't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door MarkA »

Wijsheid is nog veel makkelijker, dit wissel is niet al te lang geleden door Prorail verwijderd dus je kunt hem opruimen :halo:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Marklin
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Je meent het toch niet?, dan lopen we dus weer eens achter de feiten aan ... :joy:
Afijn, waar zo'n route test versie al niet goed voor is in dit geval. :wink:

Edit/
Ja inderdaad is de overloop wissel daar verdwenen volgens deze Prorail foto.

Dat word weer werk aan de winkel. :thinking:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1227 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marc D. »

Ik was vanaf Alphen a/d Rijn via Utrecht naar Amersfoort een routeverkenning aan het doen en kwam dit tegen. Vond de snelheid nogal hoog, that's all :smile:.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Waar dan Marc op het wip stuk, dus tussen bijv. Bodegraven en Woerden?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1227 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marc D. »

Dit was gewoon een reactie op mijn eerdere post, dus na Utrecht C.S. net voor Overvecht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Aha langs dat spoor, maar zoals het plaatje laat zien kan iig niet meer gereden worden want de overloopwissel is zojuist verwijderd en seinen gewijzigd. (denk aan teveel rail linken)
Trouwens dit brengt weer met zich mee dat scenario's die dat punt aandoen niet (goed) meer werken, of anders proberen via een omweg bij een opdracht te komen dus voor problemen kunnen zorgen met AI verkeer. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Zag wel tot mijn verbazing na wat rondneuzen nog een overloopwissel bij Utrecht Overvecht was verdwenen en wel degene in de rode cirkel. :astonished:
Kortom ook maar meteen verwijderd enz. :wink:

Afbeelding

Edit/
Prorail laat het iig zien dat de wissels zijn verdwenen. :face_with_monocle:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeRoy
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treintje »

Ik heb me even ingelezen aangaande v2.0. Deze versie kreeg ik vanmiddag van Ries. Alle assets heb ik inmiddels echter deze:
Coha Sporen\V2\RailNetwork\TrackRules\NLWissels_V2\coha-sporen-v2-pomp-r-rechtsaf.bin
Deze vind ik niet bij Coha! Of ik ben nu enigszins doorgedraaid. Of is het misschien een zelfgemaakte rule?
Please help me ff

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Rubku_NL »

Treintje schreef:
03 mar 2024, 16:26
Coha Sporen\V2\RailNetwork\TrackRules\NLWissels_V2\coha-sporen-v2-pomp-r-rechtsaf.bin
Deze zit gewoon in een Coha Pakket:
- Nederlandse Wisselstellers 2 v1.0

Overigens is dit ook de enige die uit dit pakket komt
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Treintje
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Juist, overigens mooi dat het door treintje word aangekaart want die is er niets vermoedend ingeslopen. :astonished:
Kortom die trackrule zal ik ff wijzigen c.q. vervangen, ofwel dat hij niet meer in HvN V2.0 voorkomt.

Edit/
Het is er idd maar eentje en voor een Loft item staat wat inmiddels is gewijzigd.
Dus voor HvN V2.0 is dit pakket iig niet meer nodig. :wink:
Wellicht wel voor andere routes, maar dat terzijde.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Treintje »

Gevonden! Het zat in een patch en laat ik die nou net gemist hebben. Afijn het is opgelost. Bedank voor de reactie.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Oa. heeft de overweg bij Veenendaal Centrum een metamorfose gekregen en zo zijn er meer (al is het een stopstreep), kan ze wel allemaal gaan tonen maar dan is er niets nieuw meer te ontdekken voor later. :joy:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 5):
denisJuraAndries33saurer580Louke1968Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Nog maar een paar overwegen dan nabij Apeldoorn, de eerste die je tegenkomt richting Amersfoort:

Afbeelding

Afbeelding

<(*_*)>

En heb nog iets te melden dat het traject Weesp richting Amsterdam, waar eerder sprake van was en in de Beta zat, weer verwijderd is uit V2.0
Had wel eerst een kloon gemaakt waar ik tussendoor mee bezig ben geweest en zit daarmee in Amsterdam CS wat natuurlijk nog volledig WIP is (en onder voorbehoud) wat een nieuwe route word die voor het gemak maar even 't HvNederland V1.0 heb genoemd.
Om de Tracks.bin enz. te ontlasten heb ik wat trajecten verwijderd zoals Harderwijk tot wat voor Amersfoort Vathorst en Apeldoorn tot een eindje voor Barneveld Noord.
Ook verwijderd is het traject Utrecht - Breukelen en Utrecht - Woerden -> Alphen a/d Rijn met hiermee tevens het stuk Harmelen - Breukelen.
Afijn we zien wel of het nog wat word in de toekomst, zo ja dan later meer .... :wink:

Amsterdam CS:
Afbeelding

2D map rond Utrecht CS waar het verwijderde te zien is:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 7):
Marc D.BertTrainMilko80ludmillasaurer580Louke1968denisJura
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Marklin schreef:
29 mar 2024, 17:14
Om de Tracks.bin enz. te ontlasten heb ik wat trajecten verwijderd zoals Harderwijk tot wat voor Amersfoort Vathorst en Apeldoorn tot een eindje voor Barneveld Noord.
Ook verwijderd is het traject Utrecht - Breukelen en Utrecht - Woerden -> Alphen a/d Rijn met hiermee tevens het stuk Harmelen - Breukelen.
Had zelf bij een aparte versie Amersfoort-Harderwijk, Utrecht Breukelen en Apeldoorn er in gehouden en dan Utrecht-Arnhem/Nijmegen/Dieren & Barneveld Noord-Ede er uit gehaald.
Is voor Scenario's maken wat leuker (Amsterdam-Arnhem/Nijmegen in 1 scenario duurt een eeuwigheid en als je wat met de AI wilt doen zit je al snel met een temp dump)

En voor de trajecten die ik zou hebben behouden:
Met Harderwijk zou je Cargotje of Oude/omgeleide IC Amsterdam-Noord Nederland kunnen maken bijvoorbeeld. (Aansluiting NONL)
Met Apeldoorn kan je dan een IC (Berlijn) of Cargo Amsterdam-Apeldoorn rijden die dan aansluit op Achterhoek en Twente Lijnen.
En Breukelen geeft je het eerste deel voor een toekomstige route uitbreiding met het traject Amsterdam-Utrecht.
Deze gebruikers waarderen AlwaysRM_ voor dit bericht (totaal 4):
ClipmeneernlKcalk_04CalvinPigeonMarklin
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
29 mar 2024, 17:14


En heb nog iets te melden dat het traject Weesp richting Amsterdam, waar eerder sprake van was en in de Beta zat, weer verwijderd is uit V2.0
Had wel eerst een kloon gemaakt waar ik tussendoor mee bezig ben geweest en zit daarmee in Amsterdam CS wat natuurlijk nog volledig WIP is (en onder voorbehoud) wat een nieuwe route word die voor het gemak maar even 't HvNederland V1.0 heb genoemd.
Om de Tracks.bin enz. te ontlasten heb ik wat trajecten verwijderd zoals Harderwijk tot wat voor Amersfoort Vathorst en Apeldoorn tot een eindje voor Barneveld Noord.
Ook verwijderd is het traject Utrecht - Breukelen en Utrecht - Woerden -> Alphen a/d Rijn met hiermee tevens het stuk Harmelen - Breukelen.
Afijn we zien wel of het nog wat word in de toekomst, zo ja dan later meer .... :wink:

Hmmm, ik kan er geen touw meer aan vast knopen. :thinking:

Wat is nou je bedoeling, alleen voor jezelf de nodige aanpassingen maken en gebruikers "lekker" maken met bepaalde trajecten? Die er dan zonder enige publicatie van die delen weer uit gevogeld worden, de route nog niet half af is en dan gelijk weer met iets nieuws komen? :thumbsdown:

Maak eerst eens iets werkelijk af, publiceer dan uiteindelijk het resultaat en begin dan pas met iets nieuws. En of dat dan een uitbreiding is aan de bestaande route of een heel nieuw deel, dat is aan jouw, maar nu schep je alleen maar verwarring en helpt ook nog eens een flink aantal scenario's om zeep die door menigeen gebruikt worden.

Hieruit blijkt dus ook maar weer,dat er in het verleden vele objecten voor Jan met de korte achternaam gemaakt zijn, en dan moeten wij er de moed maar inhouden? :nauseated_face:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
TheLaRiche
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Nou Frits dat zie je verkeerd, de komende V2.0 veranderd niets aan en blijft behouden zoals het nu was/is, alleen op het traject Weesp richting Amsterdam CS na wat in de Beta zat en ook nog volledig wip was is eruit gehaald, dus er gaat niets verloren wat dat betreft.
Trouwens met Pasen online zetten waar ik het ergens over had gaat niet lukken omdat het download team dit niet voor elkaar krijgt waar ik zojuist een PM over kreeg.
En V2.0 is vrijwel geheel klaar, d.w.z. sowieso vanuit de cabine goed te rijden al zullen er altijd verbeteringen aanwezig blijven want de woorden "echt af" ken ik niet.
Kortom jou objecten enz. hebben er geenszins onder te lijden. :blush:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Frison »

Nou, dan moet je dat toch wat duidelijker uitleggen. :rolling_eyes:

Zoals ik het nu lees, zijn er uit versie 2.0 diverse delen verwijderd om de tracks.bin te ontlasten. Wat betreft een komende publicatie zie ik niets staan, maar dan kan aan mij liggen en heb ik iets niet gezien.

Maar als dat niet je bedoeling is, dan heb ik niets gezegd en wacht maar af wat er dan wel nog aanwezig is in versie 2.0 :blush:

En ja, ik zou je nieuwe route wel een duidelijk andere naam geven en misschien nog wel verder uitkleden. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Had wel eerst een kloon gemaakt waar ik tussendoor mee bezig ben geweest en zit daarmee in Amsterdam CS ....
Nja, ik dacht dat dit uit de citaat begrijpelijk was, want met de gekloonde route (andere route map naam) ben ik bezig geweest met trajecten verwijderen. :joy:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Clipmeneernl
Berichten: 586
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
4
Gegeven waarderingen: 278 keren
Ontvangen waarderingen: 461 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Clipmeneernl »

Wat Teun met de route doet je natuurlijk zijn besluit, maar ik had het volgende gedaan in deze situatie.

route 1: 'T Hart van Nederland Final
Dit is de route die we nu kennen, maar dan met de updates van Teun die hij nog niet heeft uitgebracht. De route is qua spoor hetzelfde, en loopt maar tot Weesp.

route 2: 't Hart van Nederland: Amsterdam-Nijmegen/Apeldoorn.
Dit is de 2e route met Amsterdam Centraal, in deze route worden alle trajecten verwijderd. Behalve:

*Amsterdam - (misschien later ook via Breukelen) Hilversum - Utrecht - Arnhem - Zevenaar/Nijmegen
*Amsterdam - Amersfoort (+Vathorst) Apeldoorn

Waarom die trajecten erin en de rest eruit? Heel simpel! Dit zijn de trajecten waar treinen van en naar Amsterdam Centraal heen gaan, kijk maar bijvoorbeeld op trein posities. Er gaan geen treinen van Amsterdam naar Harderwijk, of Lunteren. Maar wel richting Utrecht, Arnhem, Amersfoort en verder dan Apeldoorn (en dan kan je overstappen op de route van Daniel en Niels).

Zo houd je de route gescheiden, en voorkom je veel OOM/tempdunps, en kan je alsnog van allebei de versies maximaal gebruik maken waar logica inzit.
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht (totaal 6):
Milko80joeybongers1997FrisonCalvinPigeonWadlopertjeAccelerat

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Clipmeneernl schreef:
29 mar 2024, 19:45
kijk maar bijvoorbeeld op trein posities. Er gaan geen treinen van Amsterdam naar Harderwijk,
:upside_down:
https://treinposities.nl/ritinfo/20240113/1867
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Clipmeneernl
Berichten: 586
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
4
Gegeven waarderingen: 278 keren
Ontvangen waarderingen: 461 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Clipmeneernl »

Dat is puur en alleen bij werkzaamheden, jn de normale dienstregeling gebeurt dat niet :upside_down:

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1227 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marc D. »

Laat alles er toch lekker in, hebben we wat te ontdekken :smile:. Ik bedoel, als er al tig aparte hondeuitlaatplaatsborden met aparte paatjes enz. geplaatst kunnen worden waar toch geen hond naar kijkt (woef) kunnen er ook nog wel een paar lijnen in. Het word er zo, zoals Frits het zegt, idd niet duidelijker op wat je nou met de route wilt. Ik vind het gaaf dat A'dam C.S. een plek krijgt.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 2):
FrisonRoy

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

Er zijn net zoveel reacties met uiteen lopende suggesties en meningen wat men graag zou zien mocht het doorgaan en onder voorbehoud was zoals gezegd. :joy:
Een ding vind ik wel en in een paar reacties naar voren kwam om oa. de kippenlijn te verwijderen, mja dan gaat letterlijk en figuurlijk 't Hart uit de route waar de oorsprong ligt en dat vind ik persoonlijk ook al zowat.
Afijn we nemen de reacties iig mee mocht er een vervolg komen na de release van 't HvN V2.0. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
Marc D.Floortje59
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
AlwaysRM_
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 mar 2022, 18:37
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door AlwaysRM_ »

Marklin schreef:
29 mar 2024, 22:53
Er zijn net zoveel reacties met suggesties en meningen wat men graag zou zien mocht het doorgaan en onder voorbehoud was zoals gezegd. :joy:
Een ding vind ik wel en in een paar reacties naar voren kwam om oa. de kippenlijn te verwijderen, mja dan gaat letterlijk en figuurlijk 't Hart uit de route waar de oorsprong ligt en dat vind ik persoonlijk ook al zowat.
Afijn we nemen de reacties iig mee mocht er een vervolg komen na de release van 't HvN V2.0. :wink:
Ik bedoelede ook als een aparte nieuwe route, dus dat dat stukje op de huidige HVNL wel blijft bestaan :p
Deze gebruikers waarderen AlwaysRM_ voor dit bericht:
Clipmeneernl
Discord: Alwaysrm_
Problemen met een scenario of zoek je meer scenario's? check uit mijn Scenario topic

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: 't Hart van Nederland V1.8 (V2.0)

Bericht door Marklin »

AlwaysRM_ schreef:
29 mar 2024, 18:43
..... en dan Utrecht-Arnhem/Nijmegen/Dieren & Barneveld Noord-Ede er uit gehaald.
Nou Always het maakt niet uit maar in je eerdere bericht lees ik oa. hetgeen in de citaat staat geschreven:
En Barneveld Noord-Ede is een gedeelte van de kippenlijn die tot Amersfoort loopt.
Die wilde jij er dus uit hebben bij een vervolg ..., en ja de huidige versie blijft sowieso zoals het was/is.
Kortom je laatste bericht t.o.v. de eerste vat ik niet helemaal, of hoe moet ik dat zien en lees ik ze verkeerd? :blush:
Afbeelding

Prettige reis

Terug naar “Routes”