HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 304 keren
- Ontvangen waarderingen: 212 keren
Re: HSL-zuid Amsterdam - Antwerpen
Download en installeer voor de zekerheid ook de laatste versie van het Scenery pakket van Chris.
Misschien mis je de ETCS markers welke de spanningswissel nabij de spanningssluis initiëren.
Aan de andere kant zou je dit probleem dan bij elke spanningssluis moeten ervaren en niet alleen daar.
Heb je RW Tools of TS Tools wel eens losgelaten op de route? Je moet simpelweg toch iets missen qua-markers
Misschien mis je de ETCS markers welke de spanningswissel nabij de spanningssluis initiëren.
Aan de andere kant zou je dit probleem dan bij elke spanningssluis moeten ervaren en niet alleen daar.
Heb je RW Tools of TS Tools wel eens losgelaten op de route? Je moet simpelweg toch iets missen qua-markers
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bijzonder genoeg werkt de spanningssluis bij Hoofddorp en Rotterdam wel normaal het is enkel die bij breda waar ik problemen mee ervaar. De oplossing met RW tools ga ik nog ff proberen, niet aan gedacht.
Moderatie: Gelieve geen berichten te citeren die boven je eigen bericht staan. Een reactie is voldoende en een citaat niet nodig.
Moderatie: Gelieve geen berichten te citeren die boven je eigen bericht staan. Een reactie is voldoende en een citaat niet nodig.
-
- 4
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hi!
I'm unable to enter the HSL line from Breda because of a red signal. I have installed the newest update of Coha signal pack but nothing has changed. There is clearly something missing. I tried to check the route with TS tools but I'm unable to open the whole program because of "Runtime error '339' ". Right now I have no patience to solve this problem (computer-related problems make me often very frustrated) so I'm now asking, what is missing?
I'm unable to enter the HSL line from Breda because of a red signal. I have installed the newest update of Coha signal pack but nothing has changed. There is clearly something missing. I tried to check the route with TS tools but I'm unable to open the whole program because of "Runtime error '339' ". Right now I have no patience to solve this problem (computer-related problems make me often very frustrated) so I'm now asking, what is missing?
-
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 1205 keren
Red signals at the HSL, that's a common question, and 90% of the time it results from not having downloaded the following object:
-
- 4
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
I downloaded and installed them but there was absolutely no change.
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Zou deze route ook nog naar Brussel-Zuid getrokken kunnen worden of wordt dat dan te veel?
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 63 keren
- Ontvangen waarderingen: 59 keren
Zeer onwaarschijnlijk dat Michael door bouwt naar Brussel (zo goed als 0% kans)
Voormalig scenario bouwer
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 494 keren
- Ontvangen waarderingen: 429 keren
Dat gaat inderdaad niet gebeuren.
Antwerpen is het einde van de HSL4/HSL-Zuid, dus een mooi einde voor de route
Daarnaast loopt deze route al tegen de limieten van TSC aan, scenario's zijn vaak al gesplitst in Rotterdam, de route uitbouwen naar Brussel gaat alleen maar meer problemen geven.

Daarnaast loopt deze route al tegen de limieten van TSC aan, scenario's zijn vaak al gesplitst in Rotterdam, de route uitbouwen naar Brussel gaat alleen maar meer problemen geven.
-
- 5
Dan je dan weer een andere HSL route moeten bouwen van Antwerpen naar Brussel maar dat zie ik denk ik niet snel gebeuren
-
- 5
Maar dan zou je ook niet het station van Amsterdam-Zuid nog kunnen bij bouwen?MichaelO schreef: ↑15 okt 2024, 13:04Dat gaat inderdaad niet gebeuren.
-
- 5
Amsterdam Zuid zou juist een voordeel kunnen opleveren. Door slechts tot Amsterdam Zuid te gaan is er minder AI in nodig in een scenario, waardoor de kans op chrashes weer iets kleiner wordt. Bovendien liggen de sporen van Amsterdam Zuid al in de route, alleen dan zonder scenery, seinen, etc.
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 603 keren
- Ontvangen waarderingen: 210 keren
Als je in een scenario niet door naar centraal hoeft te gaan zou dat een heel stuk schelen denk ik, veel AI en weinig performance is niet altijd leuk om te doen. Maar betekend dit dat je Centraal er misschien uit gaat halen of is het puur scenariotechnisch voordelig om Amsterdam Zuid aan te leggen?
Mijn scenariopagina: hier
-
- 4
and what if you try to download this one:KNFI schreef: ↑25 mei 2024, 08:22Hi!
viewtopic.php?f=43&t=1045
-
- 5
Amsterdam Centraal gaat nergens heen, Eurostar blijft voorlopig gewoon naar Amsterdam Centraal rijden en je kan met de airportsprinter ook prima scenario's maken. Of als je een ouder scenario wil maken is de optie natuurlijk ook fijn om te hebben.
- Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
- Kcalk_04
-
- 5
Maar je zou dan wel Amsterdam Zuid kunnen bouwen met scenery, seinen, etc. Om dan ook daar scenario’s te laten beginnen?
-
- 5
Het is hoog tijd voor een update, aangezien de laatste update alweer van december vorig jaar is
De motivatie schommelde dit jaar behoorlijk op en neer, waardoor ik niet zoveel voortgang heb gemaakt als ik eind vorig jaar had gehoopt.
Dat betekend gelukkig niet dat er niks is gebeurd, dus bij deze een aantal plaatjes van waar ik dit jaar mee bezig ben.
In Amsterdam heb ik Riekerpolder aansluiting aangepakt, de sporen Schiphol Airport <-> Amsterdam Zuid zijn compleet herbouwd rondom de spliting richting Amsterdam Centraal, zodat hier nu verkanting in zit.

Aangezien de IC Direct treinen vanaf de komende dienstregeling naar Amsterdam Zuid gaan rijden is de bedoeling dat Amsterdam Zuid ook in de route komt, maar dat station is nog niet toonbaar.
De gebouwen die ChrisTrains heeft gemaakt voor Randstad West van Edgar geven in ieder geval alvast een mooie blik op Amsterdam Zuid als je afbuigt richting Amsterdam Centraal.

In Rotterdam ben ik druk bezig geweest met het aanpakken van het station en Emplacement, aan de westzijde is het sporenplan flink veranderd de afgelopen tijd.

Inmiddels zijn de sporen aan de linkerkant van de screenshot ook alweer aangepast in het echt, dus ik mag alweer aan de bak
Onder de kap is ook veel veranderd, de perrons zijn vervangen door een variant met rode tegels en de perrons zijn compleet opnieuw ingericht

Aan de oostkant krijgt de scenery een update

Breda heeft ook kleine verbeteringen gekregen aan het perron, de inrichting is waar nodig verbeterd en de om de CTA zit nu een houder die meer lijkt op het echte werk

De grootste verandering is de toevoeging van Breda-Tilburg, hoewel dit traject an sich weinig meer te maken heeft met de HSL is het een mooie verlenging voor de IC Direct diensten naar Eindhoven en sluit dit een gat in de TS routes die aanwezig is tussen Zuidwest Nederland / HSL (Breda) en 't Zuiden van Nederland (Tilburg). Hier is nog het meeste werk te doen en als dikke disclaimer geldt dan ook: Work in Progress!

Er is nog genoeg te doen, maar de gaten in de scenery worden steeds kleiner!
Ik blijf in alle rust sleutelen aan deze route de komende periode en hoop dat ik de motivatie die ik op dit moment heb even kan vasthouden

De motivatie schommelde dit jaar behoorlijk op en neer, waardoor ik niet zoveel voortgang heb gemaakt als ik eind vorig jaar had gehoopt.
Dat betekend gelukkig niet dat er niks is gebeurd, dus bij deze een aantal plaatjes van waar ik dit jaar mee bezig ben.
In Amsterdam heb ik Riekerpolder aansluiting aangepakt, de sporen Schiphol Airport <-> Amsterdam Zuid zijn compleet herbouwd rondom de spliting richting Amsterdam Centraal, zodat hier nu verkanting in zit.

Aangezien de IC Direct treinen vanaf de komende dienstregeling naar Amsterdam Zuid gaan rijden is de bedoeling dat Amsterdam Zuid ook in de route komt, maar dat station is nog niet toonbaar.
De gebouwen die ChrisTrains heeft gemaakt voor Randstad West van Edgar geven in ieder geval alvast een mooie blik op Amsterdam Zuid als je afbuigt richting Amsterdam Centraal.

In Rotterdam ben ik druk bezig geweest met het aanpakken van het station en Emplacement, aan de westzijde is het sporenplan flink veranderd de afgelopen tijd.

Inmiddels zijn de sporen aan de linkerkant van de screenshot ook alweer aangepast in het echt, dus ik mag alweer aan de bak

Onder de kap is ook veel veranderd, de perrons zijn vervangen door een variant met rode tegels en de perrons zijn compleet opnieuw ingericht

Aan de oostkant krijgt de scenery een update

Breda heeft ook kleine verbeteringen gekregen aan het perron, de inrichting is waar nodig verbeterd en de om de CTA zit nu een houder die meer lijkt op het echte werk

De grootste verandering is de toevoeging van Breda-Tilburg, hoewel dit traject an sich weinig meer te maken heeft met de HSL is het een mooie verlenging voor de IC Direct diensten naar Eindhoven en sluit dit een gat in de TS routes die aanwezig is tussen Zuidwest Nederland / HSL (Breda) en 't Zuiden van Nederland (Tilburg). Hier is nog het meeste werk te doen en als dikke disclaimer geldt dan ook: Work in Progress!

Er is nog genoeg te doen, maar de gaten in de scenery worden steeds kleiner!
Ik blijf in alle rust sleutelen aan deze route de komende periode en hoop dat ik de motivatie die ik op dit moment heb even kan vasthouden
- Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht (totaal 28):
- sandertje • Christian983 • Frison • rabby62 • hanstreintje • Marklin • saurer580 • Kcalk_04 • NielsB_ • ja2806 en 18 andere gebruikers
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2110 keren
- Ontvangen waarderingen: 323 keren
Nou het ziet er erg mooi uit! Lijkt me ook wel een hele klus om bestaande sporen weer aan te passen aan het heden.
Leuk ook dat je de lijn doortrekt naar Tilburg.
Heel veel succes met de route! Prachtig werk!
Leuk ook dat je de lijn doortrekt naar Tilburg.
Heel veel succes met de route! Prachtig werk!
-
- 5
- Gegeven waarderingen: 2001 keren
- Ontvangen waarderingen: 1926 keren
Schitterend!
En gaaf dat het gat in het zuiden dan ook dicht is!
Veel succes ermee
En gaaf dat het gat in het zuiden dan ook dicht is!

Veel succes ermee

Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Dit ziet er fantastisch uit! Ik vind het zo leuk dat Breda-Tilburg eindelijk gemodeleerd wordt in een treinsimulator, want het is het stuk spoor waar ik in m'n jeugd altijd ging treinspotten.
-
- 3
ohh het ziet er nu al geweldig uit! nog heel veel succes, ben benieuwd naar het eindproduct 

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Hello,
I have recently downloaded this route and the required assets and it is a very good route.
A question about the Signalling on the High Speed sections, I know it has ETCS and I have installed the Assets from K-Trains.
What do you do when you wish to drive the DTG TGV or Thalys over the line?
I did a test with the PBA and the PBKA versions but there is no Speed information in the train to say if the line is clear.
When I started the Scenario a message popped up to say TVM enabled
I also did a test with an OBB 1216 and it does give LZB info showing the line is clear
Not sure what to do with the TGVs
Thanks
Peter
I have recently downloaded this route and the required assets and it is a very good route.
A question about the Signalling on the High Speed sections, I know it has ETCS and I have installed the Assets from K-Trains.
What do you do when you wish to drive the DTG TGV or Thalys over the line?
I did a test with the PBA and the PBKA versions but there is no Speed information in the train to say if the line is clear.
When I started the Scenario a message popped up to say TVM enabled
I also did a test with an OBB 1216 and it does give LZB info showing the line is clear
Not sure what to do with the TGVs
Thanks
Peter
-
- 5
The PBKA version (based on the Strasbourg - Karlsruhe TGV Euroduplex) will use LZB on the HSL, but for it to work you need to enable both PZB and LZB.
The PBA version (based on the TGV Réseau) cannot use in cab signalling on the HSL, because TVM is not supported on the route.
The PBA version (based on the TGV Réseau) cannot use in cab signalling on the HSL, because TVM is not supported on the route.
- Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht (totaal 3):
- Rubku_NL • Peter749 • Roy
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
-
Goedemorgen,
Ik heb de route HSL Zuid Amsterdam - Antwerpen gedownload, ik heb ook alles uit de beschrijving gedownload via de daar vermelde links, maar ik mis een aantal objecten in Amsterdam Sloterdijk, kan iemand mij vertellen wat er ontbreekt en mij indien nodig de links geven? Zie afbeelding.

groet
Peter
Ik heb de route HSL Zuid Amsterdam - Antwerpen gedownload, ik heb ook alles uit de beschrijving gedownload via de daar vermelde links, maar ik mis een aantal objecten in Amsterdam Sloterdijk, kan iemand mij vertellen wat er ontbreekt en mij indien nodig de links geven? Zie afbeelding.

groet
Peter