Marklin schreef: ↑20 jul 2022, 12:43
Oké, maar zo strak en realistisch als het in werkelijkheid is krijg je het nooit wat jou plaatjes laten zien en je weet ....
Want je blijft met het maaiveld t.o.v. bovenkant bedding/rails verschil zitten, of je zou de wegen wat dikker en/of schuin aflopend moeten maken of zo.
En je zit ook nog met de verschillende type sporen die voorhanden zijn, denk aan de WOP, Christrains en de 3D Coha sporen die ietwat platter zijn en een bredere bedding hebben.
Afijn zie knipsel met de verschillen waar we tegenaan lopen kwa maaiveld en hoogte overwegplaat/wegen wat al ca. 0.160 verschil is:
Edit/ om dus niet met het maaiveld over de bedding heen te gaan. /Edit
Simpele ziel als ik ben, zal het wel verkeerd zien, maar ik snap je genoemde probleem van de hoogte niet.
Als ik bijvoorbeeld een plaat maak van ca 30 cm dik, kan je volgens mij alle types rail opvangen.
1 stuk voor tussen de rails, 1 stuk schuin aflopend voor aansluiting op de weg en 1 stuk wat bruikbaar is tussen de sporen.
Dan in diverse breedtes en diverse textures dan kan je toch alles maken?
Wat belangrijker is, wat zijn de wensen van de route bouwers.
Ik denk nog even, overweeg bij voldoende belangstelling een aantal proef objecten te maken die aansluiten qua belijning op bestaande of nieuwe wegen.