SAD Objecten

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

SAD Objecten

Bericht door Frison »

Naar aanleiding van de route: "Spoorlijnen Zuid Limburg" loop ik wederom tegen de gebruikte objecten van SAD aan. :angry:

Deze heel mooie route wordt gewoon vergald door het ontbreken van de vele SAD objecten die gebruikt zijn en waar echt geen kop en staart van te vinden is. Missende objecten zijn aanwezig, maar in een andere map of helemaal niet terug te vinden. Ook komt veel voor in de map van TTB.

In eerdere routes was het nog wel mogelijk om e.e.a. vanuit de diverse mappen te kopiëren, wat redelijk te doen is, maar ik stop er mee. Alles komt tig dubbel op de SSD te staan wat weer onnodige ruimte in beslag neemt en ook het laden van RW zeker niet ten goede komt.

Kortom, ergernis ten top en daar het verzoek aan alle routebouwers:

Laten we alstublieft stoppen met het gebruik van die SAD objecten! :halo:
Er zijn alternatieven genoeg te vinden die wel goed geordend zijn en blijven, toch?
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
4
Gegeven waarderingen: 108 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door RcA51 »

Zou het kunnen dat er bij jou iets niet goed zit?
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Marklin »

Nou Frits wat betreft de Spoorlijnen Zuid Limburg is het mopperen onterecht als je de IKB van SAD tenminste bezit.
Heb n.a.v. dit bericht even gecontroleerd met TS_Tools, en voor mijzelf, maar mis iig niets van SAD!
Misschien zit met dat copy/paste de Asstes map niet meer lekker in zijn vel, maar wellicht een optie om die copy/paste mappen maar eens te verwijderen, ofwel er structuur in te brengen. :thinking:

Ps. ik neem aan dat je de route eerst heb verwijderd? ..... :wink:

Edit/
En TTB is toch een afkorting van TrainTeamBerlin, of bedoel je iets anders?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
07 nov 2023, 10:45
Kortom, ergernis ten top en daar het verzoek aan alle routebouwers:

Laten we alstublieft stoppen met het gebruik van die SAD objecten! :halo:
Er zijn alternatieven genoeg te vinden die wel goed geordend zijn en blijven, toch?
Tegenverzoek vanuit mijzelf als routebouwer aan alle eindgebruikers wie hier tegenaan lopen:
Koop dan gewoon de op DS aangegeven payware route op Steam voor ~15 euro in de volgende Steamsale, hij staat er niet voor niks bij vermeld. Simpeler kan ik het niet verwoorden, andere benodigde payware koop je toch ook neem ik aan?

Dan heb je voor deze en vele andere routes in één keer alle benodigde SAD objecten, zonder dat je je nog hoeft op te winden over missende SAD objecten.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 4):
MichaelORob JansenWadlopertjeTreinspotter nathan
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Clipmeneernl
Berichten: 586
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
4
Gegeven waarderingen: 278 keren
Ontvangen waarderingen: 461 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Clipmeneernl »

En waarom zouden we moeten stoppen met het gebruiken van SAD objecten? Deze route is al jaren oud, en niemand had er klachten over. Tot nu toe ben jij de enige met dit probleem. En als je problemen hebt heb SAD objecten, werken de andere routes wel? Denk dat bijna elke Nederlandse route wel SAD2016 gebruikt :zipper_mouth:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Frison »

Ja, jullie hebben gelijk. Het ligt aan mij dus. :rolling_eyes:

SAD mappen zijn gewoon een grote puinhoop. En MarkA, dat heeft niets te maken met de IKB3 route, maar voornamelijk met objecten uit de andere SAD mappen. Laat voor de aardigheid eens controleren, hoeveel dubbele bestanden er zijn in alle mappen van SAD. :wink:

Maar laten we maar stoppen, ik vind het goed zo.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Rubku_NL »

Graag wil ik hier ook even wat over zeggen ( zit wel op telefoon dus er kunnen kleine foutje in zitten mijn excuses)


Sinds het bestaan van dutchsims (en ook al deels in de TP tijd) ben ik samen met zowat alle route bouwers bezig om alles zo eenvoudig mogelijk te maken voor de eindgebruikers.

In het geval van SAD is het een grote rommel voor dat alles werd overgezet naar SAD2016 (IKB).
Veel van de oude SAD assets zijn ook niet meer te verkrijgen, op een paar na die met de gratis altenburg wildau mee komen.
Maar voor alle andere assets adviseren we alle routebouwers om juist alleen SAD2016 te gebruiken gezien dat de meest recente uitgave is en tevens te verkrijgen is op steam en mede daarom ook geregeld in de sale is op steam.
En zoals je wellicht heb gezien word deze route ook zeer veel gebruikt meer dan de DTG routes.

Daar naast is er ook nog SAD2019 (of was het SAD2021, zit op telefoon op het moment) maar deze word niet gebruikt en de meeste assets zitten ook in 2016.


Over het feit dat je veel assets dubbel heb bij SAD nog niks, bij DTG/RSC is dat al jaren zo en zit 80% het zelfde in elke route
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
07 nov 2023, 14:14
Over het feit dat je veel assets dubbel heb bij SAD nog niks, bij DTG/RSC is dat al jaren zo en zit 80% het zelfde in elke route
Inderdaad, alleen de wat specifieke objecten voor de afzonderlijke routes (denk aan stations) zijn identiek, voor de rest zijn alle RSC/DTG objecten gelijk.
Kortom activeer niet te veel payware Assets, doe je dit wel dan is de kans groot dat je bijv. veel dezelfde bomen/struiken enz. krijgt uit diverse add-ons.
En wil je zo'n specifiek object uit een add-on gebruiken oké, maar eenmaal geplaatst vink daarna het tweede vinkje uit, dan zijn de namen uit de lijst niet meer zichtbaar.
Zo voorkom je dubbele objecten, erger nog als het geen specifiek object is zou je voor een boom 2 add-ons moeten aanschaffen.:wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
Sjef61Rubku_NL
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 347
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 659 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
07 nov 2023, 13:03
En MarkA, dat heeft niets te maken met de IKB3 route, maar voornamelijk met objecten uit de andere SAD mappen.
Je hebt - volgens je eigen woorden - dit topic geopend n.a.v. de nieuw uitgebrachte 'Spoorlijnen Zuid Limburg V3 route' en het feit dat jij allerlei missende (SAD) objecten hebt. Dat heeft juist wel álles te maken met het feit dat jij de IKB3 route/SAD2016 payware map vermoedelijk niet in bezit hebt. Er worden in deze route namelijk helemaal geen objecten uit de andere SAD mappen gebruikt, maar uitsluitend die uit de 'SAD2016' map welke je met de aanschaf van één payware route allemaal netjes in bezit zou moeten hebben zonder dat je nog missende objecten hebt.

Ik ben het niet met je oneens dat de normale 'SAD" map (zonder jaartal toevoeging dus) een puinhoop is van verschillende pakketen (zowel free als payware), maar dat is in relatie tot de Zuid Limburg route toch helemaal niet relevant omdat die mappen niet gebruikt worden :thinking:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
Rubku_NLRob Jansen
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
4
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 264 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door BertTrain »

Frits ik begrijp je standpunt met betrekking tot heb gebruik van Payware routes. Echter is mijn instelling geweest om dit minimaal toe te passen. Mijn keuze voor SAD was omdat in deze route veel objecten waren met een Limburgs karakter, daarnaast zijn er veel objecten om in de route leuke details te te voegen.

Na versie 1 (Maastricht - Vaals) heb ik ook de strategie gehad om geen nieuwe payware toe te voegen. tussen versie 2 en 3 zijn er maar 3 freeware providers toegevoegd. Ik ben er dus heel zuinig mee.
IKB word inmiddels ook al in meerdere Nederlandse routes toegepast. Ik stel voor dat je wekelijks van je zakgeld 2 euro in een potje doet dan kun je na een paar weken de route kopen :smile: .
Deze gebruikers waarderen BertTrain voor dit bericht (totaal 4):
Rob JansenRubku_NLWadlopertjeTreinspotter nathan
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: SAD Objecten

Bericht door Frison »

Goh Bert, ben je altijd zo grappig of is dat alleen maar omdat het bijna carnaval is? :zipper_mouth:

Maar heren en dames, ik heb al aangegeven dat het aan mij ligt, dus stop a.u.b. deze discussie. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Terug naar “Routes”