NoordOost Nederland V7.0
- mkasthijs
- 4
- Gegeven waarderingen: 1845 keren
- Ontvangen waarderingen: 1605 keren
Re: NoordOost Nederland V5
De vakantie voor mij zit er na vandaag op.
Afgelopen week is er weer hard gebouwd en is ook het stuk Winsum - Groningen Noord qua natuur scenery gerealiseerd en daarmee is direct het laatste stuk van de route gebouwd.
Tevens verwelkomen wij ons nieuwe teamlid Patrick. Patrick heeft een oog voor detail qua station inrichting en bouwt de inhoud op de stations tot zoveel mogelijk realiteit. Zo heeft hij alle stations tussen Eemshaven en Groningen - Noord onder handen genomen en is hij nu bezig met de stations tussen Groningen en Zwolle.
Voor nu gaan we bezig met details (stopstrepen, verkeersborden, straatverlichting, hekken etc) en ons voorbereiden op een eerste preview van de route. Hieronder een aantal screens van het stuk Groningen - Noord tot aan Sauwerd. Geniet ervan!
Afgelopen week is er weer hard gebouwd en is ook het stuk Winsum - Groningen Noord qua natuur scenery gerealiseerd en daarmee is direct het laatste stuk van de route gebouwd.
Tevens verwelkomen wij ons nieuwe teamlid Patrick. Patrick heeft een oog voor detail qua station inrichting en bouwt de inhoud op de stations tot zoveel mogelijk realiteit. Zo heeft hij alle stations tussen Eemshaven en Groningen - Noord onder handen genomen en is hij nu bezig met de stations tussen Groningen en Zwolle.
Voor nu gaan we bezig met details (stopstrepen, verkeersborden, straatverlichting, hekken etc) en ons voorbereiden op een eerste preview van de route. Hieronder een aantal screens van het stuk Groningen - Noord tot aan Sauwerd. Geniet ervan!
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 116 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Prachtige screens!
Super dat jullie de NO NL route uitbreiden naar de Eemshaven. Eindelijk een noordelijke diesellijn voor TS. Eerder was er al de bouw van Leeuwarden Stavoren maar die is helaas nooit uitgebracht. Volgens mij was die in het laatste stadium van de bouw... helaas, want hij zag er realistisch uit en wist de juiste sfeer te treffen.
Jullie succes met de verdere bouw van de route, ik zie er naar uit om met een Wadloper door noord Groningen te rijden.
Super dat jullie de NO NL route uitbreiden naar de Eemshaven. Eindelijk een noordelijke diesellijn voor TS. Eerder was er al de bouw van Leeuwarden Stavoren maar die is helaas nooit uitgebracht. Volgens mij was die in het laatste stadium van de bouw... helaas, want hij zag er realistisch uit en wist de juiste sfeer te treffen.
Jullie succes met de verdere bouw van de route, ik zie er naar uit om met een Wadloper door noord Groningen te rijden.
- mkasthijs
- 4
Ja, jammer dat die er nooit gekomen is.
De bouwer was erg ver op weg totdat TP overging in SimSam (zoals Frits het altijd noemt)
Hierna nooit meer iets vernomen van de bouwer van deze route helaas. Jammer!
De bouwer was erg ver op weg totdat TP overging in SimSam (zoals Frits het altijd noemt)
Hierna nooit meer iets vernomen van de bouwer van deze route helaas. Jammer!
- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2332 keren
Inderdaad, dit was zijn laatste Bericht bij TPNL.
Heb nog eens bij zijn Youtube kanaal gekeken maar daar kon ik zo gauw niets vinden over Leeuwarden - Stavoren.
Heb nog eens bij zijn Youtube kanaal gekeken maar daar kon ik zo gauw niets vinden over Leeuwarden - Stavoren.
- mkasthijs
- 4
Sindsdien is er ook nooit meer wat gepost over de route. Dat was het einde.
- Andries33
- 4
- Gegeven waarderingen: 651 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Ik heb hem nog een keer een PB gestuurd en hier kwam geen reactie op. Erg jammer omdat ik het net als andere gebruikers ontzettend tof gevonden zou hebben als ook Leeuwarden - Sneek tot uitgifte zou zijn gekomen.
- Patrick
- 4
- Gegeven waarderingen: 96 keren
- Ontvangen waarderingen: 132 keren
Het is inderdaad jammer dat de Noordelijke Nevenlijnen nog niet zijn gemaakt en zijn gereleased. Gelukkig krijgen we dankzij NONLv5 wel de lijn Groningen Roodeschool!
Routebouwer NONLv7
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 Dev
Patrick F.
- mkasthijs
- 4
Suggesties zijn altijd welkom. Jouw suggestie bouwen zou sws nog kleine 2 jaar werk zijn denk ik.
Wie weet wat we gaan doen
- Dsander
- 4
- Gegeven waarderingen: 117 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
- Contacteer:
Tja, na de preview bij Rubku, komen we er maar gewoon voor uit..
Er wordt een nieuw traject bij de route toegevoegd! Voorheen bedroeg dit alleen: Groningen - Eemshaven, maar nu ook: Groningen - Delfzijl!
Het traject is nu hard in aanbouw, we zijn de afgelopen weken al druk bezig geweest met het doorvoeren van het traject. Op dit moment zijn we vooral bezig met de stations zelf, daarna de rest!
Tevens willen wij GertMeering vooralsnog bedanken voor de prachtige objecten die hij heeft gemaakt die perfect in de route passen!
Goed, genoeg tekst, een foto, in Delfzijl! Veel sneak peak plezier!
Groet,
Team NONL
Er wordt een nieuw traject bij de route toegevoegd! Voorheen bedroeg dit alleen: Groningen - Eemshaven, maar nu ook: Groningen - Delfzijl!
Het traject is nu hard in aanbouw, we zijn de afgelopen weken al druk bezig geweest met het doorvoeren van het traject. Op dit moment zijn we vooral bezig met de stations zelf, daarna de rest!
Tevens willen wij GertMeering vooralsnog bedanken voor de prachtige objecten die hij heeft gemaakt die perfect in de route passen!
Goed, genoeg tekst, een foto, in Delfzijl! Veel sneak peak plezier!
Groet,
Team NONL
Founder of the (formal) Cabview Holland discord.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Patrick
- 4
- Gegeven waarderingen: 96 keren
- Ontvangen waarderingen: 132 keren
En ook natuurlijk nog een bedankje naar Frison voor de prachtige objecten die mooi in de route passen
Routebouwer NONLv7
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 Dev
Patrick F.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 21 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
veel succes met het uitbreiden naar Groningen-Delfzijl. ben benieuwd naar hoe het gaat uitpakken
beginnend sim speler
- rommy136
- Teamlid
- 4
- Gegeven waarderingen: 812 keren
- Ontvangen waarderingen: 721 keren
Ff een tip, kijk nog even goed naar de seinen, seinbeelden, snelheidsborden, etc.
Verder zag het er gisteren goed uit (Voor WIP).
Mvg Rommy
Verder zag het er gisteren goed uit (Voor WIP).
Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.
- mkasthijs
- 4
Jup, de borden staan (wit 4 bij Warffum en wit 10 bij Sauwerd) op de To Do en op de nieuwe lijn zijn we idd bezig met de snelheden en seinen. Hebben ze leuk in elkaar gezet kwam ik achter, maar met de geleerde methoden komt het goed heb ik gemerkt
-
- 4
Goed nieuws dat jullie de route uitbreiden naar Delfzijl!
Succes met de verdere bouw van de route.
Is de preview van Rubku nog ergens te bekijken?
Succes met de verdere bouw van de route.
Is de preview van Rubku nog ergens te bekijken?
- Christian983
- 3
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 60 keren
Jazeker, https://www.twitch.tv/videos/1203532265 en dan rond 1 uur en 35 minuten begint het
- Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
- Evert66
- mkasthijs
- 4
Morgen komt er nog een preview online van Blivius op zijn YT Channel
-
- 4
Bedankt voor de preview links.
Complimenten voor de routebouwers (en de objectenbouwers!) jullie zijn bezig met een supermooie aanvulling op de NoordOost Nederland lijn.
De sfeer van het lege open landschap vind ik goed getroffen. Nogmaals succes met de bouw van het deel Sauwerd-Defzijl.
Complimenten voor de routebouwers (en de objectenbouwers!) jullie zijn bezig met een supermooie aanvulling op de NoordOost Nederland lijn.
De sfeer van het lege open landschap vind ik goed getroffen. Nogmaals succes met de bouw van het deel Sauwerd-Defzijl.
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Toppersss hoor
- Deze gebruikers waarderen indoman1994 voor dit bericht (totaal 2):
- mkasthijs • Patrick
- Christian983
- 3
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 60 keren
Preview van Blivius
- Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht (totaal 3):
- mkasthijs • TfNLDE • Louke1968
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Wat mooi dat jullie al zo ver zijn met deze mooie route, ik heb een kleine opmerking na het zien van de preview van Blivius. het spoor bij de aftakking bij Sauwerd klopt niet helemaal kwa ligging, zie de foto hieronder:
je ziet het rechspoor dat afbuigt eigenlijk rechtdoor de kruiswissel opgaan en niet rechtdoor op het rechterspoor gaat zoals het nu in de route is.
Mvg Svenny7506(Treinfoto_Groningen)
je ziet het rechspoor dat afbuigt eigenlijk rechtdoor de kruiswissel opgaan en niet rechtdoor op het rechterspoor gaat zoals het nu in de route is.
Mvg Svenny7506(Treinfoto_Groningen)
- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2052 keren
- Ontvangen waarderingen: 2332 keren
Ja ik ga op je plaatjes af, dus de rechtsboven wissel is in het echt links afbuigend maar in de route rechts afbuigend wat je ermee wil zeggen?
Zo ja is het te maken alleen wat lastiger zoals in het echt.
Je zou bijv. de hele wissel straat eruit kunnen knippen, maar eerst het gebogen spoor verwijderen en daar een stuk recht spoor van maken en dan alles selecteren om het vervolgens naar boven op te schuiven zodat je met dat stuk recht spoor precies aan het gebogen spoor uitkomt.
Zo ja is het te maken alleen wat lastiger zoals in het echt.
Je zou bijv. de hele wissel straat eruit kunnen knippen, maar eerst het gebogen spoor verwijderen en daar een stuk recht spoor van maken en dan alles selecteren om het vervolgens naar boven op te schuiven zodat je met dat stuk recht spoor precies aan het gebogen spoor uitkomt.
- Daniel
- Moderator
- 4
- Gegeven waarderingen: 1099 keren
- Ontvangen waarderingen: 1169 keren
- mkasthijs
- 4
Dank allen voor de tips en adviezen.
Dank voor de tip, ik ze het nu ook. We gaan ermee bezigSvenny7506_1999 schreef: ↑15 nov 2021, 20:34Wat mooi dat jullie al zo ver zijn met deze mooie route, ik heb een kleine opmerking na het zien van de preview van Blivius. het spoor bij de aftakking bij Sauwerd klopt niet helemaal kwa ligging
- mkasthijs
- 4
U vraagt, wij draaien!Svenny7506_1999 schreef: ↑15 nov 2021, 20:34Wat mooi dat jullie al zo ver zijn met deze mooie route, ik heb een kleine opmerking na het zien van de preview van Blivius. het spoor bij de aftakking bij Sauwerd klopt niet helemaal kwa ligging
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
- TjoeTjoe • rabby62 • DeNederlandseTrein