Achterhoek- en Twentelijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door NielsB_ »

simonewerro schreef:
03 mar 2022, 17:25
Bij de eerdere versie speelde dit probleem niet. Misschien dat Niels hiernaar kan kijken??
Ik heb hier nog niet eerder iemand over gehoord, en ik had er zelf ook geen last van. Heb je al geprobeerd de route helemaal opnieuw te installeren? (dus verwijderen routemap, en dan opnieuw installeren)

Luigi007
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2020, 18:59
3
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Luigi007 »

Treintje schreef:
22 feb 2022, 12:56
Rob Jansen schreef:
21 feb 2022, 17:33
Het pakket voor de repaints is gemaakt op deze DLC https://store.steampowered.com/app/326023/.
Het pakketje is zonder korting €3,99 en vaak in sales te krijgen voor €1,99.

Je kunt het altijd op je verlanglijstje zetten en bij een komende Steam Sale aanschaffen :)
inmiddels gedaan, mijn versie van Eisenbahnwerk gaat nu glitchen.
Ik had hetzelfde probleem als jij. Maar dat bleek in mijn geval niet voort te komen van het materiaal van Eisenbahnwerk. Bij mij waren het de wagens van Virtual Railroads, meer bepaald de DR Komfortwagen. Ik had de Steam-versie en blijkbaar werkt die repaint niet met die versie. Ik heb dan de Virtual Railroads versie gekocht en toen was het probleem opgelost. Ik heb al meermaals glitches gehad met materieel van Virtual Railroads. Repaints werken niet altijd met de steam-versies.
groeten
Geert

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

simonewerro - NielsB,
Hoogstwaarschijnlijk heeft het er mee te maken dat je er bij Vorden maar vanaf een kant in kunt gezien onderstaand knipsel.
Want dat staat ingegeven als zogeheten Naar boven Naar beneden bij het gedeelte wat rood is en kun je in dit geval alleen rechtdoor.
Kortom wil jij linksaf dan gaat dat dus niet.
Trouwens bij Klarenbeek heb ik er geen verklaring voor want daar is het niet toegepast. :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door NielsB_ »

Dat dat zo ingesteld staat weet ik, dat is ook de bedoeling. Maar de situatie die omschreven wordt (vanuit Zutphen binnenkomen op spoor 1) zou gewoon moeten kunnen

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door simonewerro »

Oké. Ik hoop het vandaag nog weer even te kunnen testen. Ik laat het jullie dan weten.

Gr Erik

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Rob Jansen »

Herleef de afscheidsrit van de DE II 186 van Syntus met het scenario van Studio2561 die meekomt in de route!

Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 3):
NielsB_DanielRoy
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
3
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door simonewerro »

Hallo Niels/Märklin,

Dank jullie voor het meedenken. Ik heb de boel verwijderd en de route opnieuw geïnstalleerd. Het gaat nu weer zoals het hoort. Het scenario zal één dezer dagen online komen. Ik probeer er alleen nog een onweersbui in te krijgen. Donder boven het Vragender veen.
Gr Erik
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
NielsB_

BRD
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2020, 23:39
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door BRD »

Aeolus schreef:
17 feb 2022, 01:27

Hi BRD,

I'm not exactly sure which problem you are facing while trying to access the coha website. I've tried a couple of foreign proxies and the coha website seems to work from other countries as well, so i'm kinda puzzled on why it's not working for you. Can you be more specific on what the issues are you are facing while trying to access the site? The thing is (and someone correct me if i'm wrong), theres always a difference in how tracks look in different countries, but more important, how signals behave. I can imagine (and i'm happy for that) that dutch routebuilders want their routes to be as accurrate as possible, so you want your tracks to look like dutch ones, and you want your signals to behave like dutch ones. Since most commercial companies think that the trainsim-market in the netherlands is not big enough to make some big bugs on it, so we have to rely on dutch enthusiasts who are spending their free time on building and creating stuff. For dutch creators, coha is one of the sites where stuff is published, and it seems to work fine. Maybe if you would elaborate more on the issues you're facing, there will always be someone who can help you in the right direction to get the stuff that you need.
Hey Aeolus,

Thank you kindly for answering. I randomly checked Coha's forum today and it seems to be back working. If someone from here heard / read my feedback and reconsidered it, I kindly thank you for doing so. :)

Best regards,

BRD.

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door TjoeTjoe »

BRD schreef:
05 mar 2022, 22:12
Thank you kindly for answering. I randomly checked Coha's forum today and it seems to be back working. If someone from here heard / read my feedback and reconsidered it, I kindly thank you for doing so. :)
Next time: please mention that you've done several attempts to hack the site of coha.nl .

BRD
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2020, 23:39
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door BRD »

TjoeTjoe schreef:
05 mar 2022, 22:19
Next time: please mention that you've done several attempts to hack the site of coha.nl .
I'm sorry, but I do not understand your accusation.

My knowledge of computers isn't even that great, let alone to even understand how to hack some website.

I'm an active member on many other train simulator forums, groups and Discord servers. There was clearly no intention on my part to even think of doing something like that. All I want is to enjoy the Dutch part of the Train Sim Community, even if I am not Dutch. But for that I need to access your website which was being blocked in the Czech Republic, where I am located.

Sorry if any other people from this country might have attempted to do anything of that sort, but it isn't my fault and kindly ask you to not make such assumptions.

My apologies beforehand for the off-topic on the route project topic. But certainly thought a reply was due on this one.

Best regards,

BRD
Deze gebruikers waarderen BRD voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjePjottr

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Aeolus »

TjoeTjoe schreef:
05 mar 2022, 22:19
Next time: please mention that you've done several attempts to hack the site of coha.nl .
Ik mag toch hopen dat als je dat soort overduidelijke beschuldigingen doet, je daar toch echt keihard bewijs van hebt?
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht:
Pjottr

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Treintje »

Luigi007 schreef:
03 mar 2022, 19:12
Treintje schreef:
22 feb 2022, 12:56
Rob Jansen schreef:
21 feb 2022, 17:33
Het pakket voor de repaints is gemaakt op deze DLC https://store.steampowered.com/app/326023/.
Het pakketje is zonder korting €3,99 en vaak in sales te krijgen voor €1,99.

Je kunt het altijd op je verlanglijstje zetten en bij een komende Steam Sale aanschaffen :)
inmiddels gedaan, mijn versie van Eisenbahnwerk gaat nu glitchen.
Ik had hetzelfde probleem als jij. Maar dat bleek in mijn geval niet voort te komen van het materiaal van Eisenbahnwerk. Bij mij waren het de wagens van Virtual Railroads, meer bepaald de DR Komfortwagen. Ik had de Steam-versie en blijkbaar werkt die repaint niet met die versie. Ik heb dan de Virtual Railroads versie gekocht en toen was het probleem opgelost. Ik heb al meermaals glitches gehad met materieel van Virtual Railroads. Repaints werken niet altijd met de steam-versies.
groeten
Geert
Ik heb het uitgetest. Ik had eerst de DR comfortwagen verwijderd, het glitchen was er nog. Vervolgens die weer terug gezet en de Eisenbahnwerk wagons verwijderd. Vervolgens was het glitchen weg. Het zit in de beveiliging van steam. Deze ontbreekt bij de originele Eisenbahnwerk. Het is wel vreemd dat de originele wagons van Eisenbahnwerk bij gebruik niet glitchen. Dus zonder repaint.
Grt, Trijn

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

Hey Niels, je Route ziet er erg tof uit!

Toch wil ik je vragen wat ik fout doe. Want ik krijg dit maar niet gefixt
Afbeelding

Mvg, Rick

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door mkasthijs »

Hey Rick,

Deze vraag is al eerder voorbij gekomen volgens mij.
De sporen die jij mist zijn te vinden via https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... isset-3-5/. (Staat ook in de handleiding)
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Rob Jansen »

Naast dat je inderdaad de sporen mist op de route, mist je ook de 'groundtextures', zorg er dus voor dat je ook alle payware producten hebt aangeschaft via Steam en alle freeware hebt geïnstalleerd.

Het advies is dan ook om de handleiding te lezen en alles aan te schaffen en te downloaden wat bij payware en freeware staat, dan zou je geen problemen hebben met het laden van de route, de handleiding is gecontroleerd door het DutchSims team.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

mkasthijs schreef:
08 mar 2022, 10:25
Hey Rick,

Deze vraag is al eerder voorbij gekomen volgens mij.
De sporen die jij mist zijn te vinden via https://rail-sim.de/forum/filebase/entr ... isset-3-5/. (Staat ook in de handleiding)
Hey Marklin,
Ik had deze inderdaad in de handleiding zien staan en geinstalleerd, tevens hebben de sporen er bij mij alsnog geen zin in. Dat was de reden dat ik toch even het forum op ben gedoken ;P

Mvg
Rick

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door mkasthijs »

Marklin?? :thinking: :thinking: Matthijs is de naam :)

Heb je ook de tracks van Chris? Daarin zitten denk ik de trackrules.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Clipmeneernl »

Uit mijn hoofd heeft Niels een eigen trackrule, die als het goed is wordt meegeleverd. Maar alsnog, lees goed de handleiding. De sporen die je mist zijn WOP V2,4 (en hoger), de link hiervan is als het goed is al gedeeld.

De ondergrond is van UKTS, met een eigen versie van Niels. De orginele (van UKTS zelf dus) kan je downloaden hier op deze site in de downloadsectie, en de aangepaste versie komt wss ook mee in de route zelf.

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

Beste,

Dat over die trackrules: alle pay&freeware zit er in maar toch for some reason heeft hij er geen zin in :P
Afbeelding

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door NielsB_ »

Dan gaat de vraag toch komen... rijd je met een legale steam versie van TS? Het lijkt erop dat de route ineens voor jou met mph ipv kmh werkt, en dat heb ik nog nooit eerder op deze manier gezien.
Als alles legaal is zouden de trackrules van Coha het probleem moeten oplossen, uit mijn hoofd zitten die gewoon in hun sporen pakket

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

NielsB_ schreef:
09 mar 2022, 10:53
Dan gaat de vraag toch komen... rijd je met een legale steam versie van TS? Het lijkt erop dat de route ineens voor jou met mph ipv kmh werkt, en dat heb ik nog nooit eerder op deze manier gezien.
Als alles legaal is zouden de trackrules van Coha het probleem moeten oplossen, uit mijn hoofd zitten die gewoon in hun sporen pakket
Ja zeer zeker rij ik met een legale steam versie.
Ik heb de trackrules van Coha geinstalleerd en geupdate. op andere lijnen geen probleem. maar dan ga ik het nog is proberen

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

Ik ben er nog is overheen gegaan met een verse download, maar des al niet te min heeft het er allemaal geen zin in.

Hier nog even een bewijsje dat ik echt legaal speel
Afbeelding

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
3
Gegeven waarderingen: 611 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door NielsB_ »

Dan blijven er nog weinig opties over 😛
Je kan nog proberen:
- kijken met TS-tools of je stiekem toch niet iets mist qua trackrules
- met steam even de intregiteit controleren, mogelijk dat er daar ergens iets niet goed zit

rickbb
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2022, 16:39
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door rickbb »

NielsB_ schreef:
09 mar 2022, 11:50
Dan blijven er nog weinig opties over 😛
Je kan nog proberen:
- kijken met TS-tools of je stiekem toch niet iets mist qua trackrules
- met steam even de intregiteit controleren, mogelijk dat er daar ergens iets niet goed zit
Op TS-Tools (voor zover mijn kennis rijkt (en das niet heel ver)) is niks te zien
ook heb ik mijn game gevalideerd maar is er niks veranderd :(

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Frison »

Scenery density op 100% ?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”