NoordOost Nederland V7.0b

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 1970 keren
Ontvangen waarderingen: 1878 keren

Re: NoordOost Nederland V7.0a

Bericht door mkasthijs »

Mee eens.
De V7.0b gaat er waarschijnlijk ook komen met dan deze fout hersteld (ik heb zelf blijkt intussen Patrick zijn werk gesloopt wat niet handig is) en dan ook direct de seinbeelden bij Wolvega juist met de juiste seinen.
Dan komt het helemaal goed ;)

We gaan nog even kijken wat er nog meer binnenkomt op de V7.0a
En bij niks meer dan hebben wij ook geen nieuwe punten meer voor de V7.0b en kan die eruit
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 4):
MB1987RoyFrisonjoeybongers1997
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2257 keren
Ontvangen waarderingen: 2686 keren

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
10 mei 2025, 22:27
Nee, die mag zeker niet weg. Aub laten staan ;)
Ik gebruik in V7.1 al de nieuwe Trackrule Marc.
En in de V7.1 versie heb ik de BVL veranderd die ik in de V7.0a geladen heb me de nieuwe trackrule kwam ik later achter.
Daarom maar mee genomen hierin om te voorkomen dat de BVL naar de klote ging.
Hmm, maar zo een vraag omdat je de BVL had veranderd zeg jij, maar ik bekeek beide trackrules even en zie totaal geen verschil ofwel beide zijn gelijk, ja de blueprint naam is dan anders met NONL Trackrule en NONL v4 Trackrule.
Maar buiten dit laatste om waar zit het verschil dan t.o.v. elkaar wat betreft de BVL?

Edit/
Oja, je gebruikt in V7.1 al de nieuwe Trackrule, maar die zit hier nog niet in, of ....?
Of zit het verschil in de NONL Trackrule Hanzelijn?, die ik niet bekeken heb.
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Nee, de trackrule is identiek, alleen de locatie is anders
En de loft files staat anders de locatie fout
Daarom nu op beide plekke omdat de BVL is gedaan met de trackrule op de nieuwe plek en de rest nog op de oude plek

Marklin
5

Re: NoordOost Nederland V7.0b

Bericht door Marklin »

Oké, dan weten we dat ook weer.
Trouwens in je Tracks.bin zit nog 1 andere trackrule buiten de V4 om en wel deze:
RailNetwork\TrackRules\Coha - H steller L Rechtsaf ( B ) :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Ow, die moet er dan nog uit in V7.1
Dank voor het melden ;)

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Even iets anders tussen neus en lippen door, ooit heb ik je de ...\RailWorks\Assets\NONL Assets\NONL\RouteMarkers\ map gegeven maar daar is weinig tot niets mee gebeurd omdat bijv. Lunteren, Barneveld enz. er nog instaat en gekozen kan worden die niet in je route zitten, alleen een paar die als voorbeeld zijn gegeven zoals de Almere ... stations waarbij je de rest zelf zou wijzigen.
Kort gezegd had je het plan nog het eens te wijzigen?, zo niet dan kun je dat er net zo goed uithalen ..., of iig (zolang) de verwijzing uit het RouteProperties.xml bestand halen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Goeie, is er totaal bij in geschoten en nooit meer overna gedacht ;)
Gaat ook worden meegenomen in V7.1

Jopke
1
Gegeven waarderingen: 53 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Bericht door Jopke »

In dit geval gaan de deuren nog steeds niet open in Wolvega met de scenario van
(v7.0) [Kcalk04] Intercity 730 richting Rotterdam CS [1989]
De patch is ge installeert
Of het zit in de scenario of de patch is niet goed
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Louke1968
5
Gegeven waarderingen: 2181 keren
Ontvangen waarderingen: 353 keren

Bericht door Louke1968 »

Ik heb dat scenario ook gereden maar bij mij gaan de deuren na het installeren van de patch wel open.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja je hebt ook zoveel aan je hoofd dat er nog wel eens wat vergeten word, en je bent al zo druk als een klein baasje. :sweat_smile:
Afijn, voor je zover bent is het volgende ook alweer vergeten want dan moet dit:

<Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">TemplateRoutes\Default.xml</BlueprintID>

Gewijzigd worden naar:

<Provider d:type="cDeltaString">NONL Assets</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">NONL</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">TemplateRoutes\Route NONL.xml</BlueprintID>

in het RouteProperties.xml bestand! :face_with_monocle:

En als je dit goed op orde hebt is het heel handig voor de scenario bouwers onder ons. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis!

Rob Jansen
Oprichter
5
Gegeven waarderingen: 204 keren
Ontvangen waarderingen: 334 keren
Contacteer:

Bericht door Rob Jansen »

Als ik het topic zo lees, gaan de updates wel behoorlijk snel!
Natuurlijk ben ik net zoals iedereen voor, als het niet lekker werkt, de bugs eruit halen :)

Maar (begrijp me niet verkeerd) het lijkt wel met Noordoost Nederland dat de updates beetje té snel soms elkaar opvolgen.

Als ik een advies mag geven, het lijkt me beter om de "a/b" patches eigenlijk achterwege te laten, als er hoge nood is dat een 'spoed patch' nodig is met bijvoorbeeld iets wat goed stuk is (spoor geknipt ofzo) kan het handig zijn.
Kijk nou eerst eens een aantal weken aan wat voor feedback er binnenkomt en ga daarna aan de slag met een "patch" versie zoals 7.1 waarin je dit verwerkt en daarna alles wat dan komt verzameld voor een nieuwe grote versie (versie 8 ) <-- EDIT: was een smiley i.p.v een 8 lol

Hierin geef je namelijk ook scenario makers de kans om hun scenario's bij te werken of nieuwe te maken zonder dat ze nog voor publicatie al weer moeten updaten (of de dag erna).
En de spelers kunnen ook rustig genieten van de route.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 2):
FrisonRubku_NL
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1466 keren
Ontvangen waarderingen: 8672 keren
Contacteer:

Bericht door Frison »

Wat ik ook al eerder zei: kwaliteit boven kwantiteit :wink:
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Marklin schreef:
11 mei 2025, 17:30

En als je dit goed op orde hebt is het heel handig voor de scenario bouwers onder ons. :stuck_out_tongue:
Gaat mee in V7.1
T.z.t hebben we nog even contact daarover ;)

En Rob, wat jij zegt klopt. Het gaat best snel en patch v7.0b hadden we eigenlijk ook helemaal niet willen hebben, we hadden het graag bij alleen de A willen laten. Maar door mijn stomiteiten is die opeens wel nodig.
Patch B is zich op geen must om te komen. Het is meer en voor shoutout naar Chris (anders heeft die nu voor niks de borden gemaakt). Sowieso staan ze wel in V7.1
En de situatie bij Wolvega is nog wel veel vervelender. Je krijgt rare seinbeelde als je een stop vote in Wolvega plaatst. Geel 8 wordt geel 4 (vanaf Wolvega naar Steenwijk) en geel 13 wordt geel 4 (vanaf Wolvega naar Heerenveen). Dat kan problemen geven met je ATB en met een scenario die je niet meer haalt hierdoor, omdat je onnodig moet remmen.

Dit is het enige wat we nog willen herstellen. Voor de rest wilden we wat je al terecht zegt alles verder doen in V7.1 en stoppen we met extra patches.
Eind van komende week willen we deze laatste patch uitbrengen. Ook dit heeft weer 0 gevolgen voor alle scenario's.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
denisJura

Jopke
1

Bericht door Jopke »

Louke1968 schreef:
11 mei 2025, 17:16
Ik heb dat scenario ook gereden maar bij mij gaan de deuren na het installeren van de patch wel open.
Raar bij mij werkt het niet. Ik heb de route verwijderd en op nieuw geïnstalleerd nog steeds het zelfde resultaat
Alleen aan het begin van het perron gaan de deuren open en krijg ik het rode wacht balkje
Ik weet natuurlijk niet of het in de scenario zit of nog in de patch
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Vreemd
Bij ons is het ook opgelost
Cache eventueel wissen en anders even de freeroam openen en er een random trein neerzetten
Kijken wat er dan gebeurt

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Jopke schreef:
11 mei 2025, 20:30
Raar bij mij werkt het niet. Ik heb de route verwijderd en op nieuw geïnstalleerd nog steeds het zelfde resultaat
Ja de route verwijderen is goed maar nu de vraag; wat heb je opnieuw geïnstalleerd?
Ofwel heb je deze even opgehaald en geïnstalleerd: NoordOost_Nederland_V7.0a.exe
Afbeelding

Prettige reis!

Jopke
1

Bericht door Jopke »

De route is opnieuw gedownload en geïnstalleerd. De NoordOost_Nederland_V7.0a.exe
Eerst heb ik de route verwijderd en daar na opnieuw geïnstalleerd

Jopke
1

Bericht door Jopke »

En met de freeroam ben ik mee bezig geweest maar ik kom er niet uit

Koplopermau
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 119 keren
Ontvangen waarderingen: 307 keren
Contacteer:

Bericht door Koplopermau »

mkasthijs schreef:
11 mei 2025, 18:58
Dit is het enige wat we nog willen herstellen. Voor de rest wilden we wat je al terecht zegt alles verder doen in V7.1 en stoppen we met extra patches. Eind van komende week willen we deze laatste patch uitbrengen. Ook dit heeft weer 0 gevolgen voor alle scenario's.
Sluit me als scenario tester aan bij Jansen, zeker als het aankomt op Tracks.bin aanpassingen (en seinaanpassingen). Hierdoor moeten we scenario's soms weer opnieuw testen. Dat kost veel tijd. In dit geval niet van toepassing, maar wel handig om te vermelden.

Daarnaast leidt dit soort patches al snel tot een wildgroei aan versies, waardoor we soms gebruikers moeten terugverwijzen naar hun installatie en moeten vragen de boel te updaten. Mijn advies is dan ook: Geen paniek! Foutjes maken hoort erbij. De route is zo groot, je kan onmogelijk alles goed doen. Dat is geen schande. Daarom gewoon rustig alle feedback verzamelen en updaten. Hou mensen hier op de hoogte wat je gedaan hebt, hou voor jezelf een lijstje bij. Over een week of twee/drie of wat als de route goed door de mengelmolen is gehaald door scenariobouwers en de meest brandende zaken aan het licht zijn gekomen en gefixt v7.1 uitbrengen.
Het is meer en voor shoutout naar Chris.
Hartstikke mooi natuurlijk, maar het zal Chris niet interesseren of die patch over een uur of een week of drie uitkomt. :upside_down: Ik ben het in die zin eens met Frison: Kwaliteit boven kwantiteit. Laat je niet gek maken! Jullie hebben een prachtige route neergezet en het fixen van deze laatste bugs is de kroon op het werk, daarna is de route in principe (en hopelijk) bugvrij voor langere tijd terwijl je eventueel aan een volgende versie werkt.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 4):
Rubku_NLKcalk_04MB1987MichaelO
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

kph
5
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Bericht door kph »

Misschien nog een puntje? Maar allereerst complimenten voor deze versie van de route!
Bij het maken van een scenario met een IC van Leeuwarden naar Schiphol op 3 mei 2025, die die dag stopte op spoor drie van Meppel blijft sein 286 voor Meppel stoptonend. (al het treinverkeer op 3 mei werd afgehandeld op spoor 3)
Om de interactie met AI-treinen uit te sluiten heb ik een extra standaardscenario met alleen een spelerstrein gemaakt van Steenwijk via spoor 3 in Meppel richting Zwolle. Ook dan is sein 286 stoptonend. Bij het toetsen van 'TAB' wordt het seinbeeld geel knipper. Vanaf Meppel spoor drie de gebruikelijke seinbeelden.

Afbeelding

groet,
kees.

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Hey Kees,

Begrijp ik hieruit dat je vanaf dat sein geen groen krijgt naar SP3 op Meppel?
Dat zou namelijk niet goed zijn.

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Koplopermau schreef:
12 mei 2025, 01:04
Sluit me als scenario tester aan bij Jansen, zeker als het aankomt op Tracks.bin aanpassingen (en seinaanpassingen). Hierdoor moeten we scenario's soms weer opnieuw testen. Dat kost veel tijd. In dit geval niet van toepassing, maar wel handig om te vermelden.

Daarnaast leidt dit soort patches al snel tot een wildgroei aan versies, waardoor we soms gebruikers moeten terugverwijzen naar hun installatie en moeten vragen de boel te updaten. Mijn advies is dan ook: Geen paniek! Foutjes maken hoort erbij. De route is zo groot, je kan onmogelijk alles goed doen. Dat is geen schande. Daarom gewoon rustig alle feedback verzamelen en updaten. Hou mensen hier op de hoogte wat je gedaan hebt, hou voor jezelf een lijstje bij. Over een week of twee/drie of wat als de route goed door de mengelmolen is gehaald door scenariobouwers en de meest brandende zaken aan het licht zijn gekomen en gefixt v7.1 uitbrengen.

Hartstikke mooi natuurlijk, maar het zal Chris niet interesseren of die patch over een uur of een week of drie uitkomt. :upside_down: Ik ben het in die zin eens met Frison: Kwaliteit boven kwantiteit. Laat je niet gek maken! Jullie hebben een prachtige route neergezet en het fixen van deze laatste bugs is de kroon op het werk, daarna is de route in principe (en hopelijk) bugvrij voor langere tijd terwijl je eventueel aan een volgende versie werkt.

Groet,
Koplopermau
Als men het geen probleem vindt dat die patch v7.0b (niet V7.1) later uitkomt dan deze week (dus wat je zegt eind volgende week of de week erna) en daarmee langer zit met de foute seinbeelden op Wolvega vind ik het ook helemaal prima. Dat is voor mij geen enkel probleem als dat juist meer rust geeft voor jullie en jou als scenario bouwer(s). Dan wacht ik rustig af en stuur ik hem later naar jullie toe ;)

kph
5

Bericht door kph »

mkasthijs schreef:
12 mei 2025, 12:42
Hey Kees,

Begrijp ik hieruit dat je vanaf dat sein geen groen krijgt naar SP3 op Meppel?
Dat zou namelijk niet goed zijn.
Ja dat is inderdaad het geval.

groet,
kees.

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Ik vind het heel vervelend Kees, maar ik krijg keurig groen knipper als ik naar spoor 3 wil

Afbeelding

kph
5

Bericht door kph »

Dank je wel voor het antwoord. Dan is er iets niet goed op mijn systeem, ik ga op zoek naar de fout(en) :face_with_monocle:

groet,
kees.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”