De Limburgse Spoorlijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2303 keren
Ontvangen waarderingen: 2729 keren

Re: Spoorlijnen Zuid Limburg

Bericht door Marklin »

Station LG 2021 zit in het scenery 3 pakket.
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1485 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Ja dat lijkt mij ook.

En met de opgegeven link kan iedereen downloaden op mijn drive, dus ........ :rolling_eyes:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

zoom1marc
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Bericht door zoom1marc »

Correctie,

Ik heb niet goed gekeken,
Je moet het bestand aanklikken, en dan helemaal bovenaan op het download symbool klikken.
Ik heb inmiddels ook alle 5 Frison scenery pakketen (exe's) van Christrains' site gedownload en geïnstalleerd.
Nu moet het lukken!
:smile:
Bedankt allemaal, en Frison respect voor wat jij allemaal aan assets voor de Nederlandse routes hebt gebouwd! :ok_hand: :thumbsup: :thumbsup:
Marc van der Linden
Hulsberg
Limburg
Nederland

BertTrain
5
Gegeven waarderingen: 390 keren
Ontvangen waarderingen: 1181 keren

Bericht door BertTrain »

Het is weer tijd om de vorderingen van de route Spoorlijnen Zuid Limburg te laten zien. Langzaam werk ik vanuit Echt naar Roermond toe. Ook ben ik begonnen met de scenery voor de Stad Roermond. Ik laat maar weer wat plaatjes zien.

De trein gaat in deze tunnel onder de A73 door.
Afbeelding

Enkele plaatjes van het spoor ter hoogte van het plaatsje Linne.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De omgeving van de Kappellerlaan in Roermond
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 22):
joeybongers1997Evert66FrisonChristian983Marklinja2806JopkeRoymkasthijssandertje en 12 andere gebruikers
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"

Spoorwegen Nederland
3
Ontvangen waarderingen: 120 keren

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Hyped :loveit: :loveit:

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 607 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Bericht door Kcalk_04 »

ziet er weer leuk uit! Ik had misschien een leuk idee voor als je de poot vanuit Heerlen gaat maken. Vroeger had je bij Nuth een groot emplacement zoals je ongetwijfeld wel weet en gezien je route nog steeds half fictief is zou het wel heel erg leuk zijn als we ook dat emplacement zouden zien voor bietentrein scenario's. Dit idee spookt al een tijdje rond. echter wist ik niet hoe ik het ter sprake moest brengen dus bij deze. Veel sucses met bouwen!
Mijn scenariopagina: hier

Christian983
4
Gegeven waarderingen: 213 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Bericht door Christian983 »

Twee van mijn favoriete dingen: Voortgang over deze route en getrokken materiaal zoals in de goede oude tijd :loveit:

gradjuh72
3
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Bericht door gradjuh72 »

ziet er zeer mooi uit, ga zo door :)
Routebouwer van Route Searum

Wadlopertje
5
Gegeven waarderingen: 2112 keren
Ontvangen waarderingen: 323 keren

Bericht door Wadlopertje »

Heel mooi!! Ziet er weer fantastisch uit!
Succes met de bouw!

HondekopER
2
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Bericht door HondekopER »

Ziet er weer leuk uit Bert! Veel succes met de bouw van de route verder!
Bouwt aan routes en scenario's :upside_down:

Check ook mijn Scenario topic en Youtube kanaal :smile:

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Kcalk_04 schreef:
23 jul 2024, 21:11
ziet er weer leuk uit! Ik had misschien een leuk idee voor als je de poot vanuit Heerlen gaat maken. Vroeger had je bij Nuth een groot emplacement zoals je ongetwijfeld wel weet en gezien je route nog steeds half fictief is zou het wel heel erg leuk zijn als we ook dat emplacement zouden zien voor bietentrein scenario's. Dit idee spookt al een tijdje rond. echter wist ik niet hoe ik het ter sprake moest brengen dus bij deze. Veel sucses met bouwen!
In feite is de route gebouwd in de huidige tijd (weergegeven door Google maps en streetview). Ook het gedeelte Maastricht - Vaals. Ik zou dan weer gaan afwijken als ik station Nuth anders maak dan de huidige tijd.
Ik zit er zelfs aan te denken om in een volgende versie het gedeelte Maastricht - Vaals uit de route te halen en samen met de ZLSM route afzonderlijk als route uit te zetten (Museumlijnen Limburg) Het ZLSM gedeelte komt dan ook in de route Spoorlijnen (Zuid) Limburg. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
Als troost kan ik wel melden dat in de aankomende release (met Maastricht - Roermond) ook een gedeelte van het Chemolot emplacement is meegenomen. En wie weet in de toekomst ook Sittard naar Born.
Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"

Christian983
4
Gegeven waarderingen: 213 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Bericht door Christian983 »

Ik denk dat het er ook aanligt wat je toekomst plannen zijn. Ga je naar deze update en de volgende richting Venlo en/ of Weert of ga je je focus leggen op de route van de 3 landentrein bijvoorbeeld?

saurer580
5
Gegeven waarderingen: 544 keren
Ontvangen waarderingen: 79 keren

Bericht door saurer580 »

Daar aan heb ik ook al zitten denken.
Ik vind dat een goed idee, beide "lijnen/projecten" te splitsen.
Ik vind beide projecten bewonderenswaardig, maar museumlijnen splitsen van de huidige lijnen vind ik,nogmaals een goed idee!
Ook vanwege de overzichtelijkheid. :wink:

vriendelijke groet,
Ruud

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 114 keren

Bericht door jpvdveer »

BertTrain schreef:
24 jul 2024, 15:01

Ik zit er zelfs aan te denken om in een volgende versie het gedeelte Maastricht - Vaals uit de route te halen en samen met de ZLSM route afzonderlijk als route uit te zetten (Museumlijnen Limburg) Het ZLSM gedeelte komt dan ook in de route Spoorlijnen (Zuid) Limburg. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
Wat mij betreft een zeer goed idee. Als je vanaf Maastricht-Randwyck Maastricht binnenrijdt dan is dat aantakkende spoor van rechts toch ietwat vreemd. Het zou super zijn om de huidige situatie te hebben (dus inclusief ZLSM zoals die er nu bijligt) en dan Maastricht-Vaals missschien gewoon helemaal als aparte route. Of Maastricht-Vaals en ZLSM gecombineerd, waarbij dan terug in de tijd gegaan kan worden.

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Christian983 schreef:
24 jul 2024, 15:15
Ik denk dat het er ook aanligt wat je toekomst plannen zijn. Ga je naar deze update en de volgende richting Venlo en/ of Weert of ga je je focus leggen op de route van de 3 landentrein bijvoorbeeld?
Na de release van Maastricht - Roermond zal ik als eerste Heerlen - Sittard ga aanpakken zodat de driehoek in zuid Limburg compleet is. Als ik de eerste reacties zo leest dan is men voorstander van het afsplitsen van Maastricht - Vaals. Voor dat ik ga doen zal ik de vegetatie in de ZLSM route onderhanden nemen. Daar komen meer Radimaster bomen te staan (is in Maastricht - Kerkrade al gebeurd). Later kan dat ook nog in de Maastricht - Vaals route gebeuren. En wat daarna komt is voor mij nog een vraagteken. Zoals je aangeeft, of richting Weert of naar België en Duitsland.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
saurer580

Mat47
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door Mat47 »

Bert,

Misschien nog het stuk Maastricht-Randwyck tot Eijsden. Dan zou het Zuid-Limburgse deel helemaal compleet zijn.
Tot nu toe grandioos.

Gr. Mat

CalvinPigeon
Teamlid
3
Gegeven waarderingen: 259 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Bericht door CalvinPigeon »

Goedemiddag Bert,

Normaal zeg ik, de plannen van een route zijn compleet aan een routebouwer. Maar aangezien je het nu zelf een beetje opengooit, wil ik er wel iets op zeggen.

Ik zou persoonlijk het stuk Maastricht-Vaals niet uit de hoofdroute halen. De reden hiervoor is, omdat je dan Maastricht-Vaals en de ZLSM in een aparte route krijgt, terwijl de ZLSM ook gewoon in de hoofdroute zit, waar je dalijk misschien wel een takje richting Herzogenrath wil maken of wie weet richting Weert/Venlo/België.

Het stuk Maastricht-Vaals wordt nu ook al zo sporadisch gebruikt door mensen en de ZLSM in ieder geval al een stuk meer. Maar wat je denk ik gaat krijgen, is dat als men de ZLSM gebruikt voor een scenario, men dus toch naar de hoofdroute gaat. Het zou mij inziens dan ontzettend zonde zijn, om Maastricht-Vaals in een aparte route te stoppen. Ook zonde van je eigen tijd. Niet omdat het geen leuk stuk is, maar omdat het erg weinig wordt gebruikt. Dan kan je beter het stuk laten liggen in de hoofdroute en als het dan eens gebruikt wordt, dat lekker daar laten gebeuren. Dat komt ook de gehele ''Spoorlijnen (Zuid) Limburg'' ten goede qua algemene opties, wat je dan allemaal op één route kan.

Nogmaals, het is jouw route maar ik wilde toch even mijn licht hierop laten schijnen :)

Groeten,
Calvin
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl: , het totale scenario-overzicht van mijn hand vind je hier :)

Frison
5

Bericht door Frison »

Splitsen is zonde. Kan met de in RL aanwezige lijnen ook niet. :joy:

Maar waarom zou je splitsen, je route is nog lang niet aan zijn max qua geheugen gebruik.

Lekker laten zoals het is en is dat volgens jou conform huidige situatie, dan is dat zo en wil een andere gebruiker het anders, dan moet hij het zelf maar bouwen toch? :wink:

Kortom, doe wat jij wil.

saurer580
5
Gegeven waarderingen: 544 keren
Ontvangen waarderingen: 79 keren

Bericht door saurer580 »

Wellicht is het Frison ontgaan, dat onze mening werd gevraagd en die hebben we gegeven.
Ik zie bv in mijn reactie niets dwingends, want inderdaad Bert moet dat helemaal zelf weten of hij wat met onze meningen doet...
Dus kreten "dan moeten ze dat zelf weten", zijn niet relevant hier
vr.gr
Ruud

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 607 keren
Ontvangen waarderingen: 210 keren

Bericht door Kcalk_04 »

BertTrain schreef:
24 jul 2024, 15:01
In feite is de route gebouwd in de huidige tijd (weergegeven door Google maps en streetview). Ook het gedeelte Maastricht - Vaals. Ik zou dan weer gaan afwijken als ik station Nuth anders maak dan de huidige tijd.
Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.

Als troost kan ik wel melden dat in de aankomende release (met Maastricht - Roermond) ook een gedeelte van het Chemolot emplacement is meegenomen. En wie weet in de toekomst ook Sittard naar Born.
Oke, dat snap ik. Persoonlijk lijkt mij splitsen ook niet genoeg meerwaarde hebben vergeleken met de moeite die het zou kosten. Zodra er nog geheugenruimte is gewoon in de route laten. En het emplacement Chemolot kan je gelukkig best wat mee als scenario bouwer. Bedankt voor de toelichting en veel succes!
Mijn scenariopagina: hier

Frison
5

Bericht door Frison »

saurer580 schreef:
24 jul 2024, 19:34
Wellicht is het Frison ontgaan, dat onze mening werd gevraagd en die hebben we gegeven.
Ik zie bv in mijn reactie niets dwingends, want inderdaad Bert moet dat helemaal zelf weten of hij wat met onze meningen doet...
Dus kreten "dan moeten ze dat zelf weten", zijn niet relevant hier
vr.gr
Ruud
Hmmm, wellicht is het jou ontgaan dat ik alleen ook mijn mening geef en verder niemand iets kwalijk neem of zo. Zelfs een naam noem ik niet, dus waarom deze reactie? :thinking:

O ja, en ik zeg zelf maar bouwen, dat is wat anders dan moeten dat zelf maar weten.

BertTrain
5

Bericht door BertTrain »

Afgelopen week was ik in midden Limburg, mooie gelegenheid om Roermond te bezoeken en daar foto's van station en omgeving te nemen. Ik kan nu verder met de afwerking van het stationsgebouw Roermond waar Frits (Frison) mij het basisgebouw voor heeft geleverd.
Roermond zuid is wat scenery betreft klaar dus gaan we nu verder bouwen naar het noorden van Roermond.

Afbeelding
Het stationsplein van Roermond.

Afbeelding
Tijd voor een Terrasje...

Afbeelding
De zuidkant van Roermond met de karakteristieke watertoren.

Afbeelding
De linkse sporen (tussen het gras) zijn enkele jaren geleden losgekoppeld van de rechtersporen maar liggen er nu nog steeds. Ook het spoor naar Duitsland is deels afgebroken.

Afbeelding
Er is veel parkeergelegenheid in Roermond.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 19):
Rubku_NLdenisJuraAndries33HondekopERja2806MarklinFrisonmkasthijsLouke1968Roy en 9 andere gebruikers

CraftyJayden
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Bericht door CraftyJayden »

Ziet er weer prachtig uit

Spoorwegen Nederland
3
Ontvangen waarderingen: 120 keren