Heuvelland

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Heuvelland

Bericht door MarkA »

Ik heb zojuist de laatste 4 berichten even naar het juiste routetopic verplaatst gezien het om de fictieve 'Heuvelland' route gaat
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Aeolus
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Heuvelland

Bericht door Marklin »

Ja ik weet het de laatste post is van 11 mei. :zipper_mouth:
Maar n.a.v. de Spoorlijnen Zuid Limburg is de Heuvelland route zeker uitgerangeerd? (al is hij nog wel te downloaden als fictieve route :stuck_out_tongue: )
Want ik kwam hem nog tegen in mijn route map maar zou in principe weg kunnen als Spoorlijnen Zuid Limburg ervoor in de plaats is gekomen.
Misschien is er ergens over gesproken maar kan het zou gauw niet terug vinden, kortom hoe zit het in elkaar? :blush:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Heuvelland

Bericht door BertTrain »

Teun,

Heuvelland is een fictieve route, weliswaar gebaseerd op Limburg. Hij staat volledig los van Spoorlijnen Zuid Limburg.
Mogelijk bedoel je de Heuvellandlijn die is gemaakt door Denvertrucker. en die toen is overgenomen door Treinen in beeld en ook tijdelijk is beschikbaar gesteld.
Deze Heuvellandlijn is inderdaad dezelfde route. Alleen ging deze route tot aan Heerlen Meubelboulevard.
Verder is het verschil dat de Heuvellandlijn geen stijgingen en dalingen had (alles op niveau 0). Spoorlijnen Zuid Limburg is met DEM data gemaakt waardoor je de realistische heuvels en dus ook stijgingen en dalingen krijgt.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht:
Rubku_NL
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Heuvelland

Bericht door Marklin »

Aha dus zo zit de vork aan de steel omdat Heuvelland ook van jou was, maar dan weet ik genoeg. :wink:
Wat de Heuvellandlijn betreft bedoelde ik niet waar je trouwens niets meer over hoor zins okt 22 maar dat terzijde. :zipper_mouth:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 109 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Heuvelland

Bericht door CalvinPigeon »

Hoi Bert,

Eerder vandaag was ik bezig met een scenario op de fictieve Heuvellandroute vanaf Eelten in de richting van Aalbricht, maar dan via Aalbricht Airport. Ik kwam hiererachter dat als ik een trein vanaf de kruisende kant laat komen, het onmogelijk is om als spelerstrein je deuren te openen. Op deze manier is het eigenlijk amper mogelijk om enige AI in te voegen, aangezien dat stuk hoofdzakelijk enkelspoor is.

Na wat rondvragen kwamen ze er in de Rubku Discord achter dat het hier waarschijnlijk een middenperron loft (van Chris) gebruikt is en daarbij kan maar van 1 trein tegelijk de deur open. Sterker nog, er kan volgens mij niet eens een andere AI trein static staan aan de andere kant. Op dit moment kan ik eigenlijk amper een scenario met een beetje oke AI maken op dat stuk en dat vind ik erg jammer, want ik geniet altijd erg van het fictieve Limburgse landschap.

Ik wilde dit graag aankaarten, zodat dit voor een eventuele route-update dit probleem verholpen is en ik (en met ook anderen) de scenarios kan maken die ik voor ogen heb :)

Groetjes,
Calvin
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Heuvelland

Bericht door BertTrain »

Calvin,

Ik zal er eens naar gaan kijken, wat je zegt van dat middenperron zal wel de oorzaak zijn, toen ik deze route bouwde was mijn kennis nog niet zo ver. Zal dan ook naar andere perrons op de route bekijken.
Als het gefikst is zal ik een update aanbieden.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 2):
CalvinPigeonTheLaRiche
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Gebruikersavatar
MatGames38
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:39
1
Locatie: Broabant
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Heuvelland

Bericht door MatGames38 »

Dag Bert,

Mocht je besluiten een update uit te brengen voor deze route, zou je dan eventueel kunnen kijken naar het plaatsen van extra portals verspreid over de route, voornamelijk op de de stukken waar het spoor ophoud. Momenteel zijn deze heel beperkt wat het lastig maakt om veel treinen te verwerken in een scenario. Dit zou het bouwen van scenario's een stuk aangenamer maken :hugging: .

Mvg. Mat
:wave:

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Heuvelland

Bericht door BertTrain »

Mat, ik was dat al een beetje van plan omdat ik deze vraag ook voor Spoorlijnen Zuid Limburg heb gekregen.
Wat Heuvelland update betreft zal het beperkt blijven tot de opmerking die ik ontvang, ik ben nu nog te druk bezig met de Spoorlijnen Zuid Limburg.
Mogelijk dat ik in een later stadium de route Heuvelland nog eens flink onderhanden zal nemen.

Heeft iemand nog een verbeterpunt in deze route laat dit mij dan weten, kijk ik of ik deze nog meeneem.
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 2):
MatGames38CalvinPigeon
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Heuvelland

Bericht door Clipmeneernl »

Ik wel heb nog wel een persoonlijk puntje, niet iets van hoogste prioriteit. Maar ik merk dat de perrons wat aan de korte kant zijn. Op jouw route kon ik geen treinen kwijt van langer dan 10 bakken (even uit mijn hoofd), een IC+ paste al niet. Dit vind ik persoonlijk jammer, dus ik zou het leuk vinden als scenario bouwer om de perrons op de IC stations minimaal 350m/12 VIRM bakken lang te maken.

Opnieuw, dit is iets persoonlijks en kan ook altijd als je later de grotere update doet. Voor de rest blijft het wel een mooie route :halo:

Plaats reactie

Terug naar “Routes”