Spoorlijnen Zuid Limburg
- Louke1968
- 4
- Gegeven waarderingen: 2023 keren
- Ontvangen waarderingen: 314 keren
- HondekopER
- 1
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Spoorlijnen Zuid Limburg
Ziet er weer fraai uit Bert!
Routebouwer 't Laagland
Check ook mijn youtube kanaal! https://www.youtube.com/channel/UC382vn ... uNrp1ef0Hg
Check ook mijn youtube kanaal! https://www.youtube.com/channel/UC382vn ... uNrp1ef0Hg
- Treinspotter nathan
- 4
- Gegeven waarderingen: 367 keren
- Ontvangen waarderingen: 30 keren
- BertTrain
- 4
- Gegeven waarderingen: 300 keren
- Ontvangen waarderingen: 896 keren
Het uitbrengen van de update voor de GTW van Chris heeft nogal wat invloed op de meegeleverde scenario's van de route Spoorlijnen Zuid Limburg, dit raakt 30 van de 40 scenario's.
De scenario's waar de GTW de spelerstrein is (5 stuks) werken niet meer.
In andere scenario's wordt de GTW als AI of Loose content gebruikt, deze werken nog wel.
Ik ga dit aanpassen, maar dat zal pas beschikbaar komen bij de volgende release van de route.
Reden hiervoor is dat in de nieuwe release de laatste update van de COHA seinen zijn toegepast en daarvoor moeten (o.a. bij keren) ook aanpassingen aan de scenario's worden uitgevoerd. Daarnaast zijn in de nieuwe release de aanpasbare CTA's van Chris toegepast, ook daar zit werk in voor de scenario's.
De scenario's waar de GTW de spelerstrein is (5 stuks) werken niet meer.
In andere scenario's wordt de GTW als AI of Loose content gebruikt, deze werken nog wel.
Ik ga dit aanpassen, maar dat zal pas beschikbaar komen bij de volgende release van de route.
Reden hiervoor is dat in de nieuwe release de laatste update van de COHA seinen zijn toegepast en daarvoor moeten (o.a. bij keren) ook aanpassingen aan de scenario's worden uitgevoerd. Daarnaast zijn in de nieuwe release de aanpasbare CTA's van Chris toegepast, ook daar zit werk in voor de scenario's.
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 8):
- Rubku_NL • Frison • Kcalk_04 • hanstreintje • denisJura • Roy • Louke1968 • Wadlopertje
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"
- Frison
- 4
- Gegeven waarderingen: 1398 keren
- Ontvangen waarderingen: 8464 keren
- Contacteer:
Ja zo zie ja maar Bert, elke verandering is helaas geen verbetering.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Wadlopertje
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Rob Jansen
- Oprichter
- 4
- Gegeven waarderingen: 203 keren
- Ontvangen waarderingen: 303 keren
- Contacteer:
In dit geval van de GTW is een verandering wel een verbetering van de trein zelf Frison
Maar voor bestaande scenario niet, voornamelijk met 'rolling starts', maar de meeste zijn wel te repareren en het geeft Bert ook de kans om nieuwe, frisse scenario's in de release te krijgen.
Bert, ik ben benieuwd naar de nieuwe versie van de route en alle veranderingen, de laatste update van screenshots enkele dagen geleden laat weer merken dat het een prachtige update wordt
Maar voor bestaande scenario niet, voornamelijk met 'rolling starts', maar de meeste zijn wel te repareren en het geeft Bert ook de kans om nieuwe, frisse scenario's in de release te krijgen.
Bert, ik ben benieuwd naar de nieuwe versie van de route en alle veranderingen, de laatste update van screenshots enkele dagen geleden laat weer merken dat het een prachtige update wordt
- Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht (totaal 4):
- Kcalk_04 • BertTrain • Roy • Floortje59
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Hallo Bert, Beek-Elsloo is op dit moment in verbouwing en krijgt een gloed nieuwe stations omgeving.BertTrain schreef: ↑02 jan 2024, 17:06In het nieuwe jaar is het weer tijd voor een update van deze route. Zoals eerder gemeld zal in de volgende versie het traject Maastricht - Sittard worden opgenomen. De bouw hiervan is zover gevorderd dat het gedeelte Maastricht tot aan Station Beek-Elsloo grotendeels klaar is.
...
en het stations gebouwtje is helaas al afgebroken iets van 1 of 2 maanden geleden.
- BertTrain
- 4
Als ik daar gegevens van heb zal ik het gaan aanpassen. Mocht er iemand in de buurt wonen en mij foto's kunnen aanleveren dan is dat zeer welkom.
-
- 3
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
BertTrain schreef: ↑24 jul 2024, 15:01In feite is de route gebouwd in de huidige tijd (weergegeven door Google maps en streetview). Ook het gedeelte Maastricht - Vaals. Ik zou dan weer gaan afwijken als ik station Nuth anders maak dan de huidige tijd.
Ik zit er zelfs aan te denken om in een volgende versie het gedeelte Maastricht - Vaals uit de route te halen en samen met de ZLSM route afzonderlijk als route uit te zetten (Museumlijnen Limburg) Het ZLSM gedeelte komt dan ook in de route Spoorlijnen (Zuid) Limburg. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken.
Als troost kan ik wel melden dat in de aankomende release (met Maastricht - Roermond) ook een gedeelte van het Chemolot emplacement is meegenomen. En wie weet in de toekomst ook Sittard naar Born.
Ik zou ook liever de fictieve route maastricht - vaals appart zien met de zlsm eraan vast. Maar de zlsm mag dan ook bij zuid limburg blijven zitten. Deze route komt dan idd 2x voor. 1x keer in zuid limburg en 1x in fictieve museum lijnen.
Deze route splitsen heeft ook een ander voordeel. de map wordt niet TE GROOT. Als je strx ook Heerlen Sittard erbij doet. lijkt mij de volgende stap. Dan wordt de map erg groot.
Vooralsnog ziet het er prachtig uit allemaal. en kan ik niet wachten om maastricht roermond te rijden.
- Deze gebruikers waarderen d1984berg voor dit bericht (totaal 3):
- Kcalk_04 • Stoomtrein2005 • hanstreintje
- BertTrain
- 4
Zowel de huidige als toekomstige versies hebben een Quick Drive scenario, zo ziet het er bij mij uit:
- BertTrain
- 4
Goed nieuws
Ik heb gisteren versie 3.1 van deze route geüpload
Wat is nieuw aan deze versie:
In eerste plaats het traject Maastricht - Roermond.
Daarnaast zijn er nog de volgende zaken aangepast:
Na de upload wordt de controle van de route door het downloadteam uitgevoerd waarna nog eventuele aanpassingen moeten worden gedaan. De verwachte release datum is over 2 a 3 weken. Dus nog even geduld.
Ik heb gisteren versie 3.1 van deze route geüpload
Wat is nieuw aan deze versie:
In eerste plaats het traject Maastricht - Roermond.
Daarnaast zijn er nog de volgende zaken aangepast:
- Routemarkers toegevoegd aan de route.
- Diverse technische aanpassingen aan de rails, wissels, seinen en ATB.
- Meer Portals voor de scenariobouwers toegevoegd aan de route.
- De perrons in Landgraaf verlengt naar 130 meter.
- Vegetatie op het gedeelte Maastricht - Kerkrade aangepast.
- Nieuwe stationsgebouwen voor Klimmen-Ransdaal en Voerendaal.
- CTA's vervangen door nieuw type van Christrains
Na de upload wordt de controle van de route door het downloadteam uitgevoerd waarna nog eventuele aanpassingen moeten worden gedaan. De verwachte release datum is over 2 a 3 weken. Dus nog even geduld.
- Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 24):
- Wadlopertje • denisJura • rabby62 • Christian983 • saurer580 • Frison • mkasthijs • TP94 • Marklin • SpoortNiet en 14 andere gebruikers
- Christian983
- 3
- Gegeven waarderingen: 194 keren
- Ontvangen waarderingen: 61 keren
- peerklota
- 3
- Gegeven waarderingen: 117 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
- Contacteer:
Tof, klinkt veelbelovend! Ik ben heel benieuwd.
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.
- Spoorwegen Nederland
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 105 keren
- Louke1968
- 4
- Gegeven waarderingen: 2023 keren
- Ontvangen waarderingen: 314 keren