't Hart van Nederland V2.0

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
MarcoG93
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: 't Hart van Nederland V2.0

Bericht door MarcoG93 »

Mooie route! Jammer dat er geen cta's zijn

Rubku_NL
Download Manager
4
Gegeven waarderingen: 539 keren
Ontvangen waarderingen: 975 keren
Contacteer:

Bericht door Rubku_NL »

Frison schreef:
19 mei 2024, 14:03
en krijg een aanvaring met een vliegtuig :thinking: :joy: :joy:
EN dat kreng vliegt rondjes want verschijn met enige regelmaat opnieuw. :upside_down:
Stiekem heeft Teun je een privéjet cadeau gedaan :joy:
Zo ben je altijd en overal snel ter plaatse. :sweat_smile:
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
denisJuraWadlopertje
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Kcalk_04
1
Gegeven waarderingen: 383 keren
Ontvangen waarderingen: 83 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Betekend de # achter sommige downloads dat die nieuw zijn ofzo? of is dat wat anders?
Mijn scenariopagina: hier

Marklin
4
Gegeven waarderingen: 2123 keren
Ontvangen waarderingen: 2460 keren

Bericht door Marklin »

jpvdveer schreef:
19 mei 2024, 13:55
het nieuwe stuk Woerden - Alphen aan de Rijn staat wel in de beschrijving maar ontbreekt in de lijst
Ja, dat is gewijzigd door Rubku. :wink:

Frits,
Het vliegtuig is een ander iets en bevind zich wel erg laag ofwel veeeel te laag. :upside_down:
Die vliegt op een roadlijn zeg maar waar wegen ook gebruik van maken, is die aan het einde van deze lijn dan herlaald zich dit en begint weer opnieuw, en moest eigenlijk een eind omhaag.
Nu kan ik wel een road tile update online zetten maar is ook al zowat en wil Rubku daar niet meteen mee lastig vallen, men kan in de route editor die roadlijn van 500 m bij Alphen a/d Rijn ook wat omhoog trekken.

Afbeelding

MarcoG93,
Cta's zijn inderdaad niet aanwezig op enkele na net als km borden langs de lijn.
Het is af dat kan en zal ik niet ontkennen maar de Cta's van Chris en km borden van Coha zijn wel allemaal spoor gebonden objecten waar ik zuinig mee omga, wellicht te zuinig .... :zipper_mouth:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis!

MarcoG93
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door MarcoG93 »

Het geeft de route wel meer sfeer, mmaar anders plaats ik ze zelf in de editor

mkasthijs
4
Gegeven waarderingen: 1874 keren
Ontvangen waarderingen: 1640 keren

Bericht door mkasthijs »

Teun,

Wij zitten op 10 MB tracks.bin en ik hoorde HSL en AenT nog groter.
Bij ons gaat dat prima met Tracks.bin en CTA's
Alleen geduld bij het opslaan, dan gaat het prima :D
Hm/Km doen wij om de 500 meter of Tracks.bin wat kleiner te houden.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.0

MichplayNL
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door MichplayNL »

Ik heb het scenario van [v2.0] Woerden naar aphen a/d rijn met de Weathered SLT nu 3 keer opnieuw gedaan. maar telkens faal ik het scenario. Je moet dan op perron 1 aankomen bij alphen maar los van de cta’s die niks weergeven en het laagvliegende vliegtuig wat al bekend was, ziet het scenario niet dat ik daar aankom. Ik heb het aangepast om bij perron 2 aan te komen op aphen a/d rijn en dan pakt hij hem wel. Toevallig iets aan de hand op perron 1 ? Of is dit iets in het scenario ?

Marklin
4

Bericht door Marklin »

Nou hier is er niets mee aan de hand en haal ik de finish (al begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld) zei het dat ik wat te laat aankwam.
Zie knipsel:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
4
Gegeven waarderingen: 1434 keren
Ontvangen waarderingen: 8546 keren
Contacteer:

Bericht door Frison »

Die info desk hoort daar niet te staan, maar alleen een kaartautomaat

Ook ontbreken helaas de richting borden.

Ik zal het dus zelf maar even aanpassen net als dat vliegtuig die verwijderd is inmiddels. :sweat_smile:

Neem eens een kijkje bij de Groenehart route. :zipper_mouth:

MB1987
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Bericht door MB1987 »

Beste Marklin of andere forumleden,

Als eerste wil u en de makers van de objecten die mede mogelijk hebben gemaakt voor deze prachtige mooie uitbreiding deze route bedanken.

Ik heb een vraagje,
Ik probeer van DutchDriver de Dutch Roads Pack en de Dutch Truck Pack te installeren, maar als ik ze download en op het .exe bestandje dubbelklik, dan krijg ik een foutmelding, zie foto hieronder. hebben meerdere dit ook ?, en weet iemand een oplossing ?. Ik heb dit bij allebei. Zelfs niet als ik het .exe bestandje verplaats naar de map van DutchDriver en vanuit daaruit Dubbelklik, dan krijg ik hetzelfde bericht.

Afbeelding

De vorige versies van de Dutch Roads Pack en de Dutch Truck Pack kreeg ik toendertijd wel geïnstalleerd, en dat was toen geen probleem, dus ik snap het niet.

Ik hoor het graag, hartstikke bedankt alvast.
Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Marklin
4

Bericht door Marklin »

Nja Frits er is altijd wel wat te vinden en niet klopt met de realiteit, er ontbreekt wat, of er staat iets wat er niet hoort. :joy:
Jij kent Alphen a/d Rijn wellicht op je duimpje wat detail aangaat en ik/wij moeten het van cabview, streetview o.i.d. hebben, en om nu op elk station te gaan kijken en/of foto's te maken gaat mij te ver. :blush:
Afbeelding

Prettige reis!

DutchDriver
Moderator
4
Gegeven waarderingen: 134 keren
Ontvangen waarderingen: 556 keren
Contacteer:

Bericht door DutchDriver »

MB1987 schreef:
19 mei 2024, 20:33
Ik heb een vraagje,
Ik probeer van DutchDriver de Dutch Roads Pack en de Dutch Truck Pack te installeren, maar als ik ze download en op het .exe bestandje dubbelklik, dan krijg ik een foutmelding, zie foto hieronder. hebben meerdere dit ook ?, en weet iemand een oplossing ?. Ik heb dit bij allebei. Zelfs niet als ik het .exe bestandje verplaats naar de map van DutchDriver en vanuit daaruit Dubbelklik, dan krijg ik hetzelfde bericht.
Ik denk dat er een virusscanner in de weg zit. Schakel deze even uit en probeer het dan opnieuw. :)

Grtz. :sunglasses:
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Frison
4
Gegeven waarderingen: 1434 keren
Ontvangen waarderingen: 8546 keren
Contacteer:

Bericht door Frison »

Marklin schreef:
19 mei 2024, 22:28
Nja Frits er is altijd wel wat te vinden en niet klopt met de realiteit, er ontbreekt wat, of er staat iets wat er niet hoort. :joy:
Jij kent Alphen a/d Rijn wellicht op je duimpje wat detail aangaat en ik/wij moeten het van cabview, streetview o.i.d. hebben, en om nu op elk station te gaan kijken en/of foto's te maken gaat mij te ver. :blush:

Ja dat weet ik wel, maar het is wel de kers op de taart.
En eerlijk is eerlijk, hoe realistischer je werk, hoe meer plezier de machinisten in hun rit hebben.
Daarom probeer ik mijn objecten zoveel mogelijk naar waarheid te bouwen en op sommige routes krijg je dan mede door de inzet van de routebouwers echt een Simulator gevoel in plaats van een spel . :sunglasses:

[Edit]
Die info kiosk is trouwens niet geschikt om buiten te plaatsen. Die staat altijd binnen. :joy:
[/edit]

Rob Jansen
Oprichter
4
Gegeven waarderingen: 203 keren
Ontvangen waarderingen: 305 keren
Contacteer:

Bericht door Rob Jansen »

MichplayNL schreef:
19 mei 2024, 17:03
... los van de cta’s die niks weergeven ...
Dit komt omdat Marklin/Teun/TrainsXP niet de nieuwe CTA van Chris heeft neergezet in de route maar de eerder gemaakte welke niet interactief zijn.
De nieuwere kun je dan vervolgens instellen met codes voor een prima bijna volledig accurate CTA (limieten van TSC inbegrepen dan).

Ook is de TS Maps bijgewerkt met v2.0.
Zie alle veranderingen in deze post

Weer is deze route een stukje groter geworden en stukje op de kaart ingevuld :)
Als tip zou ik Teun willen meegeven om te kijken op de stukken spoor die al liggen om deze af te maken met scenery eerst, ik merkte toen ik de route overvloog om te kijken naar de stukken, dat er nogal veel stukken zitten waarbij een enkele bomenrij is gebruikt naast het spoor en verder niks. Hierdoor kijk je wel erg de leegte in.
Kijk anders eens naar de route van Daniel en Niels hoe zij dit hebben opgelost en toch een zeer goede performance hebben ondanks niet ver van het spoor afgebouwd hebben, ik weet dat iedereen een eigen stijl heeft met bouwen, maar toch viel mij die enkele bomenrij en vele lege vlakten op, doet eigenlijk afbreuk aan de lengte van deze route :)
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Marklin
4

Bericht door Marklin »

Ja Rob dat laatste ben ik mee eens en kan er hier en daar wat toegevoegd worden aan scenery, maar je kunt er bij wijze van geen bos neerzetten als dit er in werkelijkheid niet is toch?
Dan krijg je weer wat ik gisteren al zei "er ontbreekt wat ..., of er staat iets wat er niet hoort", neem nou tussen Woerden Molenvliet en Alphen a/d Rijn waar hele vlakke stukken zijn en best een struikenrij zal staan maar valt wat verder weg niet of nauwelijks op. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
4

Bericht door mkasthijs »

Tip aan jou Teun, kijk in geval van vlakte eens naar onze route.
Ook Almere Oostvaarders - Zwolle en Leeuwarden - Groningen (die heeft de huidige bouwstijl) is leeg en kaal in het echt met weiland, weiland, weiland en nog eens weiland.
Toch hebben we het zo geprobeerd goed te vullen met weilanden en alles :D
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
MarklinKcalk_04

Rubku_NL
Download Manager
4
Contacteer:

Bericht door Rubku_NL »

Zojuist is een kleine scenery-patch uitgebracht.

In deze Patch zijn de volgende dingen aangepast:
  • privéjet in Alphen aan den Rijn is aangepast.

Je kunt de patch samen met de route downloaden of indien je de route vóór 20-05-2024 13:30 hebt gedownload als een aparte patch.

Afbeelding Download: Patch
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Marklin
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
4

Bericht door Marklin »

Mooi die privéjet patch. :joy:
Had er eens een nachtje over geslapen maar dat kon echt niet als er uit het niets een vliegtuig door je cabine vliegt, vandaar .... :scream:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
dylanjohn10
Afbeelding

Prettige reis!

jkramer
1
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Bericht door jkramer »

Allereerst lovende woorden voor de bouwers van ‘t Hart van Nederland, wat een geweldig resultaat.
Met veel plezier en interesse volg ik de bijdrage(n), voor mij als beginner zeer leerzaam.
Het valt mij op dat met regelmaat ‘jargon’ afkortingen worden gebruikt die soms moeilijk te verklaren zijn.
Denk aan ‘ HUD’ en ‘CTA of CTA’s’. Lezen en zoeken met Google geeft meestal wel uitsluitsel, maar soms ook niet.
HUD - Head Up Display ofwel Informatie- en besturingsvenster;
CTA - ChrisTrains Assets ofwel Christrains objecten - overigens klopt dit?

Wellicht ter overweging: plaatsen van een lijst met veel gebruikte afkortingen of deze in een ‘ topic’ verklaren?

Rob Jansen
Oprichter
4
Gegeven waarderingen: 203 keren
Ontvangen waarderingen: 305 keren
Contacteer:

Bericht door Rob Jansen »

Om ook even aan te halen wat mkasthijs zegt, weiland zijn lastig om te bouwen, maar hun vullen het wat op met hekjes, kleine beekjes, grasjes enz.
In jouw route (neem het niet verkeerd) is het alleen het standaard groen, niet eens een grasje en dan voelt het gewoon veel kaler aan.

De 'draw distance' is een moeilijk iets wat in te schatten is wanneer iets wordt ingeladen, maar af en toe wat grasjes, hier en daar wat 'golven' in het landschap zodat het niet perfect vlak is, er zou vast ook wel ergens een boom staan voor wat schaduw voor de koeien, boeren wisselen ook af met gras en dan weer verbouwen van mais of wat anders. Dan wissel je genoeg af en lijkt het een stuk minder kaal.

Wat Frison had over 'er staat iets wat er niet hoort', soms moet je roeien met de riemen die je hebt (zoals je vaak uitspraken graag wilt gebruiken) of je neemt de feedback ten harte en past het eventueel aan, de meeste stations objecten zijn er wel en als je iets plaatst wat erop lijkt.

Nu we toch over feedback hebben, wat mij opvalt en eigenlijk wat afbreuk aan de route doet is toch dat er geen goede implementatie is of rekening houdend met, zoals andere routes doen, de ATB detectie niet helemaal lekker is. Nu met dat script van Mark werkt het een stuk beter, maar af en toe heb je toch nog eens dat je verwacht dat je ATB naar 40 overspringt bij een 40 bord, niet enkele tientallen meter ervoor of erna.
Nu weet ik dat jij niet met ATB rijdt, maar het overgrote deel van de community gebruikt het wel en dat zou de route een heel stuk verbeteren. Misschien dat je eens kan babbelen over hoe anderen de implementatie hebben gedaan en dan voor een v3 je richten op vermelde scenery en dan ATB :)

Voor het geval, dit schrijf ik als mijn eigen mening, niet als zijnde DutchSims.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Kcalk_04
Oprichter van DutchSims en Content Creator.
Livestreams op Afbeelding Twitch en video's op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams zijn.

Rubku_NL
Download Manager
4
Contacteer:

Bericht door Rubku_NL »

jkramer schreef:
20 mei 2024, 14:14
CTA - ChrisTrains Assets ofwel Christrains objecten - overigens klopt dit?
CTA = Centrale Trein Aanwijzer :upside_down:
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

jkramer
1
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Bericht door jkramer »

Dank voor deze verklaring, maar wat is de context? M.a.w. wat in welke context van Trainsim Classic betekent ‘ Centrale Trein Aanwijzer’ wat kun je hiermee?

mkasthijs
4

Bericht door mkasthijs »

Jkramer:
De Centrale Trein Aanwijzers zijn de borden op de stations, de richtingsborden zoals deze ;)
Afbeelding

Marklin
4

Bericht door Marklin »

af en toe heb je toch nog eens dat je verwacht dat je ATB naar 40 overspringt bij een 40 bord, niet enkele tientallen meter ervoor of erna.
Ja het is net de omgekeerde wereld, eerst rijden en dan borden plaatsen terwijl ik andersom gewent ben.
Oftewel een traject rijden met ATB en zodra die omspringt in dit geval een 40 km bord plaatsen waarbij de afstand naar het sein soms weer niet klopt met de werkelijkheid. :upside_down:
En dan zit je nog oa. bij station Bodegraven waar je wat moet rommelen met de snelheids borden omdat de snelheid van beide kanten anders is op dat enkelspoor lijntje wat overigens ook op de valleilijn het geval is maar dat terzijde.
Afijn we zien het wel, echt klaar kom je iig nooit met een route. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis!

Marklin
4

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
20 mei 2024, 13:01
Tip aan jou Teun, kijk in geval van vlakte eens naar onze route.
Ook Almere Oostvaarders - Zwolle en Leeuwarden - Groningen (die heeft de huidige bouwstijl) is leeg en kaal in het echt met weiland, weiland, weiland en nog eens weiland.
Nou heb eens gekeken en hou mij ten goede, maar wat jullie te veel aan gras hebben in mijn ogen heb ik te weinig. :stuck_out_tongue:
Want dat ligt tot ca. 1000 m van het spoor af waar ik eens mete, kortom als ik daar nu eens de helft van had zou iedereen ermee kunnen leven. :joy:
Trouwens om welke reden zijn daar geen Asset blocks voor gebruikt?, ofwel dan worden bijv. 150 losse pollen er eentje. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Plaats reactie

Terug naar “Routes”