NoordOost Nederland V6.5

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2852
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1305 keren
Ontvangen waarderingen: 8199 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
15 apr 2024, 13:06
Nou Frits dat is maar hoe je weet om te gaan met het volgende.
Floortje, je bedoeld dit wat je gezien had?: viewtopic.php?p=17706#p17706
Zo ja klik dan op (dus Hier zo) en scrol wat naar boven, daar is oa. een bestandje te downloaden genaamd Clean_Assets.rar (zie knipsel) waar een z.g. .bat bestandje inzit.
LET OP, dat .bat bestandje mag met nadruk uitsluitend en alleen in de Assets map komen te staan!

- afbeelding -
Ja hoor Teun je krijgt gelijk. :rolling_eyes:

Een goeie route of object bouwer levert altijd schone bestanden, toch?
Daar valt weinig eer mee te behalen, de grootste winst zit in het verwijderen van ongebruikte bestanden maar daar is gewoon geen beginnen aan.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3456
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2195 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
15 apr 2024, 14:31
...., de grootste winst zit in het verwijderen van ongebruikte bestanden maar daar is gewoon geen beginnen aan.
Tsja alle kleine beetjes helpen, maar zoals eens gezegd is DTG de grootste veroorzaker van overbodige bestanden waarvan bij elke afzonderlijke add-ons steeds weer een tig aantal dezelfde bestanden zitten met alleen ander pad namen.
Als ze dat nu eens naar een gezamenlijke map zouden terugbrengen dan spreek je al gauw over GB's minder aan data en zet pas zoden aan de dijk. :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Floortje59
Afbeelding

Prettige reis

Floortje59
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
4
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 262 keren
Ontvangen waarderingen: 41 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Floortje59 »

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad was dat het topic.
Met wat jullie schrijven doe ik er misschien geen goed aan eventueel overtollige bestanden te verwijderen. Op dit moment heb ik nog ruimte genoeg en ben ik blij dat alles goed werkt.
Ik kan het wel uitproberen op een harde SSD schijf. kijk wel hoe dat uitpakt.

RobertF68
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:34
3
Gegeven waarderingen: 188 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door RobertF68 »

Maak eerst een backup voor je aan een opschoon-actie begint. Als er iets fout gaat, kun je altijd de backup terugzetten.
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
Floortje59

Floortje59
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
4
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 262 keren
Ontvangen waarderingen: 41 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Floortje59 »

Dank voor de waarschuwing. Alles staat nu op de harde schijf laptop. De andere SSD is een externe. Daar kan ik het eventueel uitproberen omdat TS daar zelfstandig op kan draaien.
In het bewuste topic die Marklin aanhaalt, wordt ook goed gewaarschuwd om het voorzichtig te doen.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1719 keren
Ontvangen waarderingen: 1454 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Goedemiddag allemaal,

Een nieuwe update vanuit ons.
Het gaat erg de goede kant op met de route. Patrick is vandaag en morgen nog bezig met het verzoek van Kcalk_04 voor bij het oude station van Roodeschool voor scenario's uit de oude tijd en morgen levert Patrick de route af bij mij. Daarna doe ik nog wat hele kleine dingetjes, zoals de gemelde fout in het portal bij Meppel, en dan is de route klaar! :partying_face:

Zoals 9 dagen geleden vermeld was het plan om deze week de route te sturen naar Rob (Rubku_NL), maar omdat op de tegel bij Roodeschool waar Patrick nu op werkt geen SAD staat hebben we gisteren al de route gestuurd naar Rob of de SAD te vervangen voor de SAD2016 van IKB.
Hier had ik een week voor gepland in ons schema, maar Rob zat gisteren in turbo mode en binnen drie uur had ik de route alweer terug met alles vervangen van SAD, dus dat was top! :smile: :partying_face:

Als ik morgenavond de route terug heb van Patrick, doe ik de laatste kleine dingetjes en dan doen we er niks meer aan! Dan is het de handleiding afronden, de changelog afronden, de mee te leveren assets goed neerzetten, nog even de Quick Drive controleren en dan kan de route hopelijk eind deze week naar het downloadteam! :partying_face:

Kortom, de release komt nu heel dichtbij! :smile: :loveit:

Mooie avond!
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 21):
sandertjeChristian983Rubku_NLMB1987Sjef61AndyVerwijstCalvinPigeonrickertffRcA51Kcalk_04 en 11 andere gebruikers
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Kcalk_04 »

Fantastisch!!! In zie er erg naar uit!
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsWinerail
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1719 keren
Ontvangen waarderingen: 1454 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Goedemiddag,

Tijd weer voor een update, want het is alweer twee weken geleden dat we hier en update gegeven hebben.
En we beginnen direct met goed nieuws, de route is klaar! :partying_face: Alle projecten zijn afgerond en de route ligt daarmee nu klaar voor release! :D

Ruim een week geleden hebben we eerste versie naar het downloadteam gestuurd om te kijken of alles klopte. Hier hebben wij recent een reactie terug op gehad en er zaten nog wat kleine schoonheids foutjes in de randzaken als handleiding, meegeleverde assets, gekke trackrules in de route, etc. Dit is allemaal hersteld en vanochtend hebben wij de nieuwe versie naar het downloadteam gestuurd! Die gaven al aan dat er grote kans is dat deze versie gewoon wordt goedgekeurd en dan kan ik de download officieel via het download portaal aanbieden en kan die online komen. :partying_face: :loveit:

Kortom, de release van Noordoost Nederland V6.5 is nu echt heel dichtbij en is nog maar een kwestie van dagen voor die online staat! :partying_face: :partying_face:

Voorruitblik
Dan alvast een voorruitblik op onze volgende versie, Noordoost Nederland V7.0. Wat kunnen jullie daarin allemaal verwachten?

Leeuwarden - Meppel
Niet verrassend en waarschijnlijk ook al bekend, maar in de volgende versie V7.0, komt het nieuwe tracé Leeuwarden - Meppel in de route. En in de achtergrond, in een kopie van de route (welke straks V7.0 wordt en dus niet zichtbaar is nu in V6.5) , is hier al heel erg hard aan gewerkt. Sterker, de gehele route ligt er al in van Leeuwarden tot Meppel. Alleen de bovenleiding, de stationsinrichting en de detail fase op het spoor zelf moeten nog en dan is dit tracé ook al klaar voor release. Zo hard kan het gaan! :smile:
Binnenkort daarover screens als V6.5 uit is.

Meppel - Zwolle
Het stuk Meppel - Zwolle krijgt ook een gigantische update, gezien dit een van de oudste stukken is uit de route. Het hele emplacement Meppel gaat eruit, inclusief de wisselstraat voor de splitsing Groningen / Leeuwarden en wordt er opnieuw ingeleged. Ook alle scenery rondom station Meppel is gewist en wordt er opnieuw ingelegd.
Ditzelfde geldt voor het spoor tussen Zwolle en Meppel, ook dit gaat allemaal eruit (al het spoor, alle scenery, alles) en wordt weer van voor af aan opnieuw opgebouwd om zo de juiste kwaliteit te bieden. We doen dit omdat op veel plekken het spoor er zo afwijkend inlag dat opnieuw bouwen makkelijker gaat dan het updaten ervan. Kortom, dit wordt een gigantische verbetering.

Station Zwolle
Ook hier hetzelfde verhaal. Het spoor ligt er hier ook echt niet goed in en dit is ook al gelegd in V1.0, dus ook heel station Zwolle gaat eruit gehaald worden (inclusief emplacementen Oost en RGS) en opnieuw erin gelegd worden. Ook de scenery gaat hier zeer waarschijnlijk grotendeels gestript worden (los van de later geüpdate stukken) en opnieuw opgebouwd worden om zo weer een mooi station te krijgen. Een gigantisch project.

Zwolle - Kampen
Het oudste lijntje in de route, Zwolle - Kampen, heeft sinds V1.0 geen grote scenery updates meer gehad en staat daarom ook op de lijst om heel grootst aangepakt te worden. Het spoor blijft er hier gewoon inliggen, maar de scenery hier zal ook zo goed als gestript worden om opnieuw opgebouwd te worden om zo ook de kwaliteit te leveren als op de andere trajecten. Dit tracé krijgt daarmee en hele grote verbetering, omdat er vele assets bijgekomen zijn die er in V1.0 nog niet waren.

Station Hoogeveen
We hopen van harte dat er eindelijks eens Google Maps/ProRail kaarten komen waarin de nieuw situatie van Hoogeveen staat. Want we willen dit heel graag updaten, maar zonder ondegrond is dat niet mogelijk. En het erin liggenn nu op basis van gevoel en het dan weer er opnieuw in moeten leggen als de kaarten er zijn, zien we niet zitten, want dat is dubbel werk. Dus dan wachten we liever tot de kaarten er zijn om in een keer goed te doen.

Bugs
Verder zal het gewoon bugs zijn en kleine dingen die opvallen die we willen oppakken of die uit V6.5 naar voren komen.

Goed, genoeg gepraat voor nu. Alle wijzigingen van V6.5 zullen staan in ons changelog document van twee A4 lang die jullie rustig kunnen doorlezen als de route er staat.

Wat rest is nog een screen van het oude station van Roodeschool zodat men die dat wilt ook nog scenario's kan rijden in de oude tijd.
En vooral, nu aftellen tot de release er is. :partying_face: :partying_face: De volgende update zal dan ook zijn als bekend wordt wanneer de route online komt of al online staat.

Voor nu, een mooie zondag!

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 28):
Sjef61Frisonrabby62Marc D.Christian983MB1987Marklinsaurer580Kcalk_04ludmilla en 18 andere gebruikers
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Kcalk_04 »

Jonge jonge, iets met watertanden maar wat er komen gaat. Ik heb er zin in!
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
mkasthijs
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 127
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Kan niet wachten op de release.
Stel de route was nu al uit dan had ik nu al gereden op de route..
Deze gebruikers waarderen Spoorwegen Nederland voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 469
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1797 keren
Ontvangen waarderingen: 240 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Wadlopertje »

Mooi werk mensen! Zit vast absoluut een hoop tijd in!
Leuk ook om te lezen dat jullie trajecten updaten/vernieuwen.
Succes met de bouw en alvast enorm bedankt!
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 60 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Christian983 »

Mooi dat het niet lang meer duurt. Wacht ook met smart op het gedeelte Meppel - Leeuwarden voor project 3528.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
mkasthijs

Treinspotter
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
2
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Treinspotter »

:sunglasses: Een mooie update en zeker nog dat laatste stukje Roodeschool, net :thumbsup: een foto
Wordt weer een grote aanwinst .. :ok_hand: :ok_hand:
Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht (totaal 2):
Kcalk_04mkasthijs

Gebruikersavatar
AndyVerwijst
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2022, 16:03
2
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door AndyVerwijst »

beste mathijs prachtige plaatjes en heel leuk nieuws ik heb er ook echt zin in die update.
nogmaals jullie zijn goed bezig met de bouw update van noordoost nederland :smile:
Deze gebruikers waarderen AndyVerwijst voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Kcalk_04 »

Christian983 schreef:
28 apr 2024, 15:29
Mooi dat het niet lang meer duurt. Wacht ook met smart op het gedeelte Meppel - Leeuwarden voor project 3528.
Dat is ook het stukje waar is erg naar uitkijk gezien het mn thuis traject is
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
mkasthijs
Mijn scenariopagina: hier

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1719 keren
Ontvangen waarderingen: 1454 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Voor Leeuwarden - Meppel moeten jullie nog even een tijd geduld hebben. Geen idee wanneer die versie uit komt. Ergens in de toekomst ;)
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

joeybongers1997
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:13
1
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 39 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door joeybongers1997 »

Kijk er erg naar uit nu! :clap: Met Lelystad - Almere er ook bij, zoals in januari werd aangekondigd middels een preview en screenshots, zijn we voorlopig lekker bezig met deze route zodra die online staat. Succes met de grootse veranderingen en projecten :wink:

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1719 keren
Ontvangen waarderingen: 1454 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door mkasthijs »

Goedenavond,

Een kleine extra update over de route!
Ten eerste goed nieuws, het downloadteam heeft de route goedgekeurd!! :partying_face: :partying_face:
Toch wachten wij nog iets langer dan eerder vanmiddag gemeld met de release van V6.5. Reden is dat KerAp naar mij toe kwam vanavond dat zijn nieuwste versie van Almere ook zo goed als klaar is en hij deze kan opleveren aan ons. Dat is natuurlijk een prachtig exemplaar om nog eventjes te wachten op dit station en er mooi in te werken zodat de route nog mooier wordt. :loveit:
Als dat klaar is en onze aanpassingen daarop zijn gereed dan gaat de route direct naar het downloadteam en zal de route vrijwel direct gereleased kunnen worden.

Daarmee is de planning op dit moment om in de week van 6-12 mei de route te releasen!
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 16):
MB1987Christian983AlwaysRM_WadlopertjesandertjeAndyVerwijstKcalk_04stijngelukCalvinPigeonJobPeeters en 6 andere gebruikers
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
AndyVerwijst
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jan 2022, 16:03
2
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door AndyVerwijst »

ik heb er nu al zin in kan echt niet wachten op de update :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen AndyVerwijst voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Christian983
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 okt 2020, 10:25
3
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 60 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Christian983 »

Helemaal prima!! Wachten rustig nog een weekje :smile:
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 157 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door CalvinPigeon »

We wachten rustig af en ik sluit me aan bij de rest als ik zeg dat ik erg uit kijk naar de release ergens de komende we(e)k(en) :smile: Keep up the good work for v7.0 zou ik zeggen :blush:
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Kn@bbelStok44
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2023, 18:58
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NoordOost Nederland V6.5

Bericht door Kn@bbelStok44 »

ziet er tof uit! en we wachten rustig af tot de releasing :smile:

Terug naar “Routes”