NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Afbeelding

Dit zit in mijn RW

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Nog één keer een poging tot uitleg:

Download het bestand: Noordoost_Nederland_V5.0a.zip

Als je deze zipfile opent in Windows, (dat is een standaard weergave) dan zie je 4 bestanden:

1) Scenariopack V5.0.rwp
2) Noordoost Nederland V5.0.rwp
3) da-ts-0083_Handleiding .......pdf
4) Assets Noordoost Nederland V5.0.zip

Pak deze 4 bestanden even uit naar een tijdelijke map, bijvoorbeeld C:\temp

1) Klik met de rechter muistoets op dit bestand, waar de scenario's in zitten, en kies voor openen met 7Zip.
Pak de map die daar inzit naar je RW installatie, en dat moet dus de map zijn waar al reeds een Asset en Content map in zitten.
Normaal gesproken is dat de map ...\Railworks\ waar op de ... de rest van je installatie schijf staat aangegeven.

2) Doe net als in punt 1 aangegeven met dit bestand, de eigenlijke route bestanden.

3) Sla die even over en lees deze later!

4) Open nu dit bestand ook met 7Zip en plaats de daarin aanwezige map Assets ook in de map ...\Railworks\

Nu moet de route zichtbaar zijn in RW, is dat niet zo, heb je iets niet goed gedaan.
De meest gemaakte fouten, is het verkeerd plaatsen van de Asset en Content mappen, die moeten echt direct in de Railworks map geplaatst worden!!!
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
joukie
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

joukie schreef:
02 mei 2022, 16:20

Dit zit in mijn RW
Joukie, als dat je installatie map van Railworks is, dan heb je er wederom een puinhoop van gemaakt en heb je de afgelopen weken waarin je aan alle kanten geholpen werd met het juist installeren, niets geleerd.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar is dit echt de Railworks installatie map, dan geef ik het op, helaas.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Oke was ik al bang voor maar toch wederom bedankt voor al gedane moeite maar ik stop er maar mee ik leer het toch niet.

Gr.Sjouk
Deze gebruikers waarderen joukie voor dit bericht:
Marc D.

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door dallascaprice »

Voor ik deze vraag stel heb ik het hele topic doorgespit, dus ik durf hem "veilig te stellen"... ;)

Klopt het dat in Quickdrive er geen NONLV5 vermeld staat? En, aanvullend, via Build en create scenario geen van de stations beschikbaar zijn uit de route? Ik zie veel stations uit de Achterhoek route, maar geen Groningen of Delfzijl etc.

Vr. gr
René

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Er is geen Quickdrive in de standaard installatie meegeleverd, dus ja het klopt dat je daar de route niet ziet staan.

Wat betreft de niet te kiezen stations, volgens mij, maar ik ben geen expert, heeft dat te maken met ontbrekende markers waar in het verleden al eens over gesproken is, maar daar weten de bouwers vast meer over. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door dallascaprice »

Frison schreef:
02 mei 2022, 16:42
Er is geen Quickdrive in de standaard installatie meegeleverd, dus ja het klopt dat je daar de route niet ziet staan.

Wat betreft de niet te kiezen stations, volgens mij, maar ik ben geen expert, heeft dat te maken met ontbrekende markers waar in het verleden al eens over gesproken is, maar daar weten de bouwers vast meer over. :wink:
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ben nog té newbee om precies te weten hoe het werkt met markers maar daar ga ik me over inlezen.

Ik heb al wel wat geoefend met het bouwen van een cargo scenario in ZWNL, daar kon ik industrieterrein Sloe kiezen als startpunt bijv. Ik wil op Delfzijl Haven starten maar dat is qua keuze dus niet mogelijk, tenzij ik Station Zuthphen bijv. pak als Set Location en dan op de kompaskoers noord grofweg slew naar het noorden.
Maar dat is ook weer de charme van het gamen, zelf dingen ontdekken en proberen ;)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

gamerboy_nl schreef:
02 mei 2022, 16:05
ik zie inderdaad staan open met winrar, maar die optie heb ik niet voor dat bestand.
Je hebt het dan met 7zip opgelost, maar het RWP bestand had je eerst moeten verwijzen met Winrar door "openen met" .... te kiezen.

Edit/
Een dikke week geleden schreef mkasthijs Dit maar dat is tot heden nog niet gelukt zeker en blijven vooral beginnelingen tobben met een defecte RWP. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Marklin schreef:
02 mei 2022, 17:27

Edit/
Een dikke week geleden schreef mkasthijs Dit maar dat is tot heden nog niet gelukt zeker en blijven vooral beginnelingen tobben met een defecte RWP. :wink:
Was nog een to do dingetje ja. BIj deze niet aangeboden bij het downloadteam.
Aangepast:
- Nieuwe route RWP inclusief de patch van toen en inclusief de Route Markers van Teun (Marklin)
- Asset map aangepast en de GTW NoordNet toegevoegd wat toch wel voor veel problemen zorgde in het begin.

Het plan was dat de nieuwe GTW NoordNet snel zou komen, maar heb begrepen wat Patrick dat het door school en ziekte nog even gaat duren. Waarschijnlijk na zijn eindexamens verwacht ik nu.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Evert66 »

dallascaprice schreef:
02 mei 2022, 16:38

Klopt het dat in Quickdrive er geen NONLV5 vermeld staat?
Afgelopen week heb ik een QuickDrive scenario voor Noordoost Nederland gemaakt, deze ligt ter beoordeling bij het downloadteam van dit forum. Als zij hem goedkeuren komt deze spoedig beschikbaar in de Downloads sectie.
Ik zie in de post hierboven dat een QD nu ook meegeleverd wordt met de route...
Deze gebruikers waarderen Evert66 voor dit bericht:
dallascaprice

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Evert66 schreef:
02 mei 2022, 19:46

Afgelopen week heb ik een QuickDrive scenario voor Noordoost Nederland gemaakt, deze ligt ter beoordeling bij het downloadteam van dit forum. Als zij hem goedkeuren komt deze spoedig beschikbaar in de Downloads sectie.
Ik zie in de post hierboven dat een QD nu ook meegeleverd wordt met de route...
Dan zijn er nu twee dus. Die van Teun en jou Evert.
Overleggen jullie maar even samen hoe dat samengevoegd kan worden :halo:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Aeolus »

joukie schreef:
02 mei 2022, 16:20

Dit zit in mijn RW
Dat ziet er echt niet goed uit. Kijk hieronder eens bij alle mappen waarvan ik de datum doorgestreept heb, die mappen horen hier sowieso niet te staan. Begin dus eens met deze daar weg te halen, en deze naar een tijdelijke map te verplaatsen. Open vervolgens deze mappen stuk voor stuk, en kijk of je hier een map Assets, of een map Content in aantreft. Zo ja, dan moet alles wat in die Assets map staat in de Assets map in je RW folder gezet worden, en alles wat in je Content map staat in de map Content in de RW folder.

Afbeelding

Bekijk vervolgens ook eens de mappen die niet op de screenshot staan, of daar meer mappen staan waar dit voor geldt.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
Sjef61

Gebruikersavatar
gamerboy_nl
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mar 2021, 22:09
3
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door gamerboy_nl »

Marklin schreef:
02 mei 2022, 17:27
gamerboy_nl schreef:
02 mei 2022, 16:05
ik zie inderdaad staan open met winrar, maar die optie heb ik niet voor dat bestand.
Je hebt het dan met 7zip opgelost, maar het RWP bestand had je eerst moeten verwijzen met Winrar door "openen met" .... te kiezen.

Edit/
Een dikke week geleden schreef mkasthijs Dit maar dat is tot heden nog niet gelukt zeker en blijven vooral beginnelingen tobben met een defecte RWP. :wink:
ik heb de route werkend en hou ervan om over de lijn te gaan waar ik dagelijks overheen rij, helaas moet ik nog wachten met een scenario omdat ik de wink mis ;). Nog bedankt voor de hulp ookal was het een dubbel post!

Groet, Colin

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Evert66 »

joukie schreef:
02 mei 2022, 16:34
Oke was ik al bang voor maar toch wederom bedankt voor al gedane moeite maar ik stop er maar mee ik leer het toch niet.

Gr.Sjouk
Hallo Sjouk,

Als je Trainsimulator nog niet gewist hebt :cry: zou ik je een goede tip willen geven: pak je downloads niet uit in de RailWorks map. Maak hiervoor een nieuwe map op je E schijf aan met b.v. de naam 'TS2020' o.i.d. en maak daar submappen met Routes, Scenario's, Treinen, Scenery, Tools.
Stop in deze mappen de downloads die je van dit of van andere forums haalt. Zoals jij het nu allemaal in de RailWorks map hebt gezet (of geinstalleerd?) maakt het heel onoverzichtelijk. Een goede mappen structuur is zeker voor dit programma en voor jouw overzicht erg belangrijk.
Een goed werkende trainsimulator heeft slechts de volgende submappen in de Railworks map staan:
Afbeelding
De mappen op de afbeelding van jouw Railworks map met de meest onmogelijke namen (cijfer/letter combinatie) zijn de routes, deze moeten in de map RailWorks\Content\Routes
De meeste overige mappen in jouw Railworks map zullen Assets zijn (scenery en treinen) en moeten in de Assets map geplaatst worden in de respectievelijke submap met de naam van de maker van deze Assets. En dat zijn veel submappen, in mijn geval zijn dat 178 verschillende submappen.
Het is een hele klus, maar als je de structuur door hebt is het te doen. Ook TS Tools is hierbij handig, die geeft aan welke asset je voor een route nog mist en in welke specifieke map het programma deze verwacht. Klopt die mapstructuur niet, dan zie je die assets niet als je de route rijdt.

Succes.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
02 mei 2022, 19:43
- Nieuwe route RWP inclusief de patch van toen en inclusief de QuickDrive van Teun (Marklin)
QuickDrive? wat je van mij heb gekregen zijn deze 2 mappen. (zie knipsel)
Kortom ik weet niets van QuickDrive af. :wink:

Afbeelding
mkasthijs schreef:
02 mei 2022, 19:55
Overleggen jullie maar even samen hoe dat samengevoegd kan worden :halo:
Je hebt wat bovenstaand betreft geen last van mij Evert.
mkasthijs is door het een en ander in verwarring gebracht. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Evert66 »

Haha, ik had via een PM dit weekend wel kontakt met Matthijs waarin ik ook mijn QD genoemd heb, zal dan inderdaad een verwarring zijn geweest. Of er is toch nog een andere QD in omloop :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Aeolus en Evert66, prachtig wat jullie proberen te doen, maar in dit geval is er al vele uren en tekst aan vooraf gegaan. Ook met andere routes en objecten gaat het steeds weer fout.

Ik ben het helaas met Joukie eens, hij heeft er geen feeling voor en dat is jammer. :halo:

Dat is de reden dat ik aangaf er geen tijd meer in te steken, hoezeer me dat ook spijt.
Soms moet je je ergens bij neerleggen, dat er geen resultaat behaald gaat worden. :blush:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Marc D.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Aeolus »

Tja Frison, dat je ervoor gekozen hebt er geen tijd meer in te steken is je goed recht, maar vervolgens anderen aanraden (die behulpzaam willen zijn) dat ook niet te doen, vind ik wat minder netjes. Ja, hij is flink aan het prutsen, dat zie ik ook wel, maar ik weet ook van mezelf dat ik ongeveer een half jaartje geleden begonnen ben met TS (daarvoor lange tijd nooit iets mee gedaan, voor het laatst wat met MSTS), en toen ik TS weer oppikte kwam ik ook terecht in een onoverzichtelijke onduidelijke chaos. Minstens 50 andere add ons installeren voor je een NL route kan gebruiken, utilities.exe die niet altijd werkt... en in dit topic ook, er staat wel uitleg, maar de een heeft het over winrar, de ander over 7zip, dan weer iemand die met total commander op de proppen komt. Als je al niet thuis bent in deze materie en iedereen roept wat anders, dan kom je er ook niet. Ik ben er ook gekomen door een hoop domme vragen te stellen op discord en fora, en ik heb het geluk dat ik in de ICT zit, dus aardig goed met computers overweg kan. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, en al met al is het meest gegeven antwoord op vragen "lees de handleiding". Die zijn soms ook niet al te duidelijk, omdat het schrijven van een handleiding ook een vak apart is.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
RobertF68

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Aeolus schreef:
02 mei 2022, 22:29
Tja Frison, dat je ervoor gekozen hebt er geen tijd meer in te steken is je goed recht, maar vervolgens anderen aanraden (die behulpzaam willen zijn) dat ook niet te doen, vind ik wat minder netjes. ....
Waar staat dat, dat ik iemand aanraad om niet te helpen?????? :thinking:

Ik geef alleen maar aan, dat we met Joukie al een hele geschiedenis achter de rug hebben, meer niet.

Maar desalniettemin, succes met je hulp. :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Een heel goedemorgen,
Wil hier graag even op reageren. Zowel Frison als Aeolos hebben gelijk. Ik ben inderdaad tot in de treure geholpen en heb er weer een puinhoop van gemaakt.
Maar moet ook Aeolos gelijk geven dat sommige dingen verschillend worden uitgelegd. Zo b.v. altijd tegen mij gezegd dat alles wat je download in steamapp\comman\Railworks geplaatst dient te worden en dan komt het vanzelf goed. Dit blijkt dus niet te kloppen vandaar dat mijn Railworks er waarschijnlijk zo uit ziet. Ook Evert heeft weer een tip, ik zal alle tips even ter harte nemen en kijken wat er nog te redden valt. In elk geval hartelijke dank.
Ben ook een nerd van 77 hihihihi

Gr.Sjouk.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien wat overdadig maar zo ziet mijn RW er nu uit. Heb op advies al het andere verwijderd in een aparte map om het straks na te lopen.

Gr.Sjouk

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 463
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Wadlopertje »

Het is soms door de bomen het bos niet meer zien, in u geval de vele mappen :upside_down:

Wat ik altijd doe als er bestanden zijn die ingepakt zijn (rar of zip bestanden) ze uitpakken met 7-zip naar het bureaublad.
Je kunt ze dan vanaf daar weer knippen (ctrl+X) en plakken (ctrl+V) in de hoofdmap van Train Simulator.

Je kan dan overzichtelijk zien of er mappen corresponderen:
- Komen de map namen overeen met wat in de hoofdmap van Train Simulator staat dan kun je dit dus aldaar plaatsen.

Het gebeurt ook wel eens dat je 'dieper' in de mappen moet duiken maar dat kan je makkelijk zien omdat je eerst kijkt of ze ze overeenkomen.
Het voordeel als je het eerst kopieert naar je bureaublad je ze al wel hebt uitgepakt maar nog niet werkend hebt. Je kunt dan rustig kijken waar je de mappen moet plaatsen. Zo voorkom je denk ik een hoop gerommel in je Train Simulator map.

Zoals eerder werd geschreven om je bestanden eerst naar een tijdelijke map te verplaatsen is ook een optie maar dan moet je wel goed zorgen dat je de mappen uit elkaar haalt. Daarom lijkt het mij voor jou beter om het naar het bureaublad te kopiëren.

Hopelijk kun je er wat mee en anders zijn we er hier om je te helpen! :sunglasses: :sunglasses:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

joukie schreef:
03 mei 2022, 10:09
Misschien wat overdadig maar zo ziet mijn RW er nu uit.
Ja alleen de bovenste afbeelding is van toepassing en dat ziet er verder goed uit.
De rest van de afbeeldingen uit de Railworks map zijn dus overbodig, dit maakt het er ook niet duidelijker op en zou je kunnen verwijderen met gebruik van de "wijzig bericht" optie.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
03 mei 2022, 12:49
joukie schreef:
03 mei 2022, 10:09
Misschien wat overdadig maar zo ziet mijn RW er nu uit.
Ja alleen de bovenste afbeelding is van toepassing en dat ziet er verder goed uit.
De rest van de afbeeldingen uit de Railworks map zijn dus overbodig, dit maakt het er ook niet duidelijker op en zou je kunnen verwijderen met gebruik van de "wijzig bericht" optie.
Nou Teun, die zijn echt wel belangrijk, want de losse bestanden die gedownload worden, staan daar gewoon op alphabetische volgorde tussen. Die gaan niet tussen de mappen staan. :upside_down:

Ergo, dit is nu informatie waar een leek van in de war zal raken. :halo:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Dank voor de reacties. Als de 1ste afbeelding correct is en verwijder alles uit de overige afb. dan komt alles weer terug nadat ik TS2022 heb opgestart hoe kan dat dan.

Gr.Sjouk

Plaats reactie

Terug naar “Routes”