't Olielijntje

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door rommy136 »

Dit klopt Marklin, en dit ga je op meer plekken tegen komen.

Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de virtuele seinen die met het COHA seinenpakket meekomen.
In deze situatie ligt er tussen wissel 21B en 25A een virtueel sein die de vervolglinks op zich nemen.
Dit heb ik hier, maar ook op andere locaties gedaan omdat op die manier roestrijden in TS met de juiste seinbeelden mogelijk is. In dit geval krijg je dus altijd het juiste seinbeeld. Dat betekend dat het dus mogelijk is hier op Wierden, maar o.a. ook op Almelo, Zwolle, Herfte, Mariënberg en Gramsbergen je de mogelijkheid hebt om te gaan roestrijden.

Zou je hier zonder virtuele seinen gaan werken, kun je tijdens het roestrijden met hoog groen door de wissels heen, wat nu niet meer kan.

Dat roestrijden heb ik trouwens ook ingebouwd in scenario 3.06 waarbij je netjes met snelheidsbeperking krom door de wissels gaan en overal de juiste seinbeelden krijgt.

Edit: Afbeelding toegevoegd:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht:
dallascaprice
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marklin »

Aha, dit zou dan betekenen dat ik niet up-to-date ben met de seinen want die virtuele seinen zag ik bij mij niet staan wat er bij jou dus te zien is?
Heb ik dat mis ....? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door rommy136 »

Virtuele seinen zie je alleen in de route editor. Als je een scenario start (en dan naar de Editor gaat) zijn ze onzichtbaar.
JE kan ze alleen zien door onder Build de route te openen.
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marklin »

Oja dat is waar ook, iig bedankt voor de uitleg. :thumbsup:
Zo ver was ik nog niet gekomen met het zg. roestrijden. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door rommy136 »

In de handleiding van het seinenpakket V5.1 staat een uitleg over virtuele seinen en een voorbeeld gegeven hoe deze kunnen toegepast worden.
Dit kan handig zijn even te bestuderen voordat je ermee bezig gaat :)
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht:
Marklin
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marklin »

Oja bedenk ik net, op deze manier hoef je niet perse bij het sein op 40 km/u te zitten wat in TS genoteerd word als tijdsoverschrijding toch?, zoals het ervaren was en in mijn vorige bericht omschreef wat dus met afbuigende rail link van het inrijsein wel het geval moet zijn.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marklin »

Nog iets en mij afvroeg ... wat niet als kritiek of zo bedoeld is en iedereen kan overkomen, maar de stationsoverkapping bij Almelo staat die niet iets aan de lage kant?
Het perron ligt daar op een hoogte van 1.200 en bij de overkapping is dit 0.300 ofwel 0.900 verschil.
Het viel mij op bij een hangend vertreksein die aan de lage kant leek te zitten ..... (zie knipsel waar ik ter verduidelijking een man met bolhoed heb neergezet)
En ja als dit bewust is gedaan oké, maar is het een schoonheidsfoutje dan hangt/staat vrijwel alles aan de lage kant. :zipper_mouth:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door rommy136 »

Bewust is een groot woord. We hebben de kap geplaatst, maar we hebben niet gekeken of er dan idd beperkt ruimte voor mensen was.
Gelukkig hebben die mensen in TS nooit hoofdpijn en gaat het dus goed :)
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Marklin schreef:
01 jan 2024, 14:11
Nog iets en mij afvroeg ... wat niet als kritiek of zo bedoeld is en iedereen kan overkomen, maar de stationsoverkapping bij Almelo staat die niet iets aan de lage kant?
Het perron ligt daar op een hoogte van 1.200 en bij de overkapping is dit 0.300 ofwel 0.900 verschil.
Het viel mij op bij een hangend vertreksein die aan de lage kant leek te zitten ..... (zie knipsel waar ik ter verduidelijking een man met bolhoed heb neergezet)
En ja als dit bewust is gedaan oké, maar is het een schoonheidsfoutje dan hangt/staat vrijwel alles aan de lage kant. :zipper_mouth:
Dat vertreksein zelf moet misschien iets omhoog, maar de hoogte van de kap zelf klopt ongeveer wel:

Afbeelding

Afbeelding

Wat de grond van de overkapping betreft, deze ligt op de verkeerde hoogte. Als je de kap zo plaatst dat het gebouwtje precies op het perron staat, komt de kap veeeels te hoog uit, dus daar komt die 90cm verschil vandaan. :wink:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marklin »

Ja luitjes hou mij ten goede en klets maar wat. :zipper_mouth:
Maar hoe je het went of keert zoek de verschillen in het knipsel bij oa. deze deur.
Ofwel hoe krijgt de man met bolhoed deze deur open als dit 90 cm onder het perron zit wat aan de zijkanten niet anders is?

Afbeelding

Als hij naar jullie inziens te hoog is haal hem omhoog en schaal hem dan naar de gewenste hoogte en komt alles tot zijn recht. :sweat_smile:

Edit/
Heb nog een pluspunt dankzij deze route.
Want ik zag met dat gesnuffel een los voetstuk zitten bij de portalen op de perrons en nog nooit gezien had laat staan gebruikt. :blush:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

En ik leg je dus net uit dat de hoogte van de kap en de hoogte van die deur niet met elkaar kloppen, en je dus zal moeten kiezen welke je op de juiste hoogte wil hebben. Wij hebben voor de kap gekozen. Jij kiest voor de deur. Dat kan ook.

Ik heb heel even met de gedachte gespeeld zelf een nieuwe kap te maken om dit te fixen, maar ik heb destijds besloten om zo'n miniem detail mijn rijplezier niet in de weg te laten staan, en het te negeren. Het staat jou vrij om een hele nieuwe kap te maken, uiteraard... :zipper_mouth:

Dat van die voetstukken is inderdaad een leuk detail. Coha heeft wel meer leuk spul. Je zou in de editor eens door hun assets moeten bladeren... :wink:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Rubku_NL »

Die voetstukken zijn niet van CoHa, maar van MichaelO (MORailworks) :wink:

Deze bestaan al sinds een aantal versies in de Nederlandse bovenleiding v1.8a
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Sorry, je hebt helemaal gelijk, lag nog te slapen haha.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1231 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Marc D. »

Na de (bij mij) niet werkende scenario's te hebben aangepast met Loco Swap en wat treinen te hebben verwisselt blijkt dit toch een erg leuke en mooie route, zeker gezien het tijdsperk wat in lijn ligt met mijn eigen interesse. Zonder de De Vechtdallijnen te willen afkraken heeft deze route toch net wat méér te bieden aan scenario mogelijkheden. Hopelijk word er in de toekomst niet méér van bepaalde payware routes (die het aanschaffen verder niet waard zijn) gebruikt.

Bij het scenario "stoptrein Almelo - Mariënberg" blijft de DE2 rood ook in Loco Swap nergens te bekennen :thinking:.

Jammer dat het gemuggenzift over de hoogte van een perronkap een aanleiding moet zijn voor een conflict terwijl het nieuwe jaar met "de beste wensen" :partying_face: nog maar nét begonnen is. Gestart door iemand wiens eigen route nou ook niet bepaald het toppunt van "conform de werkelijkheid" is en verder aangewakkerd door iemand die zich soms ook beter van commentaar kan onthouden i.p.v. olie op het vuur te gooien :sunglasses:.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 3):
simonewerroTheLaRichedallascaprice

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door KerAp »

Een paar mensen, waaronder jij, haalden me per PM over me niet zo snel uit het veld te laten slaan, en daar probeer ik gehoor aan te geven. Ik kon er ook niet van slapen, mijn hele humeur was naar de maan. Ik viel eerder misschien een beetje hard uit tegen Marklin, en maakte het persoonlijk. Daar heb ik spijt van, dat was niet erg aardig van me. Het laatste wat ik wil is mensen een rotgevoel geven. Ik ben ook maar een mens, en als iemand dan echt op zoek gaat naar problemen met een route waar je een jaar het merendeel van je vrije tijd ingestoken hebt en al je eigen projecten voor in de koelkast hebt gezet, dan reageer je niet altijd uit wijsheid. Toen ik dat topic over de kap zag, had ik zoiets van "Nou lijkt het alsof IK een probleem met dat ding heb", en toen liepen de irritaties een beetje hoog op bij mij.

Ik ga ff afkoelen, alleen met mijn toetsenbord. Wie weet komt er wel een leuke metro uit... Ik duik vanzelf wel weer op als ik wat te melden heb. Ik probeer voor die tijd "omgaan met kritiek voor dummies" te lezen.
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 5):
mkasthijsCalvinPigeonMarklinMarc D.dallascaprice
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1059 keren
Ontvangen waarderingen: 1065 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Daniel »

Goedemorgen allemaal, volgens mij is er eea recht gezet en gezegd. Nu graag weer terug naar de route 't Olielijntje.
Afbeelding

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
4
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door simonewerro »

Marc D. schreef:
02 jan 2024, 00:51
Na de (bij mij) niet werkende scenario's te hebben aangepast met Loco Swap en wat treinen te hebben verwisselt blijkt dit toch een erg leuke en mooie route, zeker gezien het tijdsperk wat in lijn ligt met mijn eigen interesse. Zonder de De Vechtdallijnen te willen afkraken heeft deze route toch net wat méér te bieden aan scenario mogelijkheden. Hopelijk word er in de toekomst niet méér van bepaalde payware routes (die het aanschaffen verder niet waard zijn) gebruikt.

Bij het scenario "stoptrein Almelo - Mariënberg" blijft de DE2 rood ook in Loco Swap nergens te bekennen :thinking:.

Jammer dat het gemuggenzift over de hoogte van een perronkap een aanleiding moet zijn voor een conflict terwijl het nieuwe jaar met "de beste wensen" :partying_face: nog maar nét begonnen is. Gestart door iemand wiens eigen route nou ook niet bepaald het toppunt van "conform de werkelijkheid" is en verder aangewakkerd door iemand die zich soms ook beter van commentaar kan onthouden i.p.v. olie op het vuur te gooien :sunglasses:.
Nog even off topic. Tav Marc, de uitvoering van deze route heeft gezien de periode ook mijn interesse. Ook de Hondekoppen zouden hier passen. Had jij die nog niet ergens zwerven? Zou mooi zijn, dan kunnen we van de "zware" Dutch Classics modellen af.

Gr Erik

Wynne
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
3
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Wynne »

Goedemiddag,

Bedankt voor deze top route, ademt echt mooi de sfeer van de jaren '90 uit! :)
Ook eindelijk een route waar het materiel van MarcD zeer goed tot z'n recht komt.

Kleine tip voor in een volgende versie, ik zie veel auto's uit de "toekomst" geparkeerd staan.
Wellicht kunnen deze vervangen worden door auto's van Piere G: https://ajrailsim.pierreg.org/objets.htm
Deze zijn wel iets te oud, maar ademen weer meer sfeer uit van vervlogen tijden ;)

Mvgr, Wynne
Deze gebruikers waarderen Wynne voor dit bericht (totaal 3):
Marc D.Royrommy136

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Rob Jansen »

Een korte rit over deze prachtige route is te vinden op mijn Youtube kanaal.

Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 4):
Roydallascapricerommy136Kernow
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
4
Gegeven waarderingen: 630 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Andries33 »

Vandaag een paar scenario's gereden. Wat een prachtige route. Bedankt!!
Deze gebruikers waarderen Andries33 voor dit bericht:
rommy136

Kernow
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 apr 2022, 18:39
2
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Kernow »

Good evening,
I have decided to enjoy the 't Olielijntje route :-)

I was missing a few asset pack items that had been updated and my shopping list is now down to two assets :hugging:

Assets\Coha Seinen\NLSeinen\MFSein\Coha-MF2aro_R_DV_VGR_B07.bin

Assets\Coha\RailNetwork\TrackRules\Nederlands Trackrule standaard (Draad).bin

So I throw myself to the mercy of the community here to ask for help in finding these.

Please be gentle, I've had a bad week :cry:

Thank you.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Rubku_NL »

Kernow schreef:
26 jan 2024, 18:35
Assets\Coha Seinen\NLSeinen\MFSein\Coha-MF2aro_R_DV_VGR_B07.bin
Assets\Coha\RailNetwork\TrackRules\Nederlands Trackrule standaard (Draad).bin
You can find these in the following downloads:
Nederlandse Seinen
Nederlandse Trackrules v1.0

Perhaps you have to update them.
I also recommend you to update the packs from Christrains Scenery, Frison and the rest of CoHa as well.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
rommy136Kernow
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Kernow
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 apr 2022, 18:39
2
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Kernow »

Ah yes,
Thank you. The updated files contained the missing items.
Thank you for your help;
Have a good weekend - everyone ! :hugging:
Deze gebruikers waarderen Kernow voor dit bericht:
mkasthijs

Treinspotter
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
2
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Treinspotter »

:sunglasses: Mooie route met veel details en leuke scenario"s..
Heb een vraagje ik mis op min 2 plaatsen Nijverdal waar een 2200 met goederen wagons opgesteld staat en Schoonebeek ook op een opstel spoor de rails zie screen ts tools geeft geen fouten aan , en ik kan wel de wissels omzetten en de afslag oprijden....enig idee?? gaat om de niet zichtbare bocht rails..



Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 't Olielijntje

Bericht door Rubku_NL »

Dit kan twee oorzaken hebben:
1. je mist een trackrule van het betreffende stuk.
2. Je hebt een sceanrio die is gemaakt voor een vorige versie.

In het geval van 2 kan ik het als volgt uitleggen:
Stel je voor dat je een scenario hebt gemaakt op v 1 of v 2, waarin de sporen van CoHa worden gebruikt.
Vervolgens laad je het in v3, of het nu werkt of niet, dan zal je het oude spoor zien waar een trein staat/ stond, omdat in v3 alles is veranderd in WOP sporen.
In een scenario wordt het stuk spoor waar de trein op staat opgeslagen als het spoor dat op dat moment werd gebruikt. Als je het nu laadt, wordt altijd het oude spoor weergegeven totdat je het opnieuw door de editor haalt.
(Opmerking: dit is alleen van toepassing als de sporen in .tracks.bin zijn gewijzigd, niet als de .bin van het spoor in kwestie is gewijzigd.)
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Terug naar “Routes”