Samenwerken bij routebouw

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
C0der
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2022, 14:51
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Samenwerken bij routebouw

Bericht door C0der »

Hallo allen,

Het valt me op dat routes bouwen erg lang duurt en dat hier meestal maar één auteur achter zit. De meeste routebouwers doen dit in hun vrije tijd (waarvoor ik heel veel respect heb uiteraard), waardoor deze routes meestal jaren aan development time hebben. Het schijnt dat er geen manier is om meerdere mensen op één route te zetten en daar te bouwen. Dat verklaart tevens de lange development tijd: één iemand moet alle sporen en objecten neerzetten en ook nog eens alle bugs eruit halen.

Ik heb vanuit mijn achtergrond als programmeur even gekeken naar hoe routes worden opgeslagen en het schijnt dat deze best makkelijk en logisch zijn opgeslagen (mits alle .bin bestanden met Serz naar XML formaat zijn omgezet). Je zou dan doormiddel van een version-control systeem, zoals git, meerdere mensen kunnen betrekken op één route.

Bestaat er al zo'n degelijk systeem om meerdere mensen te laten helpen op een route? Zo niet dacht ik dat zo'n programma misschien zou helpen om development tijd van een route te versnellen, omdat er simpelweg meer mensen aan kunnen werken. Ik kan dan eventueel werken aan een workflow zodat anderen ook kunnen meehelpen aan routes bouwen.

Hoor graag jullie gedachten hierover.

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: Samenwerken bij routebouw

Bericht door GertMeering »

Wij als Infrasim werken met 3 a 4 man aan een route, 1 heeft de sporen gelegd en bovenleiding de ander doet de scenery en 2 anderen werken aan objecten en dan nog zijn wij er al een aantal jaar mee bezig. Dit komt grotendeels natuurlijk doordat we ook veel objecten zelf maken, maar dan nog kost het veel tijd.

Als je de route eventueel zou splitsen en er verschillen mensen aan een route dan wel scenery gaan werken dan krijg redelijk wat verschil in de scenery en dat ziet er naar mijn mening niet uit. Iedereen heeft zijn eigen manier van scenerybouw en dan wordt het een beetje een rommeltje. Als ik het goed heb is dit al eens geprobeerd maar ik kan het ook fout hebben.
Deze gebruikers waarderen GertMeering voor dit bericht:
Sjef61

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Samenwerken bij routebouw

Bericht door mkasthijs »

C0der schreef:
10 nov 2022, 23:45
Bestaat er al zo'n degelijk systeem om meerdere mensen te laten helpen op een route? Zo niet dacht ik dat zo'n programma misschien zou helpen om development tijd van een route te versnellen, omdat er simpelweg meer mensen aan kunnen werken. Ik kan dan eventueel werken aan een workflow zodat anderen ook kunnen meehelpen aan routes bouwen.

Ja hoor, makkelijk. Wij bouwen vaak met 2, soms 3 man tegelijk.
Enige regels die onderling hebben om problemen te voorkomen
- 1 persoon kan tegelijk bezig met tracks.bin
- Werk niet op dezelfde tegel

Verder kun je alles tegelijk doen en dan upload je later de tegels in een van de versies.
Zou ben ik nu op dit moment van typen bezig met scenery richting Leeuwarden, terwijl Patick spooraanpassingen doet op Groningen.
Kan gewoon tegelijk.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Frison
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Routes”