De Limburgse Spoorlijnen
-
- Berichten: 4339
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 5
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2303 keren
- Ontvangen waarderingen: 2729 keren
-
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ja dat lijkt mij ook.
En met de opgegeven link kan iedereen downloaden op mijn drive, dus ........
En met de opgegeven link kan iedereen downloaden op mijn drive, dus ........

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 aug 2020, 14:25
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Correctie,
Ik heb niet goed gekeken,
Je moet het bestand aanklikken, en dan helemaal bovenaan op het download symbool klikken.
Ik heb inmiddels ook alle 5 Frison scenery pakketen (exe's) van Christrains' site gedownload en geïnstalleerd.
Nu moet het lukken!
Bedankt allemaal, en Frison respect voor wat jij allemaal aan assets voor de Nederlandse routes hebt gebouwd!

Ik heb niet goed gekeken,
Je moet het bestand aanklikken, en dan helemaal bovenaan op het download symbool klikken.
Ik heb inmiddels ook alle 5 Frison scenery pakketen (exe's) van Christrains' site gedownload en geïnstalleerd.
Nu moet het lukken!

Bedankt allemaal, en Frison respect voor wat jij allemaal aan assets voor de Nederlandse routes hebt gebouwd!



Marc van der Linden
Hulsberg
Limburg
Nederland
Hulsberg
Limburg
Nederland
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 5
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 390 keren
- Ontvangen waarderingen: 1181 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Het is weer tijd om de vorderingen van de route Spoorlijnen Zuid Limburg te laten zien. Langzaam werk ik vanuit Echt naar Roermond toe. Ook ben ik begonnen met de scenery voor de Stad Roermond. Ik laat maar weer wat plaatjes zien.
De trein gaat in deze tunnel onder de A73 door.

Enkele plaatjes van het spoor ter hoogte van het plaatsje Linne.



De omgeving van de Kappellerlaan in Roermond



De trein gaat in deze tunnel onder de A73 door.

Enkele plaatjes van het spoor ter hoogte van het plaatsje Linne.



De omgeving van de Kappellerlaan in Roermond



- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 22):
- joeybongers1997 • Evert66 • Frison • Christian983 • Marklin • ja2806 • Jopke • Roy • mkasthijs • sandertje en 12 andere gebruikers
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
- 2
- Locatie: Heerenveen
- Gegeven waarderingen: 607 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
ziet er weer leuk uit! Ik had misschien een leuk idee voor als je de poot vanuit Heerlen gaat maken. Vroeger had je bij Nuth een groot emplacement zoals je ongetwijfeld wel weet en gezien je route nog steeds half fictief is zou het wel heel erg leuk zijn als we ook dat emplacement zouden zien voor bietentrein scenario's. Dit idee spookt al een tijdje rond. echter wist ik niet hoe ik het ter sprake moest brengen dus bij deze. Veel sucses met bouwen!
Mijn scenariopagina: hier
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
- 4
- Gegeven waarderingen: 213 keren
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Twee van mijn favoriete dingen: Voortgang over deze route en getrokken materiaal zoals in de goede oude tijd 

-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 5
- Gegeven waarderingen: 2112 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 apr 2023, 14:45
- 2
- Locatie: Noord-Holland
- Gegeven waarderingen: 111 keren
- Ontvangen waarderingen: 30 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ziet er weer leuk uit Bert! Veel succes met de bouw van de route verder!
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 5
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 390 keren
- Ontvangen waarderingen: 1181 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
In feite is de route gebouwd in de huidige tijd (weergegeven door Google maps en streetview). Ook het gedeelte Maastricht - Vaals. Ik zou dan weer gaan afwijken als ik station Nuth anders maak dan de huidige tijd.Kcalk_04 schreef: ↑23 jul 2024, 21:11ziet er weer leuk uit! Ik had misschien een leuk idee voor als je de poot vanuit Heerlen gaat maken. Vroeger had je bij Nuth een groot emplacement zoals je ongetwijfeld wel weet en gezien je route nog steeds half fictief is zou het wel heel erg leuk zijn als we ook dat emplacement zouden zien voor bietentrein scenario's. Dit idee spookt al een tijdje rond. echter wist ik niet hoe ik het ter sprake moest brengen dus bij deze. Veel sucses met bouwen!
Ik zit er zelfs aan te denken om in een volgende versie het gedeelte Maastricht - Vaals uit de route te halen en samen met de ZLSM route afzonderlijk als route uit te zetten (Museumlijnen Limburg) Het ZLSM gedeelte komt dan ook in de route Spoorlijnen (Zuid) Limburg. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
Als troost kan ik wel melden dat in de aankomende release (met Maastricht - Roermond) ook een gedeelte van het Chemolot emplacement is meegenomen. En wie weet in de toekomst ook Sittard naar Born.
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
- 4
- Gegeven waarderingen: 213 keren
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ik denk dat het er ook aanligt wat je toekomst plannen zijn. Ga je naar deze update en de volgende richting Venlo en/ of Weert of ga je je focus leggen op de route van de 3 landentrein bijvoorbeeld?
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
- 5
- Locatie: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 544 keren
- Ontvangen waarderingen: 79 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Daar aan heb ik ook al zitten denken.
Ik vind dat een goed idee, beide "lijnen/projecten" te splitsen.
Ik vind beide projecten bewonderenswaardig, maar museumlijnen splitsen van de huidige lijnen vind ik,nogmaals een goed idee!
Ook vanwege de overzichtelijkheid.
vriendelijke groet,
Ruud
Ik vind dat een goed idee, beide "lijnen/projecten" te splitsen.
Ik vind beide projecten bewonderenswaardig, maar museumlijnen splitsen van de huidige lijnen vind ik,nogmaals een goed idee!
Ook vanwege de overzichtelijkheid.

vriendelijke groet,
Ruud
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 5
- Gegeven waarderingen: 123 keren
- Ontvangen waarderingen: 114 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Wat mij betreft een zeer goed idee. Als je vanaf Maastricht-Randwyck Maastricht binnenrijdt dan is dat aantakkende spoor van rechts toch ietwat vreemd. Het zou super zijn om de huidige situatie te hebben (dus inclusief ZLSM zoals die er nu bijligt) en dan Maastricht-Vaals missschien gewoon helemaal als aparte route. Of Maastricht-Vaals en ZLSM gecombineerd, waarbij dan terug in de tijd gegaan kan worden.BertTrain schreef: ↑24 jul 2024, 15:01
Ik zit er zelfs aan te denken om in een volgende versie het gedeelte Maastricht - Vaals uit de route te halen en samen met de ZLSM route afzonderlijk als route uit te zetten (Museumlijnen Limburg) Het ZLSM gedeelte komt dan ook in de route Spoorlijnen (Zuid) Limburg. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 5
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 390 keren
- Ontvangen waarderingen: 1181 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Na de release van Maastricht - Roermond zal ik als eerste Heerlen - Sittard ga aanpakken zodat de driehoek in zuid Limburg compleet is. Als ik de eerste reacties zo leest dan is men voorstander van het afsplitsen van Maastricht - Vaals. Voor dat ik ga doen zal ik de vegetatie in de ZLSM route onderhanden nemen. Daar komen meer Radimaster bomen te staan (is in Maastricht - Kerkrade al gebeurd). Later kan dat ook nog in de Maastricht - Vaals route gebeuren. En wat daarna komt is voor mij nog een vraagteken. Zoals je aangeeft, of richting Weert of naar België en Duitsland.Christian983 schreef: ↑24 jul 2024, 15:15Ik denk dat het er ook aanligt wat je toekomst plannen zijn. Ga je naar deze update en de volgende richting Venlo en/ of Weert of ga je je focus leggen op de route van de 3 landentrein bijvoorbeeld?
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
- saurer580
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 05 mar 2021, 13:42
- 4
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Bert,
Misschien nog het stuk Maastricht-Randwyck tot Eijsden. Dan zou het Zuid-Limburgse deel helemaal compleet zijn.
Tot nu toe grandioos.
Gr. Mat
Misschien nog het stuk Maastricht-Randwyck tot Eijsden. Dan zou het Zuid-Limburgse deel helemaal compleet zijn.
Tot nu toe grandioos.
Gr. Mat
-
- Teamlid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
- 3
- Locatie: Barendrecht
- Gegeven waarderingen: 259 keren
- Ontvangen waarderingen: 52 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Goedemiddag Bert,
Normaal zeg ik, de plannen van een route zijn compleet aan een routebouwer. Maar aangezien je het nu zelf een beetje opengooit, wil ik er wel iets op zeggen.
Ik zou persoonlijk het stuk Maastricht-Vaals niet uit de hoofdroute halen. De reden hiervoor is, omdat je dan Maastricht-Vaals en de ZLSM in een aparte route krijgt, terwijl de ZLSM ook gewoon in de hoofdroute zit, waar je dalijk misschien wel een takje richting Herzogenrath wil maken of wie weet richting Weert/Venlo/België.
Het stuk Maastricht-Vaals wordt nu ook al zo sporadisch gebruikt door mensen en de ZLSM in ieder geval al een stuk meer. Maar wat je denk ik gaat krijgen, is dat als men de ZLSM gebruikt voor een scenario, men dus toch naar de hoofdroute gaat. Het zou mij inziens dan ontzettend zonde zijn, om Maastricht-Vaals in een aparte route te stoppen. Ook zonde van je eigen tijd. Niet omdat het geen leuk stuk is, maar omdat het erg weinig wordt gebruikt. Dan kan je beter het stuk laten liggen in de hoofdroute en als het dan eens gebruikt wordt, dat lekker daar laten gebeuren. Dat komt ook de gehele ''Spoorlijnen (Zuid) Limburg'' ten goede qua algemene opties, wat je dan allemaal op één route kan.
Nogmaals, het is jouw route maar ik wilde toch even mijn licht hierop laten schijnen
Groeten,
Calvin
Normaal zeg ik, de plannen van een route zijn compleet aan een routebouwer. Maar aangezien je het nu zelf een beetje opengooit, wil ik er wel iets op zeggen.
Ik zou persoonlijk het stuk Maastricht-Vaals niet uit de hoofdroute halen. De reden hiervoor is, omdat je dan Maastricht-Vaals en de ZLSM in een aparte route krijgt, terwijl de ZLSM ook gewoon in de hoofdroute zit, waar je dalijk misschien wel een takje richting Herzogenrath wil maken of wie weet richting Weert/Venlo/België.
Het stuk Maastricht-Vaals wordt nu ook al zo sporadisch gebruikt door mensen en de ZLSM in ieder geval al een stuk meer. Maar wat je denk ik gaat krijgen, is dat als men de ZLSM gebruikt voor een scenario, men dus toch naar de hoofdroute gaat. Het zou mij inziens dan ontzettend zonde zijn, om Maastricht-Vaals in een aparte route te stoppen. Ook zonde van je eigen tijd. Niet omdat het geen leuk stuk is, maar omdat het erg weinig wordt gebruikt. Dan kan je beter het stuk laten liggen in de hoofdroute en als het dan eens gebruikt wordt, dat lekker daar laten gebeuren. Dat komt ook de gehele ''Spoorlijnen (Zuid) Limburg'' ten goede qua algemene opties, wat je dan allemaal op één route kan.
Nogmaals, het is jouw route maar ik wilde toch even mijn licht hierop laten schijnen

Groeten,
Calvin
-
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Splitsen is zonde. Kan met de in RL aanwezige lijnen ook niet.
Maar waarom zou je splitsen, je route is nog lang niet aan zijn max qua geheugen gebruik.
Lekker laten zoals het is en is dat volgens jou conform huidige situatie, dan is dat zo en wil een andere gebruiker het anders, dan moet hij het zelf maar bouwen toch?
Kortom, doe wat jij wil.

Maar waarom zou je splitsen, je route is nog lang niet aan zijn max qua geheugen gebruik.
Lekker laten zoals het is en is dat volgens jou conform huidige situatie, dan is dat zo en wil een andere gebruiker het anders, dan moet hij het zelf maar bouwen toch?

Kortom, doe wat jij wil.
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
- 5
- Locatie: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 544 keren
- Ontvangen waarderingen: 79 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Wellicht is het Frison ontgaan, dat onze mening werd gevraagd en die hebben we gegeven.
Ik zie bv in mijn reactie niets dwingends, want inderdaad Bert moet dat helemaal zelf weten of hij wat met onze meningen doet...
Dus kreten "dan moeten ze dat zelf weten", zijn niet relevant hier
vr.gr
Ruud
Ik zie bv in mijn reactie niets dwingends, want inderdaad Bert moet dat helemaal zelf weten of hij wat met onze meningen doet...
Dus kreten "dan moeten ze dat zelf weten", zijn niet relevant hier
vr.gr
Ruud
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
- 2
- Locatie: Heerenveen
- Gegeven waarderingen: 607 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Oke, dat snap ik. Persoonlijk lijkt mij splitsen ook niet genoeg meerwaarde hebben vergeleken met de moeite die het zou kosten. Zodra er nog geheugenruimte is gewoon in de route laten. En het emplacement Chemolot kan je gelukkig best wat mee als scenario bouwer. Bedankt voor de toelichting en veel succes!BertTrain schreef: ↑24 jul 2024, 15:01In feite is de route gebouwd in de huidige tijd (weergegeven door Google maps en streetview). Ook het gedeelte Maastricht - Vaals. Ik zou dan weer gaan afwijken als ik station Nuth anders maak dan de huidige tijd.
Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
Als troost kan ik wel melden dat in de aankomende release (met Maastricht - Roermond) ook een gedeelte van het Chemolot emplacement is meegenomen. En wie weet in de toekomst ook Sittard naar Born.
Mijn scenariopagina: hier
-
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 5
- Gegeven waarderingen: 1485 keren
- Ontvangen waarderingen: 8786 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Hmmm, wellicht is het jou ontgaan dat ik alleen ook mijn mening geef en verder niemand iets kwalijk neem of zo. Zelfs een naam noem ik niet, dus waarom deze reactie?saurer580 schreef: ↑24 jul 2024, 19:34Wellicht is het Frison ontgaan, dat onze mening werd gevraagd en die hebben we gegeven.
Ik zie bv in mijn reactie niets dwingends, want inderdaad Bert moet dat helemaal zelf weten of hij wat met onze meningen doet...
Dus kreten "dan moeten ze dat zelf weten", zijn niet relevant hier
vr.gr
Ruud

O ja, en ik zeg zelf maar bouwen, dat is wat anders dan moeten dat zelf maar weten.
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 5
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 390 keren
- Ontvangen waarderingen: 1181 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Afgelopen week was ik in midden Limburg, mooie gelegenheid om Roermond te bezoeken en daar foto's van station en omgeving te nemen. Ik kan nu verder met de afwerking van het stationsgebouw Roermond waar Frits (Frison) mij het basisgebouw voor heeft geleverd.
Roermond zuid is wat scenery betreft klaar dus gaan we nu verder bouwen naar het noorden van Roermond.

Het stationsplein van Roermond.

Tijd voor een Terrasje...

De zuidkant van Roermond met de karakteristieke watertoren.

De linkse sporen (tussen het gras) zijn enkele jaren geleden losgekoppeld van de rechtersporen maar liggen er nu nog steeds. Ook het spoor naar Duitsland is deels afgebroken.

Er is veel parkeergelegenheid in Roermond.
Roermond zuid is wat scenery betreft klaar dus gaan we nu verder bouwen naar het noorden van Roermond.

Het stationsplein van Roermond.

Tijd voor een Terrasje...

De zuidkant van Roermond met de karakteristieke watertoren.

De linkse sporen (tussen het gras) zijn enkele jaren geleden losgekoppeld van de rechtersporen maar liggen er nu nog steeds. Ook het spoor naar Duitsland is deels afgebroken.

Er is veel parkeergelegenheid in Roermond.
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 19):
- Rubku_NL • denisJura • Andries33 • HondekopER • ja2806 • Marklin • Frison • mkasthijs • Louke1968 • Roy en 9 andere gebruikers
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"