Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Ja de briefing aanpassen kan wel zo wezen, maar moet je bij het wisselen einden terug rijden zonder zonder cab zeg maar, en hoe zit het dan met de missende markers?
Trouwens heb ik Ctrl + Q niet hoeven toepassen en heb de standaard scenario's compleet aan materieel, ofwel daar kunnen de ontbrekende markers niet aan liggen wat er sowieso niets mee van doen heeft.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Het zit toch anders zie ik wel in een andere briefing, je moet de loc afkoppelen, ff omrijden, en aan de andere kant weer aankoppelen.
Maar als dit zo is ontbreken er opdrachten vanwege het af/aankoppelen. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

Marklin schreef:
28 okt 2023, 14:00
Ja de briefing aanpassen kan wel zo wezen, maar moet je bij het wisselen einden terug rijden zonder zonder cab zeg maar, en hoe zit het dan met de missende markers?
Trouwens heb ik Ctrl + Q niet hoeven toepassen en heb de standaard scenario's compleet aan materieel, ofwel daar kunnen de ontbrekende markers niet aan liggen wat er sowieso niets mee van doen heeft.
Nu zie ik toch wel dat er iets is, de marker waar rangeersik 259 naartoe moet (Waaxerdam Spoor 9 Goederen) is van naam veranderd, geen idee hoe dit is gebeurd…

Dus negeer dit scenario maar even, het heeft duidelijk wat gebreken van mijn kant. :sweat_smile:
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Ja die opdracht kun je verwijderen, dan is dat probleem weg.
De missende stopping point opdracht kan ook weg.
Maaar er moeten wel af/aankoppel opdrachten ingevoerd worden anders gaat het niet lukken zoals je het wil hebben. (zie wederom knipsel)
Hier is die nu iig goed en een leuk scenario!, nu jij nog ....., of zal ik hem ff sturen? :sweat_smile:

Afbeelding

En bij onderstaande coördinaten zit aan beide kanten van het dubbelspoor 2 x 2 flinke knippen, daar is verkanting toegepast opdat stuk gebogen spoor maar niet als zodanig aangelegd of niet goed uitgevoerd.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 474 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door saurer580 »

mooi heren dat oplossen cq aanpassen van de route.
Ik heb het door Teun geschetste scenario ook gereden.
Vind in ieder geval de atmosfeer van die jaren goed getroffen op dat stuk.
Zie veel terug van de RetroCanvas route en Berkendam
En als oude man bevalt me dat wel :ok_hand:
Vraag me af of er nog een oplossing komt ( aanpassen route properties?) voor het door Frison geschetste probleem van de PGR scenery?
Ik kan natuurlijk zelf het aanpassen in de asset map met een extra map maar dat kost ook weer bijna 500 mb aan ruimte.
De routeproperties aanpassen gaat me boven mijn pet.

vriendelijke groet,
Ruud
Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht:
R-Road

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

saurer580 schreef:
28 okt 2023, 18:25
Vraag me af of er nog een oplossing komt voor het door Frison geschetste probleem van de PGR scenery?
Heb het aangeboden maar hoor er tot nu toe niets over .... :zipper_mouth:
<(*_*)>
Nog een foutje, in het hoofdspoor zit een stuk wat geen BVL heeft, ofwel er ontbreekt derde of vierde rail.
En je raad het al, daar kunnen geen E-treinen overheen en kan bij het maken van scenario's problemen opleveren ..... :wink:
Ps. hou er rekening mee dat je ter plekke 2 type trackrules hebt.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Trouwens zoiets als dit zou t.z.t. ook een must zijn met als voorbeeld een plaatje uit het Topic: :stuck_out_tongue:

Afbeelding

Mja, je hebt nu zoveel gegevens dat je de eerste paar maanden wel zoet ben. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 474 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door saurer580 »

Dank voor jouw werk en expertise allemaal Teun.
Voorlopig maar even de route maar weer verwijderen bij mij , denk ik in afwachting van eventuele aanpassingen wat de route beter berijdbaar zou maken.
Het tijdperk van de route bevalt me wel net zoals Berkendam, waar deze route wel heel erg op lijkt trouwens :wink:
vr.gr
Ruud
Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht:
R-Road

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Ja Ruud, daarom staat de route ook voor 30 dagen in de Test Sectie voor adviezen enz.
Er kan het een en ander aan mankeren, in deze toestand was het wellicht niet door de keuring gekomen als download release.
En om die reden kan men dus gebruik maken van de Test Sectie om een eerste indruk te krijgen hoe het eruitziet enz. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 474 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door saurer580 »

Wat op zich zeer de moeite waard is, laat dat gezegd zijn!
En mooi dat anderen zich er in verdiepen en verbeteringen aangeven/adviseren!
vr.gr
Ruud

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

Marklin schreef:
28 okt 2023, 22:51
saurer580 schreef:
28 okt 2023, 18:25
Vraag me af of er nog een oplossing komt voor het door Frison geschetste probleem van de PGR scenery?
Heb het aangeboden maar hoor er tot nu toe niets over .... :zipper_mouth:
<(*_*)>
Nog een foutje, in het hoofdspoor zit een stuk wat geen BVL heeft, ofwel er ontbreekt derde of vierde rail.
En je raad het al, daar kunnen geen E-treinen overheen en kan bij het maken van scenario's problemen opleveren ..... :wink:
Ps. hou er rekening mee dat je ter plekke 2 type trackrules hebt.

<snip>
Als alles goed is gegaan is dat PGR euvel verholpen, ik heb alle assets onder de correcte “pgr’ map gezet en in TS tools staan er geen missende “pgr_scenery” assets meer. Ook in de lijst van ‘assets used by route’ is er geen foutieve pgr map meer aan te treffen. Er zijn nog wel een aantal missende assets van andere makers, ik ga nog kijken wat daar mee moet gebeuren.

Dank voor het opmerken van de niet-elektrische stukje, ik heb onlangs dat stuk bewerkt en blijkbaar vergeten de bovenleiding te installeren. :stuck_out_tongue:

En wat betreft de thumbnails voor scenario’s en route: dat heeft voor mij voorlopig geen prioriteit, wil eerst alles goed werkend hebben. :smile:
Deze gebruikers waarderen R-Road voor dit bericht (totaal 2):
Frisonsaurer580
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

Marklin schreef:
28 okt 2023, 16:41
Ja die opdracht kun je verwijderen, dan is dat probleem weg.
De missende stopping point opdracht kan ook weg.
Maaar er moeten wel af/aankoppel opdrachten ingevoerd worden anders gaat het niet lukken zoals je het wil hebben. (zie wederom knipsel)
Hier is die nu iig goed en een leuk scenario!, nu jij nog ....., of zal ik hem ff sturen? :sweat_smile:

<snip>

En bij onderstaande coördinaten zit aan beide kanten van het dubbelspoor 2 x 2 flinke knippen, daar is verkanting toegepast opdat stuk gebogen spoor maar niet als zodanig aangelegd of niet goed uitgevoerd.

<snip>
Ik heb het scenario zelf en de markers inmiddels aangepast en er koppelingsopdrachten aan toegevoegd, dus moet nu goed zijn. Jouw versie van het scenario is overigens altijd welkom, dan leer ik misschien ook weer wat nieuws! :upside_down:

En wat betreft die verkanting: ik merkte het een paar dagen gelegen ook op, waarschijnlijk heeft Luuk hier een mislukte poging gedaan tot het aanbrengen van verkanting in een bestaande boog. :joy:
Ik heb de verkanting daar maar gewoon uitgeschakeld gezien het toch niet echt nodig is voor deze flauwe bocht.
Deze gebruikers waarderen R-Road voor dit bericht:
saurer580
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Goed bezig. :thumbsup:
Als je het besproken scenario Sneltrein naar Zuid-NL bedoeld zie PB.
Maar als het neerzetten en vooraan aankoppelen er zo uitziet wat de knipsels laten zien moet het goed wezen. :sweat_smile:

neerzetten:
Afbeelding

vooraan aankoppelen:
Afbeelding

Trouwens deze 4 x klokken moet je ff wat opschuiven, zeker met de wintertijd. :joy:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

Ik bedoelde idd het besproken scenario, aankoppel commands weet ik mee om te gaan. :smile:

Mijn grote dank overigens aan iedereen voor de feedback!! Ik heb er zeker wat aan en kan mooi aan de slag gaan. :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen R-Road voor dit bericht:
Wadlopertje
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Oké, mooi.

Het volgende wat ik tegenkwam en zou je hiermee nog meer aan de slag kunnen. :sweat_smile:
Hoe het met de WG en/of Coha (arm) seinen zit weet ik niet maar diverse seinen hebben te weinig linken ofwel ze beveiligen niet alle sporen naar/vanaf het sein.
Zo is op onderstaand knipsel te zien dat een link ontbreekt, of hebben deze seinen maar 3 linken met de 0 link niet meegerekend? :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

Dit is bewust gedaan omdat het zgn. 'Verkeerd Spoor' betreft: de seinen beveiligden vroeger bij dubbelspoor het linkerspoor vaak niet gezien men destijds nog erg aan het 'rechts aanhouden' principe hield. :smile: Links rijden werd alleen in de meest uitzonderlijke gevallen gedaan, in trainsim kan je met toestemming van de treindienstleider (Tab) ook gewoon op het linkerspoor rijden.
Overigens wordt helemaal links wel het spoor beveiligd omdat er vanwege de drukte de mogelijkheid moet zijn om twee treinen tegelijk uit het station te laten vertrekken. :smile:

Dit is dus geen fout maar bewust beleid. :wink:
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Aha, je moet het maar weten hoe het er toen der tijd aan toe ging. :light_rail:
Dus niets aan de hand, tenminste als TSC een beetje wil meewerken (als gepland) die zoals je weet soms een eigen wil heeft. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

simonewerro
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 apr 2020, 14:15
4
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door simonewerro »

Zou het misschien nog een optie zijn om de seinen te vervangen door die van Coha?

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Rubku_NL »

Ik zou idd ook gewoon voor Coha gaan.

Daar naast is het verstandig om ook die van Coha te gebruiken kwa seinen en borden (ChrisTrains kan ook) oa andere gelinkt objecten aan het spoor.
Daar bij weet ik bijna wel zeker dat de Coha seinen niet lekker zullen werken als er andere seinen tussen staan van bvb WG.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Marklin »

Er zijn best WG seinen gebruikt en hoeveel weet ik niet, maar R-Road heeft het meest Coha seinen gebruikt volgens mij.
Mja dat neemt niet weg dat je de seinen het beste bij een provider kunt blijven om eventuele bugs met het script te vermijden. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
R-Road
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 66 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door R-Road »

De Coha en WG seinen heb ik veelvuldig getest; de klassieke seinen van COHA werken prima met de WG seinen, bij de COHA lichtseinen is dat een ander verhaal. Ik zie bij mij iig nooit problemen in de combinatie van WG seinen en COHA klassieke seinen, de reden dat ik nog WG seinen gebruik is omdat de klassieke rangeerseinen nog niet in het COHA klassieke pakket zitten.
In memoriam: Luuk
*23 januari 2002 - †9 januari 2023

Account nu beheerd door Daan

Gebruikersavatar
TjoeTjoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:16
4
Gegeven waarderingen: 304 keren
Ontvangen waarderingen: 212 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door TjoeTjoe »

R-Road schreef:
30 okt 2023, 21:32
Dit is bewust gedaan omdat het zgn. 'Verkeerd Spoor' betreft: de seinen beveiligden vroeger bij dubbelspoor het linkerspoor vaak niet gezien men destijds nog erg aan het 'rechts aanhouden' principe hield. :smile: Links rijden werd alleen in de meest uitzonderlijke gevallen gedaan, in trainsim kan je met toestemming van de treindienstleider (Tab) ook gewoon op het linkerspoor rijden.
Overigens wordt helemaal links wel het spoor beveiligd omdat er vanwege de drukte de mogelijkheid moet zijn om twee treinen tegelijk uit het station te laten vertrekken. :smile:

Dit is dus geen fout maar bewust beleid. :wink:
Het niet beveiligen van sporen met doellinks, waar naar het grote voorbeeld niet heen gereden kan worden, is sim-technisch geen slimme keuze.
In een discussie ruim een jaar geleden in het topic van de NONL route heb ik getracht uit te leggen waarom :
viewtopic.php?p=12750#p12750

Nou kan je het jezelf makkelijk maken om op de sporen waar niet heen gereden mag worden (linkerspoor dus) een afsluitlantaarn neer te leggen - in de name dat deze bij het WB pakket ook spoor-gebonden zijn - en deze onder de grond te verstoppen. Hiermee voorkom je in ieder geval "kortsluiting" in het seinstelsel.

Treinspotter
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
2
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Treinspotter »

:smile: De route en scenario's gereden, het marker probleem ook gezien, maar toch de sneltrein rit gewoon gereden, omlopen loc en weer terug, verder vond ik op een kopstation het beroemde draaiorgel terug :sunglasses: :joy: leuk muziekje erbij..
Wat Seinen betreft alles werkte en heb wat dingen uitgeprobeerd, leuk de oude seinen vooral met de stoom en dieseltractie, is ook een route in de 50er jaren en vind dit uitstekend voldoen, ook de diverse draaischijven zijn een mooie toevoeging, misschien nog een paar kolen en water laad plaatsen erbij.
Kwam 1 diesellaad station tegen misschien nog ergens een bij zetten ...laad ik aan jou over.
Je komt veel WG materieel tegen, dat geeft afwisseling.
Zommige sporen zijn niet meer op de lijn aangesloten,neem aan met een bedoeling.
Veel lengte dus veel rijmogelijkheden ook voor goederen treinen, dat geeft deze beta een uitdagende afbouw mogelijk.
Hou het bij die tijd kwa verdere bouw, de Seinen vind de bouwers keuze en die voldoet in mijn ogen prima, het blijft een sim en de route is gebouwd naar een eigen inzicht, dat respekteer ik.
Je bent al wat kleine foutjes aan het herstellen, succes met deze nostalgische route bouw verder.
Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht:
R-Road

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8198 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door Frison »

Het blijft een leuke route. Ik kijk er met veel plezier steeds weer naar want het doet mij echt denken aan mijn jeugd toen ik veel met de trein onderweg was. :loveit:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
R-Road
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 171 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Nostalgia 1955 (Voorheen: Klassieke route)

Bericht door joukie »

Hallo,

Heb ik de link gemist om deze route te downloaden.

Gr.Sjouk (joukie)

Terug naar “Routes”