't Hart van Nederland V1.6

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Afbeelding

Kort maar krachtig; hier een upgrade naar
't Hart van Nederland V1.6 :stuck_out_tongue:
Het werd de hoogste tijd om dat maar eens online te zetten na vele veranderingen in het bestaande gedeelte met als klapper de verkanting waar uitvoerbaar en onder een boogstraal. van ca. 2000 omdat het daarboven nauwelijks tot niet waarneembaar is.
Door deze verandering is het mogelijk dat scenario's een fout kunnen geven van bijv. naast de rails staan.
Verder natuurlijk de vele objecten van oa. Frison, Coha en Chris die erbij gekomen zijn, een stukje VSM lijn t/m de VAM,
het industrie lijntje naar de Lage Weide die overigens beide nog niet geheel klaar zijn en meer...., mja als je daar op moet wachten zijn we een paar jaar verder.
Zorg iig wel dat de pakketten up-to-date zijn om missende objecten te voorkomen.
Voor de handleiding enz. hou gewoon de V1.5 aan, weet even niet of er wat nieuws is toegevoegd en hiermee niet vermeld zou staan.
Voor nu vind ik het wel genoeg, hou dit topic iig in de gaten voor mogelijke veranderingen.

Veel plezier met deze V1.6, hoor en lees het wel als er wat loos is! :sunglasses:

Zie voor de Download 't HvN V1.6
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 7):
FrisonRubku_NLdavid_meyer30Andries33WadlopertjeBluetideludmilla
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Hmmm, heb weer eens wat over SAD :blush:

Kan jij aangeven waar dit vandaan komt: Assets\SAD2016\GermanLocal\scenery\foliage\bushes_RSDLimi_line01.bin

EN (!) wat is het, hoe ziet het er uit? (plaatje) want als het niet gewoon te vinden is, kan ik het altijd nog zelf (na)maken :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Tsja Frison dat object zit in de Im_Kblitzer_Bergland_Route waar de SAD2016 map nieuw is ingekomen vanaf een bepaalde datum.
En zo blijven ze aan het rommelen net als ik en om die reden alles heb omgezet uit de voorheen ....\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1\ map, waar het inzat, naar die SAD2016 map.
Kortom die nieuwe/laatste IKB addon heb je zeker niet laten updaten of zo?

Edit/
Oja, het is deze struiken rij:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Frison »

Ik heb de hele route niet, ten eerste wil ik geen buitenlandse route rijden en ten tweede heb ik een hekel aan kopen :halo:

Ergo, ik heb deze route nog in versie 1.1 en dat waarschijnlijk alleen om de assets te kunnen gebruiken.

De map SAD2016 heb ik gekopieerd van deze versie en dat gaat prima tot nu toe. :wink:

Wat betreft die struiken, daar zal ik wel wat anders voor verzinnen, want het is slechts het enige object wat ontbreekt.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Ja, die bushes line 01, 02 en 03 zitten oa. ook in de Kuju .... map zij het minder fraai van kleur, mja die had je ook niet melde je ooit eens, of nu wel omdat je voor de rest niets mist?
Trouwens bij de meeste NL routes waar payware addons nodig zijn gaat het om de Assets map waaronder objecten, spoor enz. die gebruikt zijn. :wink:

Edit/
Herstel; vergelijkbare bush line zit niet in de Kuju .... maar de DTG .... map!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Louke1968 »

Prachtige update Teun. Daar heeft weer een bult werk ingezeten. Om de vingers bij af te likken! Complimenten en bedankt voor het delen.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door NielsB_ »

Link 2 van sein 180 te Ede-Wageningen lijkt niet helemaal goed te liggen. Ik vermoed dat die een stukje naar achteren moet want ik krijg het sein niet uit de stand stop bij een rijweg naar de genoemde link :). Tevens is de spoorsnelheid in die wissel 60 waar deze 40 zou moeten zijn (snelheid aangegeven in het sein is wel correct)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Oeps, ja link 2 van sein 180 ligt niet over het rode driehoekje heen maar in de wissel en zodoende inderdaad niet goed. :thinking:
En het spoor is 60 km/h maar dat zou niet uit mogen maken omdat 40 in het sein is opgegeven zoals je zegt.
Zal eens kijken hoe op korte termijn op te lossen middels een update of zo.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
23 jun 2021, 22:27
Zal eens kijken hoe op korte termijn op te lossen middels een update of zo.
En op de 3 meest bekende NL sites is de update een feit waarbij het probleem met Sein 180 de wereld uit is, ofwel sein link 2 een eindje voorbij het rode driehoekje gelegd.
Kortom download en installer 't_HvN_V1.6_Update.rwp opnieuw.
Dus voor degene die de eerdere V1.6 voor 24-06-2021 ca. 18 uur hadden geïnstalleerd staan!
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
FrisonAndries33
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

NielsB_ schreef:
23 jun 2021, 20:07
Link 2 van sein 180 te Ede-Wageningen lijkt niet helemaal goed te liggen.
Ik vermoed dat die een stukje naar achteren moet want ik krijg het sein niet uit de stand stop bij een rijweg naar de genoemde link
En NielsB is hiermee de storing (rood sein) verholpen, tenminste als je er mee bezig bent geweest? :thinking: :wink:
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door NielsB_ »

Heb er net even snel een blik op geworpen en hij lijkt het inderdaad nu te doen :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Mooi, hopen dat het hier bij blijft althans wat de tracks.bin betreft.
Zoals eerder gemeld een baken wat niet goed stond is zo gepiept met een patch of zo maar nu meteen meegenomen is. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door melsdrivein »

Vraagje mbt stop markers op station Arnhem, gebeurt iets vreemds.

Ik plaats een stop marker op spoor P11, dat gaat prima.
Afbeelding

Vreemde is dat als ik het probeer te gebruiken, ik het wel kan selecteren, maar het is niet zichtbaar op het spoorschema links.
Afbeelding

En als ik de aanpassing opsla, en daarna opnieuw het schema bekijk is de stop weer teruggezet op Arnhem P11 in plaats van de stopmarker.
Afbeelding
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Dat is iets voor scenario makers onder ons hoe dat zit met die stopping point, heb ze in mijn eigen scenario's eigenlijk nooit gebruikt.
Aan de route ligt het iig niet volgens mij, kortom je zal een bericht van een deskundige moeten afwachten..... :wink:

Edit/
Hierbij een filmpje van Rubku wat over een stopping point gaat, mocht je dat nog niet gezien hebben, en vraag mij af gezien dat filmpje of de pijl wel de goede kant op wijst:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
melsdrivein
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door kph »

Het lijkt op een bug in het programma. Af en toe kom (kwam) ik dit verschijnsel ook tegen bij het maken van scenario's. Na het opslaan van het scenario, afsluiten van TS2021, en opnieuw bewerken van het scenario zag ik de markers 'stopping point' wel en kon ik ze selecteren. Volgens mij treedt dit 'probleem' op vanaf versie TS2020 en vooral in de 64bits versie.

groet,
Kees.
Deze gebruikers waarderen kph voor dit bericht:
melsdrivein

melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door melsdrivein »

Bedankt! Lijkt inderdaad op een foutje in standaard TS2021.
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Een lastig probleem inderdaad die vaak moeilijk te peilen is.
Gelukkig kan ik zelf zeggen dat ik het nog niet heb meegemaakt.

Wanneer je de enige bent die er op dat specifieke spoor last van heeft dan is het 99,9% zeker terug te relateren aan een TS bug.
Wat nog weleens wil helpen is de stopping point een paar millimeter verschuiven.

In theorie zou het ook aan de route kunnen liggen, wanneer dat spoor een afwijkende trackrule gebruikt.
Trackrules hebben invloed op wat er op de kaart weergegeven wordt en met welk icoon.
Al betwijfel ik of dat hier aan de hand kan zijn aangezien de stopping point in eerste instantie wel te selecteren is maar vervolgens terug valt naar de corresponderende perron marker.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door melsdrivein »

Bedankt Remko!

Even een aanvulling, ik heb het opgelost maar weet niet hoe... Ik ben overgestapt van de scenario editor naar de route editor, geen veranderingen gemaakt, en daarna de route editor gesloten waardoor TS2021 automatisch alles opslaat. En weer terug naar de scenario editor, en gek genoeg zie ik nu in het schema de stop marker staan een een proefritje gemaakt, werkt nu goed.
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door RemkoH »

Heb je in dezelfde sessie een stopping point met exact dezelfde naam gehad welke weer is verwijderd voordat de problematische stopping point werd aangemaakt? Dat zou een heel goede verklaring kunnen zijn namelijk.
TS onthoudt de namen van markers tot de sessie afgesloten wordt, ook al zijn ze weer verwijderd.
Een marker aanmaken met exact dezelfde naam in dezelfde sessie kan TS niet mee overweg.
TS een keer herstarten is dan vaak de oplossing.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door melsdrivein »

Dat zou best wel eens de reden kunnen zijn. Ik heb inderdaad een aantal keren een stop marker aangemaakt. Bedankt!
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Tussendoor (als het niet zo warm is) bezig geweest met ca. 1.5 km spoor leggen vanaf de VAM en nu in Beekbergen ben beland wat later in V1.7 word bijgevoegd. :wink:
En zelfs met WG armseinen nabij Beekbergen wat voor mij nieuw is omdat het verder nergens voorkomt in 't HvN. :stuck_out_tongue:
Weet alleen de ID nummers van de armseinen niet en is bijv. ook bij sporenplan.nl niet terug te vinden.
Iemand een idee, of hebben ze helemaal geen ID nummer?

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Koplopermau »

Hoi Teun!

Het volgende: Ik heb een scenario gemaakt en gereden (nog niet beschikbaar op DS, binnenkort wel) waarbij ik nabij Utrecht Overvecht over de intercitysporen rijdt van Amersfoort Centraal naar Utrecht Centraal. Ik heb daar op het intercityspoor een goederentrein geparkeerd waar je even op moet wachten, waardoor je dus een rood sein tegenkomt.

Op zich niets mis mee, ware het niet dat je bij sein 840 nog veilig hebt en bij sein 836 geel. Maar de afstand tussen sein 836 en sein 1062 (het opvolgende sein) is veel te kort om fatsoenlijk te kunnen remmen van 140 km/h naar 0. Weet je niet dat dat rode sein eraan komt, vlieg je dus ongenadig door de rooie. Zie ook de volgende video:

https://www.twitch.tv/videos/1078036360?t=0h10m57s

Is het mogelijk dat bepaalde seinen in de route voorzien worden van geavanceerde seinopvolging, zodat de virtuele machinisten eerder moeten gaan remmen en zo niet door rood vliegen hopelijk? Ik weet dat het behoorlijk ingewikkeld is, maar in deze situatie niet onnodig, zeker als je niet weet dat het rood wordt. :halo:

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Marklin
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Nja Koplopermau die seinopvolging ben ik al eens eerder mee aan het tobben geweest en kwam er toen, en nu ook weer niet echt uit zonder hulp al heb ik de lijst voor mij liggen. :upside_down:
Kortom een vriendelijk verzoek, wie o wie zou mij die codes willen geven voor sein 840 -> 836 -> en 1062 (rood) indien nodig zoals Koploper het omschrijft?
Heb voor oa. Den Dolder al eens dit opgegeven: #0GG#0DD# -> #1DH# -> rood maar kan dat (indien juist) ook voor de boven genoemde situatie ingevoerd worden?
Dit is dus zonder opgegeven snelheid in een van de betrokken seinen naar bijv. 80 km/u of zo.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Ik dacht dat de seinen 840 en 842 geel 4 knipper geven wanneer het volgende sein geel toont.
Dit kan ingevuld worden door bij het vakje van de geavanceerde seinopvolging bij deze seinen de code #0DF# in te vullen.
Dan zullen deze seinen geel 4 knipper tonen.

Mocht je nog hulp nodig zijn voor de rest van je route wil ik je met alle plezier helpen.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.6

Bericht door Marklin »

Mijn dank is met geen pen te beschrijven, als er nu voor sein 840 code #0DF# word opgegeven krijg ik dus geel 4 knipper wat klopt.
Maar dat komt een beetje ongeloofwaardig over omdat dit sein ook vrij kort op het volgende sein staat wat geel is.
Dus als ik het goed begrijp en vul code #0DL# in dan krijg je geel 8 knipper volgens de lijst, of niet?
Zo ja dan klopt dat mijn inziens mooier en heb je remweg genoeg om te kunnen stoppen voor rood. :wink:
Trouwens bedenkt ik net, reageert de ATB (niet aangehad bij de test) op de ingevoerde codes en zou ik bij het volgende gele sein perse 80 moeten rijden wat in het eerste geval dan 40 had moeten zijn?
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”