NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
mheruer
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 apr 2020, 17:05
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mheruer »

Heel erg bedankt voor deze update van de route en alle vrije uren die hier weer ingestoken zijn.
Leuke nieuwe plannen ook voor de volgende versie!
Deze gebruikers waarderen mheruer voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door joukie »

Geweldig bedankt voor al gedane moeite.

Gr.Sjouk (joukie)
Deze gebruikers waarderen joukie voor dit bericht:
mkasthijs

Evert66
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2020, 19:47
3
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Evert66 »

Het eerste wat ik ga doen als ik terug ben van vakantie is het downloaden van 5.1 :loveit:
Ben heel benieuwd naar de verkanting en alle andere vernieuwingen. Ik had gegokt op Meppel Leeuwarden voor V6, maar Groningen Leeuwarden en Lelystad Almere vind ik fantastische uitbreidingen!! Ook van mij hartelijk dank voor jullie werk aan deze onderhand langste route van Nederlandse bodem. En natuurlijk niet te vergeten ook de Asset bouwers bedankt voor hun fantastische werk!!

BenKuijpers
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020, 17:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door BenKuijpers »

Hallo Bouwers,
Ik vind het fantastisch dat mensen zoals jullie zoveel uren steken in het bouwen van een route, waardoor andere, en ik, weer veel uren rijplezier hebben. Chapeau!!
Toch moet mij iets van 't hart. Als je als leek/beginneling, zoals ik, de route gaat installeren volgens de handleiding, loop je toch tegen, hoe zal ik 't zeggen, onduidelijkheden aan. De download heeft als resultaat een 'Gecomprimeerde (gezipte) map'. Als je deze map uitpakt levert dit, althans bij mij, 4 bestanden op t.w. 'Assets Noordoost Nederland V5.1', 'Noordoost Nederland V5.1.rwp", 'Handleiding Noordoost Nederland V5.1' en 'Scenario Noordoost Nederland V5.1'. In de handleiding staat echter: "De route wordt geleverd als .exe bestand. Deze exe zal de route installeren.", ?? Gelukkig ben in inmiddels zo ver dat ik weet dat rwp-bestanden via Utilities geïnstalleerd kunnen worden. Maar wat moet ik dan met de 'Assets ...'-map, die ook een gecomprimeerde zip-map is? En tenslotte, ik vind ook het Quick Drive scenario niet terug. Beschouw dit a.u.b. niet als kritiek, omdat ik zeker niet als de 'beste stuurman die aan wal staat' wil overkomen, integendeel. Ben toch benieuwd naar jullie reactie. Dank je wel alvast.
Groet, Ben.

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door RcA51 »

Hier dezelfde ervaring met een niet in TS zichtbaar QD scenario. Dus nog niet veel van de route kunnen bekijken. :rolling_eyes:
Overigens dank voor deze nieuwe versie, petje af voor de makers!
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

Als je eerst een Diesel loc(treinstel)selecteert in het QD scenario dan is de route te vinden ..... :wink: (plaatje 1)
Maar kies je vervolgens een Eloc dan zijn er geen trajecten zichtbaar, dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken dat de BVL optie niet is aangevinkt bij tenminste 1 QD start marker. (plaatje 2)

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
mkasthijs
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Marklin schreef:
07 aug 2022, 21:45
Als je eerst een Diesel loc(treinstel)selecteert in het QD scenario dan is de route te vinden ..... :wink: (plaatje 1)
Maar kies je vervolgens een Eloc dan zijn er geen trajecten zichtbaar, dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken dat de BVL optie niet is aangevinkt bij tenminste 1 QD start marker. (plaatje 2)
Ah, dat is jammer. Hadden we toch BVL moeten doen, en fout van ons.
Tip voor de volgende QuickDrive die we maken :smile:
BenKuijpers schreef:
07 aug 2022, 18:18
Toch moet mij iets van 't hart. Als je als leek/beginneling, zoals ik, de route gaat installeren volgens de handleiding, loop je toch tegen, hoe zal ik 't zeggen, onduidelijkheden aan. De download heeft als resultaat een 'Gecomprimeerde (gezipte) map'. Als je deze map uitpakt levert dit, althans bij mij, 4 bestanden op t.w. 'Assets Noordoost Nederland V5.1', 'Noordoost Nederland V5.1.rwp", 'Handleiding Noordoost Nederland V5.1' en 'Scenario Noordoost Nederland V5.1'. In de handleiding staat echter: "De route wordt geleverd als .exe bestand. Deze exe zal de route installeren.", ?? Gelukkig ben in inmiddels zo ver dat ik weet dat rwp-bestanden via Utilities geïnstalleerd kunnen worden. Maar wat moet ik dan met de 'Assets ...'-map, die ook een gecomprimeerde zip-map is?
Ben, je hebt gelijk. Hij komt inderdaad niet mee als .exe. Dat zullen we aanpassen in de volgende versie. De .zip bestanden kun je uitpakken met een Winzip of Winrar en dan kun je de asset map plaatsen in jouw Railworks map.
De QuickDrive heeft Teun uitgelegd. Hier hebben wij een klein foutje in gemaakt, waar wij mee verder kunnen in de toekomst. Dit was namelijk ons eerste QuickDrive scenario ooit.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Hmm, maar wat wordt er dan getest door het download team?

Geen .exe, geen bvl in het enige meegeleverde scenario? :zipper_mouth:

Verder geen commentaar naar jullie hoor. Wederom een prima prestatie :loveit:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
07 aug 2022, 22:26
Geen .exe, geen bvl in het enige meegeleverde scenario? :zipper_mouth:
Geen .exe staat fout in de handleiding V4 werd als .exe aangeleverd, vandaar dat het nu dus anders zit.
En dat QuickDrive, daar heb ik helemaal niet naar gereden.
Ik kon rijden met alle treinen op alle quickdrives, dus dacht dat het goed zat. :halo:

Random vraagje aan iedereen, wat vind je van de leuke verrassing op station Groningen en station Lelystad Centrum? Sommige zullen het geweldig vinden, anderen (zoals een heer uit Twente) zullen mij keihard vervloeken en iets gaan slopen daar :joy: :joy:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Andries33
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
07 aug 2022, 22:26
Hmm, maar wat wordt er dan getest door het download team?
Wat voornamelijk getest wordt zodra iemand een route aanbied is het volgende:
- Of de handleiding voorzien is van alle vereiste Assets, mocht dit niet zo zijn dan wordt het in overleg met de routebouwer aangevuld.
- Een correct aangeleverde bestandsstructuur in ofwel een (goed functionerende) .exe, .RWP of archief(zip, rar, 7zip).
- Of er geen assets meegeleverd zijn welke niet meegeleverd mogen worden,
- Of de route in de editor correct opstart zonder rare dingen.

Wat we nadrukkelijk bij routes niet echt testen is de werking van meegeleverde scenario's (dit is overigens niet nieuw beleid, maar doen we al op deze manier sinds de oprichting van DS). Dat klinkt wellicht wat raar maar vergeet niet dat vooral de Assetscontrole bij een route van enkele 100km's lang al behoorlijk wat tijd in beslag neemt en het standaard controleren van meegeleverde scenario's zou dan betekenen dat een controle daarmee wel heel erg lang gaat duren; vooral als je je beseft dat sommige routes die aangeboden worden 30 of meer scenario's bevatten.

Uiteindelijk is het dus vooral een kwestie van een gezonde balans vinden tussen grondigheid maar er wel voor te zorgen dat de contentmaker binnen een redelijke tijd zijn/haar content online heeft. We krijgen in andere topics nu al wel eens een vraag waarom iets na een bepaalde tijd (nog) niet online is. Wat mij betreft is de balans momenteel dus prima gezien we van beide kanten van het verhaal wel eens wat horen :stuck_out_tongue:

wat vind je van de leuke verrassing op station Groningen en station Lelystad Centrum? Sommige zullen het geweldig vinden, anderen zullen mij keihard vervloeken en iets gaan slopen daar :joy: :joy:
In ieder geval herkenbaar voor eenieder die wel eens in een niet nader genoemde locatie in Kaatsheuvel is geweest :face_with_monocle:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsFrison
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Clipmeneernl »

mkasthijs schreef:
07 aug 2022, 23:06

Random vraagje aan iedereen, wat vind je van de leuke verrassing op station Groningen en station Lelystad Centrum? Sommige zullen het geweldig vinden, anderen (zoals een heer uit Twente) zullen mij keihard vervloeken en iets gaan slopen daar :joy: :joy:
Toen ik vanmiddag in Lelystad kwam schrok ik me rot, ik was lang aan het zoeken maar toen zag ik het object. Binnen een minuut ook verwijderd :joy:

Misschien ook nog een tip vanuit mijn kant voor V6, maar gooi de oude scenario's eruit. De meeste werken toch niet meer na V5.1 vanwege markerverandering en meer (tevens als je de route opent, en te Lelystad zuid staat zie je een DDZ die ontspoort is :zipper_mouth: ). En maak gewoon nieuwe scenario's voor V6. En nou hoef je natuurlijk niet voor elk tracé een scenario te maken, maar voor de nieuwe stukken zou het fijn zijn. Want na enkele weken/maanden heeft de community vast en zeker zelf scenario's gemaakt op o.a. de oudere stukken :halo: .

Voor de rest wil ik nog even melden dat de verkanting update zeker is geslaagd, maakt de route toch weer een stuk beter! Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe stukken (Vooral Almere :loveit: ).

Clipmeneernl :sunglasses:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door MarkA »

Er is zojuist in overleg met mkasthijs een kleine update verschenen welke een mogelijk (beperkte) invloed kan hebben op scenario's die zich rond Lelystad afspelen.

Voor de mensen wie al in een gevorderd stadium zijn met een scenario dat ze willen aanbieden is het wellicht handig even je scenario te bekijken na de update om te zien of een kleine correctie nodig is :hugging:
Misschien ook nog een tip vanuit mijn kant voor V6, maar gooi de oude scenario's eruit. De meeste werken toch niet meer na V5.1 vanwege markerverandering en meer (tevens als je de route opent, en te Lelystad zuid staat zie je een DDZ die ontspoort is :zipper_mouth: )
Heb je de oude versie eerst verwijderd?
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

MarkA schreef:
07 aug 2022, 23:59
Er is zojuist in overleg met mkasthijs een kleine update verschenen .......
Is dit al een feit of komt dat nog omdat de download bestandsnaam hetzelfde is gebleven, of blijft dat sowieso ongewijzigd? :wink:
Kortom even opnieuw downloaden enz. ....?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Aeolus »

mkasthijs schreef:
07 aug 2022, 23:06
Random vraagje aan iedereen, wat vind je van de leuke verrassing op station Groningen en station Lelystad Centrum?
Ja dankjewel daar ook nog voor :joy: :joy: ik weet alleen niet of ik 'Tulpen uit Amsterdam' nu zo toepasselijk vind voor Groningen :joy: :joy: :joy:
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Louke1968 »

Mooi, mooi, mooi! Dank aan alle bouwers voor deze prachtige update.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
08 aug 2022, 08:01
MarkA schreef:
07 aug 2022, 23:59
Er is zojuist in overleg met mkasthijs een kleine update verschenen .......
Is dit al een feit of komt dat nog omdat de download bestandsnaam hetzelfde is gebleven, of blijft dat sowieso ongewijzigd? :wink:
Kortom even opnieuw downloaden enz. ....?
Volgens mij is de huidige beschikbare download aangepast (zonder het volgnummer op te hogen naar bijvoorbeeld 5.1.1 helaas) dus even opnieuw downloaden en installeren.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

Ja Frits daar lijkt het wel op gezien de grote qua data en zou de update ca.1 MB lichter zijn die ik voor het gemak maar even V5.11 heb genoemd om te vergelijken. :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door RcA51 »

Detail: Op de hoek Verlengde Lodewijkstraat en Kwintlaan in Groningen staan drie huizen waarvan er één door de muur langs de straat steekt.
Normaal zal dat niet gauw opvallen als je in de cabine zit maar aangezien ik de foto's van deze muur gemaakt heb voor Frison nam ik dichterbij een kijkje. Spijtig genoeg is in de echte wereld iemand bezig geweest met een aantal spuitbussen wat het er niet mooier op gemaakt heeft. :angry:
Als je de informatie over dit kunstwerk wil lezen: https://www.kunstpuntgroningen.nl/kunst ... titel-107/
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

BenKuijpers
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020, 17:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door BenKuijpers »

Hallo Marklin,
Dank je wel voor je reactie. Zoals ik al aangaf ben ik een leek waardoor het tweede plaatje met rechtsboven een schermpje, voor mij geen duidelijkheid biedt. Kun je aangeven waar ik dat schermpje kan vinden? Dank je wel.
Groet, Ben.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Marklin »

Nja dat schermpje zie je niet vanzelf tenzij je op een geplaatste player spawn marker dubbelklikt. (waar er meerdere van staan op diverse plaatsen zoals Harderwijk enz. (met Groningen als voorbeeld)
Start TS en kies voor bewerken -> scenario, zoek de route en klik daar op en kies QD NONL v5.1 -> bewerken.

Dan kom je op een leeg veld terecht met een paar bulten zand, ga naar de 2D map en zoom helemaal uit waarbij je de lijnen van sporen enz. ziet
Zoek dan Groningen op en klik met ingedrukte Ctrl bij Groningen ....(met als laatste de BVL aanvinken en opslaan)
Zie verder knipsel en probeer het eens uit wat als leek een keer achter de oren krabben zal zijn. :joy:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door Frison »

Zo, net even de QD met een VIRM van Groningen naar Kampen gereden. Ja, je houdt het niet voor mogelijk maar ik heb een flink stuk gereden.

Ziet er op het eerste gezicht vanuit de cab zeer goed uit.

Perfect werk tot nu mannen! :loveit:

Ik ben wel zo vrij geweest om de beide "herrie makers" te verwijderen, en heb in Groningen de eerder genoemde huizen uit de muur geschoven.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

BenKuijpers
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020, 17:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door BenKuijpers »

Hallo Marklin,
Het is gelukt. Dank je wel. Ben nu geen leek meer, toch? :sweat_smile:
Groet, Ben.
Deze gebruikers waarderen BenKuijpers voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door mkasthijs »

Dank voor alle mooie reacties. Fijn om te horen dat de route zo goed bevalt :smile: :smile:

Zo te lezen zijn er toch wel wat problemen met de QuickDrive, omdat deze niet zichtbaar is in Train Simulator. Dit, omdat wij de functie OH (bovenleiding) niet aangezet hebben.
Daarom heb ik zojuist de nieuwe QuickDrive aangeboden bij het downloadteam waar overal OH aanstaat zodat deze goed zichtbaar is.

Dan even over de extra patch die we hebben uitgebracht gisteravond laat.
GekIdee bracht ons gisteren de bug dat bij Lelystad 2x 2 portalen waren met dezelfde naam, Lelystad Zuid 1 en 2. Een garantie voor grote problemen bij het maken van scenario's die kant op of in dat gebied. Vandaar de onmiddelijke patch waarbij de 2 portalen zijn hernoemd van Lelystad Zuid 1 en 2 naar Lelystad Noord 1 en 2. Nu staat alles weer goed :)

Veel plezier ermee! :smile:
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
MarklinMB1987rabby62
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 337
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door GekIdee »

Zelf ben ik bezig met een rebuild van een scenario van mij.

De portals die aangegeven waren zijn gefixt en zijn nu wel goed.
Deze gebruikers waarderen GekIdee voor dit bericht:
mkasthijs

MB1987
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2020, 11:18
3
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: NoordOost Nederland V5

Bericht door MB1987 »

Ook namens mij voor het hele bouwteam: Bedankt voor deze nieuwe update van de route :smile:, met alle verkantingen die erin gemaakt zijn en een aantal stations aangepast, echt chapeau voor al het werk wat jullie erin gestopt hebben :ok_hand: .

Ik kijk er graag naar uit naar jullie uitbreidingen Groningen - Leeuwarden en Lelystad Centrum - Almere Centrum. Ik wens jullie ook succes, maar vooral ook veel bouw plezier :smile: .

Ook de assets makers bedankt voor al jullie gemaakte objecten :ok_hand: , dat de Nederlandse routes steeds meer realistischer maakt ( assets + route bouwers 😀 )

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”