Om aan alle onzekerheden in bovenstaande discussie maar een eind te maken zal ik mijn plannen voor versie 3.2 uit de doeken doen.
1: Wat al bekend was is de uitbreiding van de route met het traject Heerlen - Sittard. Inmiddels is de bouw hiervan al gevorderd tot aan Spaubeek. Onderstaand wat plaatjes van de voortgang.
2: Wat nog niet bekend was, is dat ik in deze versie ook Roermond - Weert ga bouwen. De sporen liggen al tot in Weert maar moeten nog in hoogte geoptimaliseerd worden, daarnaast moet nog een gedeelte van de bochten voorzien worden van verkanting. Weert wordt dan wel het eindpunt richting Eindhoven in deze route (anders gaan we Limburg uit..).
3: Op het ZLSM gedeelte ben ik bezig om de vegetatie aan te passen aan de rest van de route. Ook hier volgt onderstaand een plaatje van.
4: Als punt 3 is afgerond ga ik onderzoeken of ik de Maastricht Vaals route (met ZLSM route) kan afsplitsen onder de naam "Museumlijnen Zuid Limburg". Het ZLSM traject blijft ook in hoofdlijnenroute route bestaan.
De reden voor punt 4 is dat dan in de hoofdlijnenroute Maastricht gebouwd kan worden zoals deze er nu uitziet, met o.a. het nieuwe kantoorcomplex naast het oude stationsgebouw. Ook het rechter inrijsein vanuit het zuiden zal dan mogelijk beter gaan werken (blijft nu vaak rood vermoedelijk door de beperkte seinbeveiliging op de Maastricht - Vaals route). Daarnaast, de route bevat nu 64 scenario's wat altijd veel controle werk betekent bij een release. Door de museumlijnen af te splitsen zal het aantal scenario's van de hoofdlijnenroute flink afnemen.
Wat de naam van de hoofdlijnen route betreft dekt deze in versie 3.1 al niet meer de lading, het traject Sittard - Roermond ligt niet meer in Zuid Limburg. De naam van de route zal dan bij release van versie 3.2 aangepast gaan worden.
Zover de plannen, en dan nu maar wat plaatjes.

De vegetatie bij station Simpelveld, het voorste bos met de nieuwe situatie, achterste bos de oude situatie.
Wat plaatjes van station Schinnen
En tot slot station Spaubeek

Bouwer van route "Heuvelland", "De Limburgse Spoorlijnen" en "Limburgse Spoorlijnen in 1985"