaast wordt er enorm veel onzin geuit waar niemand op zit te wachten.
Dus kappen met dat soort kanalen en gewoon op een forum blijven wat tenminste de moeite waard is om te handhaven.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
- Marklin • mkasthijs • danielxdaniel • Wadlopertje
-
- Moderator
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 5
- Locatie: Valleilijn
- Gegeven waarderingen: 142 keren
- Ontvangen waarderingen: 630 keren
Re: De Vechtdallijnen
Hoewel Discord een prachtig medium is klopt het wel dat berichten snel naar de achtergrond verdwijnen. Dat wil echter niet zeggen dat alles verdwijnt. Er zit een uitstekende zoekfunctie in die terugzoeken op gebruiker, term of zelfs inhoud (wel/geen afbeelding, link, bestand of iets anders) erg makkelijk maakt. Dit alles is, net als op een forum, gewoon in kanalen ingedeeld. Met een team aan moderatoren is dat voor een relatief kleine Discord, zoals die van Rob of Simtogether heel prima te managen.
Ook op fora wordt regelmatig onzin verspreid. Een forum in stand houden was en is een vraag vanuit de community, dus ook de dinosaurussen die weigeren uit te sterven. Er is hier ruim voldoende activiteit om DutchSims als forum te handhaven. Ik ken nog diverse modelspoorfora waar het retedruk is, al is ook daar de tendens dat het een en ander verplaatst naar privégroepen of Discord. Die bestaan ook nog steeds.
Met de tijd meegaan betekend ook dat websites komen en gaan. Of dat nou TreinPunt of een ander is maakt niet uit. Momenteel zitten we op DutchSims, een website waar voorlopig bepaald geen einde in zicht is!
Ook op fora wordt regelmatig onzin verspreid. Een forum in stand houden was en is een vraag vanuit de community, dus ook de dinosaurussen die weigeren uit te sterven. Er is hier ruim voldoende activiteit om DutchSims als forum te handhaven. Ik ken nog diverse modelspoorfora waar het retedruk is, al is ook daar de tendens dat het een en ander verplaatst naar privégroepen of Discord. Die bestaan ook nog steeds.
Met de tijd meegaan betekend ook dat websites komen en gaan. Of dat nou TreinPunt of een ander is maakt niet uit. Momenteel zitten we op DutchSims, een website waar voorlopig bepaald geen einde in zicht is!
- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 4):
- Rubku_NL • Kcalk_04 • Skymo • rabby62
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.


-
- Berichten: 3191
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1484 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: De Vechtdallijnen
Nou, ik heb in het verleden een tijdje rond gekeken, maar ook toen al was mijn conclusie dat Discrd echt niet kan tippen aan een goed verzorgd forum.
Het grootste deel was toen al veel lol trappen en weinig bruikbare informatie verstrekken. Daarnaast is de hele indeling een puinberg waar geen kop en staart aan te vinden is.
Het is hoogst ergerlijk, dat hier op DS geen info geplaatst wordt, en de reactie na 1 jaar stilzwijgen hier, ja maar ik deel alles op Discord. Daar zakt toch je broek van af.
Nee, het zal wel aan de vaak jonge leeftijd van de huidige gebruikers liggen, maar lol trappen, wat uiteraard op een forum niet mag, blijft belangrijker.
Nu we het daar trouwens over hebben, wil ik ook nog even wijzen naar de zelfde groep die het op prijs stellen om de Youtube en Twich kanalen te verkloten in plaats van de getoonde informatie op te nemen.
Jammer want internet is juist zo'n mooi medium om kennis te verspreiden.
Het grootste deel was toen al veel lol trappen en weinig bruikbare informatie verstrekken. Daarnaast is de hele indeling een puinberg waar geen kop en staart aan te vinden is.
Het is hoogst ergerlijk, dat hier op DS geen info geplaatst wordt, en de reactie na 1 jaar stilzwijgen hier, ja maar ik deel alles op Discord. Daar zakt toch je broek van af.
Nee, het zal wel aan de vaak jonge leeftijd van de huidige gebruikers liggen, maar lol trappen, wat uiteraard op een forum niet mag, blijft belangrijker.
Nu we het daar trouwens over hebben, wil ik ook nog even wijzen naar de zelfde groep die het op prijs stellen om de Youtube en Twich kanalen te verkloten in plaats van de getoonde informatie op te nemen.
Jammer want internet is juist zo'n mooi medium om kennis te verspreiden.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- saurer580 • Marklin • joukie • Wadlopertje • Hans Weverling • danielxdaniel • Accelerat
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ik mis twee gebouwen bij station Zwolle. En ts tools meld dat ik niks mis.
En wat kan ik hier verder aan doen

En wat kan ik hier verder aan doen

Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Als jij de 2 gebouwen met missing textures bedoeld dan geeft TS_Tools dat niet aan want die kijkt in eerste instantie naar bleuprints. (.bin)
Maar als je in de route editor nu eens dubbelklikt op zo'n gebouw dan komt er rechts een flapin/uit, als je die tekst eens doorgeeft weten we om welk gebouw het gaat.
Maar als je in de route editor nu eens dubbelklikt op zo'n gebouw dan komt er rechts een flapin/uit, als je die tekst eens doorgeeft weten we om welk gebouw het gaat.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ik heb een foto er van gemaakt. En dit is de tekst wat er staat
Ik hoop dat dit voldoende is

Ik hoop dat dit voldoende is

Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ja, dat is prima zo.
Heb hier eens gekeken en dan lijkt het goed te wezen, maar zal morgen eens verder kijken want het is kalm aan bedtijd.
Dan zou deze het moeten zijn:

Heb hier eens gekeken en dan lijkt het goed te wezen, maar zal morgen eens verder kijken want het is kalm aan bedtijd.
Dan zou deze het moeten zijn:

-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Oké, kijk eens in ...\RailWorks\Assets\Developer\Italia\Scenery\Buildings\textures\ welk textures bestand je van de 4 mist waar in de .GeoPcDx om gevraagd word:
palazzo12.TgPcDx
casacapanno.TgPcDx
shadow.TgPcDx
vetratenotturne01.TgPcDx
Waarschijnlijk gaat het om een object die van een Italiaanse site komt en niet meer bestaat, of Rubku kan er mogelijk meer over kwijt?
Maar als je het/de missende textures bestand(en) nu eens meld mocht dat zo wezen dan kijken we verder.
Edit/
Lees ook eens vanaf HIER waar het aan de orde is geweest.
palazzo12.TgPcDx
casacapanno.TgPcDx
shadow.TgPcDx
vetratenotturne01.TgPcDx
Waarschijnlijk gaat het om een object die van een Italiaanse site komt en niet meer bestaat, of Rubku kan er mogelijk meer over kwijt?
Maar als je het/de missende textures bestand(en) nu eens meld mocht dat zo wezen dan kijken we verder.

Edit/
Lees ook eens vanaf HIER waar het aan de orde is geweest.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Inderdaad ik mis de casacapanno.TgPcDx en de shadow.TgPcDx
En ik zal even proberen om de route er opnieuw op te zetten en kijken of het dan de juiste resultaat geeft
En ik zal even proberen om de route er opnieuw op te zetten en kijken of het dan de juiste resultaat geeft
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ja dat kun je proberen, en dan gaat het zoals in de edit link vermeld om de Assets map of de missende textures daar inzitten.
Edit/
Gevonden, zie en lees dit Bericht, dus zoek met de gegeven link op RW_2459_De_Vechtdallijnen_Beta_2.rar en in de Assets map zitten de missende texturen.
Edit/
Gevonden, zie en lees dit Bericht, dus zoek met de gegeven link op RW_2459_De_Vechtdallijnen_Beta_2.rar en in de Assets map zitten de missende texturen.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Jopke
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Je word hartstikke bedankt voor de support. En natuurlijk voor het uitzoeken de gebouwen taan er
En ik heb daar ook niet zo veel kaas van gegeten hoe het allemaal werkt als het maar rijd dan ben ik tevreden

En ik heb daar ook niet zo veel kaas van gegeten hoe het allemaal werkt als het maar rijd dan ben ik tevreden

- Deze gebruikers waarderen Jopke voor dit bericht:
- Marklin
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
ik ben bezig met (v3.5) [GI] Sneltrein 3815 richting Emmen. Maar in Coevorden kom ik op het verkeerde spoor. Ik moet naar spoor 1 en kom op spoor 2




Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Het gaat dus over DIT scenario en heb niet toevallig hetzelfde scenario uit V2.0 erop gezet?
Is het de goede van V3.5 de vraag of al het benodigde materieel origineel is en niet met LocoSwap bezig bent geweest omdat je iets niet had, en/of zg. consisten (treinen) zijn verwijderd?
Is het de goede van V3.5 de vraag of al het benodigde materieel origineel is en niet met LocoSwap bezig bent geweest omdat je iets niet had, en/of zg. consisten (treinen) zijn verwijderd?
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ja het gaat over dat scenario. En ja alles is compleet en up to date en orgineel. En nee ik ben niet met LocoSwap bezig geweest
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Mooi daar kan het dan niet aan liggen, heb het scenario er even opgezet en zal er hier eens naar kijken maar dat kan ff duren voor ik meer weet. 

-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Oke dat is wel goed. En ik heb nog wel ander scenario's die ik kan rijden
En ik heb ook nog even gekeken bij Koen zijn eigen scenario ook van Zwolle naar Emmen maar daar staat de wissel wel goed bij Coevorden
En ik heb ook nog even gekeken bij Koen zijn eigen scenario ook van Zwolle naar Emmen maar daar staat de wissel wel goed bij Coevorden
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Download Manager
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 5
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Re: De Vechtdallijnen
Ik wil hier wel even bij opmerken dat het scenario is gemaakt voor de grote GTW update.
Hier mee zijn o.a. de rij eigenschapen veranderd, waardoor dus het scenario anders kan lopen dan bedoelt is.
Best kan je naar scenario's kijken die naar de update zijn gemaakt.
Edit:
dit geld ook trouwens voor de 6400 die er inzit.
Hier mee zijn o.a. de rij eigenschapen veranderd, waardoor dus het scenario anders kan lopen dan bedoelt is.
Best kan je naar scenario's kijken die naar de update zijn gemaakt.
Edit:
dit geld ook trouwens voor de 6400 die er inzit.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Dus in feite kan je de vechtdallijnen naar de prullenbak verwijzen
plus Heel wat scenario's en andere routes waar dan niks meer te doen is
plus Heel wat scenario's en andere routes waar dan niks meer te doen is
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Download Manager
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 5
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Re: De Vechtdallijnen
Dit heeft niks met routes te maken.
Dit is puur voor scenario's
wat je er mee doet moet je zelf weten, maar wil er alleen mee zeggen dat dit iets is waar meer je rekening mee moet houden dat de kans dus bestaat dat het niet werkt en waarom.
PS. Klein verzoekje: om de citeerknop alleen te gebruiken om een specifiek deel van een bericht te citeren. Het is niet toegestaan om het hele vorige bericht te citeren, dit is niet nodig, zie: rules#2-6
Dit is puur voor scenario's
wat je er mee doet moet je zelf weten, maar wil er alleen mee zeggen dat dit iets is waar meer je rekening mee moet houden dat de kans dus bestaat dat het niet werkt en waarom.
PS. Klein verzoekje: om de citeerknop alleen te gebruiken om een specifiek deel van een bericht te citeren. Het is niet toegestaan om het hele vorige bericht te citeren, dit is niet nodig, zie: rules#2-6
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Maar ik denk ook niet dat het in dit geval aan de GTW ligt maar aan de scenario zelf. Want er is nog een scenario met de route Zwolle naar Emmen en daar staat de wissel wel goed en je rijd ook met het zelfde materiaal
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Nou ik loop ook tegen het gemelde euvel aan dat de spelerstrein het verkeerde spoor (2) neemt bij Coevorden.
Op een gegeven moment keek ik eens in de 2D map en zag dat het goed was, maar toen de AI trein [16] ST 8000 Zwolle was vertrokken ging het mis ofwel die stelde de bewuste wissel op afbuigend en zie je in de HUD spoor 1 ook niet waar je heen moet.
Tevens zijn vrijwel alle tijden van de spelerstrein in het rood.
Neem aan dat het scenario van GekIdee is gezien [GI] .... die er naar zou moeten kijken, of zelf moeten zien goed werkend te krijgen.
Op een gegeven moment keek ik eens in de 2D map en zag dat het goed was, maar toen de AI trein [16] ST 8000 Zwolle was vertrokken ging het mis ofwel die stelde de bewuste wissel op afbuigend en zie je in de HUD spoor 1 ook niet waar je heen moet.
Tevens zijn vrijwel alle tijden van de spelerstrein in het rood.
Neem aan dat het scenario van GekIdee is gezien [GI] .... die er naar zou moeten kijken, of zelf moeten zien goed werkend te krijgen.

-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 aug 2023, 12:02
- 1
- Gegeven waarderingen: 55 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: De Vechtdallijnen
Het is niet anders dat het niet goed werkt. En ik kan het zelf ook niet oplossen ik heb daar verder ook geen verstand van hoe dat allemaal werkt
Misschien kan Gekidee er naar kijken of hij het kan fixen. Anders gooi ik de scenario er wel weer af
Maar in ieder geval bedankt voor het kijken
Misschien kan Gekidee er naar kijken of hij het kan fixen. Anders gooi ik de scenario er wel weer af
Maar in ieder geval bedankt voor het kijken
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- Berichten: 4334
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2302 keren
- Ontvangen waarderingen: 2724 keren
Re: De Vechtdallijnen
Gelukt, heb de tijden wat gewijzigd door de meeste opdrachten op 70 % te zetten en 2 op 72 % (Mariënberg en Hardenberg) en hiermee waren de rode tijden weg en het scenario goed zonder de timetabled vinkjes weg te halen, d.w.z. met succes afgerond.


