NoordOost Nederland V7.0
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: NoordOost Nederland V7.0
Well it is easier to make a starting point so then the scenario marker is at your start location and not somewhere else far from where your train is.
In the meantime I've created them myself via TS Tools. Maybe if anyone else is interested, I could share them here?
Btw thank you for replying!
In the meantime I've created them myself via TS Tools. Maybe if anyone else is interested, I could share them here?
Btw thank you for replying!
-
- Download Manager
- 4
- Gegeven waarderingen: 587 keren
- Ontvangen waarderingen: 1145 keren
I don't think it's necessary considering 95% of people place the scenario maker at the place where the scenario starts, as mkasthijs explains and otherwise from this video (an old one in dutch).
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Interesting process, I am used to work with route markers. Well no worries, I've found the solution to my problem anyway. 
When you create a scenario and choose a starting point, you don't have to load any other scenario before, nor place another scenario marker in the editor, since the one for your scenario is already created. I find that process a bit counter productive, but fair enough, we all have different ways of working.

When you create a scenario and choose a starting point, you don't have to load any other scenario before, nor place another scenario marker in the editor, since the one for your scenario is already created. I find that process a bit counter productive, but fair enough, we all have different ways of working.

-
- 3
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Alleereerst bedankt voor deze prachtige route. Heel leuk om de regio waarin ik woon terug te zien in Train Simulator.
Ik had wel een vraagje. Als je in de route over een brug of viaduct rijdt, hoor je soms een geluid. Ik zou graag daarvan het volume aanpassen, omdat ik dit nu wel erg luid vindt. Weet iemand welk geluid dat is?
Verder heb ik de omroepen van de Arriva-lijnen nagemaakt. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het graag ;-).
Ik had wel een vraagje. Als je in de route over een brug of viaduct rijdt, hoor je soms een geluid. Ik zou graag daarvan het volume aanpassen, omdat ik dit nu wel erg luid vindt. Weet iemand welk geluid dat is?
Verder heb ik de omroepen van de Arriva-lijnen nagemaakt. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het graag ;-).
- Deze gebruikers waarderen dominicdevreeze1985 voor dit bericht:
- Jopke
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Ik heb er wel interesse voor. ik mis het wel bij de scenario's
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 1919 keren
- Ontvangen waarderingen: 1707 keren
Dit geluid zit in de sporen van COHA zelf, dus daar kan ik weinig aan veranderen. Zit standaard in het spoor verwerkt.dominicdevreeze1985 schreef: ↑21 sep 2024, 15:07Ik had wel een vraagje. Als je in de route over een brug of viaduct rijdt, hoor je soms een geluid. Ik zou graag daarvan het volume aanpassen, omdat ik dit nu wel erg luid vindt. Weet iemand welk geluid dat is?
Deze staan op de planning voor V7.0. Patrick is zelf machinist op deze lijnen en kan dus makkelijker aan de omroepen komen.dominicdevreeze1985 schreef: ↑21 sep 2024, 15:07Verder heb ik de omroepen van de Arriva-lijnen nagemaakt. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het graag ;-).
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
- Rubku_NL • Roy • AndyVerwijst
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0
-
- 3
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Dankjewel, dan zal ik daar even verder zoeken.
Ik stuur je een privébericht met de link

- Deze gebruikers waarderen dominicdevreeze1985 voor dit bericht:
- Jopke
-
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
ik heb ook wel intresse in de omroepen
- Deze gebruikers waarderen Raysworld voor dit bericht:
- dominicdevreeze1985
-
- 4
Gisteren zag ik deze video van KoploperMau voorbij komen die online gekomen is. Heb je hem nog niet gezien, kijk hem dan vooral eventjes.
Maar ik wil er toch even op reageren, want niet alles wat er in de video wordt gezegd klopt namelijk.
Ten eerste komt in V7 niet de nieuwste versie van Hoogeveen. Tot onze grote teleurstelling zijn nog steeds Google Maps, de Prorail kaarten en de PDOK (andere Maps) niet bijgewerkt op Hoogeveen. Dus los van cabviews hebben we nog steeds niks om op te bouwen en dat maakt het onmogelijk. Gezien het feit dat we geen zin hebben om het twee keer te bouwen, wachten wij tot de eerste kaarten beschikbaar komen.
Dat kan soms lang duren, Google Maps van Groningen is éíndelijk bijgewerkt vorige week na ruim 5 jaar niet bijgewerkt te zijn.
Dan even over Wijster, want die info klopt ook niet helemaal.
De overloop wissel bij Wijster is niet betaald door Wijster. Sterker, daar zit nu ook de andere overloopwissel en die beide wissels zijn dus de overloopwissels ter vervanging van de wissels bij Koekange. Tevens staat de aftakking naar Wijster op de lijst om binnen nu en 6 jaar weggehaald te worden, want het is al jaren niet meer in gebruik en is dus spookspoor geworden wat opgebroken wordt.
Verder klopte alles wel in de video
Maar ik wil er toch even op reageren, want niet alles wat er in de video wordt gezegd klopt namelijk.
Ten eerste komt in V7 niet de nieuwste versie van Hoogeveen. Tot onze grote teleurstelling zijn nog steeds Google Maps, de Prorail kaarten en de PDOK (andere Maps) niet bijgewerkt op Hoogeveen. Dus los van cabviews hebben we nog steeds niks om op te bouwen en dat maakt het onmogelijk. Gezien het feit dat we geen zin hebben om het twee keer te bouwen, wachten wij tot de eerste kaarten beschikbaar komen.
Dat kan soms lang duren, Google Maps van Groningen is éíndelijk bijgewerkt vorige week na ruim 5 jaar niet bijgewerkt te zijn.
Dan even over Wijster, want die info klopt ook niet helemaal.
De overloop wissel bij Wijster is niet betaald door Wijster. Sterker, daar zit nu ook de andere overloopwissel en die beide wissels zijn dus de overloopwissels ter vervanging van de wissels bij Koekange. Tevens staat de aftakking naar Wijster op de lijst om binnen nu en 6 jaar weggehaald te worden, want het is al jaren niet meer in gebruik en is dus spookspoor geworden wat opgebroken wordt.
Verder klopte alles wel in de video

-
- 4
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 708 keren
Daar zou ik me bij deze specifieke youtuber niet aan storen. Onjuiste info is een beetje zijn handelsmerk. Ik heb zelfs wel eens gezien dat iemand iets juist zei, en hij het naar iets onjuists "verbeterde" terwijl er terwijl hij dat deed bewijs van het tegendeel in beeld was...
Gewoon lekker voor jezelf bouwen, en je niet storen aan kritiek of onjuiste info. Beter voor de motivatie.

Gewoon lekker voor jezelf bouwen, en je niet storen aan kritiek of onjuiste info. Beter voor de motivatie.
-
- 4
Ik stoor me er niet aan hoor, ik hoorde het alleen en wilde het even rechtzetten zo
That's all 

-
- 4
Goedenavond,
Mogelijk hebben een aantal van jullie het al gezien, anderen mogelijk niet, maar a.s. maandag om 13:00 uur zal op het Youtube kanaal van Blivius de preview online komen van Noordoost Nederland V7.0 waarin Blivius rijdt van Lelystad naar Leeuwarden.
Gezien Blivius ook afgelopen maandag nog reed van Lelystad naar Meppel in V6.5b zal hij alleen even in Lelystad de nieuwe ANWB bordjes laten zien en daarna direct knippen en doorschieten naar Zwolle of vanuit daar direct het nieuwe stuk op te gaan.
Zwolle zelf is nog in de oude staat, want dit wordt opgepakt in V7.1, maar vanaf de eerste bocht Zwolle uit is alles (90 km) helemaal nieuw.
Zwolle - Meppel is volledig gestript en opnieuw gebouwd inclusief alle scenery nieuw en Meppel - Leeuwarden is uiteraard helemaal nieuw gebouwd.
Alvast heel veel plezier en hopelijk vinden jullie het een leuke preview.
Note: Er staat Kampen Sud, omdat de CTA's maximaal 25 karakters aankunnen en met Kampen Zuid het 26 zou worden

Mogelijk hebben een aantal van jullie het al gezien, anderen mogelijk niet, maar a.s. maandag om 13:00 uur zal op het Youtube kanaal van Blivius de preview online komen van Noordoost Nederland V7.0 waarin Blivius rijdt van Lelystad naar Leeuwarden.
Gezien Blivius ook afgelopen maandag nog reed van Lelystad naar Meppel in V6.5b zal hij alleen even in Lelystad de nieuwe ANWB bordjes laten zien en daarna direct knippen en doorschieten naar Zwolle of vanuit daar direct het nieuwe stuk op te gaan.
Zwolle zelf is nog in de oude staat, want dit wordt opgepakt in V7.1, maar vanaf de eerste bocht Zwolle uit is alles (90 km) helemaal nieuw.
Zwolle - Meppel is volledig gestript en opnieuw gebouwd inclusief alle scenery nieuw en Meppel - Leeuwarden is uiteraard helemaal nieuw gebouwd.
Alvast heel veel plezier en hopelijk vinden jullie het een leuke preview.

Note: Er staat Kampen Sud, omdat de CTA's maximaal 25 karakters aankunnen en met Kampen Zuid het 26 zou worden

- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 9):
- BertTrain • Wadlopertje • Roy • Christian983 • peerklota • MB1987 • joeybongers1997 • sandertje • Andries33
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 2027 keren
- Ontvangen waarderingen: 301 keren
Mooi nieuws!
Kun je dan er niet Kampen Z van maken?
Kun je dan er niet Kampen Z van maken?
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht (totaal 2):
- Dwarsligger • EmanuelTrains
-
- 4
Ik heb het scenario niet gemaakt
Tips voor AlwaysRM_ voor het later uitbrengen
Tips voor AlwaysRM_ voor het later uitbrengen
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- AlwaysRM_
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
-
- 2
- Gegeven waarderingen: 504 keren
- Ontvangen waarderingen: 176 keren
Ik ben zeer benieuwd naar de uitwerking van mijn thuisbasis in heerenveen. Zwolle meppel ben ik ook zeer benieuwd naar!mkasthijs schreef: ↑03 okt 2024, 22:47Zwolle zelf is nog in de oude staat, want dit wordt opgepakt in V7.1, maar vanaf de eerste bocht Zwolle uit is alles (90 km) helemaal nieuw.
Mijn scenariopagina: hier
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 63 keren
- Ontvangen waarderingen: 59 keren
-
- 4
Voor wie wilt genieten van de preview
Grtz.

Grtz.

- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 10):
- Roy • MB1987 • AlwaysRM_ • denisJura • rabby62 • Hans Weverling • Christian983 • Louke1968 • sandertje • Accelerat
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 156 keren
- Ontvangen waarderingen: 20 keren
Dat ziet er veelbelovend uit! Heel mooi gedaan. Bedankt voor al het werk dat erin zit, dat kan niet vaak genoeg gezegd worden!
- Deze gebruikers waarderen peerklota voor dit bericht:
- mkasthijs
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.
-
- 1
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Hallo, ik heb net NoordOost Nederland V6.5b geïnstalleerd, maar ik zie geen sporen. Ik heb de handleiding al meerdere keren gecontroleerd en ik kan er niet achterkomen wat er ontbreekt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
-
- 4
Hey Dalien,
Dan heb je niet goed gelezen. Wij gebruiken de sporen van COHA, te downloaden op hun website.
Dan heb je niet goed gelezen. Wij gebruiken de sporen van COHA, te downloaden op hun website.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- danielxdaniel
-
- Moderator
- 4
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 301 keren
Noordoost-Nederland gebruikt de COHA sporen. Download deze dus opnieuw. De trackrule zit als het goed is in de .exe meegebakken, dus die zou je niet moeten missen. COHA sporen opnieuw downloaden dus!
Edit: mkasthijs was me voor.
Edit: mkasthijs was me voor.

- Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • Dalien