't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 37 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Marklin schreef:
30 mar 2024, 08:11
AlwaysRM_ schreef:
29 mar 2024, 18:43
..... en dan Utrecht-Arnhem/Nijmegen/Dieren & Barneveld Noord-Ede er uit gehaald.
Nou Always het maakt niet uit maar in je eerdere bericht lees ik oa. hetgeen in de citaat staat geschreven:
En Barneveld Noord-Ede is een gedeelte van de kippenlijn die tot Amersfoort loopt.
Die wilde jij er dus uit hebben bij een vervolg ..., en ja de huidige versie blijft sowieso zoals het was/is.
Kortom je laatste bericht t.o.v. de eerste vat ik niet helemaal, of hoe moet ik dat zien en lees ik ze verkeerd? :blush:
Ik begon dat bericht met "Had zelf bij een aparte versie".
Ik doelde dus op een nieuwe route naast de huidige HVNL (en dat je beide straks apart kunt downloaden)
Ik neem tenminste aan dat dat Amsterdam plan nu op een eigen route ID zit omdat je een clone van de huidige route hebt gemaakt)
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

AlwaysRM_ schreef:
29 mar 2024, 18:43
.... en dan Utrecht-Arnhem/Nijmegen/Dieren ...... er uit gehaald.
Oké langs dat spoor.
En hoe moet ik dit lezen dan voor de "aparte versie" met Utrecht - Arnhem verwijderen, hoe kom ik dan met mijn ICE vanaf Amsterdam in Arnhem terecht om vervolgens bijv. naar Frankfurt te reizen? :thinking:
En met een scenario duurt
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 37 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Marklin schreef:
30 mar 2024, 09:41
AlwaysRM_ schreef:
29 mar 2024, 18:43
.... en dan Utrecht-Arnhem/Nijmegen/Dieren ...... er uit gehaald.
Oké langs dat spoor.
En hoe moet ik dit lezen dan voor de "aparte versie" met Utrecht - Arnhem verwijderen, hoe kom ik dan met mijn ICE vanaf Amsterdam in Arnhem terecht om vervolgens bijv. naar Frankfurt te reizen? :thinking:
En met een scenario duurt
AlwaysRM_ schreef:
30 mar 2024, 09:13
Ik doelde dus op een nieuwe route naast de huidige HVNL (en dat je beide straks apart kunt downloaden)
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Hmm nu vat ik hem .., je zou dus eerst van Arnhem naar Utrecht willen rijden op de bestaande route om vervolgens in de kloon van Utrecht naar Amsterdam te rijden? :highspeedtrain:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 37 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Marklin schreef:
30 mar 2024, 10:33
Hmm nu vat ik hem .., je zou dus eerst van Arnhem naar Utrecht willen rijden op de bestaande route om vervolgens in de kloon van Utrecht naar Amsterdam te rijden? :highspeedtrain:
Klopt, zelfs als het in 1 route zou zitten zouden vele scenario's als nog gesplit worden op Utrecht. (iets met Tempdumps als je veel/leuke AI wilt doen, zie HSL)
Als je de oost kant van HVNL bij een nieuwe route zou weg halen heb je echt ruimte om iets leuks rond Amsterdam te maken (Potentieel met Almere (aansluiting op NONL), Amsterdam Zuid (Toekomstige aansluiting Randstad West & de HSL) en Misschien zelfs tot Hoofddorp opstel (Begin punt van series (1)1600, 3500*, 3100, 5700 4300 & 5800.
Ja ik denk misschien wat te ambitieus :upside_down:
Deze gebruikers waarderen AlwaysRM_ voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeCalvinPigeon
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 479 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door saurer580 »

Kortom Train Simulator leeft dankzij de route- en scenery bouwers hier!
Er zit nog veel in het vat, om naar uit te zien weer allemaal!
Rij nu ook TSW4 maar val toch telkens weer terug op Railworks/Train Simulator omdat TSW4 nooit helemaal vloeiend loopt ondanks het feit dat mijn PC ruimschoots aan de specs voldoet.
Ligt aan de engine volgens de "geleerden" ... vreemd waarom bouw je daarmee dan een simulator. :wink:
ik wens jullie allen fijne Paadagen

Ruud
Deze gebruikers waarderen saurer580 voor dit bericht (totaal 5):
MarklinjoukieWadlopertjeKcalk_04Floortje59

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Koplopermau »

Was op vakantie, dus mijn reactie is wat vertraagd. Nu is dat op het Nederlandse spoor niet ongewoon dus ik hoop dat jullie me het vergeven! :stuck_out_tongue:

Ik ben het met MarcD eens dat het erg leuk is dat Amsterdam erin komt. Zelf hoop ik dat je naast Amsterdam - Amersfoort / Hilversum ook wil kijken naar Amsterdam - Utrecht, een behoorlijk belangrijk traject wat nog altijd mist in TS. Dit traject past ook perfect in je route als aanvulling op Utrecht - Arnhem. Een verlenging zeg maar. Daarnaast is het een heel logisch stoppunt voor alle treinen, zowel internationaal als lokaal en ook goederen kan je in Amsterdam op een middenspoor stilzetten en een scenario beeïndigen.

Wat het ontzien van de Tracks.bin betreft: Ik zou zelf kiezen voor het verwijderen van trajecten die 'niet af' zijn. Om dat even in perspectief te plaatsen: Je hebt in de loop van de jaren verschillende trajecten toegevoegd aan je route die eigenlijk heel onlogisch zijn: Utrecht - Woerden is een goed voorbeeld. Zelfs voor rijden vanuit de cabine is dat niet af. Is het ook nooit geweest. Spoortechnisch ligt alles er, scenery-technisch veel te weinig, zelfs voor een cabine-geörienteerde route. Je ziet daarom ook nooit scenario's op dat stuk. Iemand had ooit een intercity gemaakt op dat stuk, waarbij het download team vreemd opkeek tijdens het testen. Hoezo rijden we vanaf Woerden? Oh ja, dat zit er ook nog aan. Om vervolgens door de leegte te spoedden naar Utrecht. Wat mij betreft een prima kandidaat om te verwijderen, ook met oog op logisch begin/eindpunt van sprinters en intercity's. De IC's eindigen sowieso nooit in Woerden, stoptreinen in Molenvliet, maar daar ligt letterlijk spoor en een weg of twee en dat is het. Gewoon lekker weghalen dus. Geldt ook voor Harmelen - Breukelen. Uiteraard een klein stukje naar Harmelen behouden vanuit Breukelen voor het stallen van AI.

Het stuk naar Zevenaar en tevens het stuk naar Dieren en Zutphen zijn een volgende kandidaat. Zevenaar hebben we al in 't Oosten van Nederland helemaal compleet. Mocht je daarheen willen rijden dan kan dat in die route. Alleen voor ICE en Nightjet zou dat stuk interessant kunnen zijn, maar met het oog op lengte en crashes komen we meestal toch niet verder dan Arnhem Centraal. Het aantal scenario's met internationaal verkeer is verder vrij laag, dus zou je dat stuk ook kunnen weghalen ten favore van Amsterdam Centraal.

De lijn naar Zutphen hebben we al in De IJssellijn v1.7. Ook al is de route oud, het ligt er helemaal in en ook verder naar Deventer. Veel mensen prefereren om die rede dan ook deze route. Daarnaast heeft Niels in de Achterhoek en Twentelijnen ook al naar Zutphen gebouwd. Ik zou dat stuk ook geheel verwijderen en laten liggen tot de portals net na Presikhaaf (mede voor plaatsen AI) en de andere kant op naar danwel Agons (Arnhem Goederen Opstel NS) en tot net voor Westervoort. Even de portals iets naar achteren halen. Ik wil daarbij opmerken dat Agons voor de gemiddelde scenariobouwer bijna onbruikbaar is door missende markers op alle sporen en het ontbreken van seinen. Je kan hier blokborden onder de grond plaatsen als het moet. Heb je daar onverhoopt geen zin in, dan kan je ook tot Velperpoort saneren en dan ben je overal vanaf. Ook hier, laat wat spoor liggen voor het plaatsen van AI treinen, zodat je er minstens 3-4 kan stapelen. Breng en Arriva rijden af en aan daar.

Het stuk naar Nijmegen is verder ook een twijfelgeval. Ook die hebben we al in de IJssellijn. Echter is dat een logisch stuk vanwege treinserie 3000 en 3100 die doorrijden naar Amsterdam / Schiphol en dus prima op de route passen. De scenery daar is ook niet helemaal af - ook veel leegte zeker iets verder van het spoor, maar het is in betere staat dan Woerden - Utrecht. Ook daar zou een paar zichtbrekende boompjes niet misstaan.

Het stuk Harderwijk - Amersfoort Vathorst zou als je er zo naar kijkt weg kunnen. Harderwijk is, behalve voor de spits Sprinter, geen logisch eindpunt voor een IC en voor een stoptrein. Je zou door moeten naar Zwolle wil je het logisch maken. Je hebt hier echter wel te maken met Noord-Oost Nederland welke bij Harderwijk aansluit op je route, waardoor je scenario's op kan knippen. Daarom zou ik dit stuk laten liggen.

Ik ben me er trouwens van bewust dat ik met deze vraag mezelf tegenspreek. Enkele jaren geleden vroeg ik toen nog op TreinPunt juist om verschraling van de route vanwege het hoge RAM verbruik door grote Tracks.bin. Toen je dat gedaan had werd prompt de 64-bit versie aangekondigd... En was al dat werk eigenlijk voor niets. Hoop dat je me dat alsnog kan vergeven. :halo:

Daarnaast zou ik ook graag willen zien in een nieuwe versie dat alle snelheidslimieten eens grondig onder handen worden genomen en worden gecontroleerd. Er zitten overal in de route van die kleine foutjes in, zo zijn de dwergseinen bij Amersfoort nog altijd 60 km/h in plaats van 40. Mijn scenario waarbij je met 12 bakken ICM bij Utrecht Overvecht ongenadig door de rooie knalt als je niet goed oplet omdat je seinafstand veels te kort is en je geen geel-knipper-cijfer varianten hebt ingesteld. Wissels die veel te scherp zijn waardoor je, als je er met 80 doorheen rijdt, bijna uit de rails loopt (zeker op oudere stukken van de route een dingetje). Het zou de route een ongeloofelijke boost geven als dit allemaal gefixt wordt en rechtgetrokken wordt. ATB-proof zeg maar.

Tenslotte wil ik, ondanks al het gekibbel, nog wel even respect uitspreken voor de route die je hebt neergezet. Je bent al zo ongeveer sinds de start van Train Simulator Classic bezig met deze route. Je houdt hem al bijna 12 jaar up-to-date. Het is ook buiten Nederland één van de bekendste routes. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, ook al ben ik het niet altijd eens met je updates: Ze zijn dan wel correct maar volgen helaas ook de denkwijze van onze spoorbeheerder waardoor flexibiliteit verloren gaat. :stuck_out_tongue:

11 jaar geleden maakte ik deze video op Midden-Nederland:


En een paar weken terug deze op 't Hart van Nederland:


En ik vind dat toch mooi om te zien. Daarvoor in ieder geval bedankt al deze jaren. :clap:

Snap dat deze post vrij lang is en misschien onduidelijk, maar mocht je vragen hebben, stel ze dan uiteraard gerust. Het gaat mij niet om het affakkelen van de route, maar om ook vanuit jou goed duidelijk te krijgen wat je doel is. De 50 kilometer rondom Lunteren zijn we inmiddels behoorlijk voorbij gestreefd heb ik het idee, en misschien is het goed om eens pas op de plaats te maken en goed te kijken wat je nu precies wil en van daaruit verder te denken wat handig is met oog op limieten van TS, eigen wensen en als laatste wensen van de community.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 15):
RoyKcalk_04MichaelOFloortje59verbo622rabby62MarklinRubku_NLMatGames38CalvinPigeon en 5 andere gebruikers
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

rabby62
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 apr 2020, 18:18
4
Gegeven waarderingen: 1239 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door rabby62 »

Dag iedereen ,
Ik zou graag willen komen en u hartelijk bedanken voor al deze prestaties, de ene nog mooier dan de andere... en om te zien dat onze favoriete simulator niet dood of verlaten is... als we geloven dat we alles hebben gezien , nou, kleine dingen bereiken ons om ons opnieuw te verbazen... en als ik je vanuit Frankrijk schrijf, met de Google-vertaler, ben jij het enige forum dat ons in staat stelt om in het Frans te lezen met een beter begrip. ..Ik heb het gevolgd vanaf het begin was het slechts de ene verbetering na de andere... Ik kan me niet voorstellen hoeveel moed het je gekost heeft en hoeveel uren je voor ons grootste plezier hebt doorgebracht... ..dus sta mij toe om het meest oprecht tegen je te zeggen dank u, want ik kan mijn dankbaarheid jegens u op geen enkele andere manier uiten, het is zo geweldig...en deze routes zijn schitterend van realisme...Ik zou mezelf graag een korte vraag willen stellen...Ik zie het niet meer enig nieuws, waar dan ook, over de "Merwedelingijn"-route.....is deze simpelweg verlaten?
zorg ook voor jezelf en voor degenen van wie je houdt... en ik kijk ernaar uit je nog heel lang te lezen
Met vriendelijke groeten
Jean Pierre
Deze gebruikers waarderen rabby62 voor dit bericht (totaal 2):
MarklindenisJura

Treinspotter
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 sep 2021, 20:16
2
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treinspotter »

:wink: Teun dat wordt een aardige aanslag op je jaren bouwen van de route..
Juist de diversiteit van je route met snelle en nieuwe delen en wat minder rendabele delen maakt je route karakter hebben waar velen van genieten niet alleen de snelle moderne treinen, maar ook een zelfs Diesel en Stoom rijden kan op je route o.a bij Dieren, zou jammer zijn als je dat eruit haalt,maar het blijft jouw route natuurlijk. :wink:
Scenario makers kunnen ook jouw route en o.a Marc D materieel gebruiken voor een scenario ipv snelle intercitys Marc heeft veel materieel gemaakt, maar scenarios ermee zijn er weinig.
Ik kan dat zelf niet maar er is vast een scenario maker die dat zou kunnen, gezien je mooie route nu en Marcs materieelbouw die doorgaat :sunglasses:
inspireerd dat ook om ermee door te gaan, voorbeeld: mat NS2400-2500 Plan X Plan U Ns1500, Sikken MAt 24, en zo is er meer.....
Voor mij blijft het even bij de 1,8..........

Veel bouw plezier ,met je route verder...... :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht:
Stoomtrein2005

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Treinspotter schreef:
02 apr 2024, 16:18
..., zou jammer zijn als je dat eruit haalt, ....
Nog een keer voor de duidelijkheid mocht Amsterdam CS in een aparte route met andere !D doorgaan,
dat is dus alleen van toepassing op een kloon van deze route waar mogelijk het een en ander verdwijnt.
De bestaande route blijft zoals het was/is dus zonder wat te verwijderen en kun je straks rustig V2.0 met updates enz. erop zetten. :hugging:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 3):
saurer580RoyTheLaRiche
Afbeelding

Prettige reis

adonis
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mei 2020, 11:31
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door adonis »

Laten we weer terugkeren naar 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0).
En voor deze andere route een apart topic openen.
Anders gaan de berichten over 2 verschillende routes door elkaar lopen.

Marklin2, ik adviseer je alleen bezig te houden met 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0).
Daaraan heb je al genoeg werk aan om deze te onderhouden en te verbeteren.

Wat betreft die andere route, niet dat je dat niet kan, maar aan andere over te laten.
Zoals de vragenstellers (de beste stuurlui staan aan wal :wink: ) in voorgaande berichten.

groet,

Adonis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Koplopermau schreef:
02 apr 2024, 03:42
...., zo zijn de dwergseinen bij Amersfoort nog altijd 60 km/h in plaats van 40. ...
Even het punt aanhalen uit de citaat wat ik niet helemaal volg en je precies op doelt.
Want volgens mij was het al opgelost in V1.8, en zeker in de 30 dagen V2.0 testversie van onlangs waar jij het dwergseinen euvel vandaan hebt?
Had nog eens ter plekke gekeken maar was/is het daar overal 40 waar die dwergseinen staan dus begrijp niet hoe jij aan de nog altijd 60 km/u komt?
Kortom hoe moet ik dit zien?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 113 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Koplopermau »

Hmmm, ik zou zweren dat het nog steeds zo was. Ik heb in mijn herinnering dat ik op de livestream op Amersfoort 60 mocht bij een dwerg. Ik heb inmiddels even wat testritten gemaakt en het is gewoon 40. Niets gezegd dus. Sorry.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
TheLaRiche
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1721 keren
Ontvangen waarderingen: 1457 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door mkasthijs »

Koplopermau schreef:
02 apr 2024, 03:42
Het stuk Harderwijk - Amersfoort Vathorst zou als je er zo naar kijkt weg kunnen. Harderwijk is, behalve voor de spits Sprinter, geen logisch eindpunt voor een IC en voor een stoptrein. Je zou door moeten naar Zwolle wil je het logisch maken. Je hebt hier echter wel te maken met Noord-Oost Nederland welke bij Harderwijk aansluit op je route, waardoor je scenario's op kan knippen. Daarom zou ik dit stuk laten liggen.
Hier heb ik het met Patrick ook al eens over gehad, omdat hij met hetzelfde zit, gezien Harderwijk wat je zegt geen logisch eindpunt is.
Stel Teun besluit in de toekomst om inderdaad het stuk Harderwijk - Amersfoort eruit te trekken, dan zijn wij bereid als NONL om de route door te trekken vanaf Harderwijk naar Amersfoort. Tot die tijd blijft Harderwijk het eindpunt voor nu.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 8):
joeybongers1997ClipmeneernlAndries33RoyKcalk_04CalvinPigeonTheLaRichejpvdveer
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

mkasthijs,
Ja dat zou dan uitsluitend in de kloon van toepassing zijn, in de huidige situatie (later 't HvN V2.0) veranderd niets aan en blijft Harderwijk bestaan. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1721 keren
Ontvangen waarderingen: 1457 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door mkasthijs »

ja, precies. Ik denk dat we dan in 2026/2027 leven.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treintje »

Ik ben v2.0 momenteel aan het verkennen. Zo kom je ook wel eens "rariteiten " tegen. Zoals bij Arnhem Aan de rechterzijde richting Utrecht gezien; de muur. Hier is iets, in mijn ogen, niet helemaal happy (of ik moet objecten missen die niet door RW tools worden vermeld) Kortom bekijk de screen maar eens.
Zo ook bij het uitrijden van het spoorweg museum. Daar staat, volgens mij (super leek) een sein aan de verkeerde zijde van het spoor. Ik lees graag je commentaar hier over.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Met het voorsein is niets mis mee en staat goed. :wink: (verkeerde kant, zie het bewijs vanaf ca. 10:35 uur)


Het eerste plaatje kan ik niet goed mee uit de voeten wat er bedoeld word en het gezocht moet worden. (in het donkere gedeelte?)
Kun je misschien ietwat duidelijker zijn, bijv. met een pijl wat het zou kunnen zijn?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treintje »

Voor sein is oké Ik dacht, omdat je het recht doorlopende spoor had verwijderd deze was vergeten. sorry.
Ja dat idee kreeg ik ook bij het eerste plaatje. Hier dan de vergroting en ook een picture van Google earth. Maar die lopen waarschijnlijk jaren achter.
Afbeelding
Afbeelding
en Google earth
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Perfect dat zijn betere beelden zelfs met coördinaten waar we wat mee kunnen.
En inderdaad bij jou ontbreekt dat gedeelte muur die wel aanwezig zou moeten zijn (zie knipsel) omdat het hetzelfde object is als de muur ernaast wat ik wel zie.
Je zou kunnen proberen om Loft Tile -000001+000000 te verwijderen en dan dezelfde Tile uit het route bestand in de Loft map te plakken.

Afbeelding

En wat wil je met het Google plaatje zeggen?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treintje »

Marklin schreef:
07 apr 2024, 17:47
(ingekort! bericht)
En wat wil je met het Google plaatje zeggen?
Niets; extra. Bedankt voor je muur advies

EDIT (dd. 10-4-'24)
Je advies "Je zou kunnen proberen om Loft Tile -000001+000000 te verwijderen en dan dezelfde Tile uit het route bestand in de Loft map te plakken."
uitgevoerd helaas geen verbetering. Jammer

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Citaat uit een ander topic!
Rubku_NL schreef:
15 apr 2024, 17:18
jpvdveer schreef:
15 apr 2024, 15:48
Misschien goed om een live-versie van de lijst te publiceren?
Nee, de lijst zal niet openbaar beschikbaar worden gesteld, aangezien deze voortdurend wordt bijgewerkt en we meer dan één lijst hebben, ik zal hier niet in details treden, maar we gebruiken deze voornamelijk voor routes en scenario's. Op deze manier kunnen we binnen een paar seconden/minuten zien wat er nodig is voor een route.
Over een lijst gesproken, afgelopen weekend ben ik bezig geweest om die juist uit te dunnen qua provider/product objecten.
En wel deze:
<Provider d:type="cDeltaString">StS</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Scenery</Product>

<Provider d:type="cDeltaString">TerLor</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Creation</Product>

<Provider d:type="cDeltaString">GreatNortherner</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">GNRy</Product>
<Provider d:type="cDeltaString">GreatNortherner</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">SteamEra</Product>

<Provider d:type="cDeltaString">KarlChapman</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Addon01</Product>


Daar zaten niet zo gek veel objecten in en heb die omgezet naar andere objecten c.q. provider.
Kortom deze 4 providers zijn in het geheel niet meer nodig en is tevens de string uit het RouteProperties.xml bestand gehaald.
Scheelt weer een paar download linken .... :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
Sjef61saurer580
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 660
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 465 keren
Ontvangen waarderingen: 768 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Rubku_NL »

GreatNortherner waren er 17 stuk, mooi te zien dat ze er uit zijn, maar had o.a. special voor 3 routes incl die van jou een object packket gemaakt, dus deze was geen ramp.

In jou recente beta ben ik jou assets map eens door gaan spitten en zo ver het er nu naar uit zit zouden er in totaal 127 download nodig zijn (dit had ik je overigens in PM al eens verteld wat hier de reden voor is)

Als je toch bezig bent is wellicht ook een idee om naar deze te kijken, gezien deze ook niet heel veel zijn.
Acorn (Deel niet los te downloaden)
ALn668 GTT (heb je een complete route voor nodig (Tratta reale Venezia-Milano V2.0))
Developer (zelfde als die hier boven + 3 losse)
GRUPO_STR (diverse losse downloads en deels nog niet gevonden)
GSI (Nog niks van gevonden)
MickeAr (Dan heb je de Albula v2b van Mikael Aneer niet meer nodig. zijn er wel 32 en is bij ST te downloaden)
MickeL (1 oject niet gevonden, maar denk wel een alternatief voor)
NZTSWS (Dit zou wel een zeer groot advice zijn om deze er uit te krijgen gezien ze wel te downloaden zijn, maar max 4 per dag)
railx (heb ik een reqeust lopen maar waarschijnlijk, niet meer actief en onberijkbaar.)
RSItalia (Tratta reale Venezia-Milano V2.0 + nog 1 losse)
sunshinerene (Geen officele download, alleen via een google drive)

En wel ook een idee om SAD om te zetten naar SAD2016 gezien een groot deel al daar uit komt.

Dit is overigens puur even mee denken, en is met alle goede bedoeling om het voor de eind gebruiker zo simpel mogelijk te maken.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3457
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Ja provider MickeL gaat er sowieso uit want dat is maar 1 x gebruikt object. :astonished:
En railx\Addon\strohrolle\heurolle word een ander verhaal want die is een paar 100 x gebruikt, of iemand moet een alternatief voor de strorol\hooirol weten? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2852
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1305 keren
Ontvangen waarderingen: 8199 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Frison »

Als ik volgende week terug ben van vakantie kijk ik daar wel even naar.
Misschien is het eenvoudig na te maken met dezelfde afmeting stand en pivot, dan is het vervangen een ....... :wink:

Help maar even herinneren mocht ik het vergeten want ben nu druk met fietsen en wandelen rond Barneveld en Lunteren. :loveit:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
mkasthijsMarklinRoy
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Terug naar “Routes”