't Hart van Nederland V1.6

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GekIdee »

Wat ik overigens wel zag. Is dat die wissel op [uncharged] stond. Is het niet zo dat die dan op passenger moet staan?

[Edit] Daar heb ik het probleem gevonden. Het stond op [uncharged], maar die moet op Passenger staan. Doordat het op uncharged stond. Is dat de fout wat erin stond. Dat heb ik overigens aangepast voor me eigen. Ik denk dat je even daar naar moet gaan kijken.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Laat eens een plaatje zien wat je bedoeld?, een ding weet ik wel dat vrijwel alle sporen op Hoofdlijn staan.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door GekIdee »

Ik heb het hier over.

Afbeelding

Afbeelding

En door de aanpassing die ik gedaan heb in de route zelf. Kan die trein nu wel via Best 5 Amersf. Zie hieronder.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Hmm bedoelde je deze Engelse kruiswissel die problemen gaf?, maar die hebben heel andere ID nummers dan je eerder melde. :thinking:
Dat neemt niet weg dat dus de bocht geen Hoofdlijn is maar bijv. vracht en dit is idd niet goed.
Zal er iig eens naar kijken. :face_with_monocle:

Edit/
Oeps foutje bedankt, er is helemaal geen wissel bij betrokken maar een gebogen spoor wat op Vracht staat. :astonished:
Dat heb ik maar meteen in Hoofdlijn veranderd, mja daar heb je nu niets aan.
Kortom dat zou betekenen dat derden dit vooralsnog niet hebben totdat er een update komt ......, ofwel met hetgeen je bezig bent in de koeling zetten. :wink:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
mkasthijs
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Gaat er in de volgende versie ook een knip in perron 1 van Ede-Wageningen komen?
Het is nu onmogelijk om zowel de trein naar Amersfoort als Arnhem gelijktijdig met open deuren langs het perron te hebben staan.
En in werkelijkheid komt het nooit voor dat er één passagierstrein langs beide delen van het perron staat.
In mijn ogen is er dus geen reden om het perron niet te knippen.

Er zijn al verschillende scenario's op de Valleilijn gemaakt die niet gehaald kunnen worden doordat de deuren niet te openen zijn omdat er al een NS sprinter met open deuren verderop langs het perron staat.
Hetzelfde geldt voor verschillende sprinter scenario's van Ede-Wageningen naar Arnhem waar de Valleilijn trein de boosdoener is.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Tsja dat is een gegeven waar ik eigenlijk nog nooit bij stil heb gestaan maar wel een feit is na ff doordenken ..... :blush:
Kort gezegt zoals je aangeeft zou dan het perron tussen de 2 dwergseinen doorgeknipt moeten worden waarbij je dus 2 afzonderlijke perrons krijgt. :wink:
Het komt erop neer dat we het na dit schrijven onmiddelijk gaan doen en wellicht een loft Tile update tussendoor doen als er verder niets mee gemoeit is!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
RemkoH
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Zeg Remko op je eerdere bericht kom ik even terug.
Want wat wil het geval dat er even een testje is gedaan voordat ik de bijl erin zette, en wat blijkt dat van beide treinstellen de deuren open gaan.
Eentje de valleilijn op en de andere naar Arnhem.
Ofwel waar jij dat op baseer, of hoe of wat het bij jou dan niet lukt weet ik niet maar hier lijkt het goed te zijn.
Het is dan wel een uit 1 lengte bestaand perron maar wel met gebruik van 2 platform markers met 1a en 1b in de naam.
Afbeelding

Prettige reis

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 271 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Clipmeneernl »

Zelf heb ik het probleem ook eerder gehad, raar dat het bij jou nu wel werkt. Maar een knipje kost toch niet zo veel moeite? Better safe then sorry :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Sorry voor de interruptie maar jullie hebben volkomen gelijk, was even in verwarring. :upside_down:
Had het perron op de originele V1.6 doorgeknipt en het test scenario gemaakt waarbij hij het dus deed.
Maaar, toen ik het scenario copy/paste naar de latere V1.7 verplaatste gingen de deuren inderdaad niet open.
D.w.z. zolang de deuren open waren van de trein naar Arnhem, toen die vertrokken was en het perron vrij gingen ze wel open, mja dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Kort gezegd de bijl erin ....., dan is het goed, er zijn trouwens 2 tiles mee gemoeid want het knippunt ligt zo'n beetje op de grens van ...

Hier is het bestand voor de liefhebbers betrekking hebbende op perron/spoor 1a -> 1b bij Ede Wageningen: https://1drv.ms/u/s!AuFKnFlPQe9-gSoKZtS ... T?e=m9Xnpt
Pak het bestandje uit in ....\RailWorks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\Networks\Loft Tiles en kies JA om te mogen overschrijven waar om gevraagd moet worden!

Edit/
En natuurlijk later in V1.7 als dat een feit is... :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Ik heb het expres eerst nog even getest voor ik het bericht plaatste omdat ik 0,0 bouwskills heb en dus niet kon zien of het perron misschien al geknipt was in v1.6.

Het is niet mogelijk om de deuren van de spelerstrein te openen wanneer er ook een AI trein staat met geopende deuren.
Pas wanneer de deuren van de AI trein gesloten zijn (de trein hoeft niet weg te zijn) kunnen de deuren van de spelerstrein open.
Dat is een bekend probleem van TS. Langs één perron kan slechts één trein de deuren geopend hebben.
Perronmarkers hebben daar niets mee te maken.
Door het perron te knippen blijft het visueel wel één perron maar worden het er twee voor de game en kunnen deuren van beide treinen dus wel gelijktijdig geopend worden.

* EDIT *
Ik was dit bericht al aan het typen voor je met je volgende bericht kwam :upside_down:
Dit laat ik staan voor andere (beginnende) routebouwers zodat ze niet tegen een vergelijkbaar probleem aan lopen.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja, zoiets dergelijks heb ik ook in oa. Utrecht CS waar 1 lengte perron ligt met 2 platform markers die vrijwel tegen elkaar aan zitten.
Kortom daar zouden 2 afzonderlijke treinstellen langs hetzelfde perron ook niet gelijktijdig passagiers in/uit kunnen stappen.
Nu is het wel zo dat je geen 2 treinstellen kwijt kan zonder problemen in een scenario omdat er geen seinen staan zoals in Ede Wageningen.
Mja zou ik die door gaan knippen dan gaan bij bijv. een 12 baks treinstel de deuren niet allemaal open en zonder knippen dus wel met 2 platform markers. :wink:

Edit/
Bedenk net dat in Amersfoort CS een paar perrons vergelijkbaar zijn met Ede Wageningen, dus 2 platform markers bestaande uit 1 lengte perron met wissels en seinen ertussen.
Ofwel zal vandaag eens kijken of daar ook de schaar in kan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door NielsB_ »

Ik zou wel alleen een knip in het perron maken als er planmatig ook van perronfases gebruik gemaakt wordt. Zo heb ik in mijn route bijvoorbeeld Deventer niet geknipt.

In jouw route kan je ook misschien kijken naar Arnhem spoor 6 en Nijmegen spoor 1 en 4?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

NielsB_ schreef:
28 jul 2021, 12:21
Zo heb ik in mijn route bijvoorbeeld Deventer niet geknipt.
De situatie in Deventer ken ik even niet, maar als er zoals gezegd geen wissels/seinen aanwezig zijn dan zeker niet doen zoals bij mij in Utrecht CS.
In jouw route kan je ook misschien kijken naar Arnhem spoor 6 en Nijmegen spoor 1 en 4?
Ja nu het zegt zijn dat ook een paar sporen waar mogelijk de schaar in kan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Het is een afweging die per A/B perron gemaakt moet worden door de bouwer.
Wil de bouwer tegelijkertijd twee treinen met geopende deuren langs het perron kunnen plaatsen waardoor lange treinen langs meerdere delen van het perron slechts gedeeltelijk hun deuren zullen openen,
of wil de bouwer juist dat lange treinen alle deuren kunnen openen en wordt voor lief genomen dat er dus maar één trein tegelijk met geopende deuren langs het perron kan staan.

MarkA heeft op Krammendijk Centraal bewust een aantal perrons wel en niet geknipt.
Daniél heeft in Hengelo ook bewust wel geknipt.
In Deventer zou ik het weer niet doen omdat daar in een normale dienstregeling nooit twee treinen tegelijk langs het perron staan.

Ik heb voor HvNL ook alleen maar Ede-Wageningen spoor 1 aangedragen omdat daar structureel twee treinen langs dat perron staan en daar geen lange treinen komen.
Het spoor in Amersfoort waar de Valleilijn regulier staat zou ook nog en optie kunnen zijn.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


rabby62
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 apr 2020, 18:18
3
Gegeven waarderingen: 1213 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door rabby62 »

Goedenavond ,
Kunt u mij vertellen hoe de passagiers uit het station van nijmegent komen? want op de kade in het midden is er geen loopbrug, geen ondergrondse doorgang .... alvast bedankt ... vertaling gedaan op Google ...
activiteit op t'Hart van Nederland

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door avm024 »

de reizigers kunnen station Nijmegen verlaten via de looptunnel ter hoogte van spoor 4b en tevens voor dezelfde tunnel is er een ingang ter hoogte van spoor 3a. deze tunnel komt uit bij spoor 1a aldaar kan men door de poortjes lopen en zo naar het busstation of het centrum
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

rabby62,
Oeps, om eerlijk te zijn staat op het eiland perron in Nijmegen nog helemaal niets aan objecten dus ook geen passagiers tunnel. :astonished:
Daar zal ik toch eens wat aan moeten gaan doen om dat een gezicht te geven.
Kortom jou opmerking is terecht en zullen zien wat er op korte termijn gerealiseerd kan worden! :blush:

Ps. Station Nijmegen (Centraal) gaat in de toekomst dan wel op de schop maar daar kan niet op gewacht worden.
Het eiland perron had al veel eerder van objecten voorzien moeten zijn, mja ben nu wakker geschut. :zipper_mouth: .

Edit/
Had tussendoor eens bij "de IJssellijn" gekeken en daar is voor het gebouw op het perron station Loppersum gebruikt, misschien doe ik dat ook zij het wat geschaald.
En voor de tunnel in/opgang zou bijvoorbeeld Apeldoorn kunnen worden gebruikt, afijn daar moet nog even over nagedacht worden. :thinking:
Maar niet te lang want tegen die tijd is het nieuwe station alweer een feit. :joy:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
rabby62
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Nou de eerste stappen zijn gezet met zoals gezegd zo gedaan wat aan beide kanten ca. hetzelfde is wat onderstaand knipsel laat zien: :stuck_out_tongue:
Heb wel even een backup gemaakt, ofwel het is vlotter ongedaan gemaakt dan de tijd ermee bezig te zijn geweest. :wink:

Afbeelding
Andere kant:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
rabby62
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Een kijkje op het perron:

https://www.google.nl/maps/@51.8433876, ... 4864?hl=nl

ROndkijken met de LM knop :wink:

Je ziet dan oa dat, er een trapgat ontbreekt, evenals een roltrap en lift.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Zover had ik nog niet gekeken mag zag in een filmpje vanuit de cab wel dat er een roltrap en lift zat aan de eerste plaatjes kant.
En ook dat het hekwerk op jou link gezien grijs is en niet zwart, dus daar gaan we weer. :upside_down:
Trouwens wat is de LM knop? :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Linker Muisknop :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Aha, dan is RM zeker Rechter Muisknop? :sweat_smile:
Maar ik dacht even dat je met LM bijv. over het perron kon wandelen, maar dat gaat niet.

Afijn heb er nu dit van gebakken, en het gebouwtje gedraait? :hugging:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
rabby62
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8094 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Het lijkt er een beetje op, nu nog de roltrap en de kiosk :joy:

O ja, dat station Loppersum heb ik ooit nog eens gemaakt, komt toch nog van pas, of wil je het dak eraf hebben? :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
01 aug 2021, 14:54
roltrap
Oja die zit er ook nog, wat zijn reizigers letterlijk en figuurlijk toch veeleisend, een trap, roltrap en een (fiets)lift. :hugging:
Edit/
Zou dat over de hele breedte een roltrap zijn, (op en neer) of ook nog een trap?, kan het niet goed zien. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3382
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Van alle gemakken voorzien, en zo worden reizigers steeds stijver, luier en dikker. :zipper_mouth:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
rabby62Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”