Spoorlijnen Zuid Limburg
- BertTrain
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 4
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 314 keren
- Ontvangen waarderingen: 986 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Teun,
Deze is inderdaad van Christrain. Die zit hij in het "NS Track Pack".
Deze is inderdaad van Christrain. Die zit hij in het "NS Track Pack".
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Juist dus in gebreke ..., had het over scenery pakket maar dan moet natuurlijk NS Track Pakket zijn.
En dat is al een pakket van Dec 2020 volgens de site van Chris, kun je toch zien wat men kan zitten stoeien met zoiets, maar nu is het GOED!
Overigens nu ik toch bezig ben zijn die 2 wissels waar dit van toepassing was van origine handwissels?, zo ja dan heb ik eventueel een tip.
En nog wat waar ik mee zit en vreemd is voor mij omdat TS_Tools het onderstaande niet als missend opgeeft maar in game c.q. route editor wel missend lijkt wat mogelijk een texture probleem kan zijn of zo:
En dat is al een pakket van Dec 2020 volgens de site van Chris, kun je toch zien wat men kan zitten stoeien met zoiets, maar nu is het GOED!
Overigens nu ik toch bezig ben zijn die 2 wissels waar dit van toepassing was van origine handwissels?, zo ja dan heb ik eventueel een tip.
En nog wat waar ik mee zit en vreemd is voor mij omdat TS_Tools het onderstaande niet als missend opgeeft maar in game c.q. route editor wel missend lijkt wat mogelijk een texture probleem kan zijn of zo:
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Het probleem heeft inderdaad niets met SAD te maken (heb een experiment gedaan waarbij ik alle SAD-mappen hernoemd heb en dat maakt voor dit specifieke probleem geen enkel verschil).BertTrain schreef: ↑07 mar 2023, 09:12
Het probleem van jpvdveer levert bij mij vraagtekens op.
Die Bush_Hawtorn objecten komen bij mij voornamelijk uit de academy route en die heeft iedereen (zoals Frison aangaf).
Als ik mijn lijst met gebruikte objecten doorspit kom ik de objecten met achtervoegsel Tausch niet tegen.
Binnen de SAD objecten kom ik zowiezo geen Bush Hawtorn tegen.
Ik heb ook nog eens het gedeelte Valkenburg - Schin op Geul nagekeken of ik deze objecten daar kon vinden maar helaas zonder resultaat.
Ik zou graag een screenprint willen zien van het probleem. graag met een locatie aanduiding dan kan ik daar verder naar zoeken.
Onderstaand een drietal screenshots.
1. Laat zien wat er vanuit de trein te zien is. Dit is kort na het verlaten van Valkenburg richting Schin op Geul, vlak na het passeren van de overweg.
2. Laat de naam van het asset zien - inderdaad Bush-Hawthorn-Mid04. Links in de lijst met objecten verschijnt dat met de toevoeging "Tausch". (Weet niet of dat normaal is - ik ben geen route- of scenariobouwer.)
3. Laat zien wat er gebeurt als ik dat object in de lijst links selecteer en in de editor probeer te plaatsen - gelijk missing textures.
De textures lijken in de uitgepakte Academy map (Assets\DTG\Academy\Scenery\Vegetation\Textures\) gewoon aanwezig en TS Tools geeft geen fouten aan. Mijn AcademyAssets.ap bestand heeft een grootte vam 848.329 KB en is voor het laatst dit weekend gedownload,dus daar kan het ook nauwelijks aan liggen.
Als laatste heb ik nog een test gedaan waarbij ik AcademyAssets.ap verwijderd heb en de betreffende Bush-Hawthron bestanden in de uitgepakte versie een andere naam heb gegeven (waardoor het gewoon missing assets - melkflesjes dus - zou moeten worden). Maar ook in dat geval blijft het om Missing Textures gaan. Het asset lijkt dus toch niet uit de Academy te komen?
Raadselachtig! Ergens loopt iets mis maar ik heb geen idee waar dat zou kunnen zijn.
- Marc D.
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 219 keren
- Ontvangen waarderingen: 1302 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Dat heeft het missing textures probleem verholpen, top. Scheelt weer 30,- Euro.Frison schreef: ↑07 mar 2023, 09:30Wat ik ooit gedaan heb, is de eerste SAD map die ik bezat, gewoon gekopieerd naar de verschillende varianten, daarbij oplettend dat alle mappen dezelfde structuur en inhoud hadden.
In het geval van de ontbrekende textures kan je ook gewoon uit een oudere map dat gedeelte naar de benodigde map kopieren. Dat scheelt weer een onnodige uitgave voor aankoop van een reeds groot deel van aanwezige objecten.
In Assets een SAD2016 map aangemaakt met hierin aangemaakt een GermanLocal map. Vervolgens hierin de environment map uit de SAD/GermanLocal map in gekopieerd.
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
jpvdveer,
Hoe kom je toch aan het toevoegsel "Tausch" wat helemaal niet van toepassing is en normaal gesproken ook niet in de ...\Academy\... map zit, althans hier niet.
Afijn als je nu eens het AcademyAssets.ap bestand verwijder met al je gerommel van uitpakken enz. en vervolgens via Steam het spel op fouten laat controleren wat gebeurd er dan als het gedownload enz. is?
Edit/
Oja ook het uitgepakte verwijderen.
Hoe kom je toch aan het toevoegsel "Tausch" wat helemaal niet van toepassing is en normaal gesproken ook niet in de ...\Academy\... map zit, althans hier niet.
Afijn als je nu eens het AcademyAssets.ap bestand verwijder met al je gerommel van uitpakken enz. en vervolgens via Steam het spel op fouten laat controleren wat gebeurd er dan als het gedownload enz. is?
Edit/
Oja ook het uitgepakte verwijderen.
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Al gedaan. Dit weekend (t.b.v. tests met het nieuwe AP weerpakket) een volledig schone TS-installatie op een andere schijf gedownload en het AcademyAssets.ap bestand hieruit vervolgens naar de bestaande TS-installatie gekopieerd. Beide versies zijn (zoals te verwachten was) identiek. Cache ook steeds leeggemaakt enz. En zoals gezegd, bij verwijderen (hernoemen) van het Academy-pakket blijft het probleem gewoon bestaan.
Zoals gesteld, een raadsel! Ik zal de hele Academy-map nog eens proberen te verwijderen en terug te plaatsen.
Zoals gesteld, een raadsel! Ik zal de hele Academy-map nog eens proberen te verwijderen en terug te plaatsen.
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Hmm, dus nu heb je 2 Steam\steamapps\common\RailWorks\ mappen op 2 schijven staan, ofwel hoe moet ik/wij dat zien?
Of zit je maar wat te rommelen met illegaal spul of zo?
Of zit je maar wat te rommelen met illegaal spul of zo?
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Is perfect mogelijk. Matt Peddlesden van DTG heeft vlak voor oudjaar op het DTG-forum aangegeven dat niets je in de weg staat om je hele Railworks naar een omgeving buiten Steam te kopiëren en een schone, tweede versie van Railworks binnen Steam te blijven gebruiken. Hij zei erbij dat dit de kopieerbeveiliging niet omzeilt. Op die manier ben je verlost van het probleem/risico dat een Steam-verificatie je hele installatie overhoop gooit. (Je moet er natuurlijk wel de schijfruimte voor hebben.)
Bron: https://forums.dovetailgames.com/thread ... ion.62821/; post 24
Terug on-topic: net de hele Academy map verwijderd en vanuit de schone Railworks versie teruggeplaatst. Probleem onveranderd. Ben de route nog een stukje verder gereden en het is steeds alleen maar dit ene soort struik dat het probleem geeft - voor de rest vertoont de route geen problemen (voor zover ik dat kan overzien dan).
Bron: https://forums.dovetailgames.com/thread ... ion.62821/; post 24
Terug on-topic: net de hele Academy map verwijderd en vanuit de schone Railworks versie teruggeplaatst. Probleem onveranderd. Ben de route nog een stukje verder gereden en het is steeds alleen maar dit ene soort struik dat het probleem geeft - voor de rest vertoont de route geen problemen (voor zover ik dat kan overzien dan).
-
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1434 keren
- Ontvangen waarderingen: 8546 keren
- Contacteer:
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Bush-Hawthorn-Mid04 zit niet eenvoudig in elkaar en gebruikt diverse interne namen en verwijzingen:
TSA Bush Hawthorn Line 01
[00]Bush_Hawthorn_mid_04
maar de benodigde textures zijn deze:
Bush_Hawthorn_mid01.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Au.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Sp.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Wi.TgPcDx
Heb je die in de map: ......:\Railworks\SteamApps\common\RailWorks\Assets\DTG\Academy\Scenery\Vegetation\Textures\
TSA Bush Hawthorn Line 01
[00]Bush_Hawthorn_mid_04
maar de benodigde textures zijn deze:
Bush_Hawthorn_mid01.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Au.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Sp.TgPcDx
Bush_Hawthorn_mid01_Wi.TgPcDx
Heb je die in de map: ......:\Railworks\SteamApps\common\RailWorks\Assets\DTG\Academy\Scenery\Vegetation\Textures\
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ja, deze vier textures zitten in de map Assets\DTG\Academy\Scenery\Vegetation\Textures\
[De map Assets\DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Scenery\Vegetation\Textures\ zou niet correct zijn - dit is het gevolg van het verkeerd uitpakken van het .ap bestand (een vaak gemaakte fout). Maar ik denk niet dat de routebouwer deze fout gemaakt heeft omdat TS Tools geen ontbrekende assets aangeeft.)
[De map Assets\DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Scenery\Vegetation\Textures\ zou niet correct zijn - dit is het gevolg van het verkeerd uitpakken van het .ap bestand (een vaak gemaakte fout). Maar ik denk niet dat de routebouwer deze fout gemaakt heeft omdat TS Tools geen ontbrekende assets aangeeft.)
-
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1434 keren
- Ontvangen waarderingen: 8546 keren
- Contacteer:
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Nee, die map hoort er niet bij, dat is mijn fout omdat ik alleen met 7zip kijk en niet echt heb uitgepakt.
Maar het blijft wel raar, dat je die missing textures hebt.
Kan je die textures ook echt bekijken met TSTools???????????
Maar het blijft wel raar, dat je die missing textures hebt.
Kan je die textures ook echt bekijken met TSTools???????????
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Oké, maar daar heb je geen 2 installaties voor nodig om de Academy map te verwijderen om vanuit de schone Railworks versie de Academy terug te plaatsen.
Kortom ik raad je aan om er een compleet te verwijderen, zeg maar de map waaruit je kopieert, en dan via Steam na verwijderen van het AcademyAssets.ap bestand deze te laten controleren op fouten via Steam.
Dan kan Matt wel dit of dat schrijven maar het gaat geheid een keer mis, kortom hou het bij 1 installatie waarbij je dus echt geen 2 installaties voor nodig hebt voor een goede werking.
Ps. waarom zou je het AcademyAssets.ap uitpakken, dat is helemaal niet nodig zoals Frits al aangeeft.
En zeker niet als dat fout gaat wat je zelf aangeeft en daarna mogelijk ook nog het AcademyAssets.ap bestand verwijderd!
Edit/
Dus zo, het laten controleren op fouten via Steam:
Kortom ik raad je aan om er een compleet te verwijderen, zeg maar de map waaruit je kopieert, en dan via Steam na verwijderen van het AcademyAssets.ap bestand deze te laten controleren op fouten via Steam.
Dan kan Matt wel dit of dat schrijven maar het gaat geheid een keer mis, kortom hou het bij 1 installatie waarbij je dus echt geen 2 installaties voor nodig hebt voor een goede werking.
Ps. waarom zou je het AcademyAssets.ap uitpakken, dat is helemaal niet nodig zoals Frits al aangeeft.
En zeker niet als dat fout gaat wat je zelf aangeeft en daarna mogelijk ook nog het AcademyAssets.ap bestand verwijderd!
Edit/
Dus zo, het laten controleren op fouten via Steam:
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 115 keren
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ik heb het probleem inmiddels weten te verhelpen door met behulp van TS Tools het struikje in kwestie te vervangen door een ander struikje uit de Academy (in de gehele route). Geen missing textures meer en ik ben blij om nu van de Miljoenenlijn te kunnen genieten.
Nog een paar reacties op eerdere opmerkingen:
Frison - ja. dat kan. Eerst check route (geeft bij mij geen ontbrekende assets). Dan vraagt hij "do you wish to view a list of shapes used by this route" - nee. En dan vraagt hij of je ontbrekende textures/audio/animatie/scriptbestanden wil vinden - ja. Je krijgt dan een lijst met GeoPcdx bestanden en kan dan, voor elk van deze bestanden afzondelijk (of een paar tegelijk), "check for missing files" doen.
Het rare is dat als je dat doet bij het betreffende struikje, TS Tools eerst een foutmelding geeft (en dan aangeeft dat er geen ontbrekende bestanden zijn). Op basis hiervan begin ik te vermoeden dat er misschien een bug in het Academy-bestand Bush-Hawthorn-Mid04 zit.
Märklin - ik heb een installatie van 1,4 TB met 185 live routes die verder prima werken. Als bij één van deze routes, één asset een probleem geeft dan is het niet logisch om te veronderstellen dat de oorzaak hiervan gelegen is in het feit dat ik twee installaties heb. Het is veel waarschijnlijker dat de oorzaak bij dat ene struikje ligt.
Uiteraard is de suggestie van Matt niet voor iedereen bedoeld. Maar voor mij, met enorme hoeveelheden mods op Engelse en Duitse routes en materieel, is het fijn om te weten dat Steam hier niet meer bij kan. Uiteraard maak ik regelmatig backups, maar met 1,4 TB is zowel het maken als het terugzetten van backups een tijdrovende aangelegenheid. In mijn specifieke situatie, en zeker ook die van bepaalde anderen, werkt het dus veel beter om met twee installaties te werken. Als je alleen in Nederland bezig bent dan heeft dat uiteraard geen enkele zin omdat Nederlandse treinen en routes niet van Steam komen.
Steamverificate van de schone installatie loopt nog en heeft nog enige tijd te gaan. Ik betwijfel echter of er een fout in het AcademyAsset.ap bestand zit omdat ik dat nog maar dit weekend heb gedownload en het bestand dezelfde grootte had als het bestand dat ik al had. Maar mocht dit nog iets opleveren dan zal ik dat nog laten weten.
In elk geval dank aan iedereen voor de reacties.
Nog een paar reacties op eerdere opmerkingen:
Frison - ja. dat kan. Eerst check route (geeft bij mij geen ontbrekende assets). Dan vraagt hij "do you wish to view a list of shapes used by this route" - nee. En dan vraagt hij of je ontbrekende textures/audio/animatie/scriptbestanden wil vinden - ja. Je krijgt dan een lijst met GeoPcdx bestanden en kan dan, voor elk van deze bestanden afzondelijk (of een paar tegelijk), "check for missing files" doen.
Het rare is dat als je dat doet bij het betreffende struikje, TS Tools eerst een foutmelding geeft (en dan aangeeft dat er geen ontbrekende bestanden zijn). Op basis hiervan begin ik te vermoeden dat er misschien een bug in het Academy-bestand Bush-Hawthorn-Mid04 zit.
Märklin - ik heb een installatie van 1,4 TB met 185 live routes die verder prima werken. Als bij één van deze routes, één asset een probleem geeft dan is het niet logisch om te veronderstellen dat de oorzaak hiervan gelegen is in het feit dat ik twee installaties heb. Het is veel waarschijnlijker dat de oorzaak bij dat ene struikje ligt.
Uiteraard is de suggestie van Matt niet voor iedereen bedoeld. Maar voor mij, met enorme hoeveelheden mods op Engelse en Duitse routes en materieel, is het fijn om te weten dat Steam hier niet meer bij kan. Uiteraard maak ik regelmatig backups, maar met 1,4 TB is zowel het maken als het terugzetten van backups een tijdrovende aangelegenheid. In mijn specifieke situatie, en zeker ook die van bepaalde anderen, werkt het dus veel beter om met twee installaties te werken. Als je alleen in Nederland bezig bent dan heeft dat uiteraard geen enkele zin omdat Nederlandse treinen en routes niet van Steam komen.
Steamverificate van de schone installatie loopt nog en heeft nog enige tijd te gaan. Ik betwijfel echter of er een fout in het AcademyAsset.ap bestand zit omdat ik dat nog maar dit weekend heb gedownload en het bestand dezelfde grootte had als het bestand dat ik al had. Maar mocht dit nog iets opleveren dan zal ik dat nog laten weten.
In elk geval dank aan iedereen voor de reacties.
- BertTrain
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 4
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 314 keren
- Ontvangen waarderingen: 986 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
jpvdveer:
Mooi dat je het hebt opgelost. Ik heb nog naar de objecten gekeken en het zijn de objecten uit de Academy route.
Marklin:
Wat die wissels in Maastricht betreft, dat zijn eigenlijk elektrisch aangedreven wissels, de motor ligt onder de grond. Voor het beeld staat daar een handwissel. Dit maakte het maken van scenario's wat eenvoudiger.
De twee objecten met de rode palen in de editor zijn plaatsnaamborden van Sjef. Die hadden in het assets bestand meegeleverd moeten worden maar dat heb ik over het hoofd gezien. In de versie 1 van de route is dat wel gebeurd en ik neem aan dat je die route ook heb gehad, wat dat betreft zou je deze assets dan ook moeten hebben.
Ze staan in de onderstaande map
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\SJEF\SjefAssets\Verkeer\Plaatsnamen_BertTrain
Mooi dat je het hebt opgelost. Ik heb nog naar de objecten gekeken en het zijn de objecten uit de Academy route.
Marklin:
Wat die wissels in Maastricht betreft, dat zijn eigenlijk elektrisch aangedreven wissels, de motor ligt onder de grond. Voor het beeld staat daar een handwissel. Dit maakte het maken van scenario's wat eenvoudiger.
De twee objecten met de rode palen in de editor zijn plaatsnaamborden van Sjef. Die hadden in het assets bestand meegeleverd moeten worden maar dat heb ik over het hoofd gezien. In de versie 1 van de route is dat wel gebeurd en ik neem aan dat je die route ook heb gehad, wat dat betreft zou je deze assets dan ook moeten hebben.
Ze staan in de onderstaande map
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\SJEF\SjefAssets\Verkeer\Plaatsnamen_BertTrain
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Deze fout zou dan alleen bij jou het geval zijn omdat het bij ons goed is, ofwel dan zouden wij ook missende textures moeten hebben.
Afijn, je hebt het op jou manier weten op te lossen en daar gaat het om.
<(*_*)>
BertTrain,
Oké, heb niet onder het maaiveld gekeken maar dat verklaart genoeg.
Ik wilde er in mijn vorige bericht mee zeggen mochten het handwissels zijn geweest je die hendel ook werkend had kunnen krijgen en niet alleen vanuit de 2D map de wissel om hoefde te gooien en in game ook had gekund.
Ja de eerste versie heb ik idd gehad maar zijn om welke reden ook dit object niet geïnstalleerd, mja dan weet ik het en anderen ook die je route voor het eerst gebruiken als ze dit bericht meekrijgen want die missen het ook.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
- 4
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 296 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Allereerst sorry dat ik niet meer gereageerd heb. (Druk druk) Ik had later alles gelezen, maar mijn reactie zou al (te) laat geweest zijn! Jullie waren alweer verder. Bedankt voor jullie reacties!!Marklin schreef: ↑07 mar 2023, 10:14Het volgende wat ik even heb getest al sta ik niet gerant voor de goede painting kleuren enz.
In de ...\Terrain map zit een bestand genaamd Textures.bin.org wat meegeleverd is.
Als je nu het originele Textures.bin bestand verwijder en bij het Textures.bin.org bestand .org eraf haalt dan ben je de missing textures kwijt.
Daarin staat SAD2016/... als SAD\GermanLocal\environment\terrain\..... vermeld wat je dus moet hebben. (Altenburg - Wildau v3.12)
Moet wel gezegd dat de origineel genoemde add-on van SAD word aangeraden, maar die zou je dan later bij een Steam korting sale kunnen kopen voor oa. de objecten en sowieso een must is om die in je bezit te hebben gezien vele routes die daar gebruik van maken!
Overigens het screenshot van mij was bij station Simpelveld.
Uiteindelijk uitgevoerd wat Märklin en Frison geschreven hadden. En het werkt. alle missing textures zijn weg!
Leuk hoe dat dit via dit forum opgelost kan worden. Bedankt hiervoor!!
- Deze gebruikers waarderen Floortje59 voor dit bericht:
- Marklin
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
- 4
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 296 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Nu het volgende. Lang geleden had ik dit ook al eens. De oplossing weet ik niet meer. De instelling staan voluit.
Scenario Valkenburg-Kerkrade op station Valkenburg, hoor ik twee treinen voorbij komen en zie alleen maar twee koppelingen voorbij gaan.
Hoe zat dit ook weer?
Scenario Valkenburg-Kerkrade op station Valkenburg, hoor ik twee treinen voorbij komen en zie alleen maar twee koppelingen voorbij gaan.
Hoe zat dit ook weer?
-
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1434 keren
- Ontvangen waarderingen: 8546 keren
- Contacteer:
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Dan mis je of het origineel, of de repaint van de benodigde trein.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Floortje59
- Marklin
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 2120 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ja, of een repaint mist de originele .GeoPcDx bestanden, maar kan afhankelijk zijn om welke repaint het gaat.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Floortje59
- Andries33
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
- 4
- Gegeven waarderingen: 657 keren
- Ontvangen waarderingen: 71 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
In de handleiding van de repaint staat omschreven welke bestanden uit de originele map gekopieerd moeten worden naar de repaint locatie om deze zichtbaar te krijgen. Dus even de handleiding opzoeken.
- Deze gebruikers waarderen Andries33 voor dit bericht:
- Floortje59
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
- 3
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 36 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Dat is de GTW repaint, EMU en DMU version Arriva Limburg..
wel even de diverse extra bestanden nog over zetten :
Belangrijk! Na het installeren moet uit deze bestandsmap: Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\Stadler GTW\Wagons\Version Veolia Heuvellandlijn
Deze bestanden gekopieerd worden:
Stadler GTW ABk1.GeoPcDx Stadler GTW B.GeoPcDx Stadler GTW Bk1.GeoPcDx
Stadler GTW Motorwagon Electric.GeoPcDx
En plakken in deze bestandsmap:
Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\Stadler GTW\Wagons\Version Arriva Limburg Elektrisch
Dit moet ook voor de dieselvariant gebeuren, daarna heb je geen vliegende buffers meer maar treinstellen ..op Valkenburg
wel even de diverse extra bestanden nog over zetten :
Belangrijk! Na het installeren moet uit deze bestandsmap: Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\Stadler GTW\Wagons\Version Veolia Heuvellandlijn
Deze bestanden gekopieerd worden:
Stadler GTW ABk1.GeoPcDx Stadler GTW B.GeoPcDx Stadler GTW Bk1.GeoPcDx
Stadler GTW Motorwagon Electric.GeoPcDx
En plakken in deze bestandsmap:
Assets\ChrisTrains\RailSimulator\RailVehicles\EMUs\Stadler GTW\Wagons\Version Arriva Limburg Elektrisch
Dit moet ook voor de dieselvariant gebeuren, daarna heb je geen vliegende buffers meer maar treinstellen ..op Valkenburg
- Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht:
- Floortje59
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
- 4
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 296 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
!
Bedankt. Bestanden gekopieerd en geplakt. Probleem opgelost!
Bedankt. Bestanden gekopieerd en geplakt. Probleem opgelost!
- Deze gebruikers waarderen Floortje59 voor dit bericht:
- Frison
- Marc D.
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 219 keren
- Ontvangen waarderingen: 1302 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ik heb Opa Flodder gemaakt om hem een plekje bij de overweg in Schin op Geul te geven. Het bestand is geupload en zal binnenkort beschikbaar zijn.
- BertTrain
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 4
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 314 keren
- Ontvangen waarderingen: 986 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Iedereen nog bedankt voor de positieve reacties voor de versie 2 van deze route.
Vlak voor de lifegang van versie 2 heb ik de naam van dit topic aangepast naar Spoorlijnen Zuid Limburg. Dit met de bedoeling dat ik verder wil gaan bouwen in Zuid Limburg. Daarbij denk ik aan de driehoek, Maastricht - Sittard - Heerlen en Heerlen - Kerkrade.
Als start hiervan ben gestart met het gedeelte Maastricht Randwyck - Valkenburg.
De spoorinfrastructuur voor dit gedeelte is al grotendeels klaar en de scenery
van Maastricht naar Randwyck is ook aangevuld (zat al voor een gedeelte in Maastricht - Vaals).
Verder ben ik op diverse plaatsen op dit gedeelte gestart met het bouwen van de scenery. Ik bouw nooit van station A naar Station B maar werk dan weer hier en dan weer daar, net waar ik zin in heb.
Onderstaande plaatjes geven een indruk:
Station Maastricht Randwyck
Tussen Randwyck en Maastricht
Meerssen
Station Houthem St. Gerlach
Viaduct A79 bij Strabeek
Marc D nog bedankt voor Opa Flodder...
Vlak voor de lifegang van versie 2 heb ik de naam van dit topic aangepast naar Spoorlijnen Zuid Limburg. Dit met de bedoeling dat ik verder wil gaan bouwen in Zuid Limburg. Daarbij denk ik aan de driehoek, Maastricht - Sittard - Heerlen en Heerlen - Kerkrade.
Als start hiervan ben gestart met het gedeelte Maastricht Randwyck - Valkenburg.
De spoorinfrastructuur voor dit gedeelte is al grotendeels klaar en de scenery
van Maastricht naar Randwyck is ook aangevuld (zat al voor een gedeelte in Maastricht - Vaals).
Verder ben ik op diverse plaatsen op dit gedeelte gestart met het bouwen van de scenery. Ik bouw nooit van station A naar Station B maar werk dan weer hier en dan weer daar, net waar ik zin in heb.
Onderstaande plaatjes geven een indruk:
Station Maastricht Randwyck
Tussen Randwyck en Maastricht
Meerssen
Station Houthem St. Gerlach
Viaduct A79 bij Strabeek
Marc D nog bedankt voor Opa Flodder...
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 11):
- Rubku_NL • mkasthijs • Marklin • Evert66 • Wadlopertje • sandertje • Louke1968 • JobPeeters • jpvdveer • Floortje59 en een andere gebruiker
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"