NoordOost Nederland V4

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
HenricoDDZ
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:05
3
Locatie: 't Loo
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door HenricoDDZ »

Wellicht zouden jullie het gratis bomen pakket van Radiomaster kunnen gebruiken, zitten zowel 3d, als 2d bomen bij 😁
DDZ 😍

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Ik heb nog geen besluit genomen, maar ben zeker wel na aanleiding van jullie reacties goed gaan nadenken en zit nu wel erg te neigen naar Radiomaster bomen in plaats van een extra Payware route. Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reactie en dat was ook eigenlijk juist de reden waarom ik het online heb gezet, om eens een andere mening te horen :)

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

rommy136 schreef:
25 jun 2020, 21:42
En een voordeel van dit nieuwe pakket is dat als je een bundel bomen plaatst dat wordt gezien als 1 object, in plaats zoals bijvoorbeeld bij Radio Master, dat elke boom in je bundel apart plaatst, en daarmee bespaard dat dus flink wat assets op een tegel. Als 10 bomen 1 object is in plaats van 10 losse objecten, kun je in een bosrijke situatie mogelijk wel indenken dat het ook betekend dat de route minder makkelijk draait gezien er soms 10x zoveel objecten staan.
Hmm, als je een zg. Asset Block en/of Asset Block (Irregular) gebruikt heb je toch ook een bundel?
En heb je deze bomen en gras pakketten al eens bekeken?: https://www.vulcanproductions.co.uk/rb.html
Die zijn ook mooi en kost je niets. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door MarkA »

rommy136 schreef:
25 jun 2020, 20:59
2D bomen die bij MA worden meegeleverd een stuk mooier, maar ook lichter zijn dan de standaard donkergroene HH bomen.
Dat is waar inderdaad, het is hetzelfde model met een iets anders texture :stuck_out_tongue:
Marklin schreef:
25 jun 2020, 22:26
Hmm, als je een zg. Asset Block en/of Asset Block (Irregular) gebruikt heb je toch ook een bundel?
En heb je deze bomen en gras pakketten al eens bekeken?: https://www.vulcanproductions.co.uk/rb.html
3D bomen zoals die van VulcanP. in een assetsblok plaatsen zou ik persoonlijk afraden, dat kost namelijk onnodig veel FPS door het grote aantal 3D bomen. Wat ik zelf dan altijd doe is een assetblock met 2D bomen vullen en dan los enkele 3D bomen plaatsen langs het spoor.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door DutchDriver »

De bomen van Radiomaster zijn ook in een lijn te vinden, helemaal onderaan de lijst van zijn objecten ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Wadlopertje »

Maak gewoon gebruik van een payware route als je dat beter lijkt.
Het is toch het idee dat het een hobby is dus wil je het zo goed mogelijk na maken toch? En de genoemde payware route is nou ook niet het nieuwste van het nieuwste dus vaak voor een prikkie op te halen in een sale.
Wat je nog zou kunnen doen maar ik weet niet of dat teveel werk is maar om twee screens te maken van één met de oude en eentje met de nieuwe bomen. Leg ze naast elkaar dan krijg je zelf snel genoeg een idee of het echt ook een verbetering is!

En om af te sluiten, natuur en dus bomen doen ontzettend veel met een route, vaak maakt of breekt een route dat voor mij.

Enfin, in ieder geval veel succes!! 😎

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door RemkoH »

Gelukkig is en blijft de keuze welke payware er gebruikt wordt in hun route volledig aan de routebouwers en niemand anders.
En Munich-Augsburg wordt al op veel andere NL routes gebruikt dus bijna iedereen zal deze route reeds bezitten.
Een storm in een glas water...
Voor wie de route toch nog niet heeft, deze is zeer regelmatig met flinke korting verkrijgbaar op Steam en bij DTG zoals nu tegen 65% korting in de Steam Summer Sale.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

DutchDriver schreef:
25 jun 2020, 23:43
De bomen van Radiomaster zijn ook in een lijn te vinden, helemaal onderaan de lijst van zijn objecten ;)
Dit klopt helemaal. Maar als je dat object plaatst is het niet, zoals bij Hamburg Hannover of bij Munich Augsburg is, maar 1 asset die je plaatst.

Affijn, ik zal eens wat screenshot maken van ervoor en erna en hier eens posten, voor vergelijkingsmateriaal.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Omdat 1 foto meer kan zeggen dan 1000 woorden, heb ik maar een aantal screenshots gemaakt.

1. Dit is hoe het nu is met bomen uit de payware route Hamburg Hannover.
Afbeelding
2. Dit is hoe het wordt als je de bomen vervangt met de bomen uit de payware route Munich Augsburg.
Afbeelding
3. Dit is hoe het wordt als je de bomen vervangt met de (2D) bomen uit de Freeware pack van Radiomaster.
Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en welke van de 3 afbeeldingen jullie het mooiste vinden.

Met vriendelijke groet,

Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

Plaatje 1 valt af, die lijken op bomen uit de DTG\Academy map.
En plaatje 2 en 3 doen niet veel van elkaar onder, alleen zie je rechts bij 2 de weg wat beter dan bij plaatje 3
Mja dat is een kwestie van waar alleen maar bos is lagere bomen, en waar bebouwing is bomen die hoger op de stam staan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 462
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
3
Gegeven waarderingen: 1758 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Wadlopertje »

Plaatje 2 is het mooist, bij plaatje 3 zie je aan de uiteinde van de bomen blokkerige bladeren.
Maar nu ben ik benieuwd welke je zelf het mooist vindt?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

Wadlopertje schreef:
26 jun 2020, 09:08
Maar nu ben ik benieuwd welke je zelf het mooist vindt?
Dat lijkt mij vrij duidelijk als je bijhorende tekst bij plaatje 2 leest, Rommy wil niet voor niets de bomen van Munich Augsburg gaan gebruiken. :wink:
Trouwens zat deze add-on ooit bij aankoop niet standaard in de jaarlijkse update? :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Poeh,

Wat vind ik het mooist. Voor ik mij daar over uitspreek moet ik wel zeggen dat ik zowel 2 als 3 een grote vooruitgang vind ten opzichte van 1 en hoe het nu huidig eruit ziet. Zeker omdat meer dan 90% van de omgeving waarin gereden wordt in Noordoost Nederland uit natuur bestaat, vond ik het een belangrijke overweging.

Echt een keuze tussen 2 en 3 kan ik niet maken. Ik vind ze op zich beide mooi en geschikt voor de route en wellicht zou een combinatie van deze twee het helemaal afmaken, maar ik zit met name met de volgende 'nadelen' in mijn hoofd te denken:
- Bij optie 2 zorg je voor een nieuwe Payware die mensen moeten kopen, in de summer sale is deze nu €6,99 in plaats van €19,99, maar alsnog, het is een aankoop. Waar 7 euro voor de een niks is, kan het voor een ander veel geld zijn.
- Optie 3 zorgt voor (veel) meer assets per tegel. Dit aantal assets kan met radiomasterbomen zo verdubbelen in vergelijking met optie 1 of 2. Dit houdt dan ook in dat de route voor velen zwaarder wordt om te spelen, zeker rond de grote stations/emplacementen, zoals Zwolle, Lelystad, Onnen, Groningen (etc.) waar ook natuurlijk nog redelijk wat AI verkeer te vinden valt.

Kijk de gedachten is altijd geweest de route zo toegankelijk te houden voor iedereen. Een extra payware maakt dit natuurlijk minder, maar ook als je veel meer assets hebt en daardoor speelplezier ingeleverd vanwege het lage aantal frames per seconden. Maar ja het zo laten willen we eigenlijk ook niet.

Dit is hoe ik erin zit.

Mvg Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Marklin »

Ja ...., de plaatjes zijn nu gebaseerd op de zomer maar hoe gedragen bijv. de laatste 2 zich in andere seizoenen, oftewel hoe zien ze er dan uit? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door mkasthijs »

Ikzelf, als mede bouwer, ga ook voor de payware route van München
DIt om de volgende redenen:
  • Met het gebruik van de payware route, worden het aantal assets niet veel meer dan met de bomen van HH. Mochten we de radio master gaan gebruiken, dan lopen de assets zo dusdanig op dat een computer die met 32-bits draait het mogelijk niet meer gaat trekken. En de vraag is ook of we in bosgebieden wel 2000 assets per tegel willen hebben.
  • Wat MarkA ook zegt. Wij kunnen mogelijk als rand de 3D radiomaster bomen gebruiken en de rest gewoon die van Munich-Augsburg. Dat maakt vast het beeld heel mooi.
  • De kleur van de bomen uit Munich-Augsburg is erg mooi en beter qua kleur dan die van HH. Die zijn namelijk heel donker.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Rob Jansen »

Uiteindelijk is het aan de routebouwer om te kiezen maar sluit mij aan bij wat anderen zeggen over Munich-Augsburg er beter uitziet.

Het is ook inderdaad een afweging om een mix van type te gebruiken om het niet te veel op het 'zwarte woud' te laten lijken, veel dezelfde bomen waardoor het wat 'saaier' wordt om aan te zien. Probeer een mix te gebruiken van diverse type bomen, zowel 2D als 3D.

Vooral voor verder weg is 2D meer dan zat, immers je ziet het vanaf een grote afstand. Voor drukkere gebieden (stations, dorpen, steden) waar dus veel assets op een tile zitten is het afwegen tegen het mooiste wat je kan bouwen of kiezen voor 2D items of simpelere 3D, die nemen minder in beslag.

Heb diverse routes gezien die slim gebruik maken van 2D en 3D bomen door elkaar heen.
3D voornamelijk rond het spoor (je zit toch in de cabine voornamelijk) met een mix van 2D er tussen om het wat te breken en op te vullen en minder FPS impact te hebben. Verder van het spoor meer 2D.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Hans Weverling »

Ik ben het helemaal eens met Rob. De echte liefhebber heeft de route Munich-Augsburg allang in zijn bezit. Een mix zou het mooiste zijn!
Rommy, ik denk dat jouw beslissing niet zo moeilijk meer is!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door mkasthijs »

Met dank aan Frison :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 6):
FrisonWadlopertjeHans WeverlingR-Roadrabby62Floortje59
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door mkasthijs »

Vanavond hebben we de IJssel bij Zwolle vervangen voor water met een mooie reflectie erin. Hierbij een aantal mooie screens me de DDZ erop richting Amersfoort/Lelystad. Enjoy :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 3):
FrisonWadlopertjeAndries33
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Frison »

Mooie plaatjes, alleen jammer dat op de laatste plaat die boot de brug gaat testen op sterkte :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
DaanCrossway
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Locatie: Ede-Wageningen
Gegeven waarderingen: 203 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door DaanCrossway »

Oeh, dat ziet er mooi uit!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door MichaelO »

Frison schreef:
02 jul 2020, 22:29
Mooie plaatjes, alleen jammer dat op de laatste plaat die boot de brug gaat testen op sterkte :joy:
Dat is niet zo gek, zulke grote zeeschepen ga je op de IJssel (en andere rivieren) niet vinden.
Op rivieren vindt je vooral binnenvaartschepen

Zo druk heb ik het op de IJssel ook nog niet eerder gezien :wink:

Verder ziet de IJssel er wel herkenbaar uit :smile:

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door Hans Weverling »

Ik denk dat die boot tussen de twee bruggen ligt, Frits!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door mkasthijs »

We gaan de boten eens verder bestuderen en er een paar laten zinken :face_with_monocle: .... uhh verplaatsen :wink:

Met dank aan onze grootmeester Frison staat Kampen-Zuid er ook mooi bij :)
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 5):
MichaelOTjoeTjoeJobPeetersAndries33Wadlopertje
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: NoordOost Nederland V4

Bericht door rommy136 »

Jaah daar zijn we zeer blij mee!

Maar er zijn nog zoveel andere partijen die hun objecten (gratis) beschikbaar stellen zodat wij als routebouwers hier gebruik van kunnen maken :) Hartelijk dank hiervoor :)
Onderstaande afbeeldingen zijn daar o.a. het resultaat van. Screenshots genomen tussen Groningen en Assen. Geniet ervan :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 4):
JobPeetersAndries33mkasthijshanstreintje
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”