NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door MB1987 »

Beste Sjef61,

Bedankt voor uw updates. Ik heb een vraagje, ik heb de NL Snelweg pakket ongeveer een uurtje geleden gedownload en geïnstalleerd via utilities en dat ging goed.

Daarna heb ik de ST Object pack Sjef Nederland 4.2 gedownload ( Afgelopen Vrijdag had ik de 4.1 gedownload en geïnstalleerd toen via utilities ). Ik wist niet zeker aangezien 4.1 geïnstalleerd staat via utilities of ik dan ook 4.2 kon installeren via utilities. Voor de zekerheid heb ik de 4.2 versie via 7zip -> Open archive: de map Assets in mijn Railworks map geïnstalleerd, de groene balk ging lopen naar 100 % toe en vlak voor 100 % gaf hij aan dat er 1 texture ( dacht ik ) die niet goed was. Het enige wat ik kon doen toen hij 100 % was, was op de knop: Afsluiten klikken, daarn kreeg ik weer dezelfde melding en had weer 1 optie: Afsluiten.

Omdat Afsluiten de enigste optie dus was die ik had, klikte ik erop en daardoor ook vergeten om de melding te noteren en hier te vermelden. Helaas kan ik het denk ik niet meer achterhalen. Heeft u een idee hoe ik erachter kan komen wat het kan zijn ? En hebben meer mensen dit opgemerkt ?.

Voor de rest zag ik dat hij alles wel heeft overgezet en dus bijgewerkt heeft in de .../Railworks/Assets/SJEF map.

Mijn vraag is: aangezien hij toch op 100 % was en ik alleen op Afsluiten kon klikken met die ene melding en toch alles blijkbaar overgezet is. Is dan alles toch goed gegaan ? En kan ik gewoon de melding negeren ?

Ik hoor het graag

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
4
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door GekIdee »

Het beste wat je kan doen met de rwp files. Is om die te openen met winrar/7zip en hem dan verplaatsen naar je railworks map.
Daarmee voorkom je veelal dingen te installeren die je niet wilt en vooral van wat nodig is.
Ikzelf gebruik utilities alleen maar om scenario's in te pakken. Het is installeren doe ik juist zoals ik hierboven al heb uitgelegd.

Op je volgende opmerking is dat je dat dan gewoon kan negeren.
Echter kan je voor de zekerheid het geheel even extra controleren door het nogmaals te doen.
Als dan geen meldingen komen. Dan heb je het goed gedaan.

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door MB1987 »

Bedankt gekIdee voor uw reactie.

Ik heb opnieuw extra gecontroleerd door de 42_Sjef_Assets_Pakket_4.2.rwp met de 7zip -> Open archive: De map Assets in mijn Railworks map te installeren. Kreeg weer dezelfde melding, aangezien ik niet weet hoe ik een foto kan uploaden hier op Dutchsims, schrijf ik hieronder wat de melding precies is en ook nu krijg ik weer alleen de optie Afsluiten:

1 Gegevens fout : Assets\SJEF\SjefAssets\Verkeer\Portaal_A_U_borden\Richtingsborden_staand\Info\Dit zijn de textures.txt

Als ik op Afsluiten klik dan krijg ik het volgende bericht en ook daar krijg als enige de optie Afsluiten:

0 Gegevens fout : Assets\SJEF\SjefAssets\Verkeer\Portaal_A_U_borden\Richtingsborden_staand\Info\Dit zijn de textures.txt

Kan ik deze meldingen gewoon negeren ? Ik hoor het graag.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

hbrolde
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2021, 13:53
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door hbrolde »

Hai,
Gelijke melding heb ik ook gekregen. Aangezien het hier gaat over een fout in een *.txt bestand heb ik de melding genegeerd.
Maakt niets uit voor de bestanden die er toe doen.

Hero

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Zelfde hier ook, zelfde fout.
Kan inderdaad gewoon genegeerd worden ;)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 912
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Rob Jansen »

Sjef gebruikt in zijn RWP bestanden vaker een .TXT bestand die 0 bytes is.
Zowel RailWorks Utilities als 7-zip, maar mogelijk ook WinRAR en andere archiveringprogramma's kunnen een 'archief onherstelbaar beschadigd' geven.

Controleer desnoods handmatig het pad in het bestand, als dit het 0 bytes .txt bestand is, kun je deze veilig negeren en is het uitpakken gelukt.

0 bytes bestanden moet je in archief bestanden niet gebruiken, dit duid er vaak op dat een archief 'beschadigd' is namelijk.

Voor het geval anderen vermelden of het al is aangegeven, ik heb vroeger al eens feedback gegeven aan Sjef hierover :)
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsRubku_NL
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 196 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door MB1987 »

Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik heb in het pad gekeken en de '' Dit zijn de textures.txt '' bestand is idd 0 bytes.

Bedankt aan de routebouwers voor deze prachtige mooie uitbreiding Groningen - Leeuwarden, ik had gister het nieuwe tracé gereden met GTW-D en ik heb er enorm van genoten, van alle details die erin verwerkt zijn. Echt klasse en ik kijk uit naar patch die komen gaat :). Ook de assets bouwers bedankt voor hun aandeel hierin.

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht:
mkasthijs

Arno5201
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2022, 18:33
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Arno5201 »

Ook van mijn kant alle lof voor de routebouwers, mensen mogen blij zijn dat jullie er zijn!! Ikzelf zou het geduld er niet voor hebben (buiten het feit dat ik de tijd niet hebt). Wel heb ik een vraagje, ik wil graag zelf een scenario in elkaar flansen echter kan ik geen nederlandse begin punt aanklikken (b.v Groningen of Delfzijl) alleen die stadaard duitse dingen. Is dit bekend of heb ik misschien iets fout gedaan bij het instaleren?

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Hey Arno,

Edit even een ander scenario (die je bijv van DS kan downloaden).
Dan kun je die openen in de editor en dan vanuit daar via het sein icon (in het menu) een nieuw scenario plaatsen op de plek van jouw keuze.
Die een naam geven en dan kun je vanaf dan daaruit verder :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

mheruer
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:05
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mheruer »

Goededag, complimenten voor deze route. Ik heb het nieuwe gedeelte tussen Groningen en Leeuwarden gereden.
Wat mooi gemaakt. Ook de omgeving zo mooi gemaakt ( wegen en andere details).

Groeten,
Martin
Deze gebruikers waarderen mheruer voor dit bericht (totaal 2):
Andries33mkasthijs

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door KerAp »

Heb net even gekeken, en de brug staat iets te laag. Het beton van de poot zakt zo in de grond.

Afbeelding

Ook is het type bovenleidinghanger verkeerd. Op zich niet storend, maar ik meld het even.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1877 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Louke1968 »

Wat een geweldige update weer van deze route! Complimenten voor alle bouwers/ objectmakers.
Deze gebruikers waarderen Louke1968 voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

KerAp schreef:
05 mar 2023, 19:38
Heb net even gekeken, en de brug staat iets te laag. Het beton van de poot zakt zo in de grond.

Ook is het type bovenleidinghanger verkeerd. Op zich niet storend, maar ik meld het even.
Dank voor de feedback.
Over die bovenleiding. Ik zag jou de kokerbalk L variant hebben in jouw plaatje, dat is kokerbalk L D2, maar die ging dwars door de brug heen. Daarom heb ik weer voor de tunnelhanger gekozen, omdat die andere te groot was. En daarom is ook de brug net te laag, om geen zwevende bovenleiding te krijgen ;)

Maar ik hoor graag hoe jij het doet, dan pas ik dat aan :)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Patch V6.0a aangeboden

Goedenavond,

Goed nieuws. De Patch, V6.0a, is zojuist aangeboden aan het download team. De feedback van Rob over de bomen, de feedback van Frits over de scenario's, de feedback van Always_RM over de handleiding, het probleem bij Groningen en de feedback van anderen tot zover bekend zit hierin verwerkt. :smile: (Behalve dan het hierboven staande van KerAp dat zag ik pas na het aanbieden van de route en wordt meegenomen in V6.5 :) )

In de patch zit ook het QuickDrive scenario meegenomen en een FreeRoam scenario welke start in Leeuwarden.

Veel plezier ermee! :smile: :smile:

Nog even een kleine reminder. Het stuk Lelystad Centrum - Almere Oostvaarders wat al voor 90% in de route ligt is nog niet officieel gereleased. Ik vernam namelijk dat er al wat feedback punten kwamen op dat stuk. Heel fijn en dankjewel :blush: , maar er wordt nog aan dat stuk gewerkt. Dus het is nog niet af en blijvend WIP tot nader bericht! :smile:

Mooie avond verder!
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
danielxdaniel
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Arno5201
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2022, 18:33
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Arno5201 »

Beste Mkastthijs,

Met alle respect maar waar vind ik dat sein :)
mkasthijs schreef:
05 mar 2023, 17:00
Hey Arno,

Edit even een ander scenario (die je bijv van DS kan downloaden).
Dan kun je die openen in de editor en dan vanuit daar via het sein icon (in het menu) een nieuw scenario plaatsen op de plek van jouw keuze.
Die een naam geven en dan kun je vanaf dan daaruit verder :)

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Arno5201 schreef:
05 mar 2023, 20:48
Beste Mkastthijs,

Met alle respect maar waar vind ik dat sein :)
Ik zei het ook verkeerd, sorry.
Het sein is met het zwarte vierkantje, maar je moet klikken op het gele scenario icoontje (groen). En dan klikken op het scenario wat jij wilt maken en op de plek naar keuze zetten. Daarna kun je rechtsboven de naam geven aan je nieuw scenario en hem dan gaan vullen :smile:

Afbeelding
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
4
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 245 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Sjef61 »

Rob Jansen schreef:
05 mar 2023, 12:26
Sjef gebruikt in zijn RWP bestanden vaker een .TXT bestand die 0 bytes is.
Zowel RailWorks Utilities als 7-zip, maar mogelijk ook WinRAR en andere archiveringprogramma's kunnen een 'archief onherstelbaar beschadigd' geven.
Voor het geval anderen vermelden of het al is aangegeven, ik heb vroeger al eens feedback gegeven aan Sjef hierover :)
De gewraakte TXT bestand aangepast.
Alle TXT bestanden zijn nu dus groter dan 0 Bytes.
Deze gebruikers waarderen Sjef61 voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsWadlopertje

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

mkasthijs schreef:
05 mar 2023, 20:47
Patch V6.0a aangeboden

Goed nieuws. De Patch, V6.0a, is zojuist aangeboden aan het download team. De feedback van Rob over de bomen, de feedback van Frits over de scenario's, de feedback van Always_RM over de handleiding, het probleem bij Groningen en de feedback van anderen tot zover bekend zit hierin verwerkt. :smile: (Behalve dan het hierboven staande van KerAp dat zag ik pas na het aanbieden van de route en wordt meegenomen in V6.5 :) )

In de patch zit ook het QuickDrive scenario meegenomen en een FreeRoam scenario welke start in Leeuwarden.

Nog even een kleine reminder. Het stuk Lelystad Centrum - Almere Oostvaarders wat al voor 90% in de route ligt is nog niet officieel gereleased. Ik vernam namelijk dat er al wat feedback punten kwamen op dat stuk. Heel fijn en dankjewel :blush: , maar er wordt nog aan dat stuk gewerkt. Dus het is nog niet af en blijvend WIP tot nader bericht! :smile:

NoordOost Nederland V6.0a Nu beschikbaar!
Afbeelding

AfbeeldingDownload
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 6):
Rubku_NLdanielxdanielMB1987Sjef61saurer580sandertje
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
4
Gegeven waarderingen: 629 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Andries33 »

Bedankt allemaal voor deze snelle update!
Deze gebruikers waarderen Andries33 voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 151 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door CalvinPigeon »

Goedenavond heren,

Op enkele stations ervaar ik ook na het installeren van de patch van Sjef een enorme framedrop. Op sommige stukken in de route heb ik 60 fps en op bijvoorbeeld Zwolle ongeveer 33. Op Leeuwarden, bij Leeuwarden achter den Hoven, Zuidhorn en Hurdegaryp zakt het terug naar 4-7 fps.

Enig idee waar dat aan kan liggen? Of is er een specifieke manier waarop je die patch van Sjef moet installeren? Ik installeer het gewoon zoals altijd, via utilities en dan de .rwp het oude laten ‘overschrijven’.
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1706 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door mkasthijs »

Dat is vreemd
Zwolle is het zwaarst. Als jij daar 33 FPS haalt moet je in Leeuwarden makkelijk 40 FPS kunnen halen bij licht dan.
Bij donker haalde ik ook gewoon 20-30 FPS op Leeuwarden met de aangepaste asset van Sjef, dus dat zou goed moeten gaan nu.
Bij die andere 3 station hetzelfde. Daar haal ik standaard 30-40 FPS in donker als licht.

EDIT
Zie de reden al. Op onverklaarbare wijze is in het pakket van Sjef bij \RailWorks\Assets\Sjef\SjefAssets\Verkeer\Lampen_Snelweg_NL\Lamp weer de <CastShadow d:type="bool">1</CastShadow> in Sjef_lamp_klein_wit.bin komen te staan.

Dit zorgt daarom nog steeds voor de problemen die jij ervaart.

Ik heb Sjef intussen bericht om hier nog even naar te kijken ;)
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
CalvinPigeon
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3446
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2170 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Marklin »

Heren bedankt voor de Patch!
De patch V6.0a is zeker de volledige route?
Zo ja, dan wil ik ermee zeggen voor je die installeert moet de V6.0a van een paar dagen terug weer verwijderd worden toch?
Als men dit niet doet blijven eventuele junkfiles hangen, of als je kiest voor niet overschrijven blijven de oude lampen mogelijk aanwezig gezien een paar berichten terug.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 459 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door Rubku_NL »

Het maakt niet uit of je de route volledig downloadt of alleen de patch, de inhoud is hetzelfde. Het verschil is dat de patch niet de Assets bevat en de download zelf dus kleiner is.

Je kunt het gewoon over de huidige installeren of als je er zeker van wilt zijn dat er niets achterblijft, verwijder dan alles uit de volgende map:
Content\Routes\2413e61b-094f-4792-9195-9766eb4ff60f
(Als je scenario's hebt gemaakt, zou ik de map "Scenarios" bewaren, anders raak je ze kwijt.)

Het probleem met de lampen heeft niets te maken met de route zelf.
Zodra er een update is voor deze, hoef je alleen de assets van het betreffende object opnieuw te downloaden en niet de route.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

ToroRosso83
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 apr 2020, 13:27
4
Locatie: Paris
Gegeven waarderingen: 16 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door ToroRosso83 »

Thanks for the fix. :clap:

Nevertheless after installing patch 6.0a, I still have the same problem with Groningen station. I don't see any changes on the decor ... :frowning:

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V6

Bericht door KerAp »

mkasthijs schreef:
05 mar 2023, 20:35
KerAp schreef:
05 mar 2023, 19:38
Heb net even gekeken, en de brug staat iets te laag. Het beton van de poot zakt zo in de grond.

Ook is het type bovenleidinghanger verkeerd. Op zich niet storend, maar ik meld het even.
Dank voor de feedback.
Over die bovenleiding. Ik zag jou de kokerbalk L variant hebben in jouw plaatje, dat is kokerbalk L D2, maar die ging dwars door de brug heen. Daarom heb ik weer voor de tunnelhanger gekozen, omdat die andere te groot was. En daarom is ook de brug net te laag, om geen zwevende bovenleiding te krijgen ;)

Maar ik hoor graag hoe jij het doet, dan pas ik dat aan :)
Ik heb in het Olielijntje de brug op 7.160 hoogte ten opzichte van het spoor, en varieer tussen S, M, en L hangers waar nodig. Aan beide kanten van de brug hangt een hanger:

Afbeelding

Dit was vroeger sowieso goed, maar nou ik specifiek naar recente foto's zoek, zie ik inderdaad ook foto's waar, zoals bij jou, de draad verlaagd wordt, en geen hanger aan de brug zelf heeft...

Achja, het was ook een mierenn**k dingetje, dat type portaal. Alleen wel zonde dat je de poot van de pijler van de brug zo niet ziet, maar het zal het rijplezier zeker niet bederven.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Plaats reactie

Terug naar “Routes”