NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Beste mensen,

Gisteren hebben wij met trots de route Noordoost Nederland V5 (hierna te noemen NONL V5) gepresenteerd en online gegooid. Ik had vooral al een beetje een zorg over wat er aan reacties zou gaan binnenkomen en helaas is deze zorg waarheid geworden.

Er is op de Discord pagina's is een stortvloed aan reacties gekomen dat de route NO NL V5 absoluut niet goed is en dat vinden we oprecht erg jammer. Daarom hebben wij als team besloten, en zojuist het Download Team gevraagd, de route offline te halen. Het is niet bekend wanneer deze weer online gaat komen.

De afgelopen maanden/jaren merk ik (en merken wij) dat de verwachtingen van een route steeds meer overgaan in eisen. Een route moet tegenwoordig aan heel veel voorwaarden voldoen, anders valt het niet meer aan de kwalititeitseisen van een route en wordt er kwanteiteit geleverd. Nou staan deze eisen nergens beschreven in een document, maar ze zijn er wel degelijk.

De huidige "eisen" die ik heel veel voorbij zie komen en wat ik nu ook heel veel lees over onze route waar deze aan moet voldoen volgens anderen zijn:
- Verkanting
- WOP sporen
- UKTS dijken
- Minimaal het bouwniveau van de bouwers van de routes Zuidwest Nederland, Zwolle - Enschede, Achterhoek en Twentelijnen en het zuiden van Nederland.

Doen wij minimaal een van deze vier niet, wat op dit moment het geval is, leveren wij kwantiteit volgens sommigen. Wij als team delen deze mening absoluut niet niet, maar het is wel de harden realiteit zoals andere spelers hierover denken.

Om even in te zoomen op de punten:

WOP sporen en UKTS dijken
Zover wij weten hebben wij vrije keuze in welke assets wij gebruiken in een route net als elke andere bouwers. Dat wij kiezen voor COHA sporen en COHA dijken is dus onze keuze. Dat daarom de route op die punten niet meer voldoet aan de kwaliteitseisen volgens sommigen snappen wij niet. Vrije keuze lijkt in dit geval niet meer van toepassing te zijn voor ons, terwijl wij daar volgens mij en volgens wel zou moeten kunnen.

Minimaal het bouwniveau van de bouwers van de routes Zuidwest Nederland, Zwolle - Enschede, Achterhoek en Twentelijnen en het zuiden van Nederland.
Over dit punt maak ik me oprecht wat zorgen. De bovenstaande routes zijn prachtige routes waar ik ook op Youtube (ik heb ze zelf allemaal bewust niet aangeschaft) met veel plezier naar kijk. Deze heren hebben er zeer prachtig werk van gemaakt waar ik echt mijn petje voor afneem.

Nu merk ik dat er tegenwoordig van elke routebouwer wordt verwacht dat die dit bouwniveveau kan halen. Ik kan nu al direct zeggen, wij halen dat niveau niet. Dat wil niet zeggen dat wij geen goede bouwers zijn, maar wel dat wij niet op het masterpro niveau zitten als de bouwers van bovenstaande route. Dat is helemaal niet erg, wat iedereen (ook wij) bouwen op een niveau wat voor hen (en ook voor ons) prettig is.
Wat wij gisteren leverd hebben is wat ons betreft een hele mooie route en een versie die meer dan geslaagd is. Dat het niet op het master pro niveau is van de zojuist benoemde routes klopt en dat zal ook nooit behaald worden. Neemt niet weg dat het voor ons nog steeds een prachtige routes is.

Nu kunnen wij in dit geval twee dingen kiezen:
A, Wij gaan nooit meer releasen, want we halen toch het masterpro niveau niet.
B, We halen het maximale eruit wat wij kunnen leveren en brengen dan uit. Het is niet op het masterpro niveau, maar wel op ons maximale bouweniveau. Mensen die de route dan alsnog mooi vinden kunnen erop rijden, mensen die alleen het masterpro niveau willen zien, weten dan bij voorhand al dat ze de route niet hoeven te downloaden, gezien het toch niet aan hun verwachtingen voldoet.

En dat laatste, punt B, hebben wij gekozen met de release van gisteren. Toch halen we hem offline en heeft met het laatste punt te maken.

Verkanting
Hierover heb ik me oprecht verbaasd hoeveel kritiek/commentaar we op dit punt gehad hebben de afgelopen 18 uur. Verkanting is blijkbaar een van de grootste eisen geworden van een route. Wat een paar jaar terug als een extra feature was, is nu een minimale eis geworden. Wij kunnen al direct zeggen:, wij kunnen dit niet. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het (ondanks de mooie tool) niet voor elkaar.
Gezien we op dit punt zoveel commentaar hebben gehad, hebben we dus besloten als team de route hierop offline te halen totdat dit hersteld is. Nogmaals, wij kunnen ditzelf dus, dus hebben hulp van buitenaf nodig.

Dus bij deze dan ook op de vraag/oproep:
Wil kan, wie wil en wie heeft tijd om NO NL V5 volledig te gaan voorzien van verkanting. Alle benodigde informatie en bestanden die je nodig hebt wordt je gegeven. Je kunt mij of Damien/Patrick berichten via een PM, of op dit bericht reageren, dat je dit zou willen doen.

Als niemand zich aanmeld (dat kan natuurlijk ook) durf ik niet met zekereheid te zeggen of er nog een release van NONL V5 aankomt, gezien deze dan nog steeds niet voldoet aan de verkantingseisen.

Dit is hoe ik eroverdenk wat er de afgelopen 18 uur, maar ook de weken ervoor, is gebeurt. Ook hier mag je het niet mee eens zijn en ik en wij gaan dan ook graag het gesprek aan met deze mensen. Ikzelf ben alleen te bereiken via DS of ST, gezien ik bewust heb gekozen of weg te gaan op Discord pagina's.

Mooi weekend.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8160 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Jammer, maar ik begrijp jullie volkomen.

Ik wil jullie toch in overweging geven, om op dit besluit terug te komen.

Waarom?
Azijn pissers blijf je altijd houden, daar kan je helaas niet meer aan ontkomen. Ik merk het zelf ook bijna dagelijks met mijn objecten, helaas. Het kan nooit goed genoeg zijn.

Maar ik denk dat je met het offline halen veel meer mensen teleurstelt dan de azijn pissers.

Mensen moeten zich eens houden aan het spreekwoord "een gegeven paard moet je niet in de bek kijken"

Kortom, denk er nog eens rustig over na. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
Sjef61BertTrainWadlopertje
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
09 apr 2022, 12:02

Maar ik denk dat je met het offline halen veel meer mensen teleurstelt dan de azijn pissers.

Mensen moeten zich eens houden aan het spreekwoord "een gegeven paard moet je niet in de bek kijken"

Kortom, denk er nog eens rustig over na. :thinking:
We 'll do. Dank voor je reactie :) :halo: :blush:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8160 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

En ja, er is een bepaalde groep aanwezig, die meent alle wijsheid in pacht te hebben en die zich met Name op Discord meent te moeten uitspreken over dit soort zaken. :angry:

Gewoon negeren die groep! :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
mkasthijsChristian983danielxdaniel
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

lundeDK
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2020, 21:29
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door lundeDK »

hey
firstly i hope it's ok to respond in english.
secondly
i love your NoordOost Nederland route,keep up the good work,please :hugging:
please reconsider your decision to quit the route building business..
you are doing a good job :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen lundeDK voor dit bericht:
mkasthijs

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Sebas1700 »

Ach wat een sneu gezeik van die lui!

Ook ik denk dat de groep tevreden spelers groter is, dan de groep die loopt te klagen. Enkel hoor je de eerste groep niet (minder).
Daarnaast: Dat Discord barst gewoon van een bepaald type figuren.

Ik begrijp het besluit en het staat jullie vrij wat jullie met de route doen. Maar laat je niet gek maken door een groepje mafkezen. Het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met het resultaat. :wink:
Deze gebruikers waarderen Sebas1700 voor dit bericht (totaal 2):
Frisonmkasthijs

indoman1994
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2020, 13:07
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door indoman1994 »

Ik heb noordoost Nederland route getest en uitgeprobeerd ,

Het ziet er prachtig uit ,

Ik doe het jullie niet na ,

groetjes Kevin
Deze gebruikers waarderen indoman1994 voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 176 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Christian983 »

Ik plaats ook even een reactie als leek :stuck_out_tongue:

Ten eerste ben ik het volledig eens met Frison. Je hebt er altijd mensen tussen zitten die het beter weten. Het jammere van deze mensen is is dat ze zelf over het algemeen niks of nauwelijks hebben uitgebracht qua route. Zoals het gezegde luid: "De beste stuurlui staan aan wal."

Ten tweede iedere routebouwer heeft zijn eigen stijl van bouwen. Jullie kiezen wat voor jullie het beste lijkt en dat moet het belangrijkste zijn. En niks anders ! Dat er geen verkanting in zit of WOP spoor nouja so be it er zijn ergere dingen in het leven.

Ten derde iedere route heeft zijn schoonheidsfoutjes. De ideale ts route is er niet. Ook niet de 4 die je opnoemde hebben hier en daar hun issues. Dat heeft iedere route.

In mijn opzicht zou ik het gewoon lekker online gooien. Ik denk dat er meer mensen zijn die met plezier over jullie route rijden ondanks de problemen, dan dat er criticasters zijn.

En voor de "azijnzeikerds" zoals Frison die mooi noemde het volgende. Dat een route niet aan jullie gedachtengang voldoet is jammer. Maar accepteer de keuzes die een bouwer maakt. Is dat te moeilijk dan heb je zelf de keuze om de route niet te downloaden :wink:
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht (totaal 6):
FrisonmkasthijsDsanderRobertF68Andries33danielxdaniel

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door MB1987 »

Beste Mkasthijs,

Ik ben het helemaal mee eens met Frison,lundeDK, Sebas 1700, indoman1994 en Christian983 Ik heb een enorme bewondering van jullie route Noordoost Nederland in alle updates van Versie 1 t/m 5 die jullie hebben gemaakt, wat is de route in de afgelopen jaren toch prachtig geworden met heel erg veel details, echt klasse en daar zet ik mijn petje voor jullie af. Ik keek ( net als denk ik vele andere ) er ook erg naar uit en was zeer benieuwd om jullie route van groningen naar Roodeschool, Eemshaven en Delfzijl te gaan rijden. Een enorme welkomer in train simulator.

Ik hoop dat jullie de beslissingen willen heroverwegen om de route weer online te zetten, want ik denk dat de meeste groep mensen erg tevreden en blij zullen zijn met jullie route, en ik vind ook dat jullie enorm trots op jullie zelf mogen zijn met wat jullie gepresenteerd hebben, en hoeveel werk jullie erin gestopt hebben, getuigd van ongelofelijke klasse.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht (totaal 4):
mkasthijsFrisonDsanderAndries33

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 425 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door DutchDriver »

Clipmeneernl schreef:
08 apr 2022, 23:31
Goed, ik heb ben even snel over de lijn Delfszijl - Groningen gevlogen, en ik kwam het volgende tegen.
Tja, erg goed dat je er even overheen kijkt voor je er iets mee gaat doen. De manier van je kritiek had alleen wel een stuk constructiever gemogen. Ik kan wel begrijpen dat dit soort reacties behoorlijk demotiverend werken. Ik heb zelf ook geen route weten te releasen, dat is eenieder bekend. Daar krijg ik ook de nodige reacties op. Zelf denk ik dan deal with it, maar niet iedereen kan dat. Als je jarenlang aan zo'n route gewerkt hebt is het niet leuk om enkel en alleen de slechte kanten te zien in de reacties op de release. Want dat voert hier - en niet alleen bij jou, ook elders - de boventoon. Dat is jammer om te zien.
Frison schreef:
09 apr 2022, 10:57
En ja, ook hier geldt, "waar gehakt wordt, vallen spaanders" en dat kan gelukkig altijd worden opgelost. Leg het onnodige commentaar naast je neer zou ik zeggen, want vaak wordt dat gegeven door gebruikers die zelf nooit iets gepresteerd hebben. En is er wel wat op te merken, neem het dan aan voor opbouwende kritiek.
Dat iemand niet in de downloadsectie staat zegt niets over het feit of iemand weet waar 'ie over praat. Het is mij te makkelijk om te zeggen dat iemand iets in de downloadsectie moet hebben staan voor er een mening/reactie gegeven mag worden.



Zelf heb ik helemaal niets met het gedeelte van Nederland boven Zwolle (tja, sorry). Ik vind het knap dat zo'n stuk van ons land toch wordt gebouwd, de uitgestrekte weilanden vormen een pittige uitdaging om te vullen in tegenstelling tot bergachtiger terrein. Petje af. Ik speel sowieso erg weinig scenario's, en zal deze route om die reden dan ook niet installeren, zoals zoveel routes. Dat heeft niets met de bouwers te maken, maar met mijn interesse.

Voor wat betreft de verkanting: achteraf inbouwen is een rotwerkje. Het is een van de redenen dat ik een eerdere route heb laten varen. Nu was er in die tijd geen tooltje beschikbaar, maar ook mijn bouwstijl is veranderd. Ik heb erg veel geleerd in een zandbakroute door daar gewoon boogjes te gaan leggen, stations bouwen met de meest vreemde ligging en lekker uitproberen. Ik heb zelf absoluut geen tijd om iemand anders zijn route te gaan voorzien van verkanting, maar ik zou zeker zelf de hoop niet opgeven!

Als laatste wil ik nog zeggen dat jullie de keuze lekker bij jullie zelf moeten laten en releasen wat jullie zelf willen. Het belangrijkste is dat jullie plezier hebben in het bouwen van de route en scenario's. Er zijn speciale repaints voor de lijnen gemaakt, lang niet alle routes hebben die luxe!

Groeten,
DutchDriver.

Ik reageer hier op persoonlijke titel, niet vanuit mijn moderator- of downloadrol hier op DutchSims.
Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 5):
ClipmeneernlmkasthijsTjoeTjoeNielsB_Marklin
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1055 keren
Ontvangen waarderingen: 1064 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Daniel »

Goedemiddag heren routebouwers,

Ik denk dat jullie je in deze te veel laten beïnvloeden door reacties van anderen. Met versie 5 hebben jullie een flinke uitbreiding aan jullie route toegevoegd, een aantal zaken van de vorige versie(s) verbeterd en kortom weer een mooie uitbreiding toegevoegd aan de Nederlandse routes die in TrainSimulator beschikbaar zijn. Petje af.

Wat ik in jullie gezamenlijke bericht lees (van Mkasthijs) is zonde, jullie trekken je te veel aan van anderen, luisteren naar feedback is prima, die heb ik zelf ook wel eens gegeven in het topic, mits opbouwend is dat altijd van toegevoegde waarde. Echter denk ik dat jullie je nu te veel laten beïnvloeden door de kritiek van een aantal mensen, welke weinig tot niets toevoegen en een heel verkeerde manier van feedback geven, die heel makkelijk verkeerd kan worden opgevat en vooral demotiverend werkt..

De kwaliteitseisen die jullie noemen waar je aan moet voldoen zijn allen keuzes en manieren van bouwen. Dat is voor elke bouwer iets unieks en in geen geval goed of fout, dat is het enige wat je mee moet nemen. De feedback van anderen kun je meenemen en proberen te verbeteren of naast je neerleggen, maar er is geen goede of foute manier van iets, dat zijn allen keuzes en dat blijft bij julliezelf.

Een negatieve opmerking maken of zeuren om iets is heel makkelijk, die opmerkingen zijn echt niet altijd leuk en prettig om te lezen, maar probeer vooral te kijken "wie" ze maakt en als ik jullie was zou ik er, zeker van bepaalde mensen die altijd commentaar leveren maar zelf weinig presteren op routebouwniveau, weinig tot niets van aantrekken.

Als ik jullie was, zou ik de route lekker weer online zetten, allereerst genieten van de positieve feedback en nog belangrijker de complimenten die gemaakt worden!! En dan eens rustig kijken naar puntjes en dingen die misschien over het hoofd gezien zijn/verbeterd kunnen worden. En nog belangrijker de kwaliteitseisen die genoemt worden moeten jullie lekker naast je neerleggen en alleen wat mee doen als je hier zelf achter staat. Als voorbeeld de verkanting, dat is een leuke toevoeging, maar zeker in wen bestaande (realistische) route heel lastig in te bouwen.

Afsluitend nogmaals, jullie mogen trots zijn op wat er neergezet is, deel dat lekker met de rest van de community! Ik zou willen dat ik de motivatie en snelheid had in zo'n tempo te bouwen... (ik doe jullie dat niet na).

Groet van Danïel
(Bericht eveneens op persoonlijke titel.)
Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 11):
TjoeTjoeNielsB_FrisonSjef61mkasthijsrommy136RobertF68DsanderBertTrainMarklin en een andere gebruiker
Afbeelding

Clipmeneernl
Berichten: 586
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
4
Gegeven waarderingen: 277 keren
Ontvangen waarderingen: 461 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Clipmeneernl »

Laat ik dan ook maar even snel wat zeggen.

Mijn kritiek van gisteren was totaal niet verkeerd bedoelt, het waren gewoon puntjes die ik even snel zag die jullie kunnen gaan fixen. Natuurlijk moest ik dit even zeggen op een wat betere manier, want dit leek inderdaad wat meer op een aanval. Ik snap ook dat het best demotiverend is, geloof me, ik snap dat. Ik heb ook in de afgelopen 3 jaar veel gebouwd, maar ik heb ook veel gesloopt na veel commentaar. Ik weet dus precies hoe jullie je nu voelen.

Zoals de heren hierboven al zeggen, trek je niet zo veel aan van andere. En als er kritiek wordt geleverd, en misschien ook op een harde manier, haal er het positieve uit. Het is namelijk een best fijn gevoel als je de gemelde puntjes fixt, op deze manier verbeter je je route en hebben mensen ook het gevoel dat er geluisterd wordt. Technisch gezien is het dus een win-win situatie, als je het goed oppakt.

Voor de rest, veel succes met jullie bouw. De bouwstijl is zeker verbeterd ten opzichte van de vorige versies. En laat je vooral niet gek maken door ons.
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 171 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Beste,
Had vanmorgen de intentie om NON V5 te downloaden en heb toen erin werd gemeld de oude versie eerst te verwijderen, wat ik dus ook heb gedaan. Maar wat nu waar is de oude versie gebleven of is deze dan ook niet meer rijdbaar


Gr.Sjouk

Gebruikersavatar
Dsander
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:19
4
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Dsander »

joukie schreef:
09 apr 2022, 13:53
Beste,
Had vanmorgen de intentie om NON V5 te downloaden en heb toen erin werd gemeld de oude versie eerst te verwijderen, wat ik dus ook heb gedaan. Maar wat nu waar is de oude versie gebleven of is deze dan ook niet meer rijdbaar


Gr.Sjouk
Beste Sjouk,

Het is gewoon de oude versie gebleven. Je zou hem voor de zekerheid opnieuw kunnen installeren maar dat maakt hier nu niks uit. :-)
Founder of the (formal) Cabview Holland discord.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Beste mensen,

We zijn 2 uur verder en het aantal mooie berichten wat ik hier in dit topic, als privé als op SimTogether krijg zijn hartvermend. Dat doet mij en ons heel erg goed te lezen! :blush: :blush:

Dus heel hartelijk dank hiervoor. Fantastisch zijn jullie! :smile:

Wat mij en het team ook persoonlijk erg geraakt heeft, en wat ook wel deels een reden was voor mijzelf om (samen met het team) de route (tijdelijk) offline te halen is het bericht wat vorige week is gestuurd naar teamdlid Patrick over mij door een bekende Train Simulator speler. Wie dat was laat ik het midden, daar gaat het niet om.

Maar goed, wat nu?? :thinking:

Ten eerste, de route komt weer online. We zijn bezig met de patch van de markers op de havensporen en dan kan die weer online komen.
Tevens heeft oud teamlid en oud bouwer van NONL Rommy aangeboden zich over de verkanting te willen buigen, dus daar gaan wij samen met hem mee bezig, omdat aan te pakken. En daar komt dan ook nog een latere patch vanuit.

Nogmaals, hartelijk dank voor de mooie en lieve berichten. Dit doet mij en het team heel erg goed! :blush:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 11):
DanieljoukieFrisonMB1987simonewerroDsanderRobertF68BertTrainTjoeTjoeWadlopertje en een andere gebruiker
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door simonewerro »

Beste Mkasthijs,

Ik ben het zo eens met de vorige sprekers. Er zijn inderdaad lieden die het denken beter te weten en zelf geen nog geen meter spoor recht kunnen leggen. Ook ik kan dat niet en ben daarom gelukkig met de mensen die het wel kunnen en ook goed kunnen. Ik heb gelukkig vanmorgen de route gedownload en ik ga daar een dezer dagen de blauwe engelen van Marc D. uitlaten. Ik weet dat gezien het tijdperk niet passend is. Maar ik doe het gewoon omdat het kan. Heeft daar iemand wat op tegen, dan is dat zijn/haar probleem, niet de mijne. Ik laat zaken zoals discord ook altijd links liggen. Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik ben heel gelukkig met het feit dat er mensen zijn die meer dan hun uiterste best doen om TS aantrekkelijk te maken en daar schaar ik jou ook onder. Ik zou zeggen, laat de kritiek voor wat het is want kritiek zal er altijd zijn. Wees gelukkig met dat wat jij en jouw clubbie bereikt hebben.

Mvg Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht (totaal 7):
FrisonDsanderRobertF68mkasthijsjoukieMarc D.danielxdaniel

RobertF68
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 188 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door RobertF68 »

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Dank voor alle moeite!
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
joukie

avm024
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door avm024 »

mkasthijs schreef:
09 apr 2022, 11:40
Beste mensen,
[...]
Mooi weekend.
ik heb je route vanochtend gedownload voordat ik ben gaan werken, heb nog niet gereden maar, vindt wel dat er meer respect mag komen voor de bouwers. men mag blij wezen dat mensen hier hun tijd en aandacht aan besteden. Ik ben erg benieuwd naar de route update en ga zeer waarschijnlijk ook werken aan scenario's maken. bedankt nogmaals!
Deze gebruikers waarderen avm024 voor dit bericht:
joukie
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Koplopermau »

Dit hele bericht is op persoonlijke titel.

Goedemiddag allen,

Ik wil er ook nog wat over zeggen. Laat ik beginnen met mijn eerste punt:

Ik heb de afgelopen jaren vaker gezien dat bepaalde routes, content, projectjes worden afgeslacht omdat die niet voldoen aan bepaalde 'eisen'. Laat ik heel duidelijk zijn: IEDEREEN moet een route kunnen releasen in de stijl of bouwstijl die hem of haar goeddunkt. Het moet niet zo zijn dat routes kwaliteitseisen hebben of dat ze op een bepaalde manier bekeken worden of daarom worden afgewezen. Niet alles hoeft eruit te zien als IKB3 of Krammerdijks Deltaland of de Achterhoek en Twentelijnen om alsnog een leuke route te zijn.

Maar daar staat tegenover dat het mensen, ongeacht of ze routebouwer zijn of niet, objecten bouwen voor routes, streamen, alleen rijden, of gewoon op het forum lezen, IEDEREEN dus, toegestaan is een mening te hebben over het één of ander, inclusief jullie route. Dit hoort er ook gewoon bij, bij release zal je altijd berichten krijgen over dingen die niet kloppen. En met een route in deze orde van grootte vergeet je her en der natuurlijk wel eens iets. Direct met je hakken in het zand gaan staan en de 'stortvloed aan reacties' wegwuiven en de route offline halen vind ik dan weer een stap te ver.

In je bericht geef je aan dat je al bang was voor een stortvloed aan reacties. Hiermee onderken je volgens mij gewoon dat het beter kan. Je wist dat er kritiek zou gaan komen en presto, zoals verwacht, hier is die kritiek. De manier hoe je hiermee omgaat kan wat mij betreft beter. Direct je route offline halen vind ik, zoals ik al zei, niet nodig. Je kan ook gewoon zeggen 'zo hebben we het gebouwd en zo geven we het uit'. Dan is het hele probleem wat mij betreft ook opgelost. Het melden van bugs, missende watertjes, dat soort zaken moet gewoon kunnen, maar ik denk dat dat voor jullie ook geen probleem is. Als jij deze route zo uit wil brengen, dan mag dat en dan moet de community het daar mee doen. Punt. Opmerken en zeggen dat bepaalde zaken beter kunnen of dat ze bepaalde zaken anders zouden doen omdat het mooier zou zijn, dat is hun goed recht en dat mogen zij zeggen, ook al is dat vervelend. Je hebt namelijk behoorlijk wat tijd en uren in een route gestopt en ik snap dat het vervelend is om dat te lezen, maar dat hoort er ook gewoon bij. Wel ben ik het met je eens dat de manier waarop soms te wensen overlaat, maar nogmaals, ook dat moet je zien als opbouwende kritiek of feedback en wat minder als een aanval.

Ik ben wat dit soort zaken betreft ook gewoon realistisch. Ik ga je geen veren in de reet steken en nu ineens zeggen 'zo hebben we het niet bedoeld hou de route online wat zeurt de rest toch'. Nee. Zo ben ik niet. De rest heeft gewoon een mening, net als jij die hebt (en hebben mag!). Het is jou route (jullie route in deze situatie), en als jullie besluiten bepaalde zaken niet te doen, dan moet de community daar gewoon mee leven. Klaar uit.

Dit geldt ook voor kritiek van wat bekendere personen, in dezen als voorbeeld Rubku_NL. Laten we de olifant in de kamer maar meteen benoemen. Rubku_NL had gezegd in zijn Discord server dat jullie bouwen voor kwantiteit en niet voor kwaliteit. Dit schoot bij jullie team in het verkeerde keelgat, en dat begrijp ik. Echter als Rob dat vind, dan moet hij dat lekker vinden, net zoals de halve wereld wat vindt van zijn repaints. Waar het mij om gaat is dat je je zo vreselijk loopt op te winden, alleen omdat hij de eigenaar is van de Discord server, of van de Twitch streams? Dat is nergens voor nodig. In dat opzicht is hij ook één van de velen. Iedereen vindt ergens wat van. Soms moet je dingen ook gewoon naast je neer kunnen leggen. Dit geldt trouwens niet alleen voor jullie route, maar voor een ieder die content maakt voor Train Simulator. Er zal altijd iemand zijn die wat te klagen heeft.

Op Fictiva heb ik ook talloze dingen en argumenten naast me neergelegd omdat het niet is of was zoals IK dat voor ogen heb. "Ja maar dan is het mooier". Vind jij. Vind ik niet. Dus het blijft zo. Kan je 100 miljoen argumenten gaan maken, maar het is mijn route, en ik doe daarmee wat IK wil. Dit geldt net zo hard voor Noord-Oost Nederland.

Dus, in het kort: Blijf gewoon lekker bouwen aan wat jij bouwen wil, accepteer de kritiek die je verbeteren wilt, leg de rest naast je neer. De meeste gebruikers hebben ook geen slechte bedoelingen maar brengen het op een manier waar menigeen dan weer aanstoot aan neemt, waardoor we weer drama krijgen in de orde van grootte zoals hier gebeurd, die op het einde zal eindigen in nutteloos moddergooien waar werkelijk niemand wat aan heeft en waar weer oude koeien uit de sloot worden gehaald tot en met. Daar heeft niemand wat aan en onder de streep. We willen met z'n allen gewoon leuk Train Simulator spelen, elk op een eigen manier. Laten we dat dan ook vooral doen.

Met vriendelijke groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 13):
DanielClipmeneernlmkasthijsjoukierommy136MarklinFrisonHans WeverlingNielsB_GertMeering en 3 andere gebruikers
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 657 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door MarkA »

In goed overleg middels PM tussen mkasthijs en ikzelf is de route zojuist weer online gezet:
viewtopic.php?f=58&t=129

In de versie welke nu in de download staat zijn enkele markers toegevoegd bij o.a. de Eemshaven.
Het is aanbevolen dat de mensen wie de route gisteravond of vanochtend voor hij offline ging al gedownload hadden hem eventjes opnieuw binnen halen en installeren :halo:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 6):
mkasthijsMarklinRobertF68FrisonNielsB_wlon5
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

Nja lees de berichten nu pas maar wat een muggenzifterij zeg als ik dat hier zo lees, trouwens op Disco kom ik nooit en zul je mij niet zien dus moet het van hier hebben.
Je had al te kennen gegeven de route weer online (wat inmiddels is gebeurd zie ik net) te zetten en dat is de juiste beslissing, want door hem offline te halen c.q. te laten geven jullie/jij je over aan enkele azijnzeikers wat niet afweegt voor de meeste gebruikers die blij zijn met hetgeen wat komt en waarderen dat iig, en daar doe je het voor toch?
En zo kunnen jullie kalm aan verder hobbyen naar een volgende update, hetzij middels een patch of versie. :stuck_out_tongue:

Ps. en muggenzifters; koop toch beter voor jullie gewoon payware routes en spui daar je ongenoegen over uit maar verpest het niet voor ons freeware route bouwers! :rolling_eyes:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
joukieFrisonHans WeverlingmkasthijsMilko80
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Beentrain
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 apr 2020, 18:56
4
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Beentrain »

Laat jullie niet gek maken!

Jullie hebben een prachtige route gebouwd!!!!
Deze gebruikers waarderen Beentrain voor dit bericht (totaal 4):
joukieFrisonHans Weverlingmkasthijs
Developer of ThirdRails => Experience a Train Driver’s operation at the highest level of realism possible in Train Simulator! More info : thirdrails.org

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1783 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Wadlopertje »

Zie nu en lees net alle berichten maar inderdaad mensen moeten echt altijd wat te zeuren hebben. Persoonlijk zegt dat veel over diegene die zeurt dus laat ze lekker in de eigen sop gaar koken hihi.
Zo te lezen zijn er ook heel veel positieve reacties.
Ik ben jullie enorm dankbaar dat jullie de route gemaakt hebben tot wat het nu al is! Een enorm prachtige route!
Echt heel erg bedankt!!
Ik heb ook geen discord dus alle kritiek was me ook ontgaan, zo zie je maar. En als iemand zeurt of kritiek levert wat totaal ongegrond is, dan hoepla weg ermee. Geen aandacht verder aan besteden. Misschien kunnen de mensen die zeuren een eigen praatgroep oprichten en elkaar gal toe spuwen, lol.
Nee zonder gekkigheid, ga zo door met jullie route en heel erg veel bedankt nogmaals!

Ohja, bedankt! Had ik dat al gezegd? Bedankt!

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1874 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Louke1968 »

Beentrain schreef:
09 apr 2022, 15:44
Laat jullie niet gek maken!

Jullie hebben een prachtige route gebouwd!!!!
Hier sluit ik mij volledig bij aan! Jullie hebben een geweldig stuk werk afgeleverd. Ik geniet er met volle teugen van.

Groetjes, Louke1968

rabby62
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 apr 2020, 18:18
4
Gegeven waarderingen: 1232 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door rabby62 »

Bonjour à tous ,
je viens ici , tout d'abord remercier ,le plus chaleureusement ,les constructeurs de ce bel itinéraire...vous n'avez absolument pas à rougir ou à avoir honte de votre travail....il est tout simplement génial....vous entretenez un rêve d'enfant , vous nous permettez de jouer encore plus à notre simulateur préféré...
il serait dommage de le retirer de manière définitive...vous allez probablement avoir quelques bugs à corriger , cela est normal , car la perfection n'existe pas sur Terre...maintenant , que ceux qui ont la critique aisée et facile , ol serait bien qu'ils prennent un exemplaire de votre ligne , et avec votre autorisation , qu'ils apportent leur soit-disant savoir-faire parfait....car la critique est aisé , mais l'art est difficile....
je sui un tout petit Français qui rêve devant toutes les réalisations faites sur ce forum , y compris bien sûr votre excellent travail....sachez que vous avez mon inconditionnel soutient et je comprends votre déception devant les avis négatifs...il est plus facile de démolir que de construire ....

Mr Frison a écrit quelque chose , plein de sagesse....
------------------------------------------------------------------------------------
Je voudrais vous suggérer de reconsidérer cette décision.

Pourquoi?
Vous gardez toujours des pisseurs de vinaigre, malheureusement vous ne pouvez pas y échapper. Je le remarque aussi presque quotidiennement avec mes objets, malheureusement. Cela ne peut jamais être assez bon.

Mais je pense que le mettre hors ligne décevra beaucoup plus de gens que les pisseurs de vinaigre.

Les gens devraient s'en tenir au dicton "ne regardez pas un cheval cadeau dans la bouche"
------------------------------------------------------------------------------------------------------
alors , s'il vous plait , laissez apprécier votre réalisation , et nous savons , que si vous jugez utile d'améliorer votre ligne , vous le ferez avec tout le savoir faire nécessaire
amicalement
Jean-Pierre
Deze gebruikers waarderen rabby62 voor dit bericht (totaal 3):
MarklinGertMeeringAeolus

Plaats reactie

Terug naar “Routes”