Vragen over route status

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8093 keren
Contacteer:

Vragen over route status

Bericht door Frison »

J.P> v.d Veer zei:
jpvdveer schreef:
19 jul 2021, 09:12
Zoals hierboven al opgemerkt - zulke vragen worden door routebouwers over het algemeen niet gewaardeerd. De routebouwer bepaalt zelf wanneer het tijd is om de route uit te brengen. Graag hiermee ophouden!
Die regel bestaat al lang op vele fora. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, maar ik wil er toch een paar kanttekeningen bij plaatsen.

Als objecten bouwer wordt ik overspoeld met vragen om bepaalde objecten te maken. Heel veel heb ik daar ook gehoor aan gegeven, tot een aantal jaar geleden. Ik heb toen aangegeven dat er uitsluitend objecten gemaakt worden voor routes waar al een publicatie, al is het maar in Alpha vorm (!) van gedaan is. Soms laat ik me verleiden en maak toch weer iets, waarvan ik later denk, zonde van je tijd, maar het is maar zo.

Dus ja, vanuit dat standpunt kan ik mij de vragen over een route status voorstellen en begrijpen. Het komt veel te vaak voor dat er nooit meer iets na een aankondiging, afbeeldingen en zelfs video's van testritten over een route bekend gemaakt gaat worden.

Ik heb menige toezegging mogen ontvangen, zoals "voor de feestdagen wordt hij uitgebracht" maar helaas ook zonder vermelding van een jaartal. :rolling_eyes:

Dus hierbij een verzoek aan al die enthousiaste bouwers, wil je na je aankondiging stoppen omdat er geen zin meer is, te veel werk, enz. geef dat dan duidelijk aan. Misschien is het zelfs mogelijk, dat je je reeds gebouwde deel ter beschikking wil stellen aan een ander individu of groep, die dan alsnog verder gaat met je werk. Dat kan en je kan zelfs nog verzoeken je naam als beginnende bron te vermelden, dan gaat in ieder geval je werk niet de prullenbak in.

Tot slot natuurlijk een opmerking voor de trouwe route bouwers onder ons. Lees gewoon over dit soort vragen heen en zie het als een stuk waardering in je werk, dan voorkomen we het vingers tikken en op de regeltjes wijzen, toch? :halo:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 13):
NielsB_RobertF68MarklinAndries33Hans WeverlingDanielRemkoHLouke1968Rubku_NLTfNLDE en 3 andere gebruikers
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8093 keren
Contacteer:

Re: Vragen over route status

Bericht door Frison »

Frison schreef:
19 jul 2021, 10:07
.....
Dus hierbij een verzoek aan al die enthousiaste bouwers, wil je na je aankondiging stoppen omdat er geen zin meer is, te veel werk, enz. geef dat dan duidelijk aan. Misschien is het zelfs mogelijk, dat je je reeds gebouwde deel ter beschikking wil stellen aan een ander individu of groep, die dan alsnog verder gaat met je werk. Dat kan en je kan zelfs nog verzoeken je naam als beginnende bron te vermelden, dan gaat in ieder geval je werk niet de prullenbak in.
....

[kick]

Toch maar weer eens onder de aandacht brengen. :halo:
Ook nu is het nog steeds zo, dat ondanks vele beloftes er van diverse routebouwers geen taal of teken meer verschijnt.
Ik zal geen naam noemen, maar van een heel oude route, die een opknapbeurt zou ondergaan en waar inmiddels vele nieuwe en of aangepaste objecten voor gemaakt zijn, is al maanden geen taal of teken meer ontvangen.

Op zich geen ramp, maar zoals ik al eerder aangaf, meldt dat dan even, dan hoeven we daar geen tijd en energie meer in te steken. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsCalvinPigeon
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Wynne
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Vragen over route status

Bericht door Wynne »

Hallo,

Ben het hier wel mee eens. Maar denk dat het niet verboden is om te vragen hoe is het met de voortgang van een route in een topic.

Hiermee wordt dan alleen aangegeven dat er nog interesse in is. Mocht het project dan dood zijn dan weet men wel waar hij aan toe is.

Ik hoop ook dat de update desbetreffende route door zowel mijn huidige woonplaats als geboorteplaats nog een keer gereleased wordt ;)

Mvgr Wynne

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Vragen over route status

Bericht door mkasthijs »

Wynne schreef:
06 mei 2023, 20:14
Maar denk dat het niet verboden is om te vragen hoe is het met de voortgang van een route in een topic.
Mvgr Wynne
Dat is lastig, omdat in regel 2N staat:
"Het vragen naar enige vorm van voortgang op het forum of in privéberichten is niet toegestaan"

Maar verder snap ik het bericht van Frits wel.
Het lastige is dat je iemand niet kunt verplichten om motivatie te krijgen. Mogelijk spelen er andere redenen mee dat een bouwer er weinig of geen zin meer in heeft of mogelijk geen tijd. Dat zul je nooit weten.

Ook wij van NO NL bouwen minder snel door drukte, maar dat betekent niet dat er niks gebeurt. Daardoor ook minder posts.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8093 keren
Contacteer:

Re: Vragen over route status

Bericht door Frison »

Mijn punt omvat meer het duidelijk maken van een routebouwer dat hij of zij er geen zin meer in heeft, de tijd ontbreekt, of whatever.

Dat is het probleem niet, maar vaak is er al een dusdanig resultaat behaald dat het misschien toch de moeite waard is om de route dan over te dragen aan een andere routebouwer of deze route, mits die het waard is, om toch te publiceren.

Wat betreft het bouwen van objecten is dan gelijk duidelijk of het nog zinvol is om daar mee door te gaan voor die bewuste route. :thinking:

De niet nader door mij aangegeven route is het zeker waard om uit te brengen omdat de bestaande versie al zo veel in gebruik is en uit de gepubliceerde berichten blijkt dat het een perfecte update zou zijn, maar dat terzijde. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsWadlopertje
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Vragen over route status

Bericht door Marklin »

Ja Frits en dat is nu juist een punt zoals we weten, er wordt enthousiast aan een route begonnen wat naarmate een route vordert met kalm aan minder reacties tot gevolg totdat het stil word.
En omdat je er niets meer van hoort valt het helemaal dood en zal de maker, op een enkeling na, niet te kennen geven om er verder vanaf te zien en laten voor wat het is.
En ja zoals gezegd volgens de regels mag je niet vragen naar vorderingen, of een topic kicken enz; maar dit brengt wel met zich mee dat een maker niet wakker geschut word en na zo'n dergelijke reactie erop ingaat om er vanaf te zien ......, om met wat overleg de route zover klaar dit in de testsectie te plaatsen. (zodat iedereen hem wellicht kan oppakken/afmaken tot een release als het de moeite waard is)
Wat misschien in het achterhoofd nog meespeelt bij degene is de mogelijkheid om de route (veel) later nog eens op te pakken.
Mja het zal wel zo blijven, waar het stil is daar blijft het stil rond routes waar het om draait en zal onze reacties daarbij niet helpen. :frowning:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Vragen over route status

Bericht door Rubku_NL »

Ik wil hier toch even op inhaken.

Het is niet zo dat als er hier op het forum niets gepost wordt, dat het automatisch betekent dat er niets gemaakt wordt.
Voortgang posten op een forum is (Helaas) tegenwoordig gewoon minder van deze tijd, in vergelijking met bijv. Discord.
Ja op een forum is het makkelijker om terug te lezen, maar op Discord kun je snel mensen informeren en erover discussiëren.

Als ik mijn eigen Discord als voorbeeld neem, kan ik je vertellen dat er bijna dagelijks voortgang wordt gepost van verschillende routes (zowel in het openbaar als in gesloten kanalen), waarvan een aantal je op het forum nog geen eens hebt gehoord.

Dus met andere woorden, er wordt nog heel wat gemaakt, of het nu gaat om routes, scenairo, repaints/3D en ga zo maar door.

Even een leuk feitje tussendoor. In een Nederlandse route (echt of fictief) worden gemiddeld 350 unieke Frison objecten gebruikt, dat is het op één na meest voorkomende, met de MO bovenleiding op de eerste plaats en de Coha seinen op de derde.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1911 keren
Ontvangen waarderingen: 2130 keren

Re: Vragen over route status

Bericht door Marklin »

Ja dat zal wel zo wezen Rob maar Discord, Twitch en noem ze maar op doe ik niet aan mee en ieder voor zich is natuurlijk.
Het komt er wel op neer naarmate er diverse kanalen zijn het geen wonder is dat forums afnemen qua populariteit wat ik begrijp uit je reactie zoals routes waar niet over gesproken is langs deze weg.
Nog even en forums kennen we alleen nog uit het verleden, ofwel een forum gedoemd is te verdwijnen in de toekomst. :wave:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Vragen over route status

Bericht door Aeolus »

Regels zijn regels natuurlijk, maar af en toe kunnen ze natuurlijk wel eens heroverwogen worden. Denk dat in dit geval de grote vraag is: wat vinden de meeste routebouwers ervan als dit soort vragen gesteld worden? Als die er geen moeite mee hebben, voor wie wordt dan de regel nog in stand gehouden?
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht (totaal 2):
FrisonMarklin

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8093 keren
Contacteer:

Re: Vragen over route status

Bericht door Frison »

Rubku_NL schreef:
07 mei 2023, 14:47
Ik wil hier toch even op inhaken.

Het is niet zo dat als er hier op het forum niets gepost wordt, dat het automatisch betekent dat er niets gemaakt wordt.
Voortgang posten op een forum is (Helaas) tegenwoordig gewoon minder van deze tijd, in vergelijking met bijv. Discord.
Ja op een forum is het makkelijker om terug te lezen, maar op Discord kun je snel mensen informeren en erover discussiëren.

Als ik mijn eigen Discord als voorbeeld neem, kan ik je vertellen dat er bijna dagelijks voortgang wordt gepost van verschillende routes (zowel in het openbaar als in gesloten kanalen), waarvan een aantal je op het forum nog geen eens hebt gehoord.

Dus met andere woorden, er wordt nog heel wat gemaakt, of het nu gaat om routes, scenairo, repaints/3D en ga zo maar door.

Even een leuk feitje tussendoor. In een Nederlandse route (echt of fictief) worden gemiddeld 350 unieke Frison objecten gebruikt, dat is het op één na meest voorkomende, met de MO bovenleiding op de eerste plaats en de Coha seinen op de derde.
Ja, maar het gaat er om, dat er nog steeds objecten op de planning staan voor routes waarvan je dus duidelijkheid wil hebben, snap je? :halo:
En het is wel leuk om de statistiek er bij te halen, maar als er "slechts" 350 objecten gebruikt worden van de kleine 900 die er inmiddels gemaakt zijn, dan is mijn reactie niet zo gek toch? Ook datgene wat sinds lang op de planning staat moet een keer duidelijk worden.

Objecten maken was/is leuk, maar niet consequent voor Jan met de korte achternaam. :sweat_smile:

Maar nogmaals, het gaat mij er niet om, om iemand te dwingen mijn (of iemand anders zijn) objecten te gebruiken, ik vind het alleen zwaar irritant dat het te veel werk is om even te melden dat de eerder aangekondigde werkzaamheden niet worden voortgezet. Misschien een kwestie van schaamte, of bang zijn voor negatieve reacties, ik heb geen idee, maar het is in mijn ogen wel zo netjes om duidelijkheid te geven. En ja, misschien is er wel een mogelijkheid om iets door te geven aan een belangstellende. :stuck_out_tongue:

En ja, wij mogen er op geen enkele manier om vragen, toch? :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 5):
mkasthijsMarklinProMatt23Sjef61danielxdaniel
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”