NoordOost Nederland V4

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Na flink wat (uitzoek)werk is het dan toch zover.

De bovenleiding boven de Vork is (zo goed als) af. Hier en daar nog wel wat detailwerk en vast ook wat aanpaswerk wanneer er cabineritten beschikbaar komen, maar dat terzijde.

Wilde jullie toch even een paar afbeeldingen laten zien ervan. De bovenleiding is nu denk ik voor 90% af voor V4. Met name zit er nu nog werk in Groningen Hoofdstation.

Geniet van de foto's en jullie zondag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Team NoordOost Nederland
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 9):
mkasthijsMichaelOJobPeetersStoom_MachinistWadlopertjeR-RoadAndries33TjoeTjoeFloortje59
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1783 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Wadlopertje »

Super werk weer! Ga zo door!
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
rommy136

ST892
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
4
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door ST892 »

Ziet er echt mooi uit, ga zo door!

Vraagje: Maken jullie al gebruik van het nieuwe sporen plan tussen Groningen en de Vork? Volgens mij zag ik zoiets? Lekker up to date :thumbsup: :smile:

Opmerking: Ik ben zelf al een beetje met scenario's bezig geweest in V3 en ik vond dat de perrons op Groningen Europapark wat kort waren en dat de afstand van Groningen Europapark naar Groningen minder is dan in het echt. Ik ga ervan uit dat jullie dit allemaal wel aan zullen pakken maar ik dacht ik geef het toch even mee als welgemeend advies. :blush:

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

ST892 schreef:
23 jun 2020, 20:22
Ziet er echt mooi uit, ga zo door!

Vraagje: Maken jullie al gebruik van het nieuwe sporen plan tussen Groningen en de Vork? Volgens mij zag ik zoiets? Lekker up to date :thumbsup: :smile:

Opmerking: Ik ben zelf al een beetje met scenario's bezig geweest in V3 en ik vond dat de perrons op Groningen Europapark wat kort waren en dat de afstand van Groningen Europapark naar Groningen minder is dan in het echt. Ik ga ervan uit dat jullie dit allemaal wel aan zullen pakken maar ik dacht ik geef het toch even mee als welgemeend advies. :blush:
Goedemorgen,

Het klopt dat we de nieuwe situatie rondom Groningen maken. Dit is nog wat uitdagend vanwege het hier en daar nog ontbreken van beeldmateriaal. Maar we gaan wel zien wat er straks wel en niet klopt en dan passen we dat aan.

Bedankt voor je opmerking over Groningen Europapark. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig daarin met je eens ben. Groningen Europapark is destijds in de route gezet toen deze nog niet zichtbaar was op maps. In de praktijk kwam ik erachter dat het station inderdaad een paar honderd meter zelfs verder van Groningen afligt. Maar dat is hersteld, het 'nieuwe' viersporige Groningen Europapark ligt netjes in V4 waar het in de werkelijkheid ook ligt.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Dankzij Frison wederom een mooie aanvulling van de route, de busbrug in Zwolle

Afbeelding

Zeer mooi gemaakt en de dank is groot.

// Team NoordOost Nederland

P.s Voor de oplettende kijker klopt het dat de bovenleiding nog niet helemaal klopt. Daar wordt momenteel nog hard aan gewerkt gezien de gewijzigde sporenlayout te Zwolle.
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 4):
JobPeetersWadlopertjeR-RoadRubku_NL
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
JobPeeters
Berichten: 150
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:33
3
Locatie: MerwedeLingeLijn
Gegeven waarderingen: 483 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door JobPeeters »

ziet er goed uit!
Routebouwer MerwedeLingeLijn :smile:
Maakt scenario's :upside_down:

Afbeelding

Floortje59
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
4
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 256 keren
Ontvangen waarderingen: 41 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Floortje59 »

Echt gaaf gemaakt. Succes met bouwen.

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1783 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Wadlopertje »

Super zeg! De busbrug is echt goed gelukt! Mooi!

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Als routebouwers zitten wij momenteel eraan te denken om de Payware route Munich – Augsburg, die o.a ook gebruikt wordt in Krammerdijks Deltaland, Zuid-West Nederland, De ijssellijn en De vechtdallijnen, ook te gaan gebruiken in NoordOost Nederland V4.

We zijn er nog niet uit of we deze route wel of niet willen gaan gebruiken, maar willen ook graag jullie mening hierin meenemen over het wel of niet gebruiken van deze extra payware route. Want ja het is een extra payware route die benodigd is, maar aan de andere kant ben je deze ook bij vele andere routes nodig om te spelen (en is de kans dat je de route dus al hebt op je pc redelijk groot).

We hopen namelijk met deze uitbreiding de route nog een stukje mooier en realistischer te maken.

We horen graag van jullie.

Mvg Team NoordOost Nederland
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
JobPeeters
Berichten: 150
Lid geworden op: 04 mei 2020, 18:33
3
Locatie: MerwedeLingeLijn
Gegeven waarderingen: 483 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door JobPeeters »

ik vindt het goed :thumbsup:
Routebouwer MerwedeLingeLijn :smile:
Maakt scenario's :upside_down:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 657 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door MarkA »

Je zou ook nog Hamburg - Hannover kunnen overwegen te gebruiken, hierin zitten alle* objecten die meekomen met Munich Augsburg plus nog een flink aantal extra.


*M.u.v. hele specifieke dingen zoals de stations van Munich en Augsburg zelf, maar die ga je toch niet gebruiken lijkt me :stuck_out_tongue:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8160 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Frison »

Die route heb ik wel, dus dat is geen bezwaar, maar waarom zou je een payware route gaan gebruiken? :wink:
Ik begrijp daar helemaal niets van, ook niet van andere routebouwers trouwens, maar dat terzijde. Wat zit er dan in een payware route wat zo onmisbaar is? :thinking:

Kortom, er worden prachtige routes gemaakt maar probeer deze zonder payware uit te brengen. Dat is mijn advies.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Hoi allen,

Bedankt voor jullie reactie. Belangrijkste reden voor mij om het toe te willen voegen is omdat ik de standaard 2D bomen die bij MA worden meegeleverd een stuk mooier, maar ook lichter zijn dan de standaard donkergroene HH bomen.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2845
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1298 keren
Ontvangen waarderingen: 8160 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Frison »

rommy136 schreef:
25 jun 2020, 20:59
Hoi allen,

Bedankt voor jullie reactie. Belangrijkste reden voor mij om het toe te willen voegen is omdat ik de standaard 2D bomen die bij MA worden meegeleverd een stuk mooier, maar ook lichter zijn dan de standaard donkergroene HH bomen.

Mvg Rommy
Dus ga ik voortaan maar textures van payware routes gebruiken omdat die mooier en lichter zijn? :joy:

Sorry, maar dat argument is nu het laatste wat belangrijk is. Jij gaat dus je zelfgebouwde freeware route voorzien van payware bomen omdat die mooier zijn en dat de gebruikers daar dan maar voor moeten gaan betalen vind je acceptabel?

Nee, als het nu echt een onmisbaar object zou zijn ben ik nog niet blij, maar kan ik er begrip voor opbrengen, maar nu dus echt niet, sorry. :angry:

Hoeveel 2D en 3D bomen wil je hebben dan? Er is toch een heel ruim aanbod in freeware bomen, of zie ik dat verkeerd? :hugging:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Mhoah ik zou het niet alleen daarom doen. Het is een route die in veel meer routes gebruikt wordt en daarom niet speciaal voor deze route te downloaden hoeft te worden. Daarnaast komen bijna alle bomen nu uit Hamburg Hannover, ook een Payware route, en is het dus geen omzetting van Freeware naar Payware.

Een punt waarom ik mogelijk zou over willen naar een nieuwe Payware heeft er met name mee te maken dat de bomen voor mij als routebouwer 1:1 te vervangen zijn. En een voordeel van dit nieuwe pakket is dat als je een bundel bomen plaatst dat wordt gezien als 1 object, in plaats zoals bijvoorbeeld bij Radio Master, dat elke boom in je bundel apart plaatst, en daarmee bespaard dat dus flink wat assets op een tegel. Als 10 bomen 1 object is in plaats van 10 losse objecten, kun je in een bosrijke situatie mogelijk wel indenken dat het ook betekend dat de route minder makkelijk draait gezien er soms 10x zoveel objecten staan.

Kijk, het laatste wat ik wil voorkomen is dat mensen hier extra kosten moeten maken om onze route te spelen. Juist om die reden kies ik voor de route Munich - Augsburg. Het is niet een unieke payware die nergens anders gebruikt wordt. Ik vermoed dat juist veel mensen deze route al hebben vanwege de vele andere Nederlandse routes waarin deze payware route ook gebruikt wordt.

De gedachten om deze bomen te vervangen door uit een andere payware komt naar voren omdat de bomen in Munich - Augsburg, naar mijn mening uiteraard, een stuk mooier effect leveren aan de route en daarmee een verrijking zijn en een verbetering van de kwaliteit van de route. Wat we als routebouwers natuurlijk willen is de route zo mooi mogelijk neerzetten.

Tenslotte wil ik bij deze aangeven dat het een idee was om het te doen, het nog niet vastligt maar ik wel graag de mening hoor van de spelers van de route in plaats van zelf de beslissing te maken en bij V4 'stiekem' een extra payware op de lijst te zetten.

Dus er staat nog helemaal niks vast.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
HenricoDDZ
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:05
4
Locatie: 't Loo
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door HenricoDDZ »

Wellicht zouden jullie het gratis bomen pakket van Radiomaster kunnen gebruiken, zitten zowel 3d, als 2d bomen bij 😁
DDZ 😍

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Ik heb nog geen besluit genomen, maar ben zeker wel na aanleiding van jullie reacties goed gaan nadenken en zit nu wel erg te neigen naar Radiomaster bomen in plaats van een extra Payware route. Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reactie en dat was ook eigenlijk juist de reden waarom ik het online heb gezet, om eens een andere mening te horen :)

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

rommy136 schreef:
25 jun 2020, 21:42
En een voordeel van dit nieuwe pakket is dat als je een bundel bomen plaatst dat wordt gezien als 1 object, in plaats zoals bijvoorbeeld bij Radio Master, dat elke boom in je bundel apart plaatst, en daarmee bespaard dat dus flink wat assets op een tegel. Als 10 bomen 1 object is in plaats van 10 losse objecten, kun je in een bosrijke situatie mogelijk wel indenken dat het ook betekend dat de route minder makkelijk draait gezien er soms 10x zoveel objecten staan.
Hmm, als je een zg. Asset Block en/of Asset Block (Irregular) gebruikt heb je toch ook een bundel?
En heb je deze bomen en gras pakketten al eens bekeken?: https://www.vulcanproductions.co.uk/rb.html
Die zijn ook mooi en kost je niets. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 657 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door MarkA »

rommy136 schreef:
25 jun 2020, 20:59
2D bomen die bij MA worden meegeleverd een stuk mooier, maar ook lichter zijn dan de standaard donkergroene HH bomen.
Dat is waar inderdaad, het is hetzelfde model met een iets anders texture :stuck_out_tongue:
Marklin schreef:
25 jun 2020, 22:26
Hmm, als je een zg. Asset Block en/of Asset Block (Irregular) gebruikt heb je toch ook een bundel?
En heb je deze bomen en gras pakketten al eens bekeken?: https://www.vulcanproductions.co.uk/rb.html
3D bomen zoals die van VulcanP. in een assetsblok plaatsen zou ik persoonlijk afraden, dat kost namelijk onnodig veel FPS door het grote aantal 3D bomen. Wat ik zelf dan altijd doe is een assetblock met 2D bomen vullen en dan los enkele 3D bomen plaatsen langs het spoor.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 425 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door DutchDriver »

De bomen van Radiomaster zijn ook in een lijn te vinden, helemaal onderaan de lijst van zijn objecten ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1783 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Wadlopertje »

Maak gewoon gebruik van een payware route als je dat beter lijkt.
Het is toch het idee dat het een hobby is dus wil je het zo goed mogelijk na maken toch? En de genoemde payware route is nou ook niet het nieuwste van het nieuwste dus vaak voor een prikkie op te halen in een sale.
Wat je nog zou kunnen doen maar ik weet niet of dat teveel werk is maar om twee screens te maken van één met de oude en eentje met de nieuwe bomen. Leg ze naast elkaar dan krijg je zelf snel genoeg een idee of het echt ook een verbetering is!

En om af te sluiten, natuur en dus bomen doen ontzettend veel met een route, vaak maakt of breekt een route dat voor mij.

Enfin, in ieder geval veel succes!! 😎

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door RemkoH »

Gelukkig is en blijft de keuze welke payware er gebruikt wordt in hun route volledig aan de routebouwers en niemand anders.
En Munich-Augsburg wordt al op veel andere NL routes gebruikt dus bijna iedereen zal deze route reeds bezitten.
Een storm in een glas water...
Voor wie de route toch nog niet heeft, deze is zeer regelmatig met flinke korting verkrijgbaar op Steam en bij DTG zoals nu tegen 65% korting in de Steam Summer Sale.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

DutchDriver schreef:
25 jun 2020, 23:43
De bomen van Radiomaster zijn ook in een lijn te vinden, helemaal onderaan de lijst van zijn objecten ;)
Dit klopt helemaal. Maar als je dat object plaatst is het niet, zoals bij Hamburg Hannover of bij Munich Augsburg is, maar 1 asset die je plaatst.

Affijn, ik zal eens wat screenshot maken van ervoor en erna en hier eens posten, voor vergelijkingsmateriaal.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Omdat 1 foto meer kan zeggen dan 1000 woorden, heb ik maar een aantal screenshots gemaakt.

1. Dit is hoe het nu is met bomen uit de payware route Hamburg Hannover.
Afbeelding
2. Dit is hoe het wordt als je de bomen vervangt met de bomen uit de payware route Munich Augsburg.
Afbeelding
3. Dit is hoe het wordt als je de bomen vervangt met de (2D) bomen uit de Freeware pack van Radiomaster.
Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en welke van de 3 afbeeldingen jullie het mooiste vinden.

Met vriendelijke groet,

Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3436
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1938 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

Plaatje 1 valt af, die lijken op bomen uit de DTG\Academy map.
En plaatje 2 en 3 doen niet veel van elkaar onder, alleen zie je rechts bij 2 de weg wat beter dan bij plaatje 3
Mja dat is een kwestie van waar alleen maar bos is lagere bomen, en waar bebouwing is bomen die hoger op de stam staan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Routes”